Shaar arme J... Chybou: ja tis herkenbaar hoor... heb het ook rond de eisprong... dan wil B gewoon wat vaker drinken. Sterkte met de gebroken nacht en zometeen als jullie meisje gaat wennen op kdv!! Hier nou meneer is heel uur wakker geweest... rond half 4 wou hij weer drinken en is toen inslaap gevallen en slaapt nog. Zometeen ff voeden, Devin naar de psz brengen, en dan met B en J en opa naar de makro, ff luiers halen en kerstboodschapjes! Verder vanmiddag niks, miss beetje opruimen in huis maar niet veel iig! Rustig dagje op de planning!
@ productie, lijkt wel of we allemaal even een dikke hebben. Ik heb een beetje een rare nasmaak van het gesprek gisteren. Op zich zou ik het wel fijn vinden als L om de drie uur zou drinken ipv 1 of 2. En even mindere productie ivm ziekte komt ook wel geloofwaardig over maar voeden op schema en tussendoor bijvoedeb gaat toch een beetje tegen m'n gevoel in... Als we namelijk op pad zijn en ze ligt lekker on de kinderwagen laat ze er wel makkelijk 3 uur tussen dus wellicht drinkt ze wel uit verveling als we thuis zijn. Misschien is het redelijk eigenwijs van mij maar ik geloof sterk in moeder natuur. Die zou ik wel wat kunnen helpen door het wel proberen te rekken tot 3uur ertussen maar bijvoedeb..ik weet het nog zo niet. Als ik namelijk niets had gezegd,vond ze haar ook niet dermate licht om er iets van te zeggen.. Wat zouden jullie doen? Ze ziet er goed uit,lekkere dikke wangen en dikke billen/benen en zelf was ik als kind ook veel te klein en lichter dan normaal. Nu zit er al bijna weer 3,5 uur tussen (vannacht wel na 2uur gedronken maar k had r wakker gemaakt ivm poepluier) Gisteravond had ze 38.8 dus toxh nog maar een zetpil geprobeerd. Met de thermometer en daarna billen dichtknijpen is het toch gelukt! Lekker luchtig gekleed en wat water laten drinken tussen door. En nu ziet ze er weer fris en helder uit en geen verhoging gelukkig. @shaar vervelend meid dat je niet kon slapen. Hoe is de nacht gegaan? Ik begrijp heel goed je gevoel dat je alles wilt verklaren hoor. Heb dat zelf ook omdat daardoor dingen gewoon makkelijker te accepteren zijn. Alleen balen dat we niet altijd alles kunnen verklaren.. @jadebo, leuk zon kerst outfit. Lekker he even shoppen @chybou succes met de wendag! En ik heb begrepen als ze overdag niet genoeg krijgen ze dit savonds wel weer inhalen!
@Ukkie, het bijvoeden begrijp ik ook niet helemaal, want zo gaat jouw produktie niet omhoog natuurlijk. Ik zou proberen na het voeden je borsten leeg te kolven om zo de produktie op te krikken. En eventueel een keertje extra gaan wegen als je twijfelt.
goeiemorgen! hier weer een bizare nacht! had haar om 23.30 uit bed gehaald en om 7.30 werd ze pas weer wakker.. ook wel weer jammer hihi want eindelijk had manlief de nacht en nu kon ie lekker blijven liggen mijn meisje begint al steeds meer te brabbelen. dat is toch zooo leuk!! gister ging ik let is snow zingen en toen ging ze toch zitten grijnzen haha
@ukkie: ik denk maar altijd zo, jouw eigen intuïtie zegt het meeste, als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen. Proberen te rekken is altijd een optie natuurlijk, maar dan hoef je niet meteen in 1 klap van 2 uur naar 3 uur, maar begin bij wijze van eens van 2 uur naar 2:15 en als dat goed gaat naar 2:30 ertussen. Want het kan ook gewoon gewenning van L zijn. Maar bijvoeden zou ik misschien ook niet snel doen, zou eerder alle mogelijkheden benutten op je productie meer op gang te brengen. Staan vast wel tips op borstvoeding.com die je kunt proberen. hier een redelijke nacht gehad, om 23:00 gevoed en toen kwam hij weer om half 4. En om 7 uur weer. Dus dat ritme hebben we denk ik wel weer terug. Alleen Fleur begon te klooien om 6 uur dus dat was wat minder. Maar vooruit. Net Fleur weggebracht naar het kdv, Tim ligt lekker nog in de mc te slapen, die laat ik lekker liggen en ik ga kijken of ik vanmiddag even langs mijn werk kan gaan.
@ all: thnx voor al jullie tips lieve meiden! Ik denk dat er ook een heel groot deel oververmoeidheid bij zat bij mij. Normaal geven we hem savonds laat/ snachts een flesje afgekolfde melk, maar hij kwam om 22.45 al dus heb hem toen gewoon gevoed. Volgens mij heeft hij toen wel redelijk wat gedronken uit m'n linkerborst, maar hij wilde ook nog de rechterkant hebben, prima. Hierna heb ik mijn linkerborst nog even 5 minuutjes nagekolfd, maar er kwamen misschien 3 druppels uit, meer niet. Hierna kwam hij pas om 4.30 weer! M'n borst voelde toen een stuk voller aan dus heb toch eigenwijs gekolfd, maar wel met een resultaat van 90 cc, stukken beter dus! Nog ff wat uit m'n andere borst gekolfd om t bakje weer mooi aan te vullen en dat ging ook prima. Om 9 uur heeft hij weer gewoon bij mij gedronken uit m'n rechterborst. Wel maar 5 min, maar blijkbaar had hij genoeg. @ shaar: kan je meisje geen last hebben van haar keeltje toevallig? @ ukkie: ik zou zeker je eigen gevoel volgen meis! @ chybou: he balen weer zo'n nachtje! Succes met t wennen, hopelijk gaat het goed!
Goedemorgen! Nou op mijn werk was wel leuk. Alle kerels stonden toch wel een tijdje de kleine aan te staren en waren heel lief . V bleef de hele tijd gewoon lekker slapen. Vannacht sliep hij van 0.45 tot 6.15, erg fijn dus! Hij is alleen super verkouden, hoor echt snot zeg maar als hij ademt. Erg zielig en soms zit het hem echt dwars. Vanochtend heeft hij zijn prikjes gehad. Tijdens het zetten was het krijsen, maar ik kreeg hem heel snel getroost en nu ligt hij in bed te slapen (naja bijna, hoor nog wat kreunen en brabbelen). Verpleegkundige van het CB zei trouwens dat de verkoudheid erger klinkt dan het is, baby's kunnen het slijm gewoon niet kwijt. Soms als hij niest, komt er wel wat uit zijn neusje en blijft dat eronder hangen . Sorry voor de ego post, maar er is weer zo veel geschreven! Kan het soms niet bijhouden .
Ehm ben ik nou gek, heb ik wat gemist of is Jadebo gewoon SM? Shaar, ik zou echt ontploft zijn toen die gene J zomaar afpakte! Hoe verzin je het?! Je ragt toch ook niet zomaar een kunstgebit uit iemands mond als die een nieuwe heeft? Beetje stom voorbeeld maar zo komt het wel op mij over. Ukkie, hopelijk werkt de oplossing van het cb? Super goed trouwens dat je bv geeft met je crohn, dan heeft ze later minder kans om dat te ontwikkelen. Lycka, pfft lijkt me best pittig om de 2 uur. Saar komt maar een keer na 2 uur, haar 2e voeding, maar dan heeft ze ook een lange nacht geslapen. Hopelijk laat S binnenkort wat langer tussen de voedingen. Bailey, lekker kut als ze het weglachen! Sterkte alvast met kerst en ik hoop dat het slaapprobleem snel opgelost is! Sammie, pas je op dat je niet te veel drinkt? Weet niet of je al alcohol hebt gedronken maar na een aantal maanden niets kan het dubbel zo hard inslaan. Het is ook weer zo wat als je de hele avond op bed ligt bij je ouders... Shaar, leuk he taarten maken?! Maar waar haal je de tijd vandaan? Ik wil met kerst per see een taart maken dus dan stuur ik manlief met de kinderen even naar buiten, die gaan de eendjes maar voeren ofzo. Engeltje, balen die bv dip! Heb je wel een toeschietreflex? Anders even neusspray bij de ha halen. Verder zelf veel drinken, veel rusten en vaak aanleggen. Warme douche op je borsten wil ook wel eens helpen. Zit te denken ben je toevallig pas met de pil oid gestart? Dat kan er ook voor zorgen dan je een bv dipje krijgt. Succes! Chybou, jeetje wat een ehm vervelende nacht. Hopelijk heeft ze genoeg aan 1 regelnacht?! Pleunie, hopelijk is de verkoudheid snel weer weg. Het klinkt altijd inderdaad erg zielig. Hier is Saar vandaag precies 3 maanden en dus 13 weken. Vanmorgen haar 2e prikjes gehad, alleen tijdens het zetten en gegild. Ze is nu 4665 gram en 57.5 cm, ze loopt dus keurig op schema (-1 lijn). Verder ontwikkeld ze zich prima voor een baby van haar leeftijd. Erg grappig, haar 'verloofde' (kindje van vriendin) is vandaag precies 2 keer zo oud als dat zij is, hij is namelijk van 21 juni. Merk al wel dat Saar wat last heeft van de prikjes want ze ligt weer lekker lang te slapen. Ook zij is aan het klooien met de voedingen. Had ze woensdag maar 5 voedingen over de dag, voor het eerst. Lag ze gisteren de hele middag aan de borst, kon niet eens normaal naar de wc zonder krijsen. Nu gaat het weer redelijk normaal, gisteren om 23.00 laatste voeding gehad, vanmorgen om 09.00 wakker gemaakt en gevoed omdat we naar het cb moesten en net kwam ze om 12.30. Verwacht haar rond 16.00 weer en ik leg haar rond 19.00 in elk geval nog aan omdat we vanavond naar het theater gaan. Heb wel gekolfde melk klaar staan maar uit de fles drinkt ze altijd minder dan uit de borst. Vroeg me af, zijn er al meiden weer aan het werk? Hier loopt mijn verlof maandag af maar ik heb nog een maand vakantie.
@ cin, haha nee hoor ik ben niet zo'n zuipschuit haha tis voor S ook wel beter want na de voeding van 18 -19 slaapt ze meestal gewoon door tot ik haar uit bed vis. tweede prikjes al!! ze wordt al snel groot hihi ik moet 2 jan. weer beginne maar k blijf liever bij S.. @ pleuni fijn dat het leuk was op je werk! @ engeltje en hoe is het nu? nu wel weergenoeg? ik moet S toch echt bijvoeden om haargeen honger te laten lijden..
ik ben vandaag met Tim even naar mijn werk geweest. Vond het superspannend. Het ging redelijk goed eigenlijk weer een drempel overwonnen. Mijn collega's ook blij, was er eentje die toen ze hier op kraambezoek kwamen liep te azen om hem vast te houden maar hij sliep toen, dus die heeft er een half uur mee rondgelopen en ze vond dat haar kinderen ook maar snel voor kleinkinderen moeten zorgen @werk: ik moet officieel 1 januari weer beginnen, maar i.v.m. al het gedoe om Tim heb ik alle vakantie die ik van dit jaar nog over had nog opgenomen dus ik begin pas de 11e. Ik ga weer 28 uur werken, alleen neem ik 1x in de 2 weken een ochtendje ouderschapsverlof op (4 uur). @cin: jeetje 3 maanden alweer, wat wordt ze groot zeg! @pleuni: sterkte met de prikjes hij heeft er hier 2 dagen 'last' van gehad, veel geslapen die dagen.
Hij had een uurtje geleden 37,7, dus valt nog mee. Hij slaapt ook veel en soms krijst hij zijn zijn slaap . Als hij wakker is doet hij wel heel zielig dus knuffel ik hem extra veel dan . Nu ligt hij weer te slapen, zonder Puckababy trouwens! Oh en hij was 60cm en 5355 gram :O. Zat net onder de +1 lijn (lengte iets hoger dan gewicht). Alles was iig goed. @ Maia, wel fijn dat je dan nog even je vakantiedagen erachter aan plakt. Geeft je toch wat meer rust waarschijnlijk. En fijn dat het goed ging op je werk! @ Cin, jeetje 3 maanden al! Fijn dat de prikjes goed gingen. @ Sammie, ook al een drukke kerst. Wij gaan de 24e naar mijn schoonouders gourmetten. 25e brunch bij mijn vader en zijn vriendin en met mijn broertje en zusje. 25e diner hier thuis met mijn moeder en broertje en zijn vriendin en 26e weer naar mijn schoonouders. Pff heb er helemaal geen zin in zo'n druk schema.
Shaar waarschijnlijk is het niks! Iig sterkte met je meisje!! (hier was de temp van B tot 38.8 gestegen na prikjes) Hopelijk heeft ze er niet te veel last van!! Cin jep its me Jeetje je meisje alweer 3 maanden, wat gaat het snel he?! Hier vanochtend eerst D naar psz gebracht, daarna met J, B en opa naar de makro en baby-dump geweest. Toen B nog ff bij hun gevoed en door naar de supermarkt. Toen was ochtend weer voorbij en was het tijd op D op te halen. Vanmiddag kort gerust, B in wiegje gelegd en sliep meteen en tot een uur of 5... super goed dus! Zat nu wel 4 uur tussen voeding. Daarna in de schommelstoel en uurtje geleden mopperde hij en hem toen in bed gelegd en slaapt... (geen idee voor hoelang maar toch)! Verder zo maar ff wasje vouwen/ophangen...
Miss verkouden oid? Hier had B in de week na de prikjes ook nog wat verhoging/lichte koorts. Heb ook niet gebeld. Gewoon wat luchtiger gekleed en goed in de gaten gehouden! Nou ga zo B maar wakker maken, zit weer ruim 4 uur tussen de voeding... hij slaapt nog steeds ! Heb ondertussen al afgewassen, wasjes gevouwen/opgehangen en 1 in droger gedaan, wc en badkamer gepoetst en opgeruimd... Net bakje fruit op en nu ben ik moe! Dus ga zo lekker me kleine ventje knuffelen/voeden/knuffelen en hopelijk samen lekker slapen!
Logisch dat je onzeker van wordt... Ook heel normaal bij je eerste, bij een tweede gaat het makkelijker. Probeer te vertrouwen op je moedergevoel en luister daar naar. Als et voie je gevoel niet klopt is vaak ook.zo. En natuurlijk liever een keer te veel bellen of langsgAan dan een keer te laat. Slaap lekker alvast!
@ Shaarr, we zouden eigenlijk alleen de 26e gaan. Maar sm belde dat ze op de 24e gaan gourmetten en wij hadden nog niks staan. Mijn vriend wilde dan naar zijn ouders gaan... Ik niet, maar ja, moet dan maar. Hij vindt dat heel fijn. Hij weet ook dat ik dat niet leuk vind, dat ik 1x genoeg vind, maar omdat we toch niks hadden... Pff, so zijn aardig hoor, maar één hele dag is toch wel de max. En jeej!! J de fles leeg! @ Jadebo, zooo he jij bent actief geweest! Lekker hoor dat nu de was zo goed als klaar is etc. Ik ga me nu ook klaar maken om naar bed te gaan. Morgen om 9 uur sporten :O. V zal zo ook komen voor een voeding (verwacht rond 23.15), hopelijk slaapt hij dan goed door vannacht met de koorts en verkoudheid. Hij had om 20u 38.8 .
Ik moet echt weer eens actief gaan meeschrijven, zal het proberen hihi. J slaapt nog steeds elke nacht door. Vanmiddag voor het eerst bij mijn schoonouders geslapen in het campingbedje en dat ging prima. Zie daar dus ook niet meer zo tegenop met kerst. Van vuurwerk word hij gelukkig tot nu toe niet wakker. Maar weet nog niet zo goed hoe ik het moet doen met oud en nieuw. Ben bang dat hij z'n schema gaat omgooien. @jadebo .. Why de nieuwe naam?
@jadebo: actief dagje gisteren. fijn dat hij zo goed sliep. @shaar: Hopelijk is ze snel weer beter. de koorts is idd niet meer van de prikjes geweesr. en ik ben met mijn 2e nog onzekerder hoor @anoniempje: leuk dat je ook weer langskomt. en lekker dat hij zo goed slaapt.
nou hier een redelijke nacht gehad. Gisteren om 8 uur, vannacht om 12 uur (daarna nog wel een tijdje met hem met krampjes ofzo gezeten) en vanochtend om 5 uur. best netjes. manlief heeft 8 en 12 uur gedaan zodat ik kon slapen en ik heb 5 uur gedaan (en de volgende) zodat hij nog even kan slapen.
Anoniempje was even nodig! Pleuni ja moest ik anders... verveelde me min of meer! Hahaha maar ja scheelt weer Hier is goed gegaan vannacht. Gisteravond lag hij echt super lekker te slapen en heb hem uiteindelijk na 4,5 uur wakker gemaakt. Hij was echt super vrolijk. Daarna verschoont, geknuffelt en gedronken. Vervolgens is hij ong een klein uurtje later lekker op mijn borst in slaap gevallen, 5 uur later kwam hij weer, buikje vol gedronken en weer geslapen en melde zich na 4 uur weer... Wat meer nachtrust gehad dus, heerlijk!! Echt nodig gehad denk!
Maia, fijn dat jullie het zo kunnen verdelen! Maar hopelijk komt Tim steeds minder vaak in de nacht. Anoniempje, leuk om van je te lezen! Fijn dat het campingbedje goed ging, dat biedt inderdaad weer perspectief met kerst. Shaar, met de eerste was ik ook een stuk onzekerder hoor, maar gaande weg leer je naar je moeder gevoel te luisteren en dat is bijna altijd juist! Sammie, zo dat is al best snel dat je weer aan de slag moet, vooral met die feestdagen. Sterkte alvast. Pleunie, pfft sterkte alvast. Hier heeft Saar voor het eerst sinds weken vannacht weer in haar eigen bedje geslapen. Overdag deed ze dat al wel maar ik vond het wel handig voor de voedingen 's morgens vroeg als ze naast me ligt. Dan hoef ik tenminste niet mn bed uit (ja ik ben lui haha). Mevrouwtje heeft het keurig gedaan, van 23.00-08.15 geslapen en tijdens de voeding weer in slaap gevallen en nu ligt ze nog haha.