@ Anoniempje, gezellig dat je er weer bent. Heerlijk hoor dat J altijd zo doorslaapt! @ Maia, jouw onzekerheid bij de 2e snap ik ook heel goed. Fijn dat het weer beter gaat. @ Jadebo, wat fijn wat extra rust! Daar knap je echt van op. @ Shaarr, wow 11 uur! Goed letten op die luiers idd! @ Cin, thanks . Wat fijn dat ze in haar wieg heeft geslapen, en zo lang! Gisteren heb ik V een zetpil gegeven toen hij 38.8 had, 4 uur later zat hij weer op 37.3. Om 12 uur gevoed, daarna zonder huilen in zijn eigen bed geslapen! En hij kwam om 8 uur pas weer. Om half 5 s nachts wel wat gemopper, in de puckababy gedaan en hij viel weer in slaap.
Pleuni, fijn dat je nacht ook zo goed was! Hier had Saar met haar eerste prikjes ook koorts 38.9, maar nu kwam ze niet verder dan 37.7. Hopelijk heeft V er de volgende keer ook minder last van. Hier lag Saar net op een kleed onder de babygym te spelen, was even bezig met mn zoontje, kijk weer naar haar, is ze 90 graden gedraaid! Ze lag eerst met haar hoofdje richting het raam en nu richting de tv, wel gewoon nog op dr ruggetje. Want ze was hard aan het proberen om die rammelaars van de babygym in dr mondje te stoppen haha. Vanmiddag weer even naar de voetbal, daar is de kerstloterij en wij winnen eigenlijk standaard een rollade. Heb nu dus alvast ruimte in mn vriezer gemaakt. Heb Saar vorige week in de kantine gevoed want toen was er bijna niemand en heb nu wat borstvoedings vriendelijkere kleren aangetrokken zodat ik haar straks weer gewoon in de kantine kan voeden.
Hallo iedereen! Allemaal druk in de prikjes.. Erg is dat hé? Ik ben er zelf zenuwachtig van als Fer.re moet haha! Maandag zijn we geweest, maar hij mocht geen prikjes, want de afspraak was te vroeg gemaakt.. Moeten minimaal 28 dagen tussen zitten. Ben blij dat ik er nog even naar vroeg, want het was maar 3 weken geleden. Hij woog al 6,3 kilo en was 60cm Mocht naar de 4 flessen per dag (x 210cc), maar dat is geen succes. We hadden ineens een huilbaby, ipv ons bekende vrolijke jongetje! Dus nu gewoon weer zijn 5 x 150cc/180cc. Hoe gaat het nu met J, Shaar? En Chybou, hoe gaat het met jou? Al wat door kunnen slapen? Fer.re slaapt nog steeds minimaal 8 uren door Sorry, niet alles bij gelezen, aangezien dat 20 blz waren.. Maaruh, we leven nog! De aarde is nog rond
Tim had vandaag een off day, vannacht eigenlijk al toen hij wat last van zijn reflux en/of buik had maar heeft niet goed geslapen vandaag en een paar keer na de fles weer krijsen. geef wel iets minder forlax dus we vermoeden dat het daardoor komt (moesten minder geven als het goed blijft gaan) dus morgen geven we weer gewoon het 1,5 zakje en kijken hoe het dan gaat.
@goddin maar goed dat je het idd dan even had gevraagd. Werkt het niet dan als het te kort op elkaar is? Fijn dar F zo goed slaapt @cin wat leuk dat ze zo bewegelijk is! Ze vindt de babygym duidelijk een succes! @pleuni, zo ook een lekker nachtje! Ben jaloers @maia lekker dat De nacht goed ging. Eb t lijkt me heerlijk om de taken zo te kunnen verdelen! @shaar wow 11 uur! Lijkt me heerlijk! Hoe lang mogen ze eigenlijk zonder voeding! Niet dat dat er hier snel van gaat komen.. ben al blij met 5 uur snachts. @jadebo ook al een goede nacht! Lekker hoor @annoniempje fijn dat het nog steeds zo goed gaat! @hier. Ik had mijn "probleempje" met voeden hier nog even bij lactatiedeskundige voorgelegd. Zei zegt ook zeker NIET voeden op schema maar op verzoek en gewoon wat extra aanleggen om productie weer op peil te krijgen. Het clusteren savonds moet vanzelf na een tijdje overgaan. Misschien even wat zwaarder voor mij maar blijkbaar heeft zij er behoefte aan. Gisteravond kerstdiner gehad dus genoeg tijd om m'n borsten weer bij te tanken! Heb t geweten hoor vannacht bij thuis komst flink gekolfd na t voeden en vanochtend na t voeden weer,deed zon pijn die volle borsten. Daarna hebben we de laatste cadeautjes en boodschappen gedaan en heeft mevrouw 4,5 uur geslapen m'n borsten stonden weer op knappen en na t voeden ook nog een ruïne hoeveelheid gekolfd Ik ga dus lekker op m'n gevoel af en leg d'r aan wanneer ze dat wil,ook al is dat soms ieder uur. Verder weer een spuitpoep incident, weer de muur vloer en stoel onder
Ukkie idd gewoon lekker op verzoek voeden! Enne fijn he die spuitpoep haha!! Hier nog geen gekke dingen maar netjes in de luiers *klopt even af* Maia balen dat Tim een off day had. Hopelijk gaat het morgen weer beter! Hier vandaag D naar opa en oma gebracht, mag logeren Daarna met mijn pa kerstcadeautje gehaald en toen met J en B naar huis. B heeft weer lekker geslapen en slaapt nu ook nog... hij laat er nu wel vaker 4 uur tussen zitten, ga er maar vanuit dat hij wel komt als hij honger heeft... Ook drinkt hij langer (lijkt...)!
@ cin: hier gebeurd het ook wel is dat quinten op 5 voedingen uitkomt, maar vaak de dag erna dan op 7 of 8, haalt hij het toch weer in. Meestal zit hij wel op 6 voedingen nog. En wat heerlijk dat je meisje zich zo lekker ontwikkeld zeg! Ik kreeg idd geen toeschietreflex links, terwijl ik hem rechts wel kreeg, zo raar! Heb er savonds maar een warme kruik op gelegd en toen ging het beter. Nu gaat het echt stukken beter, dus denk dat het voornamelijk mijn over vermoeidheid was waardoor het kwam. En wat werken betreft... Ik ga 8 januari beginnen met 3 uurtjes boventallig i.v.m. mijn bekken. Eens kijken hoe dat gaat en dan langzaamaan opbouwen tot 34 uur. ( werk op een babygroep op het kdv ) WOW wat heeft je meisje lekker doorgeslapen zeg in haar eigen bedje! Heerlijk! @ sammie: ja nu wel weer genoeg voeding gelukkig! @ pleuni: fijn dat je ukkie zo goed groeit zeg! @ shaar: hoest nu met je meisje? Koorts al gezakt? @ anoniempje: wat heerlijk zeg van dat doorslapen! Hier gaat t ook steeds beter, gister hadden we hem om 00.00 wakker gemaakt voor zijn voeding en toen kwam hij pas weer om 5.30, daarna weer weggelegd en werd ik gewoon zelf wakker om half 10 zonder dat hij al om eten riep Met oud en nieuw halen we hem ook gewoon uit zijn bedje om 00.00 uur voor zijn voeding en als t ergste vuurwerk voorbij is leg ik hem weer lekker weg. @ jadebo: jij ook al een goed nachtje gehad, heerlijk! @ godinn: wat een mazzel, nog even geen prikjes! Maar nu moet je wel over een week ofzo weer terug zeker? En die voeding moet je meestal ook langzaam opbouwen hoor, lukt echt niet in 1 x! @ maia: balen dat Tim even een offday had! Soms blijft t ook gewoon echt aanmodderen he! Quinten had gisteren ook ff een flinke terugval, vooral savonds ging het helemaal mis. Ongeveer een uur en een kwartier achter elkaar onafgebroken gekrijst van de pijn. Heb t nu op een gegeven moment ook even gefilmd toen ik hem in mn armen had. De eerste de beste dokter die nu nog zegt dat t misschien een wisselwerking is laat ik dit filmpje zien, dan zullen ze heel gauw merken dat t echt pijn is! @ ukkie: goed dat je op je gevoel af bent gegaan meis en dat je een lactatiekundige hebt geraadpleegd! Je bent een toppertje! @ chybou: hoe gaat t nu met jou en de bv meis? Zo was een hele hap om te reageren haha Nou hier is het al 2 avonden op rij dat het met Quinten niet zo lekker gaat, onwijs veel pijn weer, maar gelukkig gaat het de rest van de dag wel goed nu. Vanmiddag na een week eindelijk gepoept, dus dat is hij kwijt gelukkig! Mijn bv loopt gelukkig weer een stuk beter, mede dankzij de veel betere nachtrust en jullie goede tips. Nogmaals thnx daarvoor! En oh ik ben zo blij dat ik ( op de avonden na ) mn vrolijke ventje eindelijk terug heb! Hij slaapt steeds beter op de dag en ligt in de box flink te sporten steeds hihi. Zn benen gaan alle kanten op, hij eet zn handen erbij op ( hierdoor helaas wel een beetje spruw ) en verder draait hij ook in de rondte, kan van zijn buik naar zn rug en heeel af en toe gaat hij ook al van zijn rug naar zijn buik. Ben zo trots op hem! Maar heb hem wel ff ingefluistert dat hij nog wel ff baby mag blijven hoor, hij gaat wel heel snel! Oja, hij tilt nu trouwens ook zn hoofdje op als hij op zn rug ligt en als je zijn handjes vasthoudt dan trekt ie zich gewoon op tot zitten! Niet normaal meer! Oh en lampjes in de kerstboom zijn toch zo mooi, maar de tv is helemaal heilig! Hij zit er ook volop bij te kletsen Echt wat is dit toch genieten zeg! Weet trouwens niet meer wie t zei dat je bij borstvoeding.com een groeicurve kon aanmaken, maar heb dat net gedaan en hij loopt gewoon precies op de middelste lijn, echt goed! Misschien leuk als jullie t ook invullen, kunnen we het met elkaar delen als jullie dat ook willen. Hier is Quinten zijn curve! http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/view
@ engeltje wat fijn dat je bv weer lekker loopt! En wat leuk dat hij zich al zelf omdraait. Wat gaat het snel he?! Aan de ene kant vind ik het super leuk als ze weer iets nieuws kan en andere kant denk ik wow wat gaat het allemaal snel! Je link doet het trouwens niet. Heb m zelf ook ff ingevuld en er een foto van gemaakt.(zo handig die iPhone )
@ ukkie: oh raar zeg! Misschien omdat ik zelf ben ingelogd dan ofzo! Hoe doe je dat dan met de iphone? Dan kan ik hem ook plaatsen!
@ engeltje.. Fijn hè die meerdere uren ertussen! Echt geen klagen hier Zich al omdraaien?! Wat goed! Doet J niet, dacht da dat nog wel even duurde voordatbze dat gingen doen
@ anoniempje: ja zeker fijn! En dat draaien duurt normaal ook nog wel ffies hoor. Normaal gesproken rond een maand of 4/5. Van zijn buik naar z'n rug doet hij al vanaf dat hij een week of 4 was, niet normaal, maar nu sinds 2 weken doet hij het ook echt bewust en nu het draaien van rug naar buik dus ook. Denk dat t komt doordat hij zo vaak pijn in z'n buik heeft gehad en hem continu aanspande. De eerste keer dat hij het deed trok hij ook echt heel z'n buikje samen, hoofd en beentjes omhoog en hoppa daar ging ie dan!
Goedemorgen Engeltje fijn dat hij overdag weer jou lekkere vrolijke mannetje is! Hier wordt ook druk getrappelt met armpjes en beentjes in de box! Jammer dat de avonden nog niet super zijn, knuffel! Shaar herken het, geen idee waar het vandaan komt maar ook ik heb weer last van 'ochtendmisselijkheid'... heel vreemd! Zwanger ben ik iig niet! Miss hormonen/vermoeidheid oid, i don't know! Ukkie ze groeid goed! De lijn is stijgend ) haha! Hier redelijk geslapen. B doet het goed! Is nu lekker vrolijk aan het 'spartelen' in de box! Heerlijk ventje is het! J staat nu bij hem liedjes te zingen, super lief! Verder vandaag maar ff wasje draaien en opruimen... het blijft maar doorgaan! Heb ook de curve ingevuld voor B
goedemorgen! hier weten we niet wat ons overkwam, na het onrustige dagje van gisteren, had hij rond 9 uur een voeding, uurtje later in bed gelegd en na wat gemopper is hij in slaap gevallen en hebben we hem vanochtend om 7 !!! uur maar eens wakker gemaakt. Ik heb wel de halve nacht wakker gelegen natuurlijk (ook omdat ik verkouden ben, maar vooral omdat ik steeds wakker werd en dacht, waar is hij... ) @engeltje: fijn om te horen dat je je tevreden mannetje overdag terug hebt. Herken het helemaal @curves: leuk om ze te zien. ik houd inderdaad bij bij die site ook voor Fleur een curve bij en voor Tim ook (ondanks dat ik geen bv geef )
@ engeltje, ik heb van het scherm eerst een foto gemaakt en deze opgeload zoals shaar beschrijft. Ik hoefde m niet te verkleinen. Een foto van een internet pagina doe je door bovenste knop en het rondje tegelijk in te drukken. @shaar wat lekker dat jullie de stad in zijn geweest en dat het goed ging. L vind zon uitstapjes ook prachtig! @bewegingen rollen nog niet wel heel bewegelijk met de armen en benen. Ook met zon speelding waar ze onder ligt vindt ze ook mooi! Lekker slaan met die armen Ook tv is favoriet, of ja alles wat licht geeft Hihi @ misselijkheid hier geen last van. Vermoeidheid wel maar dat komt zeker niet door zwangerschap @ slapen! Om 23.30 laatste voeding en tot nu 1 leer gedronken. Ik weet niet meer hoelaat precies volgens mij rond 6.00 maar ik ben in ieder geva heel blij,trots en uitgeslapen mijn dag kan niet meer stuk!
@Maia fijn dat jij ook een goeie nacht hebt gehad! @foto uploaden. Als je bij "meer opties" klikt kun je hem via de paperclip ook gewoon rechtstreeks uploaden uit je foto album van iPhone of iPad
@ shaar: nee hebben het niet meer uitgebreid over kiss gehad met de dokter, omdat we er als dat zo is toch ook al goed mee bezig zijn bij de osteopaat. Maar ben er zeker van overtuigd dat een groot deel van zijn klachten van zijn nekje afkwamen en dat heeft de osteopaat ook al gezegd en daar wordt hij voor behandeld. Maar kan goed hoor wat jij zegt daarover! En ik weet wel hoe ik de foto moet plaatsen, maar niet hoe ik hem moet maken van een pagina die openstaat @ maia: wow wat een goede nachtrust dan zeg!! Kan me voorstellen dat je er een paar keer van wakker hebt gelegen! @ ukkie: ik heb t zowel met de ipad als iphone nu geprobeerd maar het lukt me niet! Kan het dan zijn dat ik iets in mijn instellingen moet veranderen? Hier quinten weer om 00.00 wakker gemaakt en om 5.30 kwam hij weer. Vanmorgen heb ik de voeding kunnen rekken tot 10.30 door hem ff lekker tussen ons in te leggen. We hebben vanavond een feestje op Nick zn werk, dus dan komen we zo wat beter uit met de voeding en ik wilde ook gelijk eens kijken of hij wat langer zou drinken met meer tijd er tussen en dat is gelukt! Nu net begon hij wat te mopperen en heb ik hem nog net wakker op bed kunnen leggen, met als resultaat dat hij binnen 5 minuten vertrokken was! Ben benieuwd hoelang hij gaat tukken nu!
En nu is ie tog gelukt! Ik hield ze ingedrukt ipv snel 1 x drukken... Echt leuk om de verschillen te zien!