Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Leuke foto's allemaal!!!
    Mij lukt t maar niet om te plaatsen vanaf de Iphone.. Dan kom ik in een scherm van uploaden maar dat kan niet via de Iphone.

@Ukkie ziet er lekker uit!
    Het ging dus wel zonder draagdoek?

Hier ook redelijk. Alleen ik maak me zo'n zorgen. Hij heeft de hele dag niet geslapen... Ligt ie gewoon klaarwakker in z'n bedje om zich heen te kijken.. Dan begint hij na een uur te huilen dat ie eruit wil. Voedingstijd ook. En dan weer in bed en begint het weer opnieuw met het wakker liggen.. Pas om 20.30 uur gisteravond viel hij in slaap.. Dat is toch niet goed zo lang wakker zijn!! Het huilen was een klein uurtje, dat viel nog mee.. Wel net met eten maar goed. Vannacht wel goed geslapen en 's avonds ook. Ja vind je t gek als je zo oververmoeid bent..
    Straks naar mijn schoonfamilie. Ik zie er als een berg tegenop..

@Chybou wat scherp opgemerkt van die foto. Hahaha
    @Maia Fijn dat het goed ging met Tim!
    @Shaarr wat lastig zeg hoe dat dan gaat.
    Mijn moeder was gister ook niet blij. Ze wilde hem wel even van me overnemen zodat ik kon eten. Lief natuurlijk maar ik wilde hem gewoon rustig maken even. Lullig voor m'n moeder maar volgende keer beter. Ik geef hem niet meer huilend af aan een ander..

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Allemaal een hele fijne kerst!

Beetje laat, sorry :).

Nou kerstavond bij schoonfamilie gourmetten. V was doodop en ik wilde hem laten slapen in de kinderwagen in hun slaapkamer maar dat heeft maar een half uurtje gewerkt ofzo. Toen kwam hij tijdens het gourmetten om te eten. Ik zat net klaar om te gaan voeden grist mijn sm V uit mijn armen, zo van ik wil dat doen, jij hebt vlees op je gourmet liggen ga jij maar lekker eten... Vond dat erg onbeschoft, maar durfde er niks van te zeggen :(.
    Hij at voor geen meter, vreemde omgeving en iemand anders die het eten geeft. Denk dat hij 100cc max op had (na tig keer weer proberen), normaal 170. Toen in bed en sliep hij een half uurtje. Weer huilen dus maar weer na een tijdje erbij genomen. Iedereen begint er dan omheen te dartelen en aandacht te vragen. Ik kan daar slecht tegen. Laat dat kind even wennen zeg.. Maar goed. Later ook, hij lag in de kinderwagen, die ik van iedereen had weggedraaid en ik was een beetje aan het wiegen, zodat hij in slaap kon vallen. Ik zeg nog, hij moet slapen, en vervolgens gaan schoonouders en schoonzus continu boven hem hangen en hem aan het lachen te maken. GRRRR!

Gisteren 1e kerstdag in de ochtend brunch bij de vriendin van mijn vader. V sliep weer niet maar was wel vrolijk aan het brabbelen in de kinderwagen. Zo'n verschil met schoonfamilie, hier liet iedereen hem gewoon lekker met rust nadat ze hem een keer gezien hadden. Rond 2 uur waren we thuis en kon ik hem lekker in bed leggen. 's Avonds diner bij ons en dat ging ook heel goed. Hij kwam voor de voedingen en de rest van de tijd sliep hij :D.

Nou vanmiddag weer naar de schoonfamilie. Geen zin in. Kijken hoe dat gaat. Ik ga mijn vriend nu wel instrueren dat hij moet zeggen wanneer V moet gaan slapen dat ze hem met rust moeten laten.

Sorry voor de ego post! Morgen heb ik weer tijd om bij te lezen en te reageren. Moest even mijn klaagzang kwijt haha.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Zit op mn telefoon, dus reageer even kort.
    Wat een lieve fotos!
    Hier ging kerst prima met Saar, lekker bij mn ouders gesteengrilled.
    Verder ben ik een super trotse mama want Saar draait sinds vandaag bewust van haar rug op haar buik! Gisteren deed ze al pogingen maar sinds vandaag lukt het haar. Gevolg is wel dat ze bijna de hele dag op haar buik ligt haha,.vind ze leuk.

4. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: wat superleuk dat ze dat nu dus ook echt bewust doet!

@penny: jammer dat je er niets van durfde te zeggen. Misschien ben ik gewoon bot, maar ik zou dat dus wel doen. Mijn kind, ik ken hem het beste. Dit had niemand bij mij moeten flikken (doen ze ook niet want ze kennen me ;)) daar hou je toch een naar gevoel aan over. Fijn dat gisteren met jouw familie wel goed ging maar vandaag gewoon echt op je strepen gaan staan hoor, hallo, het is geen pop.

@shaar: ik word ook niet blij als mijn kindje van hot naar her gesleept wordt. hoeven ze hier ook niet te proberen, maar zoals ik al net zei, misschien ben ik gewoon bot. En anders kopen ze maar een pop zeg ik dan altijd :)

@baileyy: fijn dat het redelijk ging maar dat hij zoveel wakker is, klopt inderdaad niet. Hoewel sommige baby's gewoon wakker zijn, maar zoveel erbij huilen hoort niet. Jullie zijn toch met de medicatie begonnen? idee al een beetje of het helpt? Of is hij niet gewoon overgestimuleerd? We merken aan Tim dat hij amper een uur wakker kan zijn, ook al lijkt hij nog niet moe, langer dan een uurtje moeten we hem echt niet bij ons houden anders raakt hij snel overprikkeld (ondanks dat we niet veel met hem doen nog)) en kan hij niet meer slapen. Ook al zeggen ze in de boekjes dat ze met zijn leeftijd inmiddels 75 minuten wakker kunnen zijn, Tim red amper het uur.
    En mag ik vragen waarom je hem niet huilend aan iemand anders geeft? wordt hij dan meer in paniek? In de weken dat Tim de hele dag huilde vond ik het juist prettig, te troosten was hij meestal toch niet (door de pijn) en het gaf mij even een paar minuten om weer even een beetje op te laden.

@foto's: leuke foto's trouwens allemaal!!

nou hier een lekker dagje, die paar dagen niet slapen zijn weer omgedraaid in een dagje lekker slapen en hij slaapt nu overdag ook weer door ipv na 30 minuten huilend wakker te worden. Verder zijn we niet zo heel veel aan het doen vandaag.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny en shaar, Vervelend hoor die families. Ik kon me eerder er nooit iets bij voorstellen bij moeders doe hun kinderen bij hun hielden . Maar nu als L bij een ander op de arm begint te huilen heb ik meteen de neiging om d'r over te pakken. Niet om lullig te doen maar zij herkennen de huiltjes nog niet en ik of ml wel.

Bij ons gong t gister best goed qua slapen en huilen. Alleen op t eind een beetje vreemd. Sm vroeg wat we met oud en nieuw gingen doen. Niets dus want alle vrienden gaan naar een feest of hadden al iets. Oh nou dan breng je L toch hier, dan kunnen jullie ook naar t feest. Waarom haar man antwoorde; excuses me ?! Op zon toon van "je denkt toch niet dat wij gaan oppassen" Ik was meteen genezen van t idee om te overwegen om naar t feest te gaan en voelde me heel vervelend!
    9januari gaan zij voor t eerst een hele dag oppassen maar je begrijpt dat ik er nu dus super tegenop zie! M'n Sm is als een moeder voor me dus het komt uiteindelijk wel goed, maar toch...

Vandaag ook een rustig dafje. We zitten allemaal nog in de piama op de bank kerstfilms te kijken :D

@ cin super leuk dat ze t uit zichzelf doet. Gaaf om die ontwikkelingen mee te maken lijkt me.

@ bailey L is ook veel wakker maar huilt er niet bij. Kan t misschien VAB de medicatie komen?

@ maia fijn dat Tim weer overdag lekker slaapt!

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Penny, was vast goed bedoelt, maar voortaan op je strepen gaan staan hoor! Jij weet wat het beste is voor je kind!

Cin, wat knap zeg! Snap dat je een trotse moeder bent!

Bailey, slaapt hij ook niet als je hem bij je houdt/draagt? Hier ook een wakkere baby, maar ze ligt ook niet graag plat. Dus ik moet haar vaak een beetje wiegen om haar in slaap te helpen. Als ik haar gewoon weg leg dan gaat ze niet uit zichzelf slapen, heb het al vaak geprobeerd.

Maia, fijn dat Tim weer doorheeft hoe hij door moet slapen!

Ukkie, ik denk dat de man van je schoonmoeder zich wat anders had voorgesteld bij oud en nieuw. Wil toch niet zeggen dat hij helemaal niet op wil passen? En je schoonmoeder heeft er duidelijk juist heel veel zin in, dus komt vast goed!

Hier heeft nog niemand op de kleine gepast, ik durf het nog niet goed aan. Op 10 januari gaat ze wel wennen bij de gastouder.

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier ook. 1e kerstdag pakt sm hem gelijk zonder te vragen, heel irritant maar ok dat overleef ik nog. Maar als hij gaat huilen wil ik het liefst dat ze hem toch weer aan mij of mijn man geeft. Dit vraag ik dan ook gewoon.

Mijn moeder vraagt het altijd, veel fijner.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat iedereen een leuke kerst heeft gehad en dat t bijna overal goed ging!

@ chybou: hihi had nou niks gezegd van die navel, nu gaat iedereen gelijk checken! Dat t je opvalt!

@ shaar: ik zeg t gewoon tegen iedereen dat ik hem rustig wil houden als t ergens druk is omdat hij anders onrustig wordt en krijg daar veel begrip voor gelukkig.
    En schattige foto hoor!

@ jadebo: oh dat is ook al zown lieve foto!

Hier ook een gezellige kerstavond gehad. Was vanochtend en vanmiddag lekker met hem thuis gebleven en vanaf 16.30 naar m'n ouders waar de hele familie was. Hij moest toen eigenlijk gelijk gaan slapen, maar bij al die mensen lukte dat natuurlijk niet dus ben met hem naar boven gegaan en had hem in de reiswieg gelegd. Nou 10 min en toen was hij wakker en overstuur. Uiteindelijk is hij toch in de draagdoek in slaap gevallen en zo een uurtje getukt. Toen ff wakker geweest en daarna in bad gedaan en hij ligt nu nog in t campingbedje te slapen die Nick toch maar ff had gehaald. T duurde ff voor hij sliep maar hij ligt nu heerlijk! Over een uurtje halen we hem er maar uit en gaan we naar huis toe, dan voeden en weer lekker z'n eigen bedje in, hopelijk lukt t!

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @penny Tja moeilijk is dat hè, ik herken het helemaal!
    @ Cin Wat leuk zeg dat draaien. Is dat niet al vroeg? Of dat niet? Heb eigenlijk geen idee.;) Snap dat je supertrots bent!

@ situatie hier bij ons
    We zijn vandaag met de medicatie gestart. Dus dat kon gister niet de oorzaak zijn en ik weet dus ook niet of het helpt.
    @Maia Overgestimuleerd zou kunnen, ook al houden we het zo rustig. Ik leg hem echt al snel terug in bed, maar dat helpt niks. 75 minuten wakker tussen voedingen? Hoe weet je dat?
    Tja dat gebeurt bij ons zeker maar dat komt door het huilen. We leggen hem al wel eerder in bed weer.
    Tijd om de buikligging te oefenen en te spelen redden wij al niet meer meestal.
    Ik geef hem niet huilend aan iemand anders omdat hij bij mij het rustigst blijft en als ik hem afgeef het vaak nog meer prikkels voor hem zijn, dat wil ik juist voorkomen dan. Leek mij het beste?
    @Aislyn hij slaapt ook niet bij mij. Ja heel even na het voeden, kwartiertje ofzo..
    En heel soms kan ik hem in slaap wiegen en wegleggen. Al wordt hij bij het wegleggen ook vaak weer klaarwakker..

@Maia Fijn dat het slapen bij jou wel goed gaat weer overdag!

@Oppassen Hier ook nog niet. Moet het eerst fijner lopen en hij wil ook nog steeds geen flesje.

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even snel, ik zit op mijn telefoon te typen en dat schiet niet op.
    Iedereen tweede kerstdag ook overleefd? Mooi!
    @Shaarr en Penny: jullie families bedoelen het vast goed, maar het is wel raar! Ik zou daar ook boos om worden.
    @Jadebo: wat een knappe mannen.
    @foto's: wat een leuke kerstplaatjes!
    @navel: ik vond het heel grappig! Het was net zo'n 'wat klopt er hier niet' plaatje. Haha!

Vandaag met C. naar mijn zusje geweest. Lieve moest werken, dus C. en ik moesten alleen op pad.
    Jammer dat mijn zusje zo ver weg woond, bijna twee uur rijden. C. heeft de heen en terugweg geslapen.
    Verder was het een heel relaxed dagje. Het is altijd een soort van thuiskomen daar.

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cin, wow wat goed dat ze dat zelf doet!

@ Maia, fijn dat Tim overdagw eer doorslaapt.

@ Ukkie, rare reactie van de vriend van je sm. Maar zo te horen komt het iig wel goed met het oppassen door je sm hoor.

@ Engeltje, fijn dat het goed ging.

@ Baileyy, ik hoop dat de medicatie gaat werken voor je uk.

@ Chybou, fijn dat je het zo fijn hebt gehad bij je zus.

2e kerstdag ging ook wel goed hier. Weer naar schoonfamilie, maar dit keer ben ik wel wat meer op mijn strepen gaan staan. De eerste voeding daar heb ik zelf gedaan. Sm wilde hem weer, maar ik had van te voren ook tegen mijn vriend gezegd dat hij mij moest bijstaan. Dus hij zei al meteen, nee dat doet ze nu even zelf. 2e voeding mocht sm wel doen :). Toen was hij wat meer gewend aan de drukte en andere omgeving.

Oh en op eerste kerstdag ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden (9,5 week na de bevalling). Jeetje het is nu niet normaal heftig. Flashbacks naar toen ik 13 was haha. Maar ja, ik ga nu met de nuvaring starten. Ga het vanavond inbrengen, ben benieuwd of ik hem er weer uitkrijg. Ben daar toch wel een beetje bang voor, maar als ik gewoon rationeel denk weet ik dat het wel goed komt.

Oh ik las ergens iets over intiem zijn, hier doet dat ook nog best een beetje zeer. Binnenin is het toch nog wat gevoelig.

V heeft vannacht van half 1 tot half 9 geslapen :D. Half 9 gevoed en daarna weer in bed (zonder te boeren.. heb het zo lang geprobeert maar het kwam maar niet). Daarna ben ik ook opgestaan, beneden opgeruimd, gestofzuigd en gedweild. Straks de boven verdieping :).

V is nu al een week of 3 heel erg verkouden. Ik gebruik soms een neusspray maar dat lijkt niet te helpen. Heeft iemand tips? Het zal vanzelf over moeten gaan lijkt me, maar het duurt al zo lang. Ademen gaat soms wat stroef bij hem, hij lag vanochtend zelfs even te snurken.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou vannacht was hier echt prut hoor! Hij kwam ieder uur ongeveer dus ben gesloopt! Gelukkig nu weer rustige normale dagen en dan zal het vast weer beter gaan ( hoop ik ;) )
    Zijn net nog bij de osteopaat met hem geweest en de meeste blokkades zijn uit zijn lichaampje en dat merkten we natuurlijk zelf ook al.
    Er zit nu alleen nog een blokkade bij z'n schoudertjes en die moeten we iedere dag masseren. We hoeven nu ook niet meer terug te komen tenzij we merken dat t toch weer niet zo lekker gaat.
    Vertelde aan de osteopaat dat we hem nu ook gewoon wakker op bed kunnen leggen en dat hij dan zelf in slaap valt en dat komt dus ook echt doordat de blokkades weg zijn en dat hij nu zelf kan ontspannen. Hiervoor lukte hem dat niet door alle spanning en blokkades in z'n lichaam volgens de osteopaat. We hebben er dus toch ook echt goed aan gedaan om daar naar toe te gaan. Hij gaf ook aan dat de oorzaak van reflux gewoon niet altijd weg te halen is met osteopathie en vond t dan ook goed dat we ons gevoel hebben gevolgd en nu met medicatie begonnen zijn.
    Nou hopelijk blijft t nu gewoon lekker gaan!

@ penny: wow wat heerlijk dat je zo lang hebt kunnen slapen zeg! Ik verlang ook zo naar wat langere nachtrusten!
    En ja alweer ongi geworden? Hier nog steeds niks! Over de nuvaring uit krijgen. Ik had er in t begin ook wel eens moeite mee, maar wijdbeens gehurkt( haha zie je t al voor je? ) lukte het meestal wel en anders heb je altijd je man nog die t voor je kan doen toch? Lekker romantisch :p
    Vervelend dat je uk zo verkouden is! Heb je al een gesneden ui naast t bedje geprobeerd?

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: gelukkig dat je jezelf niet hoeft te vervelen haha :p Misschien maakt ze weer even een sprongetje in haar ontwikkeling ofzo? Hopelijk gaat t snel weer beter en komt de rust en regelmaat weer een beetje terug. T kan natuurlijk ook nog zijn dat ze net even teveel indrukken heeft gehad met de kerst en dat ze daar wat last van heeft. Soms zou t toch zo makkelijk zijn als ze konden praten he!

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Pff hier nog hetzelfde.. We krijgen hem gewoon niet in slaap.. Ik snap er niks van, waarom lukt dat bij anderen wel. Hij is zoo moe en slaapt in onze arm, in bedje klaarwakker en slapen ho maar..
    Ik hoop zo dat de medicatie werkt!! Anders willen ze hem een week opnemen in het ziekenhuis om hem te 'resetten' zoals ze dat noemden. Alsof zo'n kleun ukje een computer is..

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Shaarr een regeldag heb je toch ook met flesvoeding? Dat zijn toch van die sprongetjes?

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ baileyy: meis wij hadden hetzelfde probleem met Quinten met slapen. Dit kwam dus doordat hij blokkades had in zijn lichaampje en dan met name in zijn nekje. Hij kon hierdoor niet ontspannen liggen en heel moeilijk inslapen. De osteopaat heeft hem hier heel erg bij geholpen! Als ik jou was zou ik het ook eens proberen meis en als je daar niet achter staat eens een doorverwijzing naar de Fysio vragen. Die kan ook zien en voelen of er iets zit en het behandelen. Sterkte meis!

17. Maia

Maia Niet meer actief

@shaarr: dikke knuffel voor je! herkenbaar over wat je zegt met kleine flesjes drinken opeens, doet Tim vandaag ook. Maar zo heftig als jij het beschrijft hebben wij het niet.

@baileyy: ook voor jou knuf! wat zwaar zal het zijn.

@engeltje: wat fijn dat de osteopaat lijkt te werken bij Quinten! super hoor. Wel vervelend dat vannacht minder was, hopen op een betere nacht.

Hier gaat het redelijk, Tim drinkt vandaag zijn flessen absoluut niet leeg en wil niet slapen. Moeten hem vandaag echt in slaap helpen en zelfs dan slaapt hij steeds maar kort. Maar verder is hij wel vrolijk, gelukkig maar. Net ook, rond half 7 fles gegeven, maar 80 cc gedronken, half uurtje later heeft hij de rest gedronken. Nu ligt hij in bed maar gaat moeizaam. Maar ja, morgen vast (hopelijk) een betere dag.

18. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    @shaar.. Op welkehoeveel heid fles zit je? Jij omschrijft precies de situatie die wij hadden. J bleek meer nodig te zijn :)

19. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Hm ja dat is zo, als ze laat staan klinkt t niet logisch ^^
    Ik zou denk ik wel weer naar zes flessen gaan. Slaapt ze misschien ook weer wat langere periodes. Slaap ze door nu snachts?

Lastig zeg! J had namelijk z'n flessen veel te snel leeg. Krijg nu 180+6 en laat soms 10 cc staan , soms niks.

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @shaarr: twaalf weken sprongetje?

Deel Deze Pagina