Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ kinderbijslag, ik dacht dat wij een brief hadden gekregen waarin stond dat we idd moesten inloggen met digid maar het wel moesten aanvragen:) zo maar ff nakijken.
    Wij zetten het ook op haar rekening voor later

@sammie succes met de bruiloft morgen. Gng je nou zelf trouwen? Spannen:D

@ jadebo, kan me voorstellen dat je niet alleen wilt zijn hoor met oud en nieuw. Fijn dt je bij je familie bent. En wat een super fotos, echt iets om heel trots op te zijn, vind dat je het echt super doet.;) dikke knuffel!

@penny, bij ons zat zon ding in een van de verzorgingspakketten. Bij ons hielp het niet echt, dus ik doe het steeds met een dun wattenstaafje.(dus niet de babyvariant) even ronddraaien ennje haalt er van alles uit;) :D sorry voor de details.

@engeltje, we hebben een beetje een ritueel savonds. Schone luier, piamatje aan nog even voeden en knuffelen en dan slapen. Dit hadden we gedaan net als anders maar ze was de hele dag al niet lekker in dr vel. Enerzijds krampjes, en ik denk dr 8 weken sprongetje.
    Slaapzakje heeft ze wel gehad maar daarin werd ze bezweet wakker. Nu is t alleen een piamatje en dekentje op haar beentjes (ligt bij ons in bed en onze kamer is t niet koud;))
    Vandaag alweer 6keer gepoept en ze is weer een blijer meisje:p

@cin, jij ook een beroerde nacht dus :) hoop dat vandaag iets beter is gegaan? Hoop niet dat je gelijk hebt vannacht met volle maan;)

@engeltje en jadebo weer super lieve fotos:)

@goddin, voor jou een niet zon fijne nacht en slecht nieuws:( hele dikke knuffle voor jou! En ook beterschap voor jullie beide. Hoop dat jullie vannavond een beetje beter kunnen slapen.

@hier ging t vandaag een stuk beter. Ze heeft weer zoveel als normaal gepoept en was een stuk vrolijker. Heerlijk naar de stad gewandeld en een broodje gegeten. Het was wel voes weer maar fijn om toch buiten te zijn. Ml is met zn broer naar de bios en de dames blijven lekker thuis. Heerlijk met een kopje thee voor de tv en L ligt naast me te slapen.

Ik ben heel benieuwd hoe vannacht gaat. Maar aangezien L overdag ook genoeg slaap heeft gehad denk ik dat het vannacht ook wel moet lukken. Daarnaast zijn de krampen weg dus dat hoeft ook geen reden meer te zijn. Maar je weet natuurlijk nooit;) dus we zien wel:p

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: thnx meis! Fijn dat t bij jullie vandaag beter ging! Hopelijk gaat het vannacht ook beter.

@ shaar: heb je niet het idee dat ze toch ergens pijn heeft? Misschien last van haar keeltje of misschien wel haar oortjes?
    Mochten het haar oortjes zijn dan zou ze erger moeten huilen als ze ligt. Als t t weekend nog steeds zo aanhoudt zou ik d'r toch nog even laten checken hoor. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze nu niks heeft he, je bent weer een paar weekjes verder met d'r. Sterkte meis! Knuf!

Hier is Quinten vanavond lekker onrustig en aan het clusteren... Hopelijk gaat t vannacht wel goed!

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, hier staat wel een handig overzichtje: Slaappatronen voor je pasgeborene of kindje op Pampers.com
    Hoe het bij mijn zusje gaat (dochter van nu 16 mnd), zij werd op een gegeven moment rond 6-7 uur wakker. Stonden ze op en kreeg ze eten. Rond half 10 ging ze weer slapen. Ergens rond de middag wakker en weer eten en rond 14.00 weer naar bed. Daarna weer wakker en om 19.30 naar bed tot weer 6-7 in de ochtend.

@ Godinn, beterschap meis en gecondoleerd met je oma.

@ Engeltje, hoop ook dat vannacht beter gaat!

Hier is V al vanaf zijn vorige fles van 18.30 wat lastig aan het doen. Wil niet gaan slapen en is huilerig. Denk dat ik zo maar naar bed ga en hem mee neem. Over een half uur de fles en hopelijk slaapt hij dan weer snel. Gisteren was het ook al zo. Had ik hem om half 10 met mij in bed gelegd omdat hij bleef huilen.

Vl is nu met vrienden gaan poolen. Daar zullen de nodige biertjes genuttigd worden dus ik sta er vanavond en vannacht weer alleen voor..

4. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankjulliewel :)

Ukkie, ik moest de kinderbijslag wel 'activeren' zeg maar..
    Wat gegevens invullen, zoals rekeningnummer etc. Kost je 5 minuten tijd.

Shaar, kun je niet eens proberen om haar om 8 uur wakker te houden? Ik doe het zo: ca 8/9 uur uit bed, dan wakker/spelen/ergens heen (ook wel eens huilen dan). Daarna fles en op bed. Daarna weer in de woonkamer en wat doen. Ik leg hem als hij moe wordt dan gewoon even in de wieg/box/wipstoel. Slaapt hij half uurtje. Dan weer fles en op bed.
    Fer.re huilt nu even wat meer en wil veel bij ons zijn. Maar verder heeft hij een top ritme. Is vrolijk en lief. Maar ik ben wel heel erg van het ritme hoor ;) Elke dag hetzelfde qua slapen en eten.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar wat vervelend meid dat je niet weet er er aan de hand is en ze blijft zo huilen :(
    Misschien dat de ervaren mama's goeie tips voor je hebben maar denk dat er weinig kindjes zijn die makkelijk voorspelbaar en altijd stil zijn hoor. Had er ook stiekem wel op gehoopt maar ieder kind is toxh anders en op t moment dat je denkt dat er ritme en logica in zit verandert het allemaal weer ;)
    Heb helaas ff geen tips voor je maar geef je wel een dikke knuffel. Je/jullie doen het super en af en toe even mee huilen mag best, lucht op!

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Baileyy, mijn kleine meid slaapt ook niet in in haar bedje, moet haar eerst in mijn armen in slaap wiegen. Dus je bent niet alleen. En ze is ook vaak niet weg te leggen.

Engeltje, klinkt goed zo'n ostheopaat. Ik ga toch eens kijken of dat in ons geval ook niet zou kunnen helpen.

Shaarr, wat vervelend dat het weer mis is. Misschien idd een sprongetje? Ze ontwikkelen zich zo snel in het begin. Ik denk dat het voor het langere middagslaapje nog te vroeg is.

Jadebo, balen van je verwarming zeg! Dat kun je nu echt niet gebruiken! Heb je geen straalkacheltje voor noodgevallen?

Penny, ik had dat ook met samenlevingscontract. Heb de belastingtelefoon gebeld en het komt omdat het een nieuw systeem is. Dus ik heb (op advies van de belastingtelefoon) 1-1-2013 ingevuld terwijl we het al jaren geleden hebben afgesloten. Makkelijker kunnen ze het niet maken!

Godinn, gelukkig dan voor jou is 2012 bijna voorbij! Maar zo'n schattig koetje maakt veel goed natuurlijk.

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Ik denk dat een ritme en de gewoontes van een kindje steeds veranderen. Dat komt omdat het kindje groeit en de behoeften anders worden.
    Zo zijn ze overdag nu ook meer wakker en doen ze kleinere slaapjes. Ik begon de afgelopen weken ook te merken dat C. zich regelmatig een beetje verveeld.
    De drukte rondom de kerstdagen maakten C. denk ik ook een beetje onrustig.
    Nu ben ik zo'n beetje het tegenovergestelde van een 'schema moeder'. Hier is geen schema. Er zijn patronen, maar er is geen schema.
    Ik probeer een beetje mee te gaan in hetgeen waarvan ik denk dat C. daar behoefte aan heeft. Werkt het niet, dan proberen we iets anders.
    Maar nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat we een heel makkelijk kindje hebben. C. huilt heel weinig, is snel en goed te troosten.
    Ze is zo'n beetje het tegenovergestelde van J. overdag tevreden en 's nachts niet slapen. (ik zou zo graag ook eens een nachtje van meer dan 5 uurtjes slaap achter elkaar hebben... Maar ik zou niet willen ruilen hoor.)
    10 weken is niet helemaal een 'sprongetjesmoment'. 8 en 12 weken is wel zo'n momentje. Maar je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum. En dan kan het nog een weekje naar boven of beneden schelen.
    Ik heb voor kerst het 'Oei ik groei' boek gekregen dus ik ben helemaal met die sprongetjes bezig. Super om te lezen. C. zat namelijk midden in haar 12 weken sprongetje. Ik herken veel van de situaties die in het boek beschreven zijn.

@Engeltje: Wat een mooie foto van Q.
    @Jadebo: Een dikke knuf voor jou.
    @Ukkie: Wat fijn dat het zo goed ging. Hopen dat het zo blijft.
    @Godinn: Gecondoleerd en beterschap. Een overlijden is nooit leuk, maar in deze periode vind ik het altijd nog triester.

C. is zich de laatste week enorm aan het ontwikkelen.
    Ze lachte 2e kerstdag voor het eerst met geluid. Nou ja, ze maakte wel eerder geluidjes bij het lachen. Maar nu was het een echte 'hahaha'. Super! Echt zo'n baby lachje.
    Het duimen lukt nu regelmatig goed. Wat een verademing! Nu kan ze, als ze daar behoefte aan heeft, zichzelf in slaap 'sabbelen' zonder dat onze pink er aan te pas moet komen.
    Ook pakt ze nu dingen echt bewust vast of ze zit over materialen heen te aaien of er aan te wriemelen.
    Ze stopt ineens alles in haar mond of ze likt er aan.
    Super leuk om dat allemaal te zien! Helemaal als je bedenkt dat we vorig jaar rond deze tijd met ICSI 3 begonnen en nu is C. er.

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen!

Sorry dat ik weer héél lang niet meer ben geweest, het is hier brij druk geweest.

Allereerst een gelukkige kerst nog en alvast een zalig Nieuwjaar! :D

@Shaarr: hier gaat onze meid meestal na haar eerste flesje een tijdje op de speelmat. Als ze uitgekraaid is nemen we ze dan ofwel bij ons, ofwel gaat ze op de doomoo als we merken dat ze moe is. De rest van de dag laten we haar vooral aangeven; soms ligt ze graag op de doomoo rond te kijken, soms graag op schoot, soms graag op de speelmat. Maar als één ding te lang duurt laat ze het ook horen hoor ;)
    En over het huilen; het kan volgens mij perfect dat jouw kindje gewoon een huil momentje nodig heeft om alle nieuwe indrukken te verwerken. Zolang ze haar lach momentjes heeft zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Al is dat natuurlijk makkelijk gezegd.
    Hier kan onze meid enorm lastig worden als ze oververmoeid is, of als er ineens té veel prikkels zijn geweest. Het helpt hier dan om haar op de doomoo te leggen, tutje, dekentje, aaitje, en dutjestijd. Af en toe moeten we dan twee keer het ritueeltje herhalen, maar 9 van de 10 helpt het prikkel-vrij momentje haar om in slaap te geraken.
    We hebben niet echt een vast slaap patroon voor haar, buiten dan dat ze van 12 tot 9 slaapt. Daartussen laten we haar zelf aangeven wanneer ze een dutje nodig heeft en wanneer niet. Voor de dagdutjes gaat ze nooit in haar bedje, dan ligt ze ofwel in de box ofwel op de doomoo. Bedje is echt voor de nacht alleen hier.

We zijn voor kerstmis met de grootouders een weekje naar een bungalow geweest. Onze meid heeft super flink vanaf de eerste nacht in haar camping bedje geslapen, zonder één kik. Super trotse mama :D Ook tijdens de dag was ze altijd heel rustig.
    Enkel halverwege de week heeft ze een crisis momentje gehad; huilen huilen huilen. Enkel wandelen en zingen kon troost bieden, en dat heeft ze enkel als ze danig van streek is. Gelukkig maar een uurtje geduurd, en na een lang dutje was ze weer helemaal in orde. Maar oh wat kreeg ik het op mijn heupen van manlief zijn grootvader. 'Ja ze is verwend', of 'ze hangt het wel uit he'. Het kind is de ganse week super braaf geweest, ze zit in een hele nieuwe omgeving met drie mensen buiten mama en papa die constant over haar heen hangen, mag ze dan éventjes een ontladingsmomentje hebben ja? :x
    En op een bepaalde avond hadden we hem gevraagd haar even in de gaten te houden, ze lag op het speeltapijt. Ze begon hoe langer hoe meer te sputteren, dus na een half uur ik er zelf maar eens naartoe. Ze was vrij warm aangekleed... en blijkbaar had hij de haard aangestoken, nog geen twee meter van haar. Kind voelde compleet overhit aan! Ik snel broekje uit, shirtje uit, sokjes, en zo ver mogelijk van het vuur vandaan gebracht. Blijkbaar was hij een paar keer gaan 'kijken' zonder haar nog maar aan te raken, zag dus niet meteen een reden waarom ze aan het pruttelen was, en zei dan maar dat ze het aan het 'uithangen was'. Grr...

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #1589 Chybou, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    @Shaarr: Ik was zo'n lang antwoord aan het typen, dat je al weer gereageerd had.
    Ik heb ook een 'meer dan gemiddeld wakker kindje'. Wat wij zoal doen naast knuffelen...
    We dansen. Heel gezellig! Muziekje aan (momenteel top 2000) en we doen een dansje met haar op de arm.
    We kletsen veel. Op het aankleedkussen of in de Bloom. We hebben het over van alles en nog wat. Ik doe haar geluidjes na. Vind ze erg grappig.
    We bekijken veel. Op de arm langs alles in de huiskamer en de keuken. Overal even kijken, bij de kerstboom, de poes, het bestek in de la, de klok, enz. Ik benoem alles.
    We spelen fysieke spelletjes. Op het kleed op de grond van haar rug op haar zij rollen. Beetje fietsen met de beentjes, hoera met de armpjes, heen en weer wiegen op de rug door beide beentjes van links naar rechts te bewegen, enz.
    We lezen samen boekjes en bekijken de plaatjes. Ook print ik regelmatig plaatjes of letters uit met een hoog contrast en hang ik die op een plek die C. kan zien. Ik wissel ze met regelmaat.
    Ik vervang ook regelmatig de speeltjes in de box (behalve het knuffeltje waarvan ik hoop dat het het lievelingsknuffeltje wordt)
    Voor dit alles heeft C. maar kort de aandacht. Als ze weg kijkt stop ik. Soms laat ik haar helemaal met rust en ga ik iets voor mezelf doen, soms ga ik wat anders met haar doen, soms wacht ik even en dan gaan we weer verder.
    Het is trouwens niet zo dat we hier de hele dag C. aan het entertainen zijn... :)
    C. is nogal van het kijken, luisteren en geluiden maken en minder van het fysieke. Ik probeer dingen aan te bieden die corresponderen met die interesse en eventueel ook een beetje fysiek uitdagen.

Wat Syrse zegt is hier ook het geval. Het bedje is hier ook voor de nacht. Overdag lekker slapen in de Bloom, de box, op het speelkleed of op een dekentje op de bank.

@Syrse: Verwend?! Arm kind zo in die warmte. (Maar ergens ook fijn om te weten dat als er iets aan de hand is de kleine dat je duidelijk weet te maken)

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Ze zeggen wel eens dat je kinderen als een soort van spiegel werken. Dus misschien zit er wel een kern van waarheid in het geen wat je zegt en werkt jouw onrust over de onrust van J. nog meer onrust in de hand. :D mooie zin!
    Misschien is jouw dochter wel helemaal niet zo onrustig en heel normaal in wat ze doet?
    Laten we eens uit gaan van een normale lekker wakkere, veel eisende, pitttige dame die zichzelf nog niet kan vermaken, maar wel gelukkig 's nachts lekker slaapt.
    Dan ziet het er ineens heel anders uit denk ik.
    Wat ik in elk geval zou proberen is het wat meer te nemen zoals het komt. (ja, ik weet het, makkelijk gezegd) Plan zo min mogelijk, ga nergens van uit, 'go with the flow'. En als je merkt dat je onrustig wordt van de hele situatie tel tot tien, zet een kopje thee, adem in en adem uit... Nou ja, je snapt het.

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! heb wat bij te lezen zie ik.
    Hier gaat het wel redelijk eigenlijk.

@kinderbijslag: wij gebruiken het gewoon voornamelijk voor kleding.

@huilen/shaar: huilen hoort bij baby zijn, want dat is de enige manier dat ze iets kunnen aangeven. Maar normaal huilen is hoogstens eigenlijk iets van 2 uur op een dag. Fleur was een ideale baby die gewoon goed sliep en weinig huilde, Tim daarentegen... ik ben met Tim nu wel met een soort slaaptraining bezig. Niet Ria Blom, dat laten huilen sta ik niet achter, maar heb nu een boek van Stephanie Lampe waarin ik veel herkenning vind. Ritme hoeft niet rigide, maar ik merk dat Tim het er beter op doet. Want ook hij heeft amper 45 minuten slapen en inderdaad, van alles wakker worden. Hoort soms ook gewoon bij de baby, maar niet als die dan alleen maar onrustig is en gaat huilen, dan hebben ze te kort geslapen. Het helpt hier nog niet om na die 45 te blijven slapen, maar het inslapen gaat hier al een stuk rustiger.

@syrse: 'leuk' zo'n opa. pffff lastig hoor. En bevalt het werken?

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Hier op tijd wakker, maar weer met mijn kleine ventje in slaap gevallen... toen schrok ik om 8.45 uur wakker hhaah! Wel beetje hoofdpijn nu :(! Maar ja zo maar wat eten en pcm en dan komt vast goed! Straks ff boodschapje doen en dan rommelen in huis, wasjes draaien enzo..

Kinderbijslag: hier wordt ook gebruikt, voor kleding/voorraad luiers ed.

Huilen: zo maakt een baby iets duidelijk, hij kan niet praten dus huilt en tis soms lastig en frustrerend maar voor hem het enige communicatie middel! En soms vooral als ouder zijnde 'zoeken/uitvinden' waarom hij huilt of wat er is! Kunnen veel redenen hebben...

Shaar dikke knuffel!

Chybou: leuk he?! Hier wordt ook heel wat af 'gebrabbeld' zo lief al die geluidjes. Echt zo'n flashback haha en moet je nu kijken een prachtige dochter!

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met kruidvat standaard 1 voeding?

14. Maia

Maia Niet meer actief

@anoniempje: geen idee, hoor er goede verhalen over.

@shaar: zij doet eigenlijk hetzelfde, dus ritme, rust, regelmaat, maar doet meer met slaapassociaties, dus een heel bedritueel, eventueel een speentje, eerst zacht in bed troosten, als dat niet helpt toch even eruit halen en weer terugleggen enzovoorts i.p.v. laten huilen. dat staat mij van Ria ook erg tegen, helemaal omdat Tim doordat hij huilbaby was gewend is om uren achter elkaar te blijven huilen ;) dat deed hij met Ria ook dus daar zijn we toen snel mee gestopt.

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Syrse, jeetje een haard op 2 meter van je baby. Ik kan me je frustratie heeeeeel goed voorstellen.

@ Chybou, oeh dat is wel een goeie idd van die hoog contraste letters etfc uitprinten en ophangen! Zingen vindt V ook helemaal geweldig. Soms gaat hij dan soort van mee neurien, echt helemaal geweldig.

@ Shaarr, ik heb dat ook een beetje met dat onvoorspelbare dus herken je gevoel. Suggestie van Chybou is idd wel wat. Als je J in de box legt, kun je haar dan wel 10 minuutjes alleen laten zonder dat ze zich verveelt? En de douche als afsluiter is voor beide wel lekker dus :D. Ik hou Ria Blom ook een beetje aan, maar idd ik laat V niet onnodig huilen. Als het een beetje jengelen is laat ik hem gaan, maar zodra het niet meer fijn begint te klinken ga ik hem troosten. Ik begin met aaien over zijn bol met het slaapmuziekje aan en shhh te zeggen zachtjes. Daar wordt hij altijd erg rustig van. Helpt dat niet dan haal ik hem er gewoon uit en wieg hem een beetje.
    Super dat vandaag zo fijn was! Die flow gaat dus best aardig ;).

@ Maia, fijn dat Tim al beter in slaap valt. Dat scheelt al een hoop. Het langer gaan slapen komt dan vast wel.

@ Anoniempje, nee ik niet. Mijn zusje gebruikte vanaf 6 mnd Kruidvat voeding en was er zeer tevreden over. Qua samenstelling is er helemaal niks mis mee, aangezien in NL strenge voorwaarden aan baby voeding ten grondslag ligt. Zie ook Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs.

V drinkt sinds een paar dagen iets slechter. Normaal zonder moeite 150+5 leeg, nu laat hij 30 staan. Maar ja. Hij is nog steeds erg vrolijk en heeft de R klank een beetje ontdekt. Soort roekoe maakt hij er van en is echt zo grappig. Hij vindt het zelf ook helemaal geweldig en wisselt het af met allerlei andere klankjes.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: wat heerlijk dan he zo'n goede dag tussendoor! Geniet ervan meis!
    En net wat chybou zegt, neem het zoals het komt meis. Bij kinderen valt gewoon niks te plannen en geen dag is hetzelfde. De ene dag moet je linksom en de andere dag rechtsom. Daarbij veranderen in het begin de schema's nog zo snel!
    Op mijn werk houden we het volgende schema aan bij de 3 x slapers:
    9.00 slapen
    13.00 slapen
    16.00 slapen
    De meesten slapen dan 1 a 2 uurtjes, maar het verschilt zo erg per kind! En bij sommige moeten we toch echt gewoon op de signalen afgaan hoor.

@ anoniempje: nee geen ervaring mee, maar hij schijnt hetzelfde te zijn als de nutrilon. Ben zelf meer fan van friso als nutrilon, maar als je uk gewoon geen klachten heeft bij nutrilon kun je het proberen toch? Scheelt een hoop geld!

@ maia: ben benieuwd naar die slaaptraining, hoe gaat het in zn werk?

Wij gaan morgen voor de eerste keer proberen te zwemmen met hem, ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden! We hebben de swimtrainer voor hem, kijken of dat goed werkt!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: heerlijk dat hij zo aan t kletsen is! Vind t toch zo geweldig om naar te luisteren! Quinten verteld ook echt hele verhalen... Is het niet tegen ons, dan wel tegen z'n knuffels of de tv hihi heerlijk!

@ maia: crossposting! Maar wat jij uitlegt dat doen wij ook precies hetzelfde met Quinten en dat werkt erg goed.

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Anoniempje, ja ik gebruik het, en F doet het er prima op.

Shaar, goedzo!

19. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat het bij Quinten goed werkt. fijn om te horen ook.

hij had vandaag wel wat meer moeite om in slaap te komen, maar we merken dat hij zijn bed gewoon met wat naars associeert (denken we), daar heeft hij natuurlijk veel tijd gelegen als ik het huilen niet meer aankon e.d. Toen manlief er vanmiddag bij bleef tot hij redelijk in slaap viel ging het wel redelijk gemakkelijk.

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Even een kort vraagje, gebruikt iemand zo'n ding in het badje om je kindje in te leggen? Vraag me af of dat handig is. Wij hebben dat niet, maar ik krijg het altijd zo in mijn rug van V in bad doen, dus dacht dat zo'n ding misschien uitkomst biedt??

Deel Deze Pagina