Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    #1601 Anoniempje2011, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    @engeltje.. J krijgt nu Friso;)

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja ik gebruik het... ook vanwege rugklachten enzo... B vind het heerlijk!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: ja hij zal dan echt weer vertrouwen moeten krijgen bij het slapen in zijn bedje idd en het als een fijn iets gaan zien. Krijgt hij een knuffeltje of doekje ofzo mee naar bed?
    Quinten wel, ik heb eerst zelf met het knuffeltje geslapen voor hij hem kreeg zodat mijn geur er aan zat. Ook als z'n knuf gewassen is slapen eerst wij ermee voor hij hem krijgt ( hebben er 2 van ) Nou echt hij is er weg van! Zodra hij hem krijgt in z'n bedje omhelst hij hem met 2 armpjes en knuffelt hem helemaal plat haha! Maar zo heeft hij in ieder geval iets fijns in z'n bedje. Nu het zo goed gaat met hem leggen we hem nu wakker in z'n bedje en dan valt hij binnen 5 minuten al knuffelend met z'n knuffel in slaap.

@ penny: sinds 2 weken gebruiken we dat zitje voor in bad en hij vond t geweldig! M'n badkamer is nu alleen 2 x zo nat omdat hij veel meer vrijheid heeft om te spetteren haha is echt 1 groot waterballet iedere avond!

@ anoniempje: persoonlijk zou ik dan niet overstappen, maar je kunt het proberen en anders kan je altijd weer terug naar de Friso toch?

4. Maia

Maia Niet meer actief

@penny: ik had zo'n ding bij Fleur maar die vond het helemaal niets. Maar die vond badderen sowieso niet leuk ;) heb hem ook weg gedaan, met Tim douche ik ook meer eigenlijk.

@engeltje: hij krijgt nog geen knuffeltje (wel speentje als hij hem wil) want hij slaapt nog te onrustig, dus hij ligt toch weer ingebakerd (hadden hem uitgebakerd, en dat ging opzich wel maar hij slaapt nog onrustig, dus nu ligt hij in slaapzakje met zijn armen naar binnen, niet strak zoals eerst, maar hij kan zijn armen niet wapperen. Ik ga pas weer echt uitbakeren als zijn slapen wat beter gaat).
    En goed dat je er 2 van hebt ;) We waren Fleur d'r beer ooit eens kwijt... drama.

nou net weer, manlief brengt hem naar bed, eerst het ritueeltje, toen in bed, erbij gebleven en hij is rustig in slaap gevallen. dus dat is wel goed voor de momenten dat hij niet zelf wil gaan slapen.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: groot gelijk dat je dan nog lekker inbakert hoor! Wat je wel evt nog zou kunnen doen is een nachtje slapen met een hydrofielluier en die om z'n matrasje heenvouwen ter hoogte van zijn hoofdje. Misschien voelt hij zich dan toch wat meer geborgen.
    En erbij blijven tot hij slaapt is ook prima toch als het werkt! Zo geef je hem toch een gevoel van veiligheid!

Nou hier de zwemtas ingepakt, ben zoooo benieuwd hoe hij t vind! Badderen en douchen vindt ie geweldig dus komt vast goed. Iemand nog tips voor wat ik nog meer mee moet nemen? Heb nu :

Zwembroek
    2 hydrofiele luiers
    Badcape
    Handdoek
    3 zwemluiers ( hij poept maar 1 x in de week maar je weet maar nooit haha )
    Gewone luiers
    Zwemtrainer/bandje
    Billendoekjes

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Waarom zou je niet over stappen nu dan Engeltje?
    Volgens de artsen en verpleegkundigen maakt het niks uit, friso, nutrilon of kruidvat of bv Jumbo. Enige verschil is de prijs. Woorden van de kraamverpleegster: Je bent een dief van je eigen portemonnee...

Ferre krijgt bij mij ouders Nutrilon, puur omdat die nog niet op is. Thuis krijgt hij kruidvat. Maakt hem niks uit ;) Maar mij wel! Scheeld toch 3 euro per pak!

Wij hebben helaas geen groot bad.. Ons hele woonhuis zit beneden, boven moet alles verbouwd. Dan komt er wel een bad.. Maar voor nu moet het even zo..

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik vind het ook dief van mijn eigen porto, ,aar manlief is nog niet overtuigd haha.

Nu al slapen met knuffel? Is dat niet gevaarlijk?

8. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Nou Fe.rre is met zijn 11 weken nu dik 6,5 kilo en is een super vrolijk mannetje :D Zeg dat maar tegen je ml ;) Geen krampjes, hij vind het lekker, groeit goed, klaar toch?

9. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Moet je nu dan toch aan de kruidvat Shaar :D Is ze zomaar 6,5 kilo ;)

Fer.re is ook zo verkouden.. Heel zielig. Hij hoest ook zo.. Hopelijk morgen beter!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @shaar: ook die hebben we in de aanslag ja, thnx ;)

@ godinn: in mijn werk zie ik bij een hoop kinderen duidelijk verschil met de voeding. Bij Friso zie ik nauwelijks reactie en op nutrilon reageren sommige kindjes heel erg met hun darmpjes. Dat is waarom ik zelf de keuze niet zal maken, maar het wil niet zeggen dat ieder kindje er met z'n darmpjes op reageert. Ook mijn kraamhulp was meer fan van de Friso, zij zag precies hetzelfde als ik in haar werk.

@ anoniempje: slapen met een knuffel kan altijd bij alle leeftijden gevaarlijk zijn. Quinten had alleen echt iets nodig met onze geur er aan, anders sliep hij niet. Heb t eerst een paar weken alleen op de dag geprobeerd om te kijken of t goed ging en toen ik daar vertrouwen in had heb ik hem ook snachts gegeven.

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Penny: hier 'zingt' C. Ook graag een deuntje mee. Zo leuk! Ze vind liedjes met hoge klanken het leukst.
    Wat betreft het badje, ik ga er bij zitten. Dan hoef ik niet zo te bukken. Ik gebruik een barkruk die omhoog en omlaag kan. Een bureaustoel kan ook. Toen ik vroeger op mijn nichtje paste zette ik het badje op de grond en ging er bij zitten. Je wordt heeeeel creatief van niet lang kunnen staan. ;)
    @Shaarr: Jij hebt echt een mobiel met batterijen nodig! Ik zou voor J. op zoek gaan naar bewegende kijk dingen. Geef je haar trouwens iets te doen in het wippertje? Bv een knisperboekje, knuffeltje, rammelaar (ook al kan ze nog niet zelf rammelen, als ze beweegt is het geluid leuk)
    @Engeltje: heel benieuwd hoe het zwemmen beviel.

Zo voeding weer klaar, hopelijk kunnen we weer verder slapen.

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje miss setje reserve kleertje... Enne vooral genieten en veel plezier!!

Ik ga binnenkort babyzwemmen met B!! Lijkt me super!

Geluidjes: hier de rrrrr, ahwww, wheee, huhhhhhhh Zo gezellig hahha! Kleine druktemaker :)En vooral veel lachen :D

Knuffeltje: hier ook knuffeltje met slapen, alleen ligt hij op zijn buikje, speentje in zijn mondje en dan knuffeltje over zijn hoofdje/gezichtje. Zo slaapt hij... in kinderwagen/maxicosi wil hij ook doekje over zijn gezichtje... menig mens vroeg zich af waarom: Omdat mijn zoon slaapt!! Haha die reacties... (ik moet nog tweede kopen want was drama bij J met d'r knuffel)

Hier redelijk gegaan vannacht, gisteravond was wel drama, hij wilde niet slapen! Eerst lekker gebadderd, gevoed en toen nog geknuffeld... Hij was zo verdrietig en had ook 'pijn' denk ik, gilde met huilen! Uiteindelijk is hij op mijn borst in slaap gevallen... Dat is natuurlijk ook de fijnste plek als je verdrietig bent!

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!!!! hier een mannetje dat gisteravond rond 12 uur in bed werd gelegd na zijn voeding en pas om 7 uur wakker werd gemaakt. Ik heb hem om 4 uur en 6 uur wel even gehoord, maar hij ging rustig verder slapen (ik niet helaas ;))

@engeltje: veel plezier met zwemmen.

@shaarr: wij hadden het cold turkey gedaan het uitbakeren. maar dat komt ook omdat Tim het hele inbakeren niet leuk vond dus hij was volgens mij erg blij dat hij het niet meer hoefde. Nu in een slaapzak met zijn armen naar binnen vind hij niet erg, hij ligt dan niet zo strak vastgesnoerd. Je kunt ook proberen eerst 1 armpje los te laten, kijken hoe dat gaat.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje veel plezier met zwemmen! Ik ben benieuwd!!

@shaar, hier al vaak moeten entertainen. Eerstdaags het haar niet uit en liep ik met r door het huis en benoemde alles wat we zagen en verzon daar een verhaal bij. Nu heeft ze wel favo dingen om te zien zoals een bepaald schilderij, de kerstboom en andere lampjes. Op de wipper zotten speeltjes die ik vervangen heb door een spiegel van de baby gym, daar kan ze toxh ook al gauw zon kwartier zelf mee vermaken ;)
    Handpoppen doen het hier goed. Wel veel bewegen en hoge vrolijke stemmen ;) als ik door m'n fantasie heen ben en ze blijft wakker ga ik met r lopen in de kinderwagen buiten. Vaak valt ze dan of snel in slaap of kijkt naar de speelgoed beestje aan de wagen. Zelf ff de iPod op en lopen maar. Succes! :D

@knuffel, overdag leg ik deze wel bij d'r maar ze doet er nog niet veel mee. Nijntje doe aan haar speen zit legt ze wel graag tegen d'r wang maar daar slaapt ze alleen overdag mee. Snachts geen speen namelijk (vraag me niet waarom ;))

@ jadebo wat sneu dat hij savonds pijn had. Gelukkig gin de nacht beter en hoop voor je vandaag ook!

@maia wat een lekkere nacht! Wel jammer dat je zelf niet meer in slaap kwam :( vannacht hopelijk beter.

@hier gister en vannacht ook prima gegaan. Lekker met vrienden de stad in geweest en lekker samen geluncht. Zij hebben twee kindjes Eén van 2,5 en een van 5maand. Erg gezellig maar ook best al druk Hihi. L heeft hele middag in de wagen geslapen. Savonds zijn we met hun mee naar huis gegaan, jogging pak aan en met z'n allen op de bank film gekeken. Heel gezellig. L heeft weer op de arm en mc geslapen en was super lief. Huilde alleen even toen de piste haar zing schreeuw uurtje had voor t slapen gaan ;)
    Om 23.30 de laatste voeding en toen pas weer on 4.15 en 8.30 en nu net een slokje. Ik heb zo een verjaardag dus ga snel opstaan en aankleden.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: wat vervelend dat hij pijn had gisteravond! Hoe is t nu met hem?

@ maia: wat fijn dat hij zo lekker heeft doorgetukt! Nu jij nog;) merk t hier ook hoor, wordt uit mezelf al om 5 uur wakker en 5 min later wordt Quinten het meestal

@ ukkie: klinkt als een gezellig dagje gister! Fijn!

Nou het zwemmen was echt superleuk! Quinten zat lekker rond te kijken naar alle lampjes om hem heen en alle schitteringen in het water, want het was ook nog eens discozwemmen! Lekker veel indrukken dus, maar een praatjes die hij daarna had in de kleedkamer hihi
    In de auto ook nog even 5 min praatjes en toen viel hij in slaap. Thuis kon ik hem al slapend z'n jasje uittrekken en hem zo overleggen in z'n bedje en hij slaapt nu nog, heerlijk! Voor herhaling vatbaar dus!

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, ik heb V ook 'cold turkey' van de Pacco naar de Puckababy gedaan. Daar slaapt hij nu prima in. Heb een 2e via marktplaats gekocht om bij de gastouder neer te leggen.

@ Ukkie, lekker dagje gister dus! Wat fijn dat ze zich zo goed heeft gehouden :D.

@ Maia, oh wat lekker dat Tim zo goed heeft geslapen. Jammer dat je zelf dan minder slaapt. Ik heb dat nog steeds. Als ik een kermpje hoor van V, ook al doet hij dat regelmatig in zijn slaap, lig ik klaarwakker te luisteren of hij niet wakker wordt.

@ Engeltje, wat leuk dat het zwemmen zo'n succes was! Hoe lang ben je met hem in het water geweest?

@ Jadebo, geweldig dat brabbelen. V doet het nu ook tegen bezoek, grote charmeur dat het is haha.

Vanochtend kraambezoek gehad en vanmiddag weer. Zucht. Maar ja, hoort er bij :). We krijgen hier steeds een vaster ritme. Overdag kan ik al goed voorspellen, maar 's avonds wil meneer vaak niet slapen. Gisteren kreeg hij om 18.30 de fles, daarna een cyclus geslapen en toen wilde hij niet meer slapen. Om 21.30 in bad gedaan en rond 22.15 gevoed. 23.00 in bed en uiteindelijk sliep hij rond 12 uur. 7 uur weer ochtend voeding.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje fijn dat Quinten het zo leuk vond!! Binnenkort ook maar ff doen hier met B. J en D vinden het ook heerlijk om te zwemmen!

Penny82 tis zo heerlijk!! Echt super om zo te zien en hoe vrolijk hij is! Hij lacht ook zo veel, zo lief!

Shaar knuffeltje schijnen ze pas echt aan te wennen rond 6 maanden. Ik heb voor B ook een knuffeltje waar hij mee slaapt, en overal mee naar toe gaat... zodat er ook iets vertrouwds is... en ruikt naar mama ;) Zelfs in armen van bijv. opa wordt hij rustig als hij zijn doekje/speentje heeft!

Wat naar zeg en zeker voor je vriendin brrrrr!! Krijg er de kriebels van!!

Vanochtend lijkt het met B beter te gaan, slaapt wel onrustig en moet regelmatig ff troosten (in bed) en speentje erin doen. Ook wil hij vaker drinken... maar ook sprongetje komt er weer aan dus zal allemaal combi zijn denk! Verder is hij super vrolijk, lacht veel en brabbelt vaak! Heerlijk, echt genieten zo!
    Ik had muziek op staan en was beetje mee aan het zingen en hij kijkt me aan en begint te lachen zo lief! Ook terwijl zijn zus tegen hem aan het kletsen was. hij bleef lachen, de schat!

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Shaar: pff wat een eng verhaal zeg! Gelukkig heeft je vriendin niks! ( op een trauma na waarschijnlijk )

@ Penny: Erg he af en toe nog steeds kraamvisite? Het meeste is hier nu wel geweest gelukkig, zijn er nog maar een paar die willen komen.
    We zijn een half uurtje wezen zwemmen. Hij had nog wel langer gewild volgens mij, maar hij werd een beetje koud dus we zijn er maar lekker uitgegaan. Heb de foto's in mn album gezet!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Jadebo: Fijn dat t beter lijkt te gaan! Oh en die foto....*smelt!* Wat een lekker ventje heb je toch!

Over lachen gesproken... Quinten lachte net met geluid! Zo leuk!

20. Maia

Maia Niet meer actief

@lachen: hier heel veel lachjes. nog niet met geluid, maar dat komt vanzelf.

@babbelen: hier een druktemaker. Hij heeft een hoop te vertellen in elk geval.

maar hij is verder nog niet veel actief. Heeft niet echt een knuffeltje dat hij vasthoudt, als ik iets aanbied pakt hij het nog niet. Hij vindt het speelkleed wel leuk om op te liggen, maar is vooral nog van het kijken.

nou ik heb hem net weer in bed gelegd, zo'n bedritueeltje lijkt echt te helpen, hij gaat nu in elk geval lekker slapen. Geweldig boek met geweldige tips heb ik besloten.

Deel Deze Pagina