Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Je vraagt wel veel :cool: hahah grapje! Ja het voelt goed, kids reageren goed op hem en zijn aanwezigheid! Ik voel me ook goed daarbij. Hij woont nog niet hier dus echt iets wat we moeten opbouwen :)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!
    Hier was Saar nog wakker maar ze vond het vuurwerk reuze interessant. Zoonlief was echter niet wakker te krijgen dus die hebben we laten slapen.

Maia, wel al vroeg een tandje, hoop niet dat je gelijk alle tanddrama's erbij krijgt? En hoe moet je dat doen met tandenpoetsen?

Jadebo, goed nieuws dat jullie nu als gezin thuis zijn! Had het op fb gelezen maar ik dacht dat je jezelf en de kinderen ermee bedoelde. ;) Erg mooi begin van het nieuwe jaar zo!

Bailey, dat resetten lijkt mij ook niets, maar wel fijn dat je serieus genomen wordt. Osteopaat hebben wij voor Stijn toendertijd gehad, die had een voorkeurshouding, die kwam ook mede omdat zn hoofdje scheef was door de bevalling. Het heeft toen aardig geholpen, maar we hadden daarnaast ook nog fysio en het bleek dat hij ook een voorkeurshouding had doordat hij een heupdysplasie had. De osteopaat kan daar weer niets mee.

Pfft morgen ID bewijs voor Saar ophalen want binnenkort gaan we naar centerparcs. Ben nu ook al aan het kijken voor de zomervakantie. Willen begin september gaan, zal denk met de auto worden want we hebben speciaal een nieuwe auto gekocht om met vakantie te kunnen. Dus als iemand nog leuke tips heeft?

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Nee ID bewijs is pas verplicht vanaf 14 jaar, tenzij je naar het buitenland gaat, dan hebben ze er wel eentje nodig. En aangezien onze centerparcs bijna in duitsland ligt, hebben we er maar eentje besteld voor Saar. In mei gaan we naar Tenerife dus dan heeft ze er in elk geval een nodig.

4. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: hij is nog niet helemaal door, maar hij is wel al verschenen in het tandvlees. Heel gek. Ben benieuwd of het doorzet, Fleur had ook een kiesje dat al redelijk snel (niet zo snel als bij Tim) doorkwam, maar ook die bleef hangen vlak onder het tandvlees en kwam pas op 'normale' tijd door. En tandenpoetsen wordt nu denk ik nog een uitdaging.

@ID: Fleur heeft met 10 maanden een paspoort gekregen omdat we gingen vliegen, ding is 5 jaar geldig, nou je zou haar er niet meer in herkennen. Maar vooruit...

vandaag een rommeldagje. Hij wilde niet echt slapen en wilde constant drinken. Dus maar meerdere kleine flesjes gegeven. Denk dat hij misschien behoefte heeft aan meer, mag ook wel met zijn gewicht natuurlijk.
    En morgen gaat mijn kleine mannetje wennen op het kdv. Fleur kijkt er naar uit dat hij eindelijk met haar meegaat, een paar weken geleden kon ik ook niet wachten (toen we nog in die situatie zaten) en nu is het zover en moet ik m'n traantjes bedwingen. Hopelijk gaat het goed met mijn kleine zorgenkindje. Gelukkig is het morgen maar een paar uurtjes maar pfffff.... :(

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: he wat zielig zeg voor je hondje! Kan me ook voorstellen dat je best geschrokken bent met zo'n kast omver!

@ jadebo: wat fijn dat t weer wat beter tussen jullie gaat! Hopelijk is dat nu ook blijvend en wil hij helemaal voor jou en jullie gezinnetje gaan!

@ baileyy: ik snap zo hoe je jezelf voelt meis! Bij Quinten was het ook zo erg en lekker spelen in de box zat er toen ook echt niet in! Gelukkig gaat dit nu een stuk beter!
    Wat betreft de osteopaat, er zitten hele goede tussen, maar ook kwakzalvers die kindjes zover buigen dat ze er letsel aan over houden. Voor ik naar de osteopaat ging heb ik zelf ook een hoop info erover gelezen waar we allemaal op moesten letten en ik ben ook naar een osteopaat geweest die echt gecertificeerd was en daarnaast ook nog eens op de pijnpoli werkte. Ik heb hem ook als eerste gevraagd of hij ook aan dat buigen deed en daar ging hij direct heel serieus op in en zei dat hij dat nooit zou doen. Bij alles wat hij met Quinten deed mochten we ook mee kijken en vragen stellen en hij legde heel veel uit. Nou sommige bewegingen die hij met Quinten maakte waren amper zichtbaar. Hij gaf ook aan dat als ik me ergens niet prettig bij voelde dat ik dat moest aangeven. Maar dit is niet voorgekomen eerlijk gezegd. ( behalve dat hij mij een hele aparte handdruk gaf waar ik me heel raar bij voelde, maar das weer een ander verhaal haha ).
    Maargoed als je daar echt niet achter staat dan moet je het gewoon niet doen! Misschien vind je een magnetiseur wel iets?
    Dat resetten kan ik me helemaal voorstellen dat je dat niet prettig vind. Misschien kun je daar je twijfels over uitspreken en idd vragen of je erbij mag blijven zodat je het kan aangeven wanneer iets buiten jouw grenzen gaat? Heel veel sterkte meis, hoop dat je ukkie snel goed geholpen wordt en dat jullie meer rust krijgen! Dikke knuf!

@ cin: ga je naar centerparks in het buitenland dan? In nl is het toch niet verplicht? Hier vroegen ze er laatst op de hap ook al naar, vond t toch zoiets stoms!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: succes morgen!
    En wow nu al een tandje? Soms zit er ook wel eens gewoon een wit puntje op t tandvlees he en dan is t geen tandje..

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Jadebo, wat leuk dat jullie weer samen zijn. Ik hoop dat het dit keer definitief is. Een goed begin van het nieuwe jaar!

@Shaarr, jeetje de hele kast omver, wat sneu voor je hond. Onze hond had er ook altijd last van, totdat we buiten stonden, dan was er niets aan de hand. Diagnose: aanstelleritis ;)
    @afkomstland, uh vaderland misschien ;)

@Cin85, Zweden is leuk hoor. Je bent hier welkom. Is de auto gelijk goed ingereden haha :D

@Maia, succes morgen, het komt vast goed. Hij zal daar zijn oogjes uit kijken.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @maia, wow al tandjes. Lekker vroeg, maar goed wat doeje eraan;) hoop dat hij er niet teveel last van gaat krijgen.

@jadebo wat een leuk nieuws! Ben benieuwd wat 2013 voor jullie gaat brengen :p

@bailey meis wat vervelend dat het nog steeds zo gaat. Ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval.. wellicht kunt je voor een wat kortere tijd laten opnemen? hebben jullie even rust, zien ze misschien wat er wel aan de hand is. een week is inderdaad wel erg lang.
    en Wat betreft het spelen dat zal vast binnenkort vanzelf komen alhoewel ik me kan voorstellen dat je daar naar uit kijkt.:) dikke knuffel!

@shaar wat sneu voor de hond:( de diertjes (en babys) hebben geen benul van wat er allemaal gebeurt. Gelukkig is het in ieder geval weer voorbij.

@id kaart, wanneer ben je verplicht deze te laten maken? Of alleen als je naar het buitenland gaat. Nouja we gaan half februari op wintersport en mn eigen is ook verlopen dus zal m nog ff in mn verlof gaan aanvragen.

@maia, oehh wat spannend. Is het proefdraaien of al voor het echhie:D succes in ieder geval morgen!

@hier, vandaag toch naar de familie gegaan ondanks dat L niet zo goed in haar vel zat. En het is me enorm meegevallen! Eerst bij schoonmoeder geluncht. Daar heeft ze lekker in mc geslapen. Toen naar de ene oma. Alle tantes over de mc:$ dus dat was brullen natuurlijk. Lekker bij me genomen en toen was het goed. Wel even bij oma op schoot gezeten maar verder lekker bij me gehouden. Toen naar de andere oma, daar was gelukkig mog niemand en hebben we film gekeken (jep sissy;))
    Toen ze honger kreeg zijn we snel naar huis gereden, want had zelf toch al geen zin meer.
    Thuis lekker gevoed en toen boven in dr wieg gelegd. 2x terug moeten gaan en heeft toen een uur geslapen!:p voor haar al heel wat. Daarna we honger en heeft ml een flesje gegeven. Hadik gisteren ontdooid omdat ik aan de champagne wilde maar dat was er niet van gekomen, en aangezien je het niet opnieuw mag invriezen..
    Daarna weer op bed gelegd maar is gewoon niet moe te krijgen:( inmiddles zovaak terug gegaan maar ogen blijven wijd open en ziet er niet naar uit dat ze moe is. Dus ik wacht maar tot de volgende voeding, mevrouw zit klaar wakker bij ml op schoot:D

Mrgen lekker een rustig dagje. Savonds nog wel kraambezoek maar zij is hoogzwanger dus zal niet lang blijven.

9. Maia

Maia Niet meer actief

nou, Tim is op het kdv. Fleur ging goed op hem passen zei ze.. :) kan hem rond 13 uur weer halen, eerder als ik het niet meer trek ;)

@engeltje: ja vond het ook al bizar, maar het is echt hard en komt uit de kaak en ligt er niet op.

@jadebo: fijn dat het beter tussen jullie gaat. hopelijk voor jou en de kindjes is het nu blijvend.

@ukkie: lekker zo'n dagje :)

nou, ik ga maar even de ramen lappen en m'n huis boenen ofzo. 3 uren duren lang...

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, fijn dat het goed ging gisteren. Hoe laat is ze uiteindelijk gaan slapen?

@Maia, misschien heb je ook even tijd voor jezelf? :)

Mijn man dacht dat ie vandaag ook nog vrij was. Maar toen hij vanmorgen uit het raam keek, zag hij wel erg veel auto's bij het bedrijf staan. Dus toch maar even gebeld en meteen naar zijn werk gegaan :p
    (handig als je vlakbij het werk woont.... of misschien juist niet ;))

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ maia nog ff en dan kan je m weer ophalen. Viel het mee?

@lycka we is om 23.15 weer in slaap gevallen en hebben we d'r in bedje gelegd. Om 24.15 gevoed en bij ons in bed genomen. Wilde niet meer in d'r wieg en wij waren bekaf dis vond t wel prima! Was al blij met twee slaapjes in d'r wieg.
    Uiteindelijk kwam ze pas weer om 5.30 dus een goeie nacht :D
    En daarna pas weer om 10.15!! Dus heb ook nog eens heerlijk mogen uitslapen!
    Daarna weer eens een badje geprobeerd. Ik had namelijk ergens gelezen dat moedermelk goed was voor schilfers op de hoofdhuid, maar dit was dus helemaal hard geworden in d'r haar ;) Hihi dis ze moest wel. Maar t ging redelijk, klein huiltje erbij. T was blijkbaar vermoeiend want ze viel net tijdens de voeding al in slaap ;)

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag

Zo hier ben ik weer :D

Twas hier een druk weekje en ben ook echt niet toegekomen om hier alles bij te lezen enzo.

Bijdeze dus iedereen de beste wensen! Ik hoop dat alle beebjes lekker door de knallen heen zijn geslapen, hier wel teminste.

Ik ben niet zelf getrouwd trouwens haha, dat ben ik al een tijdje nl.:p

Ik mag vandaag voor het eerst na een zo'n 27 weken weer aan het werk.. Ik sta te popelen haha NOT. Nou ja we gaan het zien hoe het gaat!!

13. Maia

Maia Niet meer actief

zo mijn mannetje is weer thuis. Ik heb mezelf druk bezig gehouden met ramenlappen, boodschappen doen enzovoorts ;) Hij heeft het prima gedaan, 2x een half uurtje geslapen, goed gedronken enzovoorts. Hij vond het wel druk begreep ik, maar het valt me nog mee hoe hij nu is, had hem huileriger verwacht, maar hij heeft net lekker met me geknuffeld en ligt nu in de box. Vrijdag gaat hij weer een ochtendje.

vraagje: sabbelen jullie kindjes ook enorm veel op de knuistjes. Hij is sinds een aantal dagen enorm veel op zijn handen aan het sabbelen, dacht deels dat het honger was, maar hij doet het ook na de fles enz. eigenlijk de hele dag door. Kan me dat van Fleur niet zo herinneren.

@sammie: werk ze!

@lycka: goed dat je uit het raam keek dus :)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia,

Fijn dat het wel goed ging bij het KD!
    Hier sabbelt ze idd ook veel op haar vuistjes ook na de voeding.. Weet niet wat het is haha

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Beste wensen iedereen!!!

Hier ook een handen sabbelaar! Alles wat ze per ongeluk vast heeft wordt ook in het mondje gestopt, denk dat het onderzoeken is.

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

B sabbelt ook op zijn knuistjes ook direct na voeding... want als ik hem dan weer aanleg neemt/wil hij niet haha! Denk ontdekken van handjes.

Maia fijn dat Tim het goed gedaan heeft op kdv!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Maia fijn dat het goed ging!
    En hier idd ook erg veel sabbelen op d'r handjes :)

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    @Shaarr Wat sneu zeg voor je hond! Arm beestje!
    Ik ga nog wel met de kinderarts overleggen hoe en wat. Maar ik ga hem echt geen week op laten nemen. Dat vind ik echt te gek.

@Jadebo Jeetje wat een leuk nieuws!. Fijn dat het goed voelt en de kids ook goed reageren!! En net wat je zegt opbouwen weer :) Ik hoop voor je dat het goed komt en goed blijft voelen!!

@Maia Wat snel zeg een tandje al. Zou het ook kunnen blijven zitten zo, ipv doorzetten?

@Engeltje Een osteopaat vloet nog niet zo goed. Maar wie weet hoor straks dat ik net als jij het zo ga uitzoeken..
    Magnetiseur geen idee, niet in verdiept eigenlijk.
    Over dat resetten heb ik al gesprek gehad met de kinderarts. Ze gaan hem echt dan laten huilen ipv steeds troosten, dat hij weet dat hij kan slapen. Nou klinkt allemaal leuk en aardig als je kindje niet wil slapen, maar dat is het geval niet. Er is gewoon iets aan de hand en ik wil dat ze dat gaan onderzoeken, ipb eerst een huilbaby-protocol.

@Maia spannend hoor! Wat fijn dat hij het goed heeft gedaan!!

@sabbelen Hier ook opeens sinds een week. Ik dacht ook dat het een hongersignaal was, maar niet dus.

19. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hier ook een mannetje die op zijn vuistjes sabbeld. Denk dat hij z'n handjes aan het ontdekken is want sinds een week propt hij ook alles in zijn mondje wat hij kan pakken.

Heb net gebeld naar de Ha en moet om 16.40 meteen langskomen met D.ean.
    Hij is verkouden, maar huilt ineens veel meer, stikt half na het huilen en wil minder drinken. Ook voel ik hem ademhalen (soort snurken alleen voel je dat in zijn rugje en dan nog veel harder!)

Verder moeten we een afspraak maken bij het ziekenhuis, zijn traanbuisje zit verstopt en die moeten ze nu open prikken en dat betekend dus dat meneer onder een lichte narcose moet en een half dagje daar moet blijven :(!

Verder is ml vandaag ziek en die ligt dus al de hele dag op bed, maar omdat we zo naar de Ha moeten is hij er toch maar uitgekomen om mij en D.ean te brengen.

Ik ga maar even de luiertas inpakken, want na de Ha moet ik ook nog even boodschappen doen. Denk dat we vanaaf een salade met vis eten.. Lekker!!

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    MK en hoe ging het bij de ha?
    F had dat ook, maar daar maakten ze niks van.. Zelfs zondag de dokterswacht nog gebeld, maar ook zij zeiden eigenlijk weinig.. Ja, een neusspray. En heb zelf nog een hestdrank voor 'm gehaald..

Wat zouden jullie doen bij een huilend (gillend!) kindje, zonder koorts, na de prikjes???? Toch zetpilletje?

Deel Deze Pagina