Klopt bij mijn schoonzus ook. Maar ik ga er maar niet vanuit! Ik ben inmiddels na 1 pil strip alweer gestopt dus voorlopig condooms Voelde totaal niet goed om die pil te slikken. 15,5 maand is idd ook niet veel. Hoe heb jij dat ervaren toen je 2e geboren werd?
@sammie: leuk dat je geniet van het werken Kan je afwisselen met je man, of gaat ze naar de creche? @shaarr: zeeën van tijd, haha, I wish! En ik ben momenteel niet eens aan het werk. Jeetje wat een gigantisch aanval arme meid. Wat is het inderdaad een ego boost als je je kleintje getroost krijgt he En waarom zouden mensen slaan omdat je een tweede wil? @ukkie: leuke foto! @Maia: Ben jij al terug aan het werk? Zoniet, anders smiddags een dutje meepikken? @kriebel voor een nieuw kindje: Dat hebben wij dus totaal niet, is dat gek? En we hebben nochtans een super braaf kind, en we spraken altijd van twee, misschien drie kindjes... maar nu hebben we allebei iets van 'goh, eentje is ook wel leuk'. Misschien verandert dat nog, we zien wel.
@syrse: ben nog niet aan het werk maar heb Fleur ook nog rondlopen dus van een dutje s middags gaat niets terecht komen
Ukkie. leuke foto!! Fijn dat je nu weer bijgeslapen bent Shaar, begrijpelijk dat je ma het je wil besparen. Hopelijk gaat het snel weer beter tussen jullie! Knuf Wij zijn trouwens even oud als jullie haha Als ik snel weer zwangerzou zijn weet ik echt niet hoe ik dat mn baas moet melden hoor haha, ze zijn zo blij dat ik weer terug ben!
Hier komt voorlopig geen tweede, ik wil zowiezo eerst goed van deze kleine schat kunnen genieten. Na een jaar gaan we misschien proberen, en als moeder natuur ons dan een tweede gunt ben ik heel blij, maar we gaan niet meer terug naar het ziekenhuis. Sammie, fijn dat je het naar je zin hebt op je werk weer! Ik kijk er als een berg tegenop! Ik heb net een beetje een ritme en Aveline wordt steeds leuker en dan moet ik straks weer aan de slag! Ik heb er geen zin in. Gisteren laatste voeding om 20.00 uur en toen had ze pas om 2 uur weer honger. Alleen werd ze wel iedere keer wakker, maar als ik haar oppakte had ze geen honger maar wilde ze weer gaan slapen. Balen anders had ik mooi wat bij kunnen slapen. Zal haar voortaan maar wat vroeger in haar slaapzakje doen, want Aveline vindt het niet fijn als dat midden in de nacht nog moet gebeuren. Edit: Shaar, ik lees net je laatste bericht. Wat rot dat je zoveel alleen moet doen. Ik snap wel dat je om conflict te voorkomen dan maar alles gaat doen, maar daarmee komt er geen verbetering natuurlijk. En jij moet af en toe ook even kunnen rusten. Hopelijk kun je toch een keer tot hem door dringen of ziet hij spontaan het licht. Als J. wat ouder is dan gaan de meeste mannen het ook wel leuker vinden. Hopelijk is dat bij jullie ook het geval.
@ Shaar, hopelijk valt het kwartje snel bij hem! Kan me voorstellen dat je zoiets niet snel meer vergeet. @ Aislyn, groot gelijk dat je eerst van dit beebje wil genieten. Hier ook hoor! Alleen stiekem kriebelt het toch.. @ werken, hier hadden we ook neteen beetje ritme. En ik was/ben ook bang dat door het werken weer helemaal in de war gaat. Maar tot nu toe valt het mee, dus bij jou gaat het ook zeker lukken! Als de oppas hetzelfde ritme volgt als jullie zelf doen tenmnste
@ Engeltje, leuke foto! @ Sammie, fijn dat het werken top was. Vond je het moeilijk om S achter te laten bij de gastouder? @ Rinajusase, welkom! @ Syrse, wat een leuke foto! Die ogen, geweldig. @ MamaFaith, is shaarr? Hier kriebelt het opnieuw zwanger zijn ook. Vooral omdat mijn zusje en een vriendin nu zwanger zijn. Maar ik wil er toch 2 jaar tussen laten. Nacontrole nu pas? Ik heb eigenlijk helemaal geen nacontrole gehad.. Moet dat? Jammer dat het met je man en J wat minder samen ging/gaat. Hoop dat het snel bijtrekt. En je valt ons er niet lastig mee hoor. Wellicht dat het even uitspuien juist oplucht. Ik kan me iig goed voorstellen dat dat pijn deed bij jou. @ Anoniempje, kennissen van me hadden heel veel problemen gehad om zwanger te worden. In een jaar iets van 7 miskramen. Uiteindelijk toch zwanger geworden van een gezonde meid. Ze is nu een maand of 10 en moeders is weer zwanger geworden (nu 3 mnd ofzo) en alles gaat prima. Zo bizar hoe de natuur werkt. @ Ukkie, leuke foto. V is al een maand verkouden. Is dat normaal? Ik geef hem af en toe neusspray en haal het snot wat weg. Ik heb ook Luuf gehaald. Had dat ergens gelezen. Maar op de verpakking staat vanaf 6 mnd, iemand een idee of het nu toch wel mag? Ik moet de 14e weer beginnen en heb eerlijk gezegd helemaal geen zin . Ik zie er tegenop om 32 uur te moeten werken en V zo weinig te zien. De komende 2 maanden ben ik al helemaal volgepland, misschien daarna eens kijken om een dag extra ouderschapsverlof op te nemen ofzo. Heb ook al gekeken voor vacatures. Wil wel een andere baan nl, maar parttime is er echt helemaal niks in mijn werkgebied. Waar ik nu werk heerst best een haantjescultuur en dat ben ik zelf hélemaal niet. Maar ja, nu heb ik wel een vast contract en best flexibel werk.
Mamafaith: naam veranderd? Iig dikke knuff! T valt dan idd niet altijd mee! 2e zwangerschap: was hier niet gepland maar wel welkom. J was net ong. 6 maanden. De zwangerschap op zich verliep goed, J liep nog niet dus moest veel tillen, maar sliep daar integen 's middags nog ruim 2,5 uur en lag 's avonds op tijd op bed. Dus ik kon genoeg rust pakken. De laatste loodjes waren wel zwaar, maar ja bij iedere zwangerschap denk ik wel. De bevalling was ook makkelijk en thuis, voordat ze wakker werd was haar broertje er al. In het begin was ik wel bang dat het niet goed zou gaan ook mbt voedingen enzo. Maar eigenlijk liep het vanzelf, en 's middags sliep ze nog. Grappige is dat ze los ging lopen op 14 feb. 2010 en op 17 feb. 2010 is D geboren Dus dat scheelde wel dat ze naar de auto toe kon lopen bijv. Hier vanochtend even boodschappen gedaan, was hard nodig ! Verder aan het ruimen/ruimen/ruimen... pfff wat een spullen kan een mens hebben! Verder kids nu ff alle 3 op bed dus even rust! Ook wel lekker!
@ Penny = laupio? Ik weet niet hoe dat zit met zieke kindjes Hopelijk knapt hij nu snel weer op! Wbt werk, ik vond het niet zo moeilijk om haar achter te laten. Kijk als de oppas zich houdt aan onze regels, is S best een makkelijk kind. Als je daarvan afwijkt heb je problemen en snijd ze zichzelf in de vingers We hebben al vaker iemand op haar laten passen en dat ging ook goed. Wel slaapt ze in haar eigen bed = travelcot, denk dat dat wel een hoop scheelt. 32 uur is idd wel veel. Het gaat je lukken meis, geniet nu nog maar even lekker van je verlof!! (ik ben alweer jaloers hihi) @ Jadebo, lekker alledrie op bed!
@ Mamafaith begrijpelijk. Wel kinderachtig zeg dan van die mensen. Hier heeft beebje de katten ontdekt! Ze lag net in het wipstoeltje en zit ze echt te volgen met haar ogen. Ze raakt ze nog net niet aan hahaha
@ MamaFaith, jeetje tegen je gebruiken, lekker zeg. Begrijpelijk idd dan! @ Sammie, V vindt onze kat nog niks aan, hij gunt de kat nog niet eens een blik . En de kat moet ook niks van V hebben haha. Voor de dames met een draagzak. Mijn vriend gaat V straks als ik werk 's middags ophalen van de gastouder. Hij komt op de fiets en gaat dan lopend met V in de draagzak naar huis (is 2 straten). Nu vroeg ik me af hoe we V dan aan moeten kleden. Een skipakje aan? Of is een vest en warme slofjes oid genoeg? Ik heb nog geen echte jas voor hem. edit: ik zag ook zoiets: Mam Cover 4 seizoenen zwart : Babybij, Draagdoeken iemand ervaring mee?
Goedemiddag! Bedankt allemaal voor het welkom! Heb alles terug gelezen, maar het was te veel om op iedereen te reageren @Sysre, mooie foto van je meissie. @Mamafaith, dat gekriebel van nog een kindje ken ik maar al te goed. Het blijft ook heel bijzonder en mooi he om een kindje te mogen krijgen. Ik denk niet dat er bij ons nog een 4e komt, kids kosten een hoop geld en met 4 kids kan je meteen een andere auto kopen Tussen Justin en Samira zit maar 1.5 jaar leeftijdsverschil, hadden we bewust voor gekozen. Justin was nog maar 9 maanden toen ik zwanger werd van Samira. Ik had ze toen dus beide in de luiers en thuis en dat was best een pittige periode. Ik had hier 6 weken na de bevalling de nacontrole bij de vk @Jadebo, leuke foto!! Hier wat foto's van mijn kids
@ rina, leuke kids!! heeft ze rood haar? Dat vind ik zo mooi Hebben jullie nog tips om mijn BV op te krikken? ik heb namelijk niet genoeg. nu krijgt ze dus na de voeding nog een fles. maar voor mn zelfvertrouwen is het beter als ik wel genoeg heb.. ik merk ook dat ze bij mij drinken fiijner vind dan de fles.. kolven doe ik niet meer.
@Sammie, vaker aanleggen en geen flessen meer geven. En goed voor jezelf zorgen. Aan de eerste bevalling heb ik een behoorlijk trauma overhehouden, maar na ruim 3 jaar durfde ik toch voor een 2e te gaan. Nu is de bevalling meegevallen, maar we weten nog niet of we meer kinderen willen. Dat zien we later wel. @Natasja, leuke foto's! Vanmiddag de eerste les babymassage gehad. S. vond het wel lekker geloof ik. Gelijk ook weer gewogen en gemeten.
@Penny, ik gebruik de draagdoek onder mijn jas en dan doe ik haar geen extra kleren aan, alleen een warme muts op. Anders zou ik een skipakje aan doen. @Mamafaith, beterschap voor jullie allebei. Laat hem maar lekker voor jullie zorgen (wel uitgebreid bedanken hè )
Rinajusase Leuke foto's! MamaFaith balen dat F tegen keelonsteking aanzit, hopelijk knapt ze snel op! En jij trouwens ook!! Beterschap voor jullie beide! Penny ik heb draagdoek ook onder mijn jas. Meestal heeft B gewoon een vestje over zijn kleertjes en mutsje op en slofjes oid aan. Geen extra's en hier ook geen winterjas, gewoon vestjes! Hier vanmiddag nog beetje opgeruimd, daarna eten gemaakt, kids gedoucht en in bed gelegd, B net in bad gedaan, gevoed en in bed gelegd, wil alleen nog niet echt slapen... Vandaag sliep hij onrustiger en korter... dus hopelijk slaapt hij zometeen weer lekker met zijn warme kruikje ! Nu lekker op de bank GTST kijken en verder weinig, straks ff warme douche ben ik wel aan toe haha!