Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Even een ego berichtje..
    Vanochtend op de trap ging het mis :'(!

Ik doe normaal gesproken altijd de lamp aan maar deze keer niet..
    Zonder te beseffen dat mijn kat op de trap zit begin ik de trap af te lopen. Toen ik 3 treden lager was, stond ik boven op mijn kat, waarop ik samen met Dean bijna van de trap af val. Hierop grijp ik de leuning stevig vast, waardoor Dean zijn hoofdje + lichaam naar beneden zwaaide. Terwijl dit gebeurt schreeuw ik keihard O mijn god Dean!! (hij is trouwens nergens tegen aan gekomen met zijn hoofd) Ondertussen grijp ik zijn beentjes/voetjes nog steviger vast waardoor hij niet helemaal valt, maar op de kop bungelt ik heb hem ook meteen weer omhoog gehaald waarop hij keihard begint te huilen. Ik liep snel door naar de woonkamer om te kijken of alles wel goed ging met hem! Ml kwam ondertussen al snel naar ons toegestormd. Hij was niet sufjes aan het worden en begon ook niet te spugen.. Hij was zelfs al gestopt met huilen en begon weer te kwebbelen en te lachen tegen ons, maar ondertussen kon ik zelf niet meer stoppen met huilen. Ik was zelf meer geschrokken dan hem! Hierna hebben we hem de fles gegeven en heeft ml hem op bed gelegd zodat ik kon kalmeren. Vervolgens gaat ml weg, hij had een sollicitatie gesprek. Nu was ik dus alleen met Dean en op dit moment wist ik nog niet waar ik op moest letten! Dean lag boven alweer te slapen waarop ik even een sigaret ben gaan roken om te kalmeren vervolgens bedacht ik me dat het misschien wel slim was om de Ha te bellen, dat heb ik dus ook gedaan. Deze heeft hem onderzocht en ze vond dat hij er goed uitzag en ze denkt dat er niet zoveel aan de hand is met hem omdat hij nergens tegen aan is geknalt!! Ik was hierna dus gerustgesteld. Maar ik snap maar niet waarom ik de lamp niet heb aangedaan. Waarom ik de kat niet zag. Ik blijf maar zitten met een enorm schuld gevoel en ben zo bang dat ik Dean ineens suf aantref...
    Ondertussen ben ik wel gekalmeerd maar ben zo kwaad op mezelf..

Sorry voor ego bericht maar moest het echt even kwijt!!

2. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    @Sammie1, nee Samira heeft geen rood haar maar 2 kleuren blond. Ik denk dat het door het licht komt dat het rood lijkt:D

@MamaFaith, jeetje een keelontsteking:$:$ Wat ontzettend rot zeg, heel veel sterkte en beterschap!

@Miepkip, jeetje wat zul je geschrokken zijn zeg:(:( Maar troost je, die soort dingen kan iedere moeder overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje maar gelukkig hebben jullie beide er niets aan over gehouden. Gaat het ondertussen al weer een beetje met je? Beetje gekalmeerd?

Vanavond is Selena met hubbie mee onder de douche geweest, ze vind dat veel lekkerder dan in het badje:) Net heeft ze de fles gehad en ze ligt nu lekker te slapen. De andere kids liggen ook op bed dus het is lekker rustig beneden:D

Morgen gaan we zwemmen met zijn 5jes, Selena gaat voor het eerst mee het zwembad in, ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Lycka, maar als ik niet genoeg heb lijdt S toch honger? Dat is toch ook niet de bedoeling? Of denk je dat het zo snel gaat, dat het wel mee zal vallen met honger? Moet ik haar dan ook vaker uit bed halen om te voeden? Ook snachts? Nu slaapt ze namelijk gewoon door.

Idd gaan voor nogeen kindje, komt later wel ;)

@Mamafaith, oe wat sneu voor jullie!! Hopelijk knappen jullie snel op!!

@ Jedabo lekker even een momentje voor jezelf! Was gtst leuk?

@ Miepkip, o meis, wat moet dat schrikken zijn zeg!!! Maar wat fijn dat je ventje niks mankeert. En ookal ben je vergetende lamp aan te doen, je eerste gedachten waren wel bij je manneke, en dat kenmerkt echt dat je echt een goeie moeder bent!!
    Hoe is jeman eronder? Erg geschrokken? Hopelijk ging zijn sollicitatie wel goed ;)
    Knuf!!

4. Maia

Maia Niet meer actief

@miepkip: jeetje wat zal je geschrokken zijn. Maar gelukkig lijkt er niks aan de hand te zijn. Kan gebeuren, is heel l*llig maar dingen overkomen je soms. Fleur is ook wel eens van het bed afgedonderd terwijl ze een minuut eerder nog niet kon rollen en midden op mijn bed lag, mijn man is een keer 's nachts toen ze naast me lag slaapdronken bijna op haar hoofd gaan zitten (hij plofte zo op het bed, het was dat ik hem een duw af en hij belandde serieus op een cm van haar gezicht af op het bed, had dus niet veel gescheeld of Fleur was d'r niet meer. Duurde een paar maandjes voor ik hem weer met haar vertrouwde). dingen gebeuren, gelukkig is het goed afgelopen en je zult de lamp nu niet meer vergeten.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mamafaith: ja toch een keelontsteking? Waarschijnlijk zat dat vorige week dan al een beetje te broeien toen ze niet wilde drinken! Arm meisje, hopelijk knapt ze snel op!

@ miepkip: he meis toch wat zal je geschrokken zijn zeg meis! Helaas zijn dit dingen die vaker kunnen gebeuren hoor! Maar voel je niet schuldig meis, je deed t niet met opzet!! En gelukkig heeft hij niks, goed dat je hem toch even hebt laten checken, je bent een supermama! Echt waar hoor! Dit kan de besten overkomen, knuf!

@ lycka: groeit nog steeds goed zo te zien, helemaal toppie toch?

@ rina: veel plezier met zwemmen! Hopelijk vind ze t leuk!

@ 2e kindje: whaaaa mij voorlopig niet gezien na m'n horrorzwangerschap, bevalling en de nasleep die ik er nu nog ban heb. Zeker nog 4 jaar wachten en dan zien we t wel of we er nog eentje willen. Pffff moet er echt niet aan denken!

Vandaag hebben m'n schoonouders voor t eerst de hele middag opgepast en vond dat zelf best spannend, maar t is hartstikke goed gegaan! Toen ze kwamen lag hij net op bed en toen heeft hij een uurtje geslapen. Hierna zijn ze ff met hem wezen shoppen en toen ze terugkwamen hebben ze hem gevoed. Hierna nog even gespeeld en toen is ie naar bedje gegaan en heeft hij lekker 2 uur geslapen. Hij was net wakker toen we terugkwamen en hij had echt praatjes voor 10!
    Wij zouden naar de sauna gaan ( centre du lac ). Maar toen we daar aankwamen bleek dat t vrijkaartje wat we hadden niet geldig was tijdens deze vakantie, balen! Aangezien t niet echt een grote sauna is waar je echt een hele tijd kan vertoeven wilden we niet de volle pond daar betalen en hebben we besloten om lekker naar Scheveningen te gaan en een filmpje te pakken. Had alleen 1 probleem... Moest daar kolven en tsja dat doe je niet in de filmzaal vond ik. Hadden ook niet veel tijd voor de film dus had een paar opties. In de auto in de garage, op t toilet, of in de Mac Donalds.... Ben voor de eerste optie gegaan, whahaha echt gênant! Had gelukkig een sjaaltje om dus t viel niet heel erg op, maar voelde me best opgelaten! Voelde een beetje als seks hebben op een parkeerplaats waar heel veel mensen liepen.... ( niet dat ik dat ooit gedaan heb maar toch ;) ) resultaat was dan ook maar 80 cc van 2 borsten. Naja niks aan te doen, hebben wel enorm gelachen daarna!
    Al met al een geslaagde middag gehad en voor t eerst 5 uur zonder m'n kleine schatje! Had hem wel al eerder 3 uurtjes bij mijn ouders gelaten, maar dat voelde toch anders. Had daar meer vertrouwen in. Dankzij vandaag weet ik gelukkig dat t nu ook goed zit bij mijn schoonouders :D

6. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Gevallen, ik ben zelf nog wel redelijk over stuur van vanochtend. Maar Dean die heeft nergens last van. Hij is net ook lekker in badje geweest en ligt rustig te slapen. En dankjullie voor de Digi knuffs!!

Verder gaan we morgen babyzwemmen. Heb er z'n zin in!

@ Sammie, Ml zijn sollicitatie ging goed :)! Hij is met een klein groepje doorgegaan naar een proef om te kijken hoeveel hij er vanaf weet (webdevelloper) en als hij dit goed heeft gedaan mag hij voor een 2de gesprek komen!

@ 2de kindje, hier ook nog lange niet! Wil eerst een opleiding doen. Ik wil graag verloskundige doen, maar dat is hbo4 en ik moet dus eerst mbo4 gaan doen (verpleegkundige en dan op de baby-afdeling van een ziekenhuis) Dus ik ben nog wel 6/7 jaar bezig met studeren.. Daarna zal ik er denk ik wel een 2de komen.

Nou dames, ik duik mijn bedje zo in. Ben echt gebroken na deze dag!

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, ik zou ook 's nachts aanleggen als ze wakker wordt en anders toch proberen te kolven. (Ik ben niet zo van kindjes wakker maken, maar voor je produktie zou het wel heel goed zijn.)
    Ik weet niet hoeveel kunstvoeding je er nu bij geeft, misschien kun je dat eerst halveren.
    Bied je wel elke voeding beide borsten aan?

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sammie: hier trouwens ook ff de 3 maanden bvdip. Quinten had altijd genoeg aan 1 borst, maar nu soms nog niet eens aan 2, ik biedt mn eerste borst dan ook nog een keer aan. als ik kolf, kolf ik ook een stuk minder af als dat t eerst was. Ik probeer nu na iedere voeding te kolven en af en toe ook nog tussen 2 voedingen in. Ik leg verder ook af en toe een warme kruik tegen m'n borsten aan en eet veel volle yoghurt en kwark. Daarnaast heel veel water drinken.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Mamafaith, hopelijk knappen jullie snel op!
    @ Miepkip, weltrusen meis!
    @ Lycka en Engeltje, Ik leg haar idd elke voeding aan aan beide kanten. Gisteravond had ze wel genoeg. Maar overdag wil ze soms nog wel eens 120 uit de fles!
    Heb net even gegoogled en ze zeggen daar ook, hou een relactatieweekend; lekker met zijn tweeen in bed, alleen maar rusten eten en slapen en elke twee uur aanleggen. Lijkt me wel vermoeiend hihi. Ook las ik nog over een borstvoeding hulp set, zo'n slangetje dat je dan in het mondje stopt en dan komt daar de voeding uit. Misschien is dat nog een optie?

10. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @s.haarr: wat ongelofelijk gemeen van mensen dat ze je een beetje gaan opzoeken seg :x En wat een ongelofelijk vervelende vent... het is toch ook zijn kindje? Pff, ik kan hier zo kwaad om worden...
    Eneuh, bedank hem alsjeblieft niet voor het koken, hij is een volwassen vent, koken hoort bij het huishouden en is normaal ;)

@miepkip: knuf! natuurlijk is dat ongelofelijk schrikken. Maar voel je er niet te slecht bij, het gebeurt iedereen wel eens.
    Hier had manlief onze dochter eens vast, enkel de arm onder de poep, de andere hand was hij iets mee aan het doen. Besluit ze ineens om zich met vol gewicht naar achter te gooien :$ Hij heeft meteen in reflex haar beentjes geklemd en haar opgevangen met zijn vrije hand. Nergens tegenaan geknald, maar natuurlijk meteen een brulfestijn van de schrik :(

@sammie: aanleggen elke keer ze honger heeft, en geen fles bijgeven. Gaat een paar dagen zeer vervelend zijn, maar door het constant aanleggen gaat je produktie uiteindelijk de behoefte volgen.
    Maar als je terug aan het werk bent, hoe komt het dan dat je nietmeer afkolft? Of mis ik iets? ben je flesvoeding beginnen doen omdat je terug moest gaan werken? Je hebt recht op borstvoedingspauze, toch?

@lycka: zo je kindje zit hoog op de curve! Onze meid hangt helemaal onderaan ;) Ik verwacht ruzie op ons volgend bezoekje aan KeG.

@douchen met de kleine: ik durf niet goed :) Worden de babietjes dan niet ongelofelijk glibberig? Heb schrik om ze te laten vallen. En krijgen ze het zo niet koud? En hoe doe je het dan als ze gewassen zijn?

@draagzak buiten: hier doen we haar gewoon een rompertje aan, shirtje, broekje, trui, sokjes, muts. Maar het is hier dan ook nog steeds geen echte winter.

aan iedereen die terug moet gaan werken en geen zin heeft: succes!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse,
    Mijn productie is inmiddels niet meer zoveel en ik werk sochtends 3 uur en savonds 3 uur, dus dan hoef ik niet te kolven.
    Stuwing heb ik trouwens nooit gehad.
    Misschien gaat volledige BV niet meer lukken, omdat ze misschien net in mijn werktijd wil eten, maar de rest van de keren zou ik haar toch graag BV willen geven.
    Ze ziet er dan namelijk veel 'gelukkiger' uit ofzo. Heel gek, maar ze is dan veel rustiger dan als ze uit de fles drinkt.

@ In de douche, gewoon doen meid!! Het valt echt wel mee met glibberig. Laat je man anders bij je blijven voor noodgeval ofzo. Dat is soieso wel handig dan kan hij haar afdrogen en aankleden en kan jij rustig verder douchen ;)
    Er is echt niks engs aan ;) Straks krijg je nog spijt als je het niet doet, dus ik zou het maar gewoon proberen hihi

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @miepkip heftig zeg! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar wat de anderen al zeggen je deed het niet expres en zoiets kan helaas af en toe gebeuren. Je hebt m niet laten valken en daarna gedaan wat je moet doen dus hebt super gereageert! En fijn dat jullie niets hebben dikke knuffel!

@mf he bah meid wat vervelend! Goed uitzieken dan maar voor jullie beiden. Beterschap en ook een knuffel voor jou

@sammie ik zou ook proberen te stoppen met kunstvoeding. Hier doe ik inmiddels twee borsten aanbieden wat bij ons echt effect heeft gehad. En na iedere voeding de "hoofd borst, dus niet het toetje) leegkolven. Want zodra hij echt helemaal leeg is maakt je lichaam pas weer goed nieuwe aan. Is even pittig maar helpt wel( verwacht geen grote hoeveelheden, ken soms 10cc ofzo) snachts nakolven gaat mij te ver.
    Verder sluit ik me aan bij de tips als veel drinken,vaker aanleggen, rust nemen, voldoende eten! warme kruik erop en misschien kun je nog eens borstcompressie proberen. Dit hielp bij ook goed! Succes!

@engeltje wat fijn een middagje weg. Wel jammer van de sauna maar de film is ook leuk toxh :D en een fijn gevoel dat het oppassen gewoon lekker ging. Ik ben volgende week aan de beurt 6uurtjes ongeveer. Vindt het reuze spannend!

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, ik begrijp dat borstvoedingshulpsetje niet zo goed. Hoe zou dat de produktie verhogen? Ze drinkt goed aan de borst toch?
    Haha heel weekend in bed en het lijkt je vermoeiend :p

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @douchen hier idd ook alleen als ml erbij is. Die pakt haar dan over als ze klaar is. Is wel een genietmomentje hoor dus lekker doe. :)

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Lycka, het is een flesje met een slangetje eraan, die je om je nek hangt. En dat slangetje gaat samen met de tepel in het mondje. Dus dan zuigt je beebje niet voor niks, en wordt er wel iets in je borst gestimuleerd om melk aan te maken. Je kan dan eerst gewoon aanleggen, en mocht ze dan niet genoeg hebben dan een bijvoeden terwijl ze dus ook voor niks bij je drink ;)
    lastig uitleggen hihi

https://www.prettymum.nl/medela+borstvoeding+hulp+set

Haha ja het lijkt me wel vermoeiend de hele dag in bed hihi.
    Ik wist trouwens niet dat kwark en yoghurt ook helpen, dat eet ik namelijk nooit..

@ ukkie bedankt voor je tips!

@ engeltje haha kan me voor stellen dat je het een beetje genant vond hihi. Heb je dan zo'n stuwing dat je moet kolven?

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    @Miepkip, veel zwemplezier morgen. Wij gaan ook morgen zwemmen:D

Hier is Justin ook toen hij baby was van de commode gevallen:) Ik dacht dat hij nog niet kom omdraaien, dus ik pakte even snel kleding uit de kast die achter me stond, dacht dat dat wel kon.......niet dus, een seconde later lag hij op de grond:$ Schrok me ook te pletter natuurlijk, gelukkig huilde hij niet ineens en deed ik meteen weer gek met hem zodat hij weer ging lachen. Is inmiddels al 7 jaar geleden maar oh wat voelde ik me toen slecht zeg. Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.

Hubbie geeft straks Selena de laatste fles en dan ben ik morgenochtend weer aan de beurt. Ze krijgt 5 flessen van 180/6, de laatste om 00.00 uur en slaapt dan door tot 6.30 uur:D

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    hihi had nog nooit van zo'n hulpsetje gehoord, maar misschien werkt het. Al denk ik dat ze dan toch minder hard aan je borst gaan zuigen terwijl dat zo belangrijk is.

Ik moest kolven omdat er anders te lange tijd tussen zou komen te zitten en aangezien mn productie al achteruit loopt moest ik dus wel kolven...maar oh wat voelde ik me zitten zeg in de auto hahaha

@ Douchen: Als je het eng vind kun je eventueel ook een hydrofielluier om je beeb heenhouden tijdens het douchen, dan is het niet zo glibberig. Al vind ik het glibberige zowieso wel meevallen nog hoor.

Ik ga mn nestje in meiden, truste!

18. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb nog niet met Selena gedoucht, durf nog niet.....hubbie doet het wel, ik pak haar dan over als hij klaar is en doe dus het afdroog en aankleedwerk. Ze gaat eigenlijk nooit meer in het babybadje, dat staat ook maar te staan op haar kamertje:$

Ik ga ook lekker slapen, morgen weer vroeg op.

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lycka en Jadebo, krijgen jullie je jas dan dicht of laat je die open hangen?

@ MamaFaith, keelontsteking getver. Veel beterschap bij jullie!

@ Miepkip, jeetje kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Gelukkig mankeren jullie verder niets. Heel veel plezier morgen met het zwemmen!

@ Engeltje, fijn dat het zo goed gegaan is! En heerlijk even een middagje met zijn tweetjes.

@ Sammie, relactieweekend sjezus. Succes meid!

@ Syrse, V vindt het heerlijk douchen maar vl vind het niks :p. Hij denkt dat ik hem laat vallen.. Hoe wij het deden: ik douche en ben klaar zeg maar en dan geeft mijn vriend de kleine aan (van te voren ingezeept) en douche ik samen met hem. Dan geef ik hem weer aan mijn vriend die hem dan weer afdroogt en aankleed.

Vl ligt al sinds hij thuiskwam van werk in bed en rent af ent oe naar de wc. Hij denkt voedselvergiftiging. Lekker dan.. ;). Ik heb vandaag V in mijn eentje in bad gedaan. Hadden zo'n badzitje gehaald omdat ik het anders behoorlijk zwaar vind met mijn rug. V moest daar toch wel aan wennen. Hij heeft niet echt relaxt in bad gelegen. Op dat zitje staat een max level water, nou dat is toch echt te laag. Heb het water voller gedaan, anders kreeg V het echt te koud.

Hij heeft vandaag maar 4x gedronken. Om 7.15, 11.20, 16.30 en 21.15. Zit totaal op 770 (volgens gewicht zou 825 moeten zijn). Hij slaapt erg veel vandaag. Gok dat hij in het sprongetje zit. Hij is vandaag ook exact 12 weken volgens de uitgerekende datum :).

Ik heb zelf sinds vannacht enorme keelpijn. Hoop niet dat ik V aansteek. En ben de hele dag aan het snotteren. Nou ik ga naar bed, hopen dat V pas weer om 7 uur komt ;).

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Het gaat lekker rond het zien zijn!

Manlief hier rent ook om de haverklap naar de wc, en overgeven.

@shaarr.. Jeetje wat vreselijk vermoeiend om echt alles alleen te doen. Doet hij nooit eens een fles of luier? Schrok wel van je stukje over net na de bevalling. Kan me voorstellen dat het allemaal niet zo lekker voelt.

Deel Deze Pagina