Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier sabbelt ze trouwens ook op haar knuisjes:D

@Cin85, nee geen ervaring mee, hier doet ze dat niet.......mijn andere kids hebben dat ook nooit gedaan. Niet fijn als er steeds een arm of been klem zit tussen de spijlen:$

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cin, misschien een lap stof tussen de spijlen weven zeg maar. Mjah is beetje hetzelfde als boxbeschermer.

Nou vl is hier nog steeds ziek. Wilde eigenlijk gaan sporten vandaag maar kan nu niet want hij kan volgens zichzelf niet voor V zorgen als hij ziek is... Pff mannen, kleinzerige wezens.

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Nou ga maar eens achter het eten aan.........moet ook gebeuren!!

Selena is gelukkig toch in slaap gevallen, ze was eerder een tijdje aan het huilen.

4. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Uiteindelijk toch een zetpil gegeven, hij moest zo huilen!!

Qua eten gaat het weer goed :)
    07.30 - 12.30 - 17.00 - 21.00 ongeveer..
    Vandaag ook wat beter geslapen overdag. 's Nachts gaat het nog steeds prima, maar overdag wil hij niet slapen. Heb 'm vandaag even laten huilen en toen viel hij toch een uurtje in slaap :)

Idd, mannen... Soms! Wat moet je er mee.. Ik was al dágen ziek, koorts, hoesten, vol, keelpijn etc. Hij hoest 2 keer en kon vervolgens de hele dag niks meer ;')

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Fer.re krijgt nu 2 x 210cc en 2 x 150/180cc. Meestal na een voeding van 210cc wil hij de keer erna ongeveer 150cc..
    Waarom wil je pas met 6 maanden bij gaan voeden?

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    6 maanden is wat hier aangeraden word. J zit ook op 5x 180 en dat gaat al 3 weken prima. Soms laat hij wat staan en soms drinkt hij hem helemaal leeg.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort @ mamafaith: je hebt speciale voeding voor hongerige baby's die je ook nog kan geven, maar zou t ff overleggen met t cb.

8. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik ga ook weer pas met 6 maanden met bijvoeding beginnen, heb ik bij mijn 2 andere kids ook gedaan. Er wordt geadviseerd om vanaf 6 maanden met bijvoedingn te starten i.v.m. allergie die zich zou kunnen ontwikkelen als je eerder begint.

9. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: nee, dat doet Tim niet. Weet van Fleur dat die het wel deed, maar niet zo 'erg' als jij het beschrijft. Actieve meid heb je daar zeg! ;)

@MF: volgens mij valt dat wel mee hoor, ze is nu natuurlijk ook wat ziekig. en ze mag na de 5x 180 ook naar de 4x210 eventueel hoor, dan zit je ook nog onder de 30 schepjes voeding. En vanaf 4 maanden mag je eventueel (een deel) van de flessen wat indikken met rijstebloem, waardoor ze ook wat voller zal zitten en dus aan die 180 wel genoeg heeft. beterschap meis

@bijvoeding: bij Fleur heb ik echt strikt gewacht, bij Tim weet ik het nog niet i.v.m. zijn reflux en darmen. Hoor van mensen die ook een kindje met reflux en/of darmproblemen hadden dat met bijvoeding het snel beter ging en dat het bij dit soort kindjes ook nog wel eens geadviseerd wordt om wat eerder te beginnen. Ik heb zoiets van, ik kijk wel gewoon naar Tim en ik bespreek het tzt met de kinderarts.

wij gaan trouwens binnenkort toch nog met hem naar een osteopaat. Er is nog een bepaalde onrust die toch met de reflux/darmen denk ik te maken heeft, of misschien toch nog van de bevalling of wat het dan ook is en hij heeft gewoon best wel slaapproblemen (al gaat het al stukken beter) dus de combinatie heeft mij doen besluiten toch te gaan. Manlief is het er inmiddels ook mee eens (dat was een beetje wat me tegenhield eerder). Dus heb de 17e een afspraak staan en mocht er iemand nog afbellen kan ik eventueel eerder tussendoor.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Maia hopelijk kan de osteopaat wat voor Tim betekenen!

Bijvoeden: bij j. begonnen rond 5 maanden, bij D. rond 4,5 maand en deze keer denk ik toch 6 maanden, maar ligt ook beetje aan hoe het met B blijft gaan en in combi met de reflux natuurlijk.

Vandaag lekker rustig dagje. Kindjes alle 3 nu in bed. B nog ff lekker gebadderd net en slaapt nu ook... Zal mijn trots nog ff spammen :)

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

En mijn kleinste kanjer

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Jadebo leuke foto's! en D. heeft dat shirtje ook :p!

@ Bijvoeding, ik wil al wel beginnen vanaf dat D. 4 maand is, maar ga wel eerst overleggen met de arts. Maar denk dat het wel goed is voor D. want hij volgt me nu al helemaal met de ogen als ik aan het eten ben en doet me zelfs al na.

Nou het babyzwemmen was echt super!, Hij vond het erg leuk, maar omdat hij een dysmatuur baby is kon hij niet zo lang in het water blijven, maar heb afgesproken met de 'lerares' dat we volgende week 10/15 min. in het water blijven mits het goed gaat met D. Verder ligt hij nu heerlijk op bedje :D!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: zo te lezen is jouw uk dus gewoon al aan het tijgeren, wow wat vlot zeg!! Kan maar 1 optie bedenken en dat is lekker op de grond op een groot kleed laten rollebollen!

@ jadebo: wat een schatjes heb je toch!

@ zwemmen: fijn dat jullie ukkies t zo leuk vonden!

@ bijvoeden: denk dat we hier rond een maand of 4 gaan beginnen. Twijfel alleen nog hoe, wil misschien de rapleymethode gaan doen met hem.

Pff m'n productie is echt zoooo laag vandaag! Heb hem iedere 2.5 uur aangelegd, maar ook tussendoor maar een flesje bv gegeven, want hij was echt woest omdat er niks kwam! Net na 2 uur weer ff gekolfd en had maar 50 cc van 2 borsten. Heb vanmiddag al speciale bv thee gehaald, hopelijk helpt dat een beetje. Zometeen maar weer een warme kruik en dan over een uurtje nog eens kolven. Ik geef hem voor de nacht ook maar gewoon gekolfde voeding want hij is op en ik ook, dus hij moet wel genoeg krijgen zodat we ff lekker kunnen tukken. Merk ook dat de voeding die in t tepelhoedje blijft zitten wel heel dik is, bijna stroperig, nog nooit gehad, jullie?

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Geen idee engeltje, ik voed niet met een tepelhoedje. Klinkt wel als voedingsrijke, dikke, melk. Dus niet van dat waterige spul dat ik zie als ik begin met kolfen. Ik hoop dat het snel beter wordt. Gelukkig heb je een voorraadje.
    Drinkt jouw mannetje wel ontdooide melk? C. weigert dat of drinkt het uiteindelijk met heel veel mopperen op. Denk omdat het zuurder smaakt? (heb het zelf maar eens geproefd... Haha)

Vandaag C. voor het eerst de hele ochtend op het KDV gehad. Was een mooie generale repetitie. Ik zie wel wat verbeter punten.
    Weet nu hoe veel tijd ik nodig heb om koffie te zetten, mezelf toonbaar te maken, C. aan te kleden, te voeden, kolfen, spullen pakken, C. af te zetten op het KDV... Heb er een uur en drie kwartier voor nodig. Dus als ik dan nog wat tijd inruimen voor onvoorziene zaken moet ik er voorlopig twee uur voor uit trekken. Dus dat wordt op dinsdag en vrijdag om 05.45 op. Ben ik even blij dat ze maar 2 dagen naar het KDV gaat. Ik ben namelijk zo'n ochtendmens... NOT! :D

Ik moet maandag weer beginnen. Zie er aan de ene kant heel erg naar uit. Weer iets anders doen en andere verantwoordelijkheden hebben dan de mama van C. zijn.
    Aan de andere kant zie ik er enorm tegenop. Ben nog lang niet de oude. Ben nog zó moe! En die korte nachten met C. helpen ook niet.
    Hier zit nog steeds 's nachts 3, hooguit 4, uur tussen de voedingen. En als ze die uurtjes tussendoor nou zou slapen... :(
    Ben nu soms zo moe dat als ik eindelijk kán slapen het niet lukt omdat ik kompleet over de vermoeidheid heen ben.
    *ben weer uitgeklaagd*
    Heb een fantastische dochter! :)

Vandaag ook de echo van de heupjes gehad. Dit moest omdat C. in stuit lag. We horen het volgende week definitief, maar alles zag er prima uit.
    C. lag wat te huilen en te mopperen omdat ze haar beentje vast hielden, maar verder was het niet heel sneu.

15. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    @Jedebo, leuke foto's van je kids:D

@Chybou, fijn dat de echo van de heupjes er goed uit zagen.

Hier een foto van mijn meissie, toen we vanmiddag aan het zwemmen waren:D

Morgen ga ik naar een oefenwedstrijd van Feyenoord - AGOVV in de Kuip. Ik ga met mijn hubbie, Justin en schoonvader. Mijn schoonmoeder past op de meisjes:)

Ik ga afsluiten en zo de fles geven aan mijn kleine meid en daarna zelf ook slapen. Welterusten!

Bijgevoegde bestanden:

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik kan het me voorstellen Chybou, dat je er tegen op ziet.. Ik moet eind Januari weer, en zie er ook als een berg tegen op. En dan slaapt ons mannetje nog goed door ook!

Ik ga ook met 4 maanden bij voeden, adviseren ze hier ook trouwens.. Gewoon een hapje zo nu en dan. Ik geloof dat hij er dan ook wel aan toe is..

Mooie kroost heb je JadeBo! Lief!

Fer.re wordt trouwens steeds eenkenniger! Vandaag zat hij bij mij vader, die hier regelmatig komt. En echt giiilllen! Dus ik hem snel overnemen, dacht dat er wat loos was! Maar nee hoor, 'mem' (mama ;) ) kon het wel goed doen :D

Vanavond weer even heerlijk in badje geweest, waar hij binnenkort echt niet meer liggend in gaat passen! Maar och, wat vind hij dat leuk! Alles zit er onder :)
    Hadden nog een bijna hilarisch moment :D Vl hong wat boven hem toen hij in bad lag, was met 'm aan het kletsen. Begint hij ineens te plassen, met z'm piemeltje half boven water :D Kwam net niet bij zijn gezicht.. Had ik hem iets hoger gehad, dan had vl de volle lading gekregen :D :D :D

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: fijn dat haar heupjes er op t eerste gezicht in ieder geval goed uitzien? Mag je er zelf de hele tijd gewoon bijblijven? Wij moeten over 2 weekjes met Quinten.

En wat betreft je werk, wat niet gaat dat gaat niet he! Goed je grenzen aangeven en erover praten op t werk als t niet gaat.
    Ik ga vanaf dinsdag weer langzaam opbouwen.

Pff dat duurt lang zeg voor je sochtends klaar bent! Bij mij scheelt t dat ik hem niet weg hoef te brengen en aan hoef te kleden. Op z'n vroegst begon ik 7.15 op m'n werk en denk dat ik Quinten dan wakker maak voor z'n voeding als ik helemaal klaar ben met aankleden wassen en eten, dan voed ik hem, kwartiertje knuffelen en dan kan hij weer lekker naar bed en anders met papa spelen

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Papa hoeft dan niet aan het werk Engeltje??

Soms móet werk wel... Mijn uitkering stopt, en met een eigen zaak heb je dan gewoon geen inkomen meer..

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ rina: leuke foto!

@ godinn: hahaha dat zijn leuke momenten he! Jammer genoeg miste ie net! ;)

Quinten heeft vanavond in bad weer wat nieuws uitgevonden trouwens! Ik leg altijd een warm washandje op z'n buikje zodat ie niet koud wordt.... Vanavond stopte hij t washandje steeds in z'n mond om het water eruit te zuigen hihi.
    Soms geef ik Quinten trouwens ook een heel klein beetje water, na z'n medicijnen bijv. Vind hij echt lekker, lurkt t zo op!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: ja dat is t nadeel van een eigen zaak idd. Maar stel je zou net als ik in de ziektewet belanden, dan krijg je toch wel geld? Hier wordt t volledig uitgekeerd door het UWV

Mijn man is kok dus begint pas laat en op maandag dinsdag is zijn weekend ;)

Deel Deze Pagina