@ SM, op internet lees ik wel dat mensen hem gebruiken ook voor reflux baby's. Ik ga nog even een vriendin vragen wat haar ervaringen zijn, zei heeft hem namelijk ook..
Maia, hier is ze maar heel even na de voeding wakker. Af en toeook een kwartiertje voor de voeding voor de rest slaapt ze het liefst bij mij of manlief. We proberen r wel steeds ergens anders te laten slapen (box, wandelwagen ledikant of wiegje) Dit gaat steeds beterr moet ik zeggen. Wel wil ze niet plat liggen dus overal ligt ze een beetje met het hoofdje hoger. Hier ook veel last va de hik en buikkrampjes, schuin liggen helpt dan vaak. @voeden openbaar. Datan de hydrofiel is wel een goeie tip. Zat zelf ook al te denken aan een lichte sjaal ofzo. In de kerk weet i niet of ze een andere ruimte hebben. In onze eigen kerk wel maar dit is maar een hele kleine. Ik zal ff van te voren informeren @ sammie, vervelend hoor krentenbaard, hopen dat het snel over gaat. @ ikki, jeetje heftig zon operaties. Hoop dat nu alles goed gaat. @shoppen, ik ben zojuist even snel in mn eentje naar de winkel gegaan. Ben super veel afgevallen en pas niets meer van mn oude kleren (behalve jurkjes maar dat vind ik even te koud) Ik had in een folder wat leuks gezien en heb een poncho, sjaal en twee paar nieuwe schoenen gekocht (kon niet kiezen qua kleur en waren maar 20 per paar) Manlief was voor t eerst alleen met L en we vonden het beide erg spannend. Ik was binnen een uur weer terug haha. Maar wel blij met mn nieuwe dingetjes.
@maia.. hier dus precies hetzelfde, overdag vind ik het prima te doen, huishouden blijft wat achter, maar dat is weer een ander verhaalhaha. Hier ook niet echt een ritme, probeer het wel, maar lukt niet zo goed. Meneer heeft vanmorgen ook een tijdje lopen spoken. We waren om half 10 wakker en hij heeft na die fles en voor de volgende niet veel geslapen. Waarin ben je nou in gaan bakeren?fijn dat het helpt. Hier kon J ook snachts zo maar 3 uur gaan huilen, dat gebeurt nu niet meer, gelukkig!! @Sm. wat zielig dat hij reflux heeft. @ikkin..och zielig he die krampjes bij die kleintjes, Vind het zo vreselijk om aan te horen als hij zo hard krijst en nergens stil door word. Het gene over de buik herken ik. Wat vond ik dat raar zo naar de bevalling, die slappe huid. Hopelijkword het ooit beter @ hier.. vanmiddag een poosje geslapen, stevige hoofdpijn Heb vanmiddag wel 115 cc aan J gegeven. We moesten van 120cc terug naar 105cc om te proberen of hij het daar beter op zou doen. Inmiddels gaatdit prima met de uren, dus kijken of hij met 120cc wat meer uren tussen gaat laten. En tot nu toe lukt het. Hij slaapt al 3 uur en een kwartier haha
@Annoniempje: Als het goed is hebben we nu alle papierrommel achter de rug. Dit konden we voor het grootste deel al voor de geboorte van C. doen. We moeten nu het besluit van de rechter afwachten. Dat klinkt spannender dan het is. Het is nogal een standaard procedure. Adoptie: De meeste mensen vinden het belachelijk dat het zo moet. Ach, het is balen. Vooral de kosten. De advocaat, de griffiekosten en alle papieren kosten bij elkaar tussen de 1000 en 1500 euro. Maar het niet regelen was voor ons geen optie. Lieve en ik hebben ons het afgelopen jaar oa via de pers ingezet om de wet door de tweede en eerste kamer te krijgen. De tweede kamer is gelukt, nu de eerste kamer nog. Zoals het er nu uit ziet gaat dat lukken. De adoptie van Camille is ingezet, dus in dat opzicht komt de wet voor ons te laat. Maar wie weet voor een tweede... Ook hoop ik dat andere mama's nu veel gedoe bespaard blijft. @Shaarr: Als er een tweede komt zal ik, zoals het er nu uitziet ook dat kindje dragen. Lieve wil heel graag mama zijn, maar heeft totaal geen zwangerschapswens. Die had ik wel dus dat was makkelijk opgelost. Ik vond het heel bijzonder om zwanger te zijn van Lieve's/ons kindje. Als ik dat nog een keer mag meemaken zou ik daar heel dankbaar voor zijn. @SM: Heerlijk dat uren lange geknuffel met C. En ik weet maar al te goed dat er een moment komt dat ze dat niet meer wil. Maar... Soms wil/moet je even je handen vrij hebben. En de afgelopen dagen wil Camille alleen maar bij me hangen. Gelukkig heb ik daar hopelijk een oplossing voor gevonden Ik heb een website gevonden waar je vrijblijvend een draagdoek kan lenen. Vind ik het niets dan kost het me alleen de verzendkosten. Hij komt als het goed is morgen. Hebben we allebei ons zin. Camille kan bij me hangen, ik kan knuffelen en ook zo nu en dan wat anders doen. Ideaal! Was B. ondanks de reflux wel goed gegroeid? Wat betreft de JBPM, baat het niet... Mijn zusje maakte er met een beetje water een papje van en gaf dit voor de BV. Misschien helpt het wel? Vanuit de zorg heb ik goede ervaringen met JBPM en milde! reflux. Als het om kinderen gaat hebben, zelfs de professionals, allemaal zo hun eigen mening. Simpel wordt je er soms van. Je hebt al een paar keer moeder mogen worden, je hebt ervaring en je bent (zoals je op mij overkomt ) niet gek. Ik zou hierin op je gevoel vertrouwen. Als jij JHBP geen goed idee vind, niet doen! Het werkt, zoals ik het ervaren heb alleen bij milde reflux. Zoals jij het van B. beschrijft is dit geen milde reflux. Vind contact opnemen met de HA een goed idee. Er zijn namelijk hele goede medicijnen voor dit probleem. Nu wil je je kindje niet meteen aan de medicijnen hebben, maar als ik het zo lees heeft hij er echt last van. Misschien, als de HA het niet weet, is een doorverwijzing naar de kinderarts zelfs wel op zijn plaats. Dan hen je hulp van iemand die er echt verstand van heeft. @Bailey: Hier met 2 weken intake gehad van het consultatiebureau en nu vorige week met net 5 weken voor het eerst daar heen. Nu met 8 weken tweede afspraak staan. Krijgt ze meteen ook de eerste prikken. We zijn met C. ook op verjaardag van familie geweest. C. in de kinderwagenbak naast me op een stoel. Heeft heerlijk liggen tukken. Ging echt prima! @Ukkie: Heerlijk winkelen! Raar he om van huis weg te zijn. Ben twee weekjes geleden even op verjaardag van de buurvrouw geweest. Was maar twee uurtjes weg, maar vond het zelf al heel wat. Even zeuren! "Klittenbanddagen"... Pfffff... ben kapot. Lieve heeft dag- op avonddienst. Dus kwam gisteren laat thuis en moest vandaag weer vroeg beginnen. Twee nachten van 3 uurtjes slaap is niet genoeg. Heb er hoofdpijn van!
Ik ben helaas weer even afwezig.. Heb weer borst ontsteking en ben er weer goed ziek van. HA is alweer geweest en heb weer een kuur. Ik was er al klaar mee maar nu helemaal...
Ff ego... Morgenochtend toch maar naar de ha. Net weer flauwgevallen, dus er is gewoon echt iets niet goed. Was gelukkig bij m'n moeder thuis en zij had Quinten in haar armen en niet ik, maar ben echt bang dat t straks een keer gebeurd als ik hem wel vast heb.
@syrse, gevonden! @godin, oe bah, dikke knuf! hopelijk knap je snel op! @engeltje, o wat naar!! En eng ook, stel je hebt de kleine vast.. Goed dat je hebt gebeld! mis is je hb heel laag?
@ Ikke, ook lekker zon schoonzus. Zou daar ook mee klaar zijn. Als ik V nog een keer aanleg en hij begint te huilen zal ik eens proberen hem te laten boeren, kijken of dat werkt .'En wel heftig die operaties zeg. @ Maia, ritme hebben we nog niet. Ene keer valt hij als een blok in slaap, andere keer is hij tot de volgende voeding gewoon wakker. @ Sammie, krentenbaard is vervelend, hopelijk ben je er snel van af. @ Ukkie, lekker ff shoppen . @ Chybou, ik ga ook een draagdoek bestellen. Was vanmiddag de kleur aan het uitzoeken . Lijkt me ideaal. V wil namelijk ook graag bij mij zijn en dan kan ik dus niks. Vandaag alleen maar bezig geweest met troosten. Als ik hem terug in de box legde begon hij te huilen. Hopelijk dat zo'n draagdoek wat uitkomst biedt. Mag ik vragen via welke site jij er een leent? De klittebanddag herken ik heel erg dus! Idd erg vermoeiend. Heb net een uurtje geslapen maar ben nog steeds kapot en idd ook hoofdpijn. @ Godinn, jee meis het zit jou ook niet mee. Hoop dat de ontsteking snel weg is. Dikke knuffel! @ Engeltje, oei dat is wel eng idd. Hopelijk weet de ha morgen meer. Veel succes! Nou vandaag dus echt een mindere dag gehad. Heb gewoon helemaal niks kunnen doen omdat ik steeds met de kleine bezig was. Soms huilt hij echt zo zielig en dan met zo'n pruillipje. Kan dan bijna zelf huilen hihi. Nu slaapt hij bij vl op schoot. Hoop zo dat we weer een fatsoenlijke nacht krijgen en hij in zijn wiegje wil slapen.
Hoi allemaal, Jeetje ik had heel wat pagina's om bij te lezen.... Hier morgen voor het eerst naar CB ben benieuwt hoe dat gaat. Stef drink nu 150cc en dit gaat meestal goed op in een half uurtje tijd, soms langer want hij valt snel in slaap als ik de fles geef. Dit probeer ik op te lossen door hem dan te laten boeren tussen door het drinken want dan word hij wakker. @ anticonceptie, ik ben jaren lang aan de pil geweest niets mis mee wil het niet dat ik hem wel eens vergat... Dus ik heb nu gekozen voor Nuvaring en ik moet zeggen dat dat me erg goed bevalt. @18+, we hebben het al wel een keer geprobeerd maar veilig en met glijmiddel maar was niet zo'n suc6 had er erg veel last van ondanks dat de hechtingen al 3 weken weg zijn.... Vond het ook gewoon erg eng en raar idee eigenlijk @Spruw, mijn kraamhulp had een tip: Doe niet de speen of je vinger eerst bij je zelf in de mond en dan aan je baby geven, want in jouw mond zitten veel meer bacteriën als in de mond van de baby. Hierdoor heb je veel meer kans dat je baby spruw krijgt. Sinds ik dat weet doe ik het ook niet meer, tot op heden heeft stef er gelukkig ook geen last van. Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat verder, @ voor de gene waar het tegen zit, "Komt wel goed schatje" Kom op dikke knuffel en ritme komt van zelf goed je doet je best! @ voor de gene met fam. zorgen, Laat ze kletsen je weet zelf echt wel hoe je je kindje moet verzorgen enz...
@shaarr.. Is het wel honger? Helpt het niet als je haar bv lekker in een draagzak doet? Hier is J gelijk knock out in dat ding hihi. Of misschien gewoon zuigbehoefte (speen)?
Even kort (zit mobiel) @anoniempje: swaddle me. Zitniet enorm strak maar geeft wel geborgenheid. @klittenbanddag: hier ook, kon hem vanmiddag na de fles zo wegleggen maar de rest van de dag absoluut niet. Hij was van 3-8 wakker en huilerig en alleen rustig in mijn armen. Nu slaapt hij bij me op het voedingskussen. @godinn & engeltje: knuffel en sterkte @shaar: is het geen zuigbehoefte op die momenten? @draaiboek: echt een uitkomst anders had ik vandaag geen aardappelen kunnen schillen hihi
Nou t bleef hier niet goed gaan, dus net al naar de hap geweest. Bloeddruk was wel wat lager als normaal maar niet te laag. De arts vond t niet normaal ook dat t zo vaak gebeurd en moet morgen naar m'n eigen ha voor verdere onderzoeken en moet bloed laten prikken. Hoop dat er iets uitkomt waar snel wat aan gedaan kan worden, want voel me echt niet prettig en veilig zo...
@Godinn: Alweer een borstontsteking? Jeetje! Wat balen zeg. Hoop zo dat de kuur snel aanslaat en dat het snel over is. Hele dikke knuf! @Engeltje: Flauwgevallen? Gelukkig had je de kleine niet vast. Hoe voel je je nu? Als je nog niet in orde bent bel even met de huisartsenpost. Je hebt net een kindje via een KS gekregen. Flauwvallen is niet goed! Pas goed op jezelf! Ook een knuf voor jou! @Shaarr: Dat is wel slopend! Zo veel honger? Drinkt ze dan ook hele flessen leeg? Waar laat dat kleine ding het? Hoop dat het inmiddels wat rustiger is in huize Shaarr. @Pleuni: Zo herkenbaar allemaal wat je schrijft. Camille wilde ook niet in de box. Het hoofdje had het boxkleed nog niet geraakt en wheeeeeeeeh! En ook zo zielig huilen met een pruillipje. Sneu! Ik had om 14.00 nog niet eens mijn tanden kunnen poetsen. Ik vond het kunnen lenen van een draagdoek een uitkomst. Nu kan ik eerst eens kijken of het iets is voor Camille en mij. De website is van ByKay. Ik kon niet kiezen qua kleur. Nu laat ik me verrassen welke ik te leen krijg. Misschien vind ik die wel heel tof. Anders bestel ik, als het wat is, er één die ik wel mooi vind. @Maia: Jij ook succes met de klittenbanddag. Slapen op het voedingskussen is al heel wat! Ik ben blij dat Lieve thuis is. Die zit nu met C. op de arm. Hmm... Aardappels schillen dankzij de draagdoek... Denk dat ik hem maar afbestel! @Kima: Succes morgen bij het CB!
@Engeltje: Toen ik mijn berichtje aan het typen was kwam Camille even tussendoor. Goed dat je even naar de HAP bent geweest. Je weet nu in elk geval hoe je bloeddruk er voor staat. Pas goed op jezelf!
Lijkt wel of ik over julian lees haha. Alleen de voeding dan niet, want zoveel krijgt hij niet op Hij slaapt eindelijk na 2 uur jengelen met als gevolg dat er nu 4 uur tussen zit. K wil hem eigenlijk niet wakker maken nu! Maar laatste voeding was 19:50, grrr
Hij heeft toch mooi even zijn fles achter over geslagen haha. hopelijk slaapt hij nu heerlijk weer 4 uurtjes. Zit nu ook elke dag te denken over dat rooming-in. Ik word zenuwachtig van zijn ademhaling op 1 of andere manier, maar vind het zo vroeg om hem naar zijn eigen kamertje te gaan, vind jij dat niet moeilijk?
En als ze dat flesje op heeft ook al is het 150 dan is ze wel stil? voor hoe lang is ze dan stil? OOh ik moet dringend naar bed. J slaapt na zijn voeding heerlijk door, en ik blijf weer te lang beneden zitten. Trusten dames!
Goedemorgen Chybou: thnxx voor de uitleg en jou kijk/ervaring mbt jbpm. Hier redelijk nachtje gehad, wederom vroeg in slaap gevallen... B. meldde zichzelf wel als hij wou drinken Hij kwam om 20.50, 23.30, 3.00 en 6.00 uur. Nu ligt hij nog in bed te tukken... Zo de kindjes uit bed trommelen en straks weer J. naar school, vanmiddag D. naar de PSZ. De week vliegt nu nog meer voorbij zeg!! Heb gister nog contact gehad met lactatiekundige van de opleiding, gewoon even haar mening/kijk erop. Als hij geen last van het spugen zou hebben, is het geen probleem voor hem maar meer voor de wasmachine (haha), maar omdat hij er last van heeft blijft het lastig. Ze adviseerd een andere voedingshouding te proberen. Verder denk ik dat het niet verstandig is om jbpm te gebruiken omdat het in combi met bv niet aangeraden wordt. Heel vervelend dat het cb dan zo makkelijk zegt dat het de volgende stap is... Hoe gek ook maakt dit me onzeker en vind ik het moeilijk om een 'keuze' daarover te maken, wel of niet... Dus toch maar ha bellen voor een afspraak en eens kijken wat zij adviseren en anders wil ik toch een consult van de kinderarts. Het is 'fijn' te weten dat er echt iets aan de hand is, maar tegelijkertijd al die onzekerheid blehhhh!