Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Syrse, ik zou daarvoor naar de huisarts gaan.

@Godinn, ik deed altijd een beetje baby-olie in het badje, maar bij de babymassage heb ik geleerd dat je zelf lekkere olie kan maken van olijfolie en zonnebloemolie. Dus daar smeer ik haar eerst mee in en dan het badje in (daar doe ik dus niets meer in). Zo blijft haar droge huidje heerlijk zacht.
    Ik voel me ook best moe, maar slaap dan ook slecht. Ligt niet aan S., maar aan mezelf en aan m'n man die laatste dagen oorverdovend snurkt. Afgelopen nacht heb ik op de bank gelegen, maar kon niet slapen. Vannacht is het zijn beurt om op de bank te slapen :p

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    MF, dat klinkt echt als een doorbraak tussen jou en je man. Ben heel blij voor je. Natuurlijk zal hij ook nog wel eens een terugval hebben. Hoop dat jullie/hij toch therapie overwegen want denk dat jullie daar veel aan hebben. Zodat hij ook leert zich te uiten.

Jadebo, haha toch wel schattig dat hij zo om zichzelf moest lachen. Waarschijnlijk luchtte het hem ook op dat het eruit was. Fijn dat de heupecho goed was.

Maia, 4 uur is voor ons inderdaad nog heel vroeg, maarja dat hebben die kleintjes nog niet door. Veel plezier met Wicked.

Godinn, het verschilt denk ik per kindje, bij ons op de kamer is het 's nachts tussen de 15 en 17 graden en ik merk dat als ik haar meer aan doe ze het te warm krijgt. Maar als Fer.re niet zweterig wakker wordt is het voor hem vast goed!

Penny, gelukkig dat er iets aan te doen is. Beterschap hoor!

Ukkie, nou dat is ook geen lekkere start. Sudocreme is wit ja, zou niet weten waarom ze dat er standaard op zouden smeren. Ik zou er wel iets van zeggen.

Syrse, ja ik zou er zeker iets van zeggen als je niet lekker in je vel zit. Wat vervelend om te horen. Maar het is ook niet niets he, een bevalling en dan de verantwoordelijkheid voor zo'n kleine meid. Het is niets om je voor te schamen hoor. Dikke knuffel!

Godinn, ik ben ook wel moe, maar ik maak dan ook korte nachten. Last van je ogen/vlekken zien klinkt toch wel serieus. Misschien bloedarmoede?

Hier ging het wennen bij de gastouder heel erg goed. Ben blij dat ik voor een gastouder heb gekozen en niet voor een kdv, waar toch meer kindjes tegelijk zijn. Aveline heeft lekker gedronken en geslapen en toen we haar op gingen halen lag ze vrolijk met haar knuffeltje te spelen. Dat doet me wel goed, maar was desondanks heel erg opgelucht dat ik haar weer vast kon houden!

Wat minder leuk nieuws: we zitten met een kapotte rioolbuis. Kelder stond vol water, zo kwamen we erachter. Morgen komen ze de buis vervangen, met twee man. Moet helemaal uitgegraven worden. Grapje gaat zeker 1000 euro kosten. Baal als een stekker.

3. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O dat is lastig!! Ik geef hem dan gewoon een klap :p

F. heeft geen last van een droog huidje.. Ik doe zo nu en dan wat wascréme oid erin, of schuim (goede nacht van zwitsal) en de andere keer niks. Zo nu en dan masseer ik hem met bodylotion van zwitsal, vind hij heerlijk! En het ruikt zo lekker!

Op zijn billetjes gebruik ik ook niks. Ik vind wel dat zijn huidje mooier sinds ik hem dagelijks baad. Veel rozer ipv rood (vooral zijn kontje).

Wie wil hier nog een (2de) kindje??

Oei, dat is een duur grapje!! Hoe komt zo'n rioolbuis stuk?

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ons huis is heel oud, dus die rioolbuis ligt er waarschijnlijk al honderd jaar. Het is dan ook geen pvc buis maar van een soort steen. Vraag me niet hoe het heet, iets van gres buis ofzo. Misschien dat er al wel langer een scheur zat, voordat wij erin kwamen is de fundering vernieuwd. Wie weet is er toen iets gebeurd en is ie dan nu uiteindelijk gebarsten. Maar dat is gokken. Feit blijft dat het veel geld gaat kosten. Voornamelijk manuren, want het is natuurlijk veel werk.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: hoe was de uitslag meis? Hopelijk valt t een beetje mee! Knuf!

@ penny : thnx voor je felicitatie!
    En pff je hebt t flink te pakken, sterkte! Goed dat je naar de ha bent geweest, hopelijk slaat de ab snel aan!

@ jadebo: fijn dat de echo goed was! Quinten moet volgende week, vind t best spannend!

@ syrse: he meis toch wat vervelend! Goed dat je deze dingen bij jezelf signaleert, dat is al een stap in de goede richting! Zou het zeker even aangeven meis, des te eerder ben je geholpen en dat is echt heel belangrijk hoor meis, sterkte!

Sorry rest isnoet zo blijven hangen ben echt doodop dus ga zo ook lekker slapen, lig al in bed!
    Hier vandaag weer drie uurtjes gewerkt en er was dus ook een beebje van 9 september die veel te vroeg geboren was. Oh wat een klein urretje zeg! Ze is op dit ogenblik nog kleiner dan quinten bij zn geboorte was, nog geen 3 kg! Als ik er zo 9 heb op een dag kan ik wel hele dagen werken, weegt echt niks en t was echt een heel lief zoet meisje.
    Quinten was lekker met zn papa naar de kinderboederij geweest en lag toen ik thuis kwam in zn armen te slapen. Had toen nog niet gegeten, dus kon ik mooi doen! Zodra hij mn stem hoorde werd hij wakker, zo lief! Verder is t in slaap komen weer een beetje drama. Kan hem niet meer wakker wegleggen want dan is t krijsen geblazen. Ff een paar daagjes aankijken en anders de ha weer bellen, want dan moet zn medicatie waarschijnlijk weer omhoog. Snachts gaat t gelukkig wel nog steeds goed. 23.30 voeden en dan om 8.30 pas weer.

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O ja, van die rode buizen die aan elkaar liggen. Hebben wij hier vorig jar ook gehad, maar manlief heeft dat zelf gemaakt. Uitgegraven en een nieuwe buis gelegd...

7. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Heb vanmiddag gebeld voor de uitslag. De arts had het nog niet bekeken en ze konden me nog geen duidelijke uitslag geven. De assistente kon me alleen vertellen dat mijn Hb gehalte goed is, ijzer gehalte veelte laag en verder waren er nog 2 dingen die ze niet kan lezen, dus die de arts moet beoordelen. Oftewel kon morgen vroeg meteen terug bellen.

@ Ontsteking, nou de medicijnen die ik heb gekregen voor de medicatie hebben nog niet geholpen. Vandaag met het inbrengen van de tampons deed het nog steeds ongelofelijk veel pijn :'( Schreeuwde het zowat uit! Dus denk dat ik dit morgen ook meteen aangeef. En als de Ha bij haar woord blijft, kunnen we dus weer naar de gyn toe.

@ Ongestelheid, dacht dat mijn menstruatie eindelijk goed op gang ging komen, maar alles is minder waar. Vannacht en vanochtend veel bloed verloren maar nu is het amper nog iets.

@ Syrse, ik zou even naar de Ha gaan! Heb er zelf tegen aangezeten en het was alleen al fijn, om me even te kunnen uiten naar de HA toe!

@ De rest, sorry dat ik niet op jullie reageer :$ Mijn hoofd staat er op dit moment echt helemaal niet naar!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: vervelend dat er nog niet naar gekeken was, hopelijk weet je morgen meer! En echt verschrikkelijk dat je zoveel pijn hebt! Digiknuf voor jou!

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @godinn. 2e kindje komt hier hopelijk wel.

@aislyn.. Jeetje duur grapje!

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @miepkip.. Wat vervelend dat er nog niet naar was gekeken!!

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Miepkip balen meis! Hopelijk 'vinden' ze snel de oorzaak zodat ze je gericht kunnen behandelen en je er daarna, hopelijk vanaf bent! Knuff

Engeltje ik vond ook spannend, maar viel echt mee... Hij had bij zijn ene heupje wel iets meer speling maar volgens arts acceptable, dus daar gaan we dan maar vanuit... Hij zette de echokop op zijn heupje draaide beetje en klaar was het... met ong. 5 min waren hier de heupjes goed gekeurd (mij was verteld 10 min... haha)

Hier vanochtend kids naar school gebracht daarna B in bed gelegd, na wat gemopper slaapt hij lekker met een kruikje want tis toch wel koud. Zometeen als hij heeft gedronken (denk over half uurtje..) ff naar postkantoor en boodschapje doen en dan kids weer ophalen. En dan is het weekend, ff niet om 6 uur eruit! Ben wel aan toe haha. Nu ff wasje doen en koppie thee drinken... even relaxen!

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Nou heb de uitslag binnen. Volgens de arts is mijn ijzer gehalte veelste laag en moet ik hiervoor 1 maand lang ijzertabletten slikken en over een maand moet ik Lap laten prikken. Geen Idee wat het inhoud maar goed. En dan word er verder gekeken. Ben allang blij dat mijn schildklier gewoon goed functioneerd :)!

Verder moet ik zo met D. naar het cb. Helaas hebben we geen vervoer dus word het de benenwagen en de bus. Dus op de terug weg kan ik heerlijk met een huilende baby van de prikjes bij een bushalte staan wachten. Achja, komt ook wel goed. Neem de rammelaar mee en dan zal het wel goed gaan.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @miepkip, succes straks! en anders neem je een troostflesje mee. Dat hielp bij mij heel goeddevorige keer!

@jedabo, koud he!

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Miepkip sterkte hopelijk helpen de ijzerpillen!! Enne succes bij cb zo! Idd mis troostflesje...

Sammi idd zeg... brrrrr!! en moet zometeen de auto ook krabben voor ik weg kan :(

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ jedabo, ik kreeg mn deur vannochtend niet eens open!! heel veel succes ermee hihi

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Probeer je me moet in te praten hahah nu heb ik helemaal geen zin meer :p!!

Maar moet ff wat posten, dus geen keus :( Maare heb wel een ontdooispray dus hopelijk helpt dat ook snel!

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Miepkip, gelukkig niets ernstigs uitgekomen. Maar ijzerpillen zijn ook niet zo fijn. Wat begrijp je niet trouwens? Het lage ijzer of het lab laten prikken?
    Succes met de prikjes.

@Koud, hier wordt het vandaag -15 ;)

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @miepkip fijn dat je weet wat het is. Houdt er wel rekening mee dat je last van je stoelgang kunt krijgen ;) hier een ervaringsdeskundige! Succes bij het cb.

@ heupecho, ik moet over twee weken, maar op het cb dacht ze al een afwijking te zien?!? Nouja we zien wel en in het ergste geval moet ze tijdelijk zon beugel..

@hier een redelijke nacht. van 23-1 heeft ze in de wieg geslapen, na het drinken wilde ze niet terug dus bij ons in bed gebleven. om 4.15 en om 6.15 kwam ze weer en toen om 9.00. wel weer iedere keer netjes erna gaan slapen. van 9-10 lekker gekletst in bed ( ik kon er echt niet uit komen, schaam schaam :)) Daarna ben ik gaan douchen en heeft zij zich in de wipper vermaakt, Toen ik klaar was werd ze moe en heb ik dr in de wieg gelegd waar ze tot 12.00 heeft geslapen :D Gaat goed dus hier.

Zometeen ff cadeautje kopen in de stad, het is hier heerlijk weer. Koud maar wel met zonnetje! Lekker voor een laatste verlofdag :D

19. Maia

Maia Niet meer actief

even ego. Ben weer voor het eerst aan het werk en ik vind het niet leuk. Mis Tim, mis Fleur, voel me belabberd (zal het ook door komen) en ik zit nu in een andere vestiging wat ik normaal prima zou vinden maar nu doordat ik ze zo mis niet leuk vind. Heb net wel even gebeld en alles gaat goed, Tim heeft lekker gedronken, lekker geslapen en is heerlijk aan het knuffelen en Fleur is gevallen en heeft een dikke lip maar valt verder wel mee. Ik moet echt flink wennen.

20. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    ooooooo maia ik heb met je te doen meis ik moet maandag en denk dat ik me dus ook zo ga voelen.
    ik heb totaal geen zin en kan de kinderen nu al missen terwijl ik nu nog thuis ben pfffffffffffffffff.
    dikke knuffel voor jou

Deel Deze Pagina