Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Sammi ik hoefde niet te krabben... gelukkig hahah!

Maia ahhh das niet leuk nee!! Sterkte nog ff... hopelijk is je dag snelvoorbij en kun je naar je schatjes toe!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Maia: Sterkte. Na al die maanden thuis en de veranderingen in je gezinnetje is het werken wel even wennen.
    Dat je niet op je vertrouwde plekje zit helpt ook niet.
    Ik vond de eerste dag het ergst. Hopelijk gaan bij jou de volgende dagen ook beter.

Wat ik wel heel fijn vond was dat ik het thuis komen en zijn zo waardeer.
    Kan er, nu ik weer werk, enorm van genieten.
    Enne... Voor het eerst in 26 weken heb ik het gevoel dat mijn weeeeeeekend weer helemaal verdien :D

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Poeh ff van me afschrijven.

Ml was ergens helpen met een open dag. Staat hij met twee vrouwen te kletsen waarvan 1 met twee kindjes van 11 weken die ze bij zich had. Word 1 kindje opeens helemaal blauw. Ambulance gebelt en met spoed naar het ziekenhuis. Manlief is behoorlijk geschrokken. Morgen even informeren hoe het afgelopen is.

Maia.. Kan me voorstellen dat dat echt even wennen is!

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, sterkte meis.

@Chybou, lekker genieten van een welverdiend weekend!

@Anoniempje, dat is schrikken zeg. Hopelijk loopt het met een sisser af.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Anoniempje: Dat is schrikken voor ML. Jeetje! Kan me voorstellen dat hij even moet weten hoe dat afgelopen is. Bah, wat akelig.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ maia sterkte meid, ik kan t me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik had eigenlijk super zin om weer te gaan werken maar ik maak me zorgen hoe het op het Kdv gaat..

@ annoniempje heftig zeg, hoe is er afgelopen?

Borstvoedingsthee van medela is trouwens niet te drinken ;) krijg t echt niet weg Hihi

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Mamafaith.. Waarom niet gewoon hogere flessen?

Afloop weet ik nog niet, ml is nu weer heen.

Ik ga eens ontbijten, meneertje ligt in bed tegen zichzelf te praten :D

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Anoniempje eetse!! Enne schrikken zeg van dat kindje!!

MamaF miss idd wat meer voeding... Enne succes met 'uitbakeren'.
    Hier gaat het wel, zit beetje doorheen. Moe enzo... was ook weer even flink wennen het schoolritme. Weekend dus lekker rustig aan.

Hier gaat het dus wel... wel weer snel duizelig enzo. Snap er niks van. Miss komt wel door ongi hoor... zo snel alweer (na 19 dagen) en ook best heftig. Toch maar ff in de gaten houden en denk ff floradix halen, just incase.

hier ligt de jongste te slapen, de middelste kijkt tv en de oudste is aan het spelen met een kassa... Zelf net gedoucht dus nu maar even wat eten... hahah

en hier nog een spam van mijn kleinste, stoere ventje

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mf wat goed zeg van hem! En van jou ook super dat je m stimuleert :) ze hebbe soms wat hulp nodig (en aanmoediging Hihi) maar dan lukt t wel.

Hier een prima nacht gehad en ligt nu weer lekker te slapen.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @jadebo sterkte meid! Misschien idd last van beetje bloedarmoede?

Leuke foto

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, ik hoef hier nooit te krabben hoor :p
    Maar wat fijn dat die kerel van je zich eindelijk als een vader gaat gedragen.
    S. heeft ook altijd koude handjes, maar dat is niet erg. Zolang ze verder maar lekker warm zijn in hun nekje en zo.

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lycka, lekker warm :).

@ Syrse, altijd iets van zeggen van de PND. En ik zou idd ook naar de ha gaan. Misschien hebben zij nog tips. Iig goed dat je het zelf aangeeft!

@ Aislyn, balen zeg een kapotte rioolbuis.

@ Godinn, ik wil zeker een 2e kindje. En misschien zelfs een 3e, maar dat zie ik na de 2e wel weer ;). Wil er iig min 2 jaar tussen hebben.

@ Miepkip, jeetje wat rot dat de arts er nog niet naar gekeken had. Gelukkig idd niet je schildklier. Hoop dat de tabletten werken.

@ Ukkie, fijn dat het zo goed gaat.

@ Maia, he bah meis wat rot. Hoop dat het wennen snel gaat lukken. Ik denk dat ik daar overmorgen ook flink last van ga krijgen :(.

@ Anoniempje, he getsie wat eng dat zo'n kindje helemaal blauw wordt.

@ MF, succes met het afbouwen! Wat fijn dat ml zo goed zijn best doet.

@ Jadebo, wat een schattige foto.

Hier is V weer enorm verkouden. Echt zielig. Hij is zelfs schor en dat klinkt zooooooo zielig als hij huilt. Heb hem voor het eerst in een normale slaapzak gelegd gisteravond en hij sliep er goed in. Hij dronk gisteren echt stukken minder. Van flessen van 150+5 laat hij 40cc staan, doet hij normaal nooit :(. Denk dat hij zich echt ellendig voelt. Hij gaat ook moeilijker slapen. Gisteravond na voeding op bed gelegd, weer naar beneden maar hij bleef huilen. Dus ik weer naar hem toe, ligt hij echt heel schor te huilen met zijn armpjes helemaal stil naast zijn lijfje. Kon zelf wel janken. Zo zielig. Heb ook een doorgesneden ui op zijn kamer gelegd. Hopen dat dat een beetje werkt. Jee wat stinkt dat zeg ;).

Nou hij ligt nog te slapen na zijn voeding van 7.15 dus verwacht hem zo weer.

De antibiotica slaat hier trouwens wel goed aan bij mijzelf. Heb nauwelijks meer pijn gelukkig. Ben zelf alleen ook flink verkouden.

O ik heb een vlek op mijn strijkijzer, iemand tips om dat weg te krijgen? :p (een gordijn te heet gestreken en dat heeft helemaal afgegeven hihi)

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou dames, het beloofde bevallingsverhaal heb ik eindelijk uitgetypt en hier op een weblog geplaatst. Is alleen zichtbaar voor contacten, nogal persoonlijk nl :). Dus als je het wilt lezen, stuur me maar een verzoekje.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.142
    113
    Vrouw
    Zo ben weer terug van onze vakantie, was heerlijk!
    Heb niet alles bij kunnen lezen, had daar bijna geen bereik.

Had gelezen van een nieuw iemand die fulltime kolfde, sorry maar weet de naam niet meer, maar respect! Ik weet helaas wat het is dus vind het super knap van je!

Sysre, als je denkt dat je een pnd hebt of krijgt gelijk aan de bel trekken!

Mamaf, fijn dat jullie gepraat hebben.

Slapen, hier in een romper, zonder mouwen, pyama, dunne slaapzak en een dun dekentje er overheen. Dat bleek de laatste nacht op vakantie helaas onvoldoende te zijn, wat zijn die huisjes van Center parcs koud zeg! Dus toen heeft Saar weer tussen ons in gelegen.

Aislyn, pfft sterkte met dat riool, duur grapje zeg!

IJzertekort, fijn dat ze het ontdekt hebben. Let op van die tabletten kan je last krijgen van obstipatie maar de kleur van je ontlasting kan ook veranderen, van donkergroen tot zwart...

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry ff kort, heb nog niks bijgelezen, maar ben echt heel moe! T gaat weer een heel stuk minder met Quinten. Vandaag drie keer een half uur geslapen en hij ligt nu nog niet op bed. Maandag de ha maar bellen en kijken of de medicatie omhoog kan. En wellicht toch ook lactulose ofzo

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, haha ja zo is het in het zuiden van Zweden ook, maar hier in het Hoge Noorden zijn ze wel wat gewend (ik nog niet hoor!).

@Cin, fijn dat je lekker van de vakantie hebt genoten. Die Center Parcs huisjes zijn inderdaad slecht geisoleerd.

@Engelte, wat zonde dat het weer minder gaat. Sterkte!

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Succes meis!
    @Cin: Goed te horen dat de vakantie fijn was. En idd. die CP huisjes kunnen heel fris zijn.
    @Jadebo: Zou even langs de HA gaan met die klachten.

Ik ben donderdag bij de HA geweest. Moest meteen vrijdag nuchter bloed laten prikken. Suiker en schildklier waardes laten controleren.
    Bloeddruk en zuurstof saturatie waren goed, maar ik had, in rust, een hartslag van 120! Terwijl ik me op dat moment best redelijk voelde.
    Maar goed, daar kan je best duizelig en benauwd van worden.

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Chybou: ow jee, en wanneer krijg de uitslag? Knuffel

MamaF: Wat fijn dat je meiske het zo goed gedaan heeft!!
    En in de weekenden idd gewoon samen... :)!

Engeltje: dikke knuffel meis! Hoop dat snel weer helpt, als de medicatie aangepast is, wellicht een andere? Hier in eerste instantie zantac, maar als niet of onvold. effect heeft krijg ik een andere... Hier trouwens ook minder ontlasting... toevallig gister weer een poepluier, die ook wel moeite koste.

Hier redelijk nacht... mannetje wil wel vaker drinken vooral 's nachts! Overdag gaat redelijk, hoewel hij gister veel wakker was. Gisteravond lekker badje gemaakt, daarna gemasseerd met slaap zacht van zwitsal, ruikt zo lekker!! Daarna gevoed en naar bed. Daar heeft hij geslapen tot volgende voeding (3 uur later) vervolgens gevoed en weer naar bed, wederom tot volgende voeding (3 uur) en toen was het rommelig.

Gister lekker aan het bakken geweest, cakjes (vanille, chocolade, vanille-kokos, chocolade-kokos, appel-kaneel) en slagroomtruffels... jummie!! En gisteravond ook nog zelf pizza gemaakt, lekker haha! Vandaag dus maar ff wat opruimen hier, maar wel rustig aan.. morgen weer vroeg op!

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ penny succes met de verkoudheid, hier ook een schor meisje (maar dat is zij al heel snel) Klinkt echt heel zielig bij die kleintjes :(
    Fijn dat de ab aanslaat!

@engeltje dikke knuffel meid hoop dat t snel beter gaat!

@jadebo wel fijn dat ie steeds wel weer geslapen heeft.
    En die lekkere dingen mmmmm ik krijg trek!

@chybou dat is idd hoog?! Gaan ze er iets mee doen of kijken ze het even aan? Wel fijn dat de rest goed was!

@mf hier is t savonds ook meer huilen dan overdag, ik denk idd de dag verwerken. Heb jij het 12 weken sprongetje al gehad?

Hier gister een wonderbaarlijke dag gehad Hihi gisterochtend na een uurtje spelen om 9.00 in wiegje gelegd, hebben d'r om 12.15 wakker gemaakt om dat we weg moesten :) lekker gevoed en heeft ze daarna weer 4 uur geslapen tot aan de volgende voeding en zo ging het de dag door :) Savonds hadden wij een feestje en heeft schoonzus opgepast hier thuis. Ging prima alleen wilde ze niet in bed dus heeft bij haar op de arm geslapen (bij ons gaat ze ook tegelijk met ons jaar bed en slaapt dan beneden)
    Feestje was super en waren om 1.00 uur thuis. Eerste keer samen net ml weer eens weg, erg gezellig! Gelukkig daar kunnen kolven op t toilet dis voorraad melk is hetzelfde gebleven :D
    Vannacht wel nog twee keer gedronken maar toe maar.
    Ik denk dis echt dat ze deze week d'r 12 weken sprongetje heeft gehad en daar nu moe van is en meer slaapt.. Kan dat?!

20. Maia

Maia Niet meer actief

zo ben ik ook weer even. Inmiddels eerste werkdagje dus gehad, 's middags had ik echt een inzinkmomentje en stond op het punt om direct ontslag te nemen ;) maar daarna was het toch ook weer druk dus heb ik niet al te veel aan hem kunnen denken en toen ik 's avonds thuiskwam hebben we weer heerlijk geknuffeld. Daarna stortte ik aardig in en heb ik gisteren de hele dag ziek in bed gelegen. Gaat nu wel weer wat beter.

@Penny: beterschap voor V. sneu he, als ze verkouden zijn.

@cin: goed dat jullie een lekkere vakantie gehad hebben!

@engeltje: he bah, wat vervelend dat het weer wat minder gaat met Quinten :( sneu.

@chybou: jeetje, hopelijk voel je je snel weer beter.

@jadebo: lekker bezig met bakken zeg. jummie!

@ukkie: lekker zo'n dagje!

nou hier gaat het wel goed met Tim. Gisteren had hij een dagje dat hij om de 3 uur kwam voor voeding dus hij had er 6 van 150 opzitten. Vannacht werd hij weer stipt om 4 uur wakker maar speentje gegeven en uiteindelijk (na wel 3x speentje moeten geven) heeft hij verder geslapen tot 7 uur. Netjes dus. Nu ligt hij alweer 2 uurtjes te slapen.

Deel Deze Pagina