Yep, als ik in de huidige tijd was geboren dan was het nu een keizersnede geworden. Mijn moeder had net als ik hoge bloeddruk en die moest echt zoutloos eten en werd van te voren opgenomen. Ze heeft maar een keer een echo gehad om te kijken waarom ik niet was gedraaid. Wat zijn de tijden veranderd. Ik ken ook iemand die gepland stond voor een ks i.v.m. een stuitligging. De kleine besloot een paar dagen etvoor om toch te draaien en is natuurlijk ter wereld gekomen.
jee gefeliciteerd met jullie dochter mamainlove!goed dat ze t niet langer afgewacht hebben. Hoe is het gegaan?en hoe heet ze? Fijn dat jullie snel naar huis mogen!
Thauma, het is idd om te voorkomen dat navelstreng klem komt te zitten tussen hoofdje en bekken. Als je vliezen breken zorg dan dat je beneden gaat liggen. Anders moet je met brancard naar beneden gebracht worden en als de trap niet past via t raam met brandweer en zo....leuk voor de buren... Collega van mij had de navelstreng dus zo voor de uitgang klem liggen. Met ambulance naar ziekenhuis en ks met volledige narcose. Kindje krijgt dan te weinig zuurstof.. Wij moesten van cursusleidster daarom ook goed vragen of ie al ingedaald lag zodat je deze complicatie dan kon voorkomen.
Bij mij precies hetzelfde verhaal, moet ook gaan liggen. maar volgens mij inderdaad ivm mogelijkheid van afknelling. Je hoeft niet de hele tijd te blijven liggen maar ze controleren extra hoe de baby ligt en of hij nu wel goed indaald of ingedaald is. Zo had ik het begrepen tenminste;p Kga er eigenlijk niet vanuit dat het begint met het spontaan breken van mn vliezen, maar wie weet..
Vreemd, want bij mij heeft ze dus duidelijk gezegd dat er geen risico is voor de navelstreng, want het hoofdje ligt al in het bekken, alleen nog niet muurvast. En als ik thuis ben ga ik sowieso beneden liggen, want ik moet ook al beneden bevallen. Logeerbed staat nu nog vertikaal langs de muur, maar zodra manlief thuis is zet ie het neer. Tot die tijd ga ik lekker op een stapel handdoeken en zeiltjes op de bank liggen. Ik kan niets anders bedenken dan die navelstreng... of ze moeten bang zijn dat ik volledig leegloop qua vruchtwater en t kindje droog komt te liggen ofzo??? Volgende week anders toch nog maar eens vragen. Panda, hoe is het met je???
Met Jesse gaat het super. Ik krabbel op maar ben er nog niet. Ben veel moe. Hoofdpijn en dikke voeten. .. Vince is nog bij opa en oma. Was zaterdag even hier en bij jesse. Hij beseft het wel maar vind het nog prima zo.
mijne is ook nog niet ingedaald, zal het op de volgende controle volgende week eens vragen aan gyn wat het gevaar juist is, kan ook niets bedenken behalve dat van die navelstreng..
Ja, ik kan me ook alleen die navelstreng voorstellen. Maar misschien is er wel geen risico, maar willen ze het toch zeker weten en daarom ff kijken? Zouden er manieren zijn om je kindje te kunnen helpen te gaan indalen? Eda, je staat als enige in de lijst zonder het geslacht van jullie kindje erbij. Weten jullie het nog niet of hou je het een verrassing?
@Thauma, ik lees ook vaak dat vrouwen die een tweede kindje verwachten pas een indaling kunnen hebben bij de bevalling. Dus tja, dan zouden die vaak meer risico hebben?! Het is idd gek.
Hoera!!!!! Wij zijn THUIS!!!! Met zijn viertjes! Na 6,5 lange weken ziekenhuis mochten we vanmorgen weg. Wel volgende week alweer terug naar de kinderarts omdat hij de afgelopen 4 dagen niet gegroeid was en nu we thuis zijn heeft hij ook een beetje moeite met zijn temp dus ligt 1 van ons steeds op bed, bloot op bloot, om het ventje warm te houden. Maar na al die weken contact op afspraak is dat helemaal geen straf! Het was zowel spannend, als emotioneel vanmorgen. Het veilige gevoel van het ziekenhuis wat ook een beetje ons thuis was geworden is niet meer. Ik zal de lieve zusters en de praatjes tussendoor ook zeker missen, en we sluiten nu toch een heel belangrijk stuk van zijn leventje af. Daarnaast de spanningen; zal het thuis allemaal wel goed gaan??? En daarnaast het grote grote geluk en ongeloof dat we nu met ons viertjes THUIS zijn! Het leek haast nooit te gebeuren! Nu dan eindelijk zo ver! Ik voel zo vreselijk veel! En het maakt allemaal dat ik moet huilen. Haha. 6 weken en 3 dagen oud. Gecorrigeerd 38 weken en 4 dagen. Eindelijk!
Oh Megacarls, wat heerlijk!!! Superspannend maar oh wat fijn dat jullie naar huis mochten. Lekker jullie kleintje warm houden en liefde geven. Logistiek misschien wat lastig, maar dat doeter straks allemaal niet meer toe als jullie frummeltje het gewoon goed doet!!!
Megacarls, wat fijn dat jullie kleintje eindelijk thuis is. Geniet ervan! Jullie hebben het verdiend.
Megacarls, vraagje van mijn man... Hoe doet ie dat met zijn werk? 6,5 week is behoorlijk lang natuurlijk....
Oh wat fijn megacarls! Ik hoop voor je dat het thuis goed gaat! Hier even weer wat minder. Vk is vanmiddag langs geweest want heb weer een hoge bloeddruk. Maar nu helemaal niks meer doen, alleen op staan om te plassen , en morgen ochtend komt ze weer. Ben wel wat klaar met die schommelingen steeds hoor! Had trouwens 140/95
Thauma, Nathan is op vrijdag geboren. dat weekend had hij al. De week erna is hij 2 dagen vrij gehad; bevallingsverlof. Daarna hebben we geregeld dat onze dochter extra naar de opvang ging. Op die dagen is hij halve dagen gaan werken (ivm reizen van maastricht naar woonplaats naar werk en later weer terug veel tijd kwijt). Hij werkte dan van 10 tot 3. Zo nu en dan, bij belangrijke gesprekken, nam hij een dag vrij. De uren die hij niet heeft gewerkt heeft hij vak-uren voor opgenomen. Tot we naar streekziekenhuis gingen en wij weer terug naar huis. Toen is hij weer gewoon gaan werken. Nu heeft hij 2 weken vakantie. Mocht hij aan het eind van het jaar vakantiedagen tekort komen wordt het een en ander opgelost met zorgverlof.
Megacarls wat een heerlijk nieuws. Lekker cocoonen met zn 4en.... Pluisjes wat jammer nou weer... Hopelijk morgen weer netjes lager. Ik ben op. Dag vol sjouwen en fietsen en lekke band dus lopen en racen naar zermbad en daar sprintjes trekken om S te behoeden voor onheil . Als klap pp de vuurpijl alle kindjes gebadderd en haren wassen en M en T haten dat dus kost ook energie en geduld (laatste was overigens snel op )...
Wow wat heerlijk voor jullie megacarls!! Lekker genieten met zn vieren. Hier niet veel te melden vandaag.