haha erg herkenbaar, hier ook totaal verschillende smaken! bij ons eerste zoontje zei mijn man, Elbert is een leuke naam? en daar waren we het gelijk over eens dit keer was het drama
@nichelle proficiat met de geboorte van nova!!!! ik hoop alleen niet dat we zo'n topic zijn waar iedereen ofwel te vroeg bevalt en dan de rest massa's overtijd, want dat wil ik eigenlijk echt niet!
Wij hebben de namen al een tijdje vast staan. Meisjesnaam was gelijk al makkelijk, jongensnaam bleef lastig. Op een gegeven moment hebben we er eentje gekozen die het beste was en besloten dat die het werd... om te kijken of we er aan konden wennen. Dat lukt redelijk (blijft een beetje onwerkelijk), maar dat gaat m dus worden. Eda, niet van die enge dingen zeggen hoor. Heb heus geen zin om vreselijk over tijd te lopen!
5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 12 oktober Apegatje, tweede kindje, ♥ 13 oktober: Krulletje87, 26 jaar, 4e kindje, BV, Thuis 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 18 oktober tulp123, 21 jaar, 1e kindje ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv ♥ Celien22, 22 jaar, 1ste kindje, zh, fv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 9 ♥ en 9 ♥ + 1 ? ♥BEVALLEN♥ 16 augustus: Megacarls, 31 jaar, 3e kindje bevallen van een ZOON(32w1d) 23 augustus: Nienke1985, 27 jaar, 1e & 2e kindje bevallen van een ZOON en DOCHTER(30w6d) 30 augustus: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje bevallen van een ZOON(31w3d) 11 september: DDdebje, 26 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (35w6d) 18 september: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (37w3d) 19 september: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje bevallen van een ZOON (37w1d) 20 september: Myloon, 31 jaar, 1e en 2e kindje, bevallen van TWEE ZOONTJES (35w4d) 22 september: LiliB, 30 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON(38w4d) 25 september: juudjuh24, 24 jaar, 1e kindje bevallen van een DOCHTER (37w0d) 29 september: Mama-in-love, 31 jaar, 2e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w3d) 30 september: Panda86, 27 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (38w4d) 3 oktober: Nichelle, 24 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w2d) 3 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w0d)
Ik zag in een ander topic dat Hippo inmiddels is bevallen. Ik heb haar al een tijdje niet meer gezien hier, maar het toch maar even in het lijstje aangepast. Iemand nog wel eens wat van Yarah en Grace80 gehoord? Misschien is Apegatje ook wel bevallen inmiddels? Ook sinds 23 sept niets meer van gehoord... Jennifer, blijf jij hier gezellig plakken? Zal ik je ook toevoegen aan de lijst? (Moet je ff je gegevens doorgeven, dan zet ik je er tussen... )
thauma@ druk aan t bijhouden van de lijst haha.. ja idd sommige zie je ok elders nie op zwangerschapspagina, maar goed kan allerlei redenen zijn.. heb verdr ok nog nie gehoord van of iemand bevallen is. ik meld t wel zodra t hier zover is en laten we hopen niet te lang overtijd hahah.. liefst voor tijd!!
@hippo gefeliciteerd met de geboorten van jullie dochter. @de lijst staat steeds mindere zwangere dames.gaat stiekum best hard.
Ach ja, ik ben nog niet bevallen, dus ik kan het nu nog doen. Straks heb ik misschien ook geen tijd meer voor de lijst; dan mag de volgende de lijst gaan bijhouden
Vanmiddag weer naar gyn geweest . Bloeddruk is nog steeds 140/90. Verder alles goed, baby doet het ook goed dus er worden verder geen dingen nu ondernemen. Moet volgende week donderdag terug komen. Hoop eigenlijk dat ik dan al bevallen ben.
Jeetje wat wordt ik jaloers van dat lijstje als ik zie met hoeveel weken iedereen bevallen is. Morgen ben ik precies 40 weken. Vandaag heb ik echt een drama dag. Rond half 12 kreeg ik het ineens mega warm en het zweet brak me aan alle kanten uit. Ben gelijk naar boven gelopen om me trui om te wisselen voor een hemdje. Ik had het nog niet gedaan of zag ineens allemaal sterretjes. Ik ben dus maar gelijk op bed gaan liggen en er kwam gelijk een mega misselijkheid opzetten. Wat is dit nou weer? Heb met mijn telefoon manlief nog een berichtje kunnen sturen dat ik me niet goed voelde worden en duizelig en misselijk was. Die kwam met de wijze raad: Bel de vk dan even, ik hoor het zo wel van je! Leuk, maar de combinatie duizeligheid en telefoon bedienen, dat gaat niet echt samen. Ik ben dus maar even blijven liggen in de hoop dat ik bij bleef en niet weg zou zakken. Nog geen kwartier later heb ik flink mogen overgeven. Helaas is de misselijkheid er niet minder door geworden. Rond een uur of 12, heb ik toch maar de vk gebeld, aangezien ik inmiddels anderhalf uur op bed lag en me nog steeds niet goed voelde. Zij liet mij weten dat er iets heerst met misselijkheid en duizeligheid, dus dat ik het maar even moet aankijken tot morgen. Misschien toch een griepje onder de leden, maar aangezien ik morgen 40 weken ben, kan het ook zijn dat me lichaam zich aan het voorbereiden is. Uiteindelijk dan toch maar beneden op de bank gaan liggen, waar ik tot nu toe nog niet vanaf ben gekomen (behalve voor de wc en drinken). Wat voel ik me vandaag beroerd en de kleine is echt mega druk! Inmiddels ook last van me lies gekregen, dus hij is zich in ieder geval wel aan het verplaatsen... Ik hoop dat hij opzoek is naar de nooduitgang!
Pluis, dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Heb je het gevoel dat ie eerder komt? Ik denk dat uk hier redelijk op tijd gaat komen. Gaat toch nog toe allemaal gewoon volgens het boekje, dus waarom dit niet? Fijn dat alles goed was! Bibi, hoe is het bij jou gegaan???
Angarcia wat naar dat je je zo voelt!! Hier ook beetje duizelig maar de k dat dat komt van de med voor het draaien. Jammer maar helaas weer niet gelukt! Zelfs niet met 2 man sterk. Dus nu blijf ik onder controle in het ziekenhuis. Volgende week gaan we stuitbevalling bespreken. Hier ligt hij wel gunstig voor en hij is nog niet ingedaald en heeft nog best veel ruimte dus misschien begrijpt ie het nu en gat ie zelf nog draaien. Was wel even teleurgesteld en heb ook wel even gehuild. Had zo gehoopt op een normale natuurlijke bevalling. De hele zwangerschap ging eigenlijk zo goed dat ik daar ook een beetje vanuit ging. En dan valt dit toch een beetje tegen. Moet gewoon even wennen aan het idee. Maar het belangrijkste is toch echt dat mn babytje het goed doet en gezond is!! Ze heeft wel even de groei opgemeten en hij weegt nu +/- 3100 gram geschat gewicht. Met een buikje hihi! Ruim 1 week voor hoofdje 2 dagen voor dus eigenlijk keurig in de curve. Ik ga nu maar weer ff rusten want mn buik is toch wel behoorlijk gevoelig na al dat gesjor. En het op me in laten werken.
Angarcia, volgens mij kan misselijkheid ook een teken zijn van aankomende actie. Hopelijk idd geen griepje, maar gewoon een aankomende bevalling. Luister naar je lichaam en neem in ieder geval rust zoveel als nog lukt. In beide gevallen verstandig. Zet m op meis!
Oh Bibi, wat balen! Oh wat begrijp ik hoe je je voelt! Maar ook een stuitbevalling kan gewoon heel goed en rustig gaan. Nadeel is vooral dat je daarvoor wel naar het ziekenhuis moet, maar t hoeft niet heel anders te verlopen dan een normale bevalling. Ken je al een paar gynaecologen? Zodat je een beetje weet waar je terecht komt? Heb je de verloskamers in t ziekenhuis al bekeken? Kan je helpen om een beeld te krijgen en wat rustiger te worden. Belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam, en met de coaching van de gyn samen met uk de klus gaat klaren. Tis er echt niet minder bijzonder om hoor, je ukkepuk op de wereld zetten. Gaat goed komen, echt!
@bibi wat vervelend zeg, ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar t lijkt me ook een oop angst oproepen.. @angarcia Ik hoop voor je dat dat een naderende bevalling is! iig fijn dat de vk nog niets ernstigs dacht en het nog even aan wil kijken! Mijn gegevens voor de lijst: 20 jr. , 2de kindje, bv, thuisbevalling heb ik zo alles? ik ben van plan om wel te blijven plakken voor de laatste loodjes! Mijn zoontje is 2 jr een heel leuk eigenwijs ondernemend mannetje! 2 is nee e
Jeetje Bibi, wat vervelend! Is in ieder geval een baby'tje met een karaktertje Nu al "lekker" eigenwijs... Maar uiteindelijk komt het allemaal goed, zoals er ook wel gezegd wordt: Er is er nog nooit eentje blijven zitten! Thauma, voelt ook niet als een griepje eigenlijk. Met een griepje voel je je meestal wel ziek... Ik voel me verder niet ziek, alleen zo misselijk en suf. De duizeligheid is gelukkig wel al gezakt. Vandaag heel erg veel geslapen, dus zal het nodig gehad hebben. Misschien wel omdat ik vannacht wat anders moet doen dan slapen.. hihi Ik hoop het zo!
Jennifer, Dat is inderdaad wel een opluchting dat ze niet denkt dat er wat aan de hand is. Maar omdat die duizeligheid al anderhalf uur lang duurde, leek het mij toch even beter om voor alle zekerheid te bellen. Weet je ook al wat je krijgt? Jongetje of meisje??
@Angarcia, misschien een idee om je bloeddruk te laten checken door de vk, just in case? Sterretjes zien en misselijkheid kunnen symptomen zijn van verhoogde bloeddruk. En daar hebben we de laatste tijd veel meiden mee gezien hier. Bij mij is die ook wat te hoog, maar heb de symptomen niet overigens.