Ik heb de vk vanmiddag gesproken, maar die wou het aankijken. Ze heb wel me gegevens doorgenomen, maar mijn bloeddruk is over het algemeen erg laag. Gister op controle was deze 110/60, dus de kans dat deze ineens te hoog is, is klein. Ze verwacht eerder dat hij weer gedaald is Dus moet goed eten en drinken, maar met de misselijkheid is dat ook niet echt alles. Als het erger wordt moet ik bellen en als ik het morgen nog steeds heb ook. In de tussentijd veel rusten en slapen..
Het kan idd ook lager zijn. Pas goed op jezelf. Ook bellen bij symptomen die je niet vertrouwt. Ik krijg het ook steeds op mijn hart gedrukt.
@ angarcia nee ik weet niet wat het is, maar heb wel het voorgevoel dat het een meisje word.. spannend..
5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 6 oktober: Jennifer93, 20 jaar, 2e kindje, BV, thuis 12 oktober Apegatje, tweede kindje, ♥ 13 oktober: Krulletje87, 26 jaar, 4e kindje, BV, thuis 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, BV, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 18 oktober tulp123, 21 jaar, 1e kindje ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, BV ♥ Celien22, 22 jaar, 1ste kindje, zh, FV ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, BV, thuis ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, BV, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, BV, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje, BV, zh ♥ 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 9 ♥ en 9 ♥ + 2 ? ♥BEVALLEN♥ 16 augustus: Megacarls, 31 jaar, 3e kindje bevallen van een ZOON(32w1d) 23 augustus: Nienke1985, 27 jaar, 1e & 2e kindje bevallen van een ZOON en DOCHTER(30w6d) 30 augustus: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje bevallen van een ZOON(31w3d) 11 september: DDdebje, 26 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (35w6d) 18 september: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (37w3d) 19 september: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje bevallen van een ZOON (37w1d) 20 september: Myloon, 31 jaar, 1e en 2e kindje, bevallen van TWEE ZOONTJES (35w4d) 22 september: LiliB, 30 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON(38w4d) 25 september: juudjuh24, 24 jaar, 1e kindje bevallen van een DOCHTER (37w0d) 29 september: Mama-in-love, 31 jaar, 2e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w3d) 30 september: Panda86, 27 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (38w4d) 3 oktober: Nichelle, 24 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w2d) 3 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w0d)
Angarcia, misschien komt die misselijkheid ook wel door de draaierigheid en helpt eten en drinken juist?
Bibi he wat balen zeg. Dikke knuf. Gelukkig is een stuitbevalling wel mogelijk. Angarcia. O oeps niet goed gelezen. Maar ik kijk nergens meer van op sinds dit forum. Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Bij T heb ik rond 37w buikgriep gehad. Das best k*t met zo een dikke buik. Misschien wat bouillon drinken voor zout en een glas gewone cola voor de suikers. Cola helpt ook nog wel tegen misselijkheid. Fijne dag gehad wel om de haverklap naar de wc. Duidelijk een ingedaalde baby dus . De verloskundige drukte nog eens op t hart dat we echt direct moesten bellen bij actie. En meisje werd nu op 6-7 pond geschat (wel eerder 6)! Dus als ze nog twee weken blijft hangen misschien een keer een bolleke
Avondeten zit erin en zit volop aan de cola... hihi Moet zeggen, voel me wel iets beter dan vanmiddag maar nog steeds wel raar. Vanavond maar lekker vroeg te bed, hopen dat het morgen beter gaat. Dacht al dat je het verkeerd gelezen had Salapio, moest er wel om lachen.. hihi Was zelf al begonnen met de "grote schoonmaak" , maar aangezien mijn schoonmoeder van poetsen houdt, heeft ze echt alles nog een keer gedaan. Ik moet zeggen dat ik er wel erg blij mee ben, nu hoef ik het alleen nog maar een beetje bij te houden, maar ook daarvoor komt ze me 1 keer in de week helpen.
@angarcia: amai, da's niet leuk wat je meegemaakt hebt...hopelijk voel je je nu beter! @bibiQ: verstaanbaar dat je even ontgoocheld bent, maar zoals je zegt: een gezond kindje is belangrijkst!
Hoi dames. Mn borst voeding gaat met het kolven de goede kant weer op. Kolf elke 2uur van 6 tot 10 vandaag want vannacht kolfde ik om 12 u eb 1u was f wakker. En heb nog ongeveer 2 voedingen staan dus das mooi Vandaag is f voor het eerst gegroeid!! Morgen komt e verloskundige nog voor een extra controle. vandaag afscheid genomen van de kraamzorg. Erg jammer wou haar nog wel een week! Iedereen die inmiddels bevallen is.... gefeliciteerd!!
Juudjuh@ super dat t de goede kant op gaat!!! volhouden zo!! Angarcia@ wat vervelend je zo de dag heb moeten doormaken.. die vlagen misselijkheid herken ik wel, hier manlief ok erg verkouden, en kids ok wat verkouden, misschien toch wel griepvirusje of iets hiero.. maar zoals je ok zegt, daarvoor voel je je vaak toch ok echt ziek.. hou t goed in de gaten, neem je rust.. wie weet is t gewoon voorwerk, en ga je vandaag/morge bevallen... schijnt op het laatst ok altijd symptomen ervan te zijn.... lijstje@ nou ik hoop toch ook dat k bij de "vroege" bevallers mag horen.. haha.. begin t echt aardig zat te worden, kan bijna niet mer uit de voeten, conditie staat op laag pitje, veel steken down there, zere rug en ben snel geirriteerd.. k ben er klaar voor.. nu beebje nog de oudste meid vroeg vanaaf nog, is morge de baby geboren.. k dacht bij mezelf.. k hoop t.. maar zei mar gauw denk het niet, het kan max nog 3 weken duren.. k schrok toch wel van mezelf toen k da zei.. pfff 3 weken.. da hoop ik toch eigenlijk niet.. maar t kan wel
@Krulletje... nog drie weken is niet grappig he. Hier ook nog 3,5 week als het tegen zit Hoop het niet, want dan moet ik worden ingeleid en ga ik alsnog naar het ziekenhuis. Als het even kan heeft thuis toch wel de voorkeur @Juudjuh, wat fijn dat de borstvoeding beter gaat!!! Hier lekker zaterdag. Beetje huishouden, beetje rommelen, info opzoeken over allerlei onderwerpen en noem maar op. Gezellig dat manlief ook thuis is in het weekend; dat vind ik door de weeks toch wel saai hoor. Ik vind het wereldje sowieso wel vrij klein geworden. Uk is nog niet helemaal ingedaald, dus als mn vliezen breken moet ik zsm gaan liggen; ik ben dus liever niet te ver van huis. Maar ja, een uitje naar de supermarkt is ook niet echt een spannende dagvulling! Hoe doen jullie dat? Gewoon nog overal heen war je zin in hebt, of ook vooral bij huis?
Ik ga niet te ver weg. Moet ook zeggen dat ik er de puf niet meer voor hen. Manlief begon net er over om naar de ikea, nou nee bedankt! Heb trouwens al best last van voorweeen steeds, als het nou ook eens doorzet!
Afgelopen weekend voor het laatst ver van huis gegaan naar vriend. Vanaf nu blijf ik in de buurt van huis. Niet verder dan 30 min rijden. Vriend heeft liever niet meer dat ik auto rijd. Dus ik zeg ok voor de dingen dichtbij kan ik ook op de fiets dat is trouwens ook gevoelig maar beter te doen dan lopen. Maar ook dat heeft ie liever niet!!! Mn vriend is sowieso zelf iemand die altijd overal voor de auto pakt!! Ik zeg nou dan kan ik dus niet meer naar buiten want lopen gaat nu wel echt heel zwaar en de andere 2 opties mag ik niet van jou! Oh ja dat vond ie toch wel wat overdreven. Auto wordt overigens ook steeds lastiger want ik pas bijna niet meer achter het stuur hihi. Hier nog steeds een erg pijnlijk buik, na gister. Ze hebben flink huis gehouden!! Dus nog maar rustig aan en beetje rommelen in huis.
@Thauma, Dat probleem had ik ook, dat ik zo snel mogelijk moest gaan liggen. Ik vond dat best een eng idee en ben in die tijd ook niet echt ver van huis gegaan. Het idee dat je dan toch te laat gaat liggen of te ver van huis bent.... Maar inmiddels is de kleine bij mij wel ingedaald, dus dat is weer een geruststelling. Maar alsnog geeft dicht bij huis toch een veiliger gevoel. Wereldje wordt wel steeds kleiner, maar des te meer kijk ik er naar uit als de kleine straks geboren is en we weer lekker overal heen kunnen! @pluisjes, de ikea lijkt mij ook niks haha... Dat is gelijk weer teveel van het goede, niet een andere winkel als optie, wat even wat kleiner is en minder druk? Wij gingen nog weleens naar een tuincentrum, maar dan wel eentje waar je ook kopje koffie kon gaan drinken... Lekker burgerlijk en op je dooie gemakkie @Bibi Ik vind 30 minuten alsnog wel ver, maar met 37 weken moet dat inderdaad nog wel lukken. Wel lief dat hij zo bezorgd is, maar dat maakt jou wereld wel nog kleiner dan dat hij al is Wel erg vervelend dat je nog steeds last heb van je buik, hopen dat het snel afzakt. Vandaag voel ik me nog wat slap. Heb wel met manlief de wekelijkse boodschappen gedaan, in de hoop dat "er even tussenuit" zou helpen. Dat ik de supermarkt inliep had ik het idee dat ik een kroeg binnen stapte, wat een drukte voor mijn gevoel..pfffff Snel het lijstje afgewerkt en naar de kassa. Dat ik eenmaal tussen de twee kassa's instond werd het toch allemaal even teveel en ben ik naar buiten gevlucht. Wat een drama was dat, echt alles kwam op me af en werd er helemaal naar van Dat was toch niet zo een goed idee als dat ik gehoopt had. Ik heb nu gelijk "straf" gekregen van hem en ben op de bank gezet met een kopje thee onder het mom van: Doe jij maar rustig aan! Erg lief bedoeld, maar na een hele dag bank hangen zie ik het eigenlijk niet zo zitten om dat nog een dag te doen. Maar blijkbaar heb ik geen keuze. De voorweeën komen wel steeds vaker terug, dus ik hoop dat die snel even omslaan in het echte werk. Het is in ieder geval lekker aan het rommelen, dus hoop dat hij er zin in heb...! Zou wat zijn als hij zich aankondigt op "de magische dag".. hihi
Rustig vandaag hier op forum in mn buik alleen niet.. haha beeb is erg druk, heb ok erg veeel last van mn onderrug en zo nu en dan mn onderbuik (echt ongipijn) zal wel bij voorweeen enz blijven, en wachten maar geduldig elke dag af... vanmorgen ff naar verjaardag van mn neefje gegaan, nu wil manlief zo effe naar zn ouders.. voel me verder vandaag ok echt niet fit, geen eetlust en veel zeurende pijn..mar ja.. k hoop mar dak niet al te veel last heb bij schoonouders.. dan zit je ok weer niet echt op gemak. verder blijf k komende dagen ok lkkr in de buurt..hoognodige (kids van en naar school) doe k dan gewoon.. mar verder rustig aan misschien k vanaaf nog ff keertie kom kijken, in ieder geval iedereen alvast een fijn weekend!!
@Bibi, klinkt als een behoorlijk beschermende vriend. Die vecht volgens mij straks als leeuw voor jou en de kleine tijdens de bevalling @Angarcia en Pluisjes, ik hoop dat het doorzet met die voorweeen! Ik duim @Juudjuh, super dat de bv zo goed gaat! @Thauma, wel herkenbaar hoor dat kleine wereldje. Ik ben alleen ook niet zo graag meer van huis. Van het weekend even de laatste kleine klusjes in huis voordat maandag de kleine komt (hopelijk gaat dat snel). @Krulletje, lekker hè, zo'n druktemaker in je buik. Hier ook Net weer thuis. In het ziekenhuis gewest voor controle. Bloeddruk was acceptabel en moest ook nog aan de ctg. Die zag er keurig uit. Maandag dus inleiden. Manlief en ik hebben nog lekker even geluncht. Alles voor het laatst doet weekend met zijn tweetjes
Ikapika, lekker nog ff zo rommelen met zn tweetjes he? Wij hebben net ff een ommetje gelopen. Is niet meer zo fijn. SI-gewrichten voel ik, en tis net of ik spierpijn in mn billen heb. Begin nou toch wel een beetje te waggelen geloof ik. Daarstraks veel steken in de buurt van mn schaambod en druk op mn liezen (toen ik gewoon op de bank zat). Je hoort vaak dat je moet gaan slapen met een voedingskussen ofzo. Kan me er niets bij voorstellen... Stuk tussen je benen snap ik eventueel nog wel, maar waar laat je de rest? De kromming voor je buik langs en dan de andere tak in je gezicht? Lijkt me niet zo gezellig... Ik heb wel last van mn heupen als ik 's morgens wakker word. Beetje beursig gevoel, alsof je te lang op een kant hebt gelegen. Maar ik draai toch keurig ieder uurtje om ofzo. Maar ja, meer keus heb ik nu eenmaal niet qua houding... Hoe doen jullie dat?
@Thauma, ik heb behoorlijk last van mij bekken de laatste week. Volgens de vk komt dat doordat ze ook echt vast in het bekken ligt. Ik doe nu 's nachts een kussen tussen mijn benen. Dat ligt wel lekker. Omdraaien doe ik niet zoveel. Dat is af en toe best pijnlijk.
Ik heb sinds afgelopen dagen ook behoorlijk last van mijn bekken. En steken van onder al weken, ook als ik gewoon zit. Soms zo erg dat ik er van schrik en omhoog wip. De voedingskussen gebruik ik al een poosje, hij ligt onder mijn hoofd onder mijn buik langs en tussen mijn benen. Soms draai ik m in de nacht zodat hij in mijn rug ligt en nog een stuk tussen de benen. Vandaag lekker rommel dagje gehad. Manlief heeft nu ook last van nesteldrang. Heel fijn! Hij heeft het hele huis gezogen en ik ben er met de dweil achteraan gegaan. Toen heeft hij nog even de provisie kast uitgemest en nog wat spullen op onze vliering gezet. En ons uitstapje van de dag was mijn auto nog even door de wasstraat halen. Heerlijk dat alles weer zo schoon is!
Ik heb voor in de nacht ook een voedingskussen, gebruikt deze ook niet elke nacht, hier ook elke nacht een drama zo'n last van onder dat draaien echt zeer doet dus dan eerst er maar uit om even naar de wc te gaan en dan weer lekker gaan liggen Vamiddag onverwachts mee geweest met een vriendin naar de kapper want ze had een model nodig om nog een klein beetje te oefenen, toen ik vroeg of ze toevallig nog een pekje had om mij te knippen kon dat, en ik heb heel gek gedaan, 30 CM van me haar AFGEKNIPT!! het is nu tot op mijn schouders maar ik ben er echt blij mee. ze heeft me haar eerst gevlochten en toen geknipt en dit ga ik opsturen naar het goede doel waar ze pruiken maken voor kindjes met kanker. Ik blij want deze knipt beurt was nog een gratis ook en ik steun er een goed doel mee.