Oktober 2013 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door littlewonder23, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik had over het zeiltje een grote dikke badhanddoek gelegd. Was echt een enorme verbetering!

2. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo schoonmoeder heeft zojuist mijn huis weer verlaten... Alles is weer lekker schoon en opgeruimd!
    Had eigenlijk alleen gevraagd of ze even overal goed wou stofzuigen van boven naar beneden, aangezien ik zelf niet meer op alle plekjes kan komen. En of ze de toiletten even met een goed sopje kan doen, want alleen de rand en de bril wat ik momenteel nog doe, vind ik toch niet zo hygiënisch.
    Al met al heeft ze ook me was weggedraaid, was gevouwen en opgeruimd, toiletten gedaan, badkamer, vaatwasser en het hele huis gezogen... pfff
    En ik mocht alleen maar op de bank zitten en er vooral niet meer vanaf komen, want ik moet mijn energie sparen.. :(
    Wat voelde ik me net lullig zeg...!! pfff

Maar goed, hoorde dat zij misschien weer geopereerd moet worden over een half jaar... Dus dan kan ik naar haar om te helpen...! hihi
    Niet fijn dat ze geopereerd moet worden, maar wel fijn dat ik dan iets kan terug doen... Voel me nu zo lullig

3. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Kraamzorg had tegen mij gezegd dat ik vuilniszakken moest gebruiken. Dat kraakt en zweet ook als een gek. Zat er nog aan te denken om een onderzeiltje te halen, maar zo te zien maakt dat dus ook geen verschil.

Manlief had van de week me vuilniszakken er al onderuit getrokken, onder het mom van: Even een nachtje normaal slapen nu het nog kan.
    Moet zeggen dat we inderdaad heerlijk hebben geslapen, maar heb ze er nu toch maar weer onder gelegd met me 40 weken en 3 dagen. ;)

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ja, dat is idd een mooie datum, mijn man zijn verjaardag....

@muspoes: ja gelukkig niet zelfde naam zeg!

misschien domme vraag: mijn tas voor ziekenhuis is nog niet klaar: wat moet ik allemaal zeker meehebben?

@angarcia: wat lief van je schoonmoeder! aan wat moet ze geopereerd worden als ik vragen mag? want ze moet misschien nu ook niet te veel doen dan?

hier alles rustig, geleidelijkaan huis/was in orde aan het krijgen, werk genoeg! heb nog geen BVbeha's en shirts moet daar ook nog voor kijken;..

5. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63

6. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63

Dankjewel voor je tip dat ga ik vannacht dan maar even uitproberen, is nu echt vervelend dat het daar onder zo warm wordt van zo'n zeiltje, anders maar een paar icepacks er bij leggen hahaha:D

7. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    @Eda Ze komt iedere dinsdag sinds de dag dat ik de ziektewet in was gegaan. In het begin deden wij het nog samen, maar tegenwoordig wordt ik op de bank gezet en mag ik er niet meer afkomen... hihi
    Heel erg lief van haar, maar je gaat je wel zo een doos voelen!
    Maar bij mijn schoonmoeder is twee jaar terug haar een eierstok weggehaald en nu moet waarschijnlijk ook die andere. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar verder mag ze alles nog van de dokter.

@Tulp Ik heb mijn kraampakket zelf moeten samenstellen, omdat ik alleen een basisverzekering heb en ik daarom geen recht had daarop. Maar ik was er nog mee bezig dat de kraamzorg langs kwam en die had gezegd haal maar rol vuilniszakken i.p.v. zo een zeiltje. Dus vandaar...

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Angarcia, kan je levendig voorstellen dat het niet fijn voelt om iemand zo voor je te 'laten' werken. Ik voel me al schuldig als ik zeg dat ik een zakdoek ga pakken en mn man opstaat (hij is toch wat sneller dan ik, merk ik :) ) en het voor me gaat doen. Pfff...

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    - 2 setjes kleren voor de kleine (romper, pakje, mutsje, sokjes). Ik heb twee verschillende maatjes mee voor het geval dat.

- een aantal enorme onderbroeken voor jou. In een string zitten je kraamverbanden niet zo lekker :)

- iets om aan te doen bij het bevallen (bijv big shirt, dan loop je niet in je blote gat als je opstaat, maar kan je shirt wel snel omhoog om de kleine op je buik te leggen

- dikke sokken. Als je gaat bevallen voel je vaak niet hoe koud je voeten zijn, dus ook alvast aandoen als je nog geen koude voeten hebt.

- voedingsbh's
    - shirt/nachthemd om nog een nachtje langer te kunnen blijven.
    - makkelijke kleren voor de terugweg naar huis (je kleren van voor je zwangerschap passen nog niet, je positiemode is vaak te wijd. Dus iets van een joggingbroek ofzo)

- slippers + badjas voor als je gaat douchen

- iets te lezen oid
    - iets te eten (tucjes / snickers)
    - toilettasje met hoogstnoodzakelijke
    - opfrissing voor je man (shirt, tandenborstel, onderbroek etc)
    - fototoestel met voldoende ruimte en opgeladen batterijen

Ben ik nog wat vergeten?

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tis wel fijn als je nog wat over hebt voor als de bevalling thuis plaatsvindt hoor :)
    En als je achteraf nog wat over hebt: Stichting Baby Hope

11. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    @Thauma Ook dat ken ik.. hihi
    Dus tegenwoordig opstaan en dan komt meestal wel de vraag: Wat ga je doen? Maar ja, dan sta ik al.... Te laat!! hihi
    Wel allemaal erg lief bedoeld natuurlijk, maar moet nog wel een beetje het idee hebben dat ik nog IETS zelf kan... ;)

De kraamzorg vertelde dat als er na een bevalling wat overblijft van het kraampakket, dat de kraamzorg dit dan meeneemt. Zo hebben hun inmiddels heel wat spulletjes verzameld. Als er dan mensen zijn (zoals ik) die hun kraampakket zelf moeten samenstellen, dan kunnen hun dat met het intake gesprek aanvullen.
    In ruil daarvoor moet ik mijn spulletjes die over zijn, ook weer inleveren. Tenzij ik toch in het ziekenhuis beval, dan mag ik wel kiezen of ik het mee ga geven, aangezien ik het allemaal zelf heb moeten kopen.
    Uiteindelijk draagt zo iedereen zijn steentje bij... ;)

12. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Haha dat snap ik maar ik bedoelde hier mee te zeggen dat als je het onderzeil wilt gebruiken dat je deze gewoon op je matras kunt leggen.
    En ik kreeg inderdaad ook te horen dat je spulletjes die je overhebt naar een stichting kan brengen dat ga ik ook zeker doen als ik spullen over heb.

13. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @Tulp Ik heb mijn kraampakket zelf moeten samenstellen, omdat ik alleen een basisverzekering heb en ik daarom geen recht had daarop. Maar ik was er nog mee bezig dat de kraamzorg langs kwam en die had gezegd haal maar rol vuilniszakken i.p.v. zo een zeiltje. Dus vandaar...[/QUOTE]

Ik heb ook een bassisverzekering bij unive maar daar kon ik mijn kraampaket kopen voor 20 euro incl verzendkosten.
    Maar van kraamzorg inderdaad dan wel een goeie tip die vuilniszakken.

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hmm heb nog van alles over van t pakket en heeft kraamzorg niet meegenomen..alleen t verband is op..

Thauma, wij doen dat idd ook met washandje...maar soms maakt t niks uit! Na de eerste plas was ie doorweekt en dan sta je daar als de tweede en derde lading er aan komt....het schijnt erbij te horen!!! Drie hoezen voor t verschoonkussen is niet genoeg!! In eerste week al bij gehaald..want net als je ff niet kijkt of t washandje beweegt gaan ze plassen!!! Boefjes die jongens!!

15. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Kwam even spieken of er al baby nieuws was.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jij ook al? :)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ook...

Slaap lekker allemaal!

(En/of beval lekker ;))

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Nog niks dus...
    Vast aan het bijkomen..
    Spannend!

19. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi
    Lekker allemaal nieuwsgierig...!!!
    Slaap lekker..!

20. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Wie weet is de kleine geboren.
    En dat ze heerlijk aan het knuffelen is.

Deel Deze Pagina