Oktober 2013 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door littlewonder23, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hoeveel was je BD ikapika? bij mij was het 135/85 denk ik en zolang geen EW in urine is er ook geen sprake van zwangerschapsvergiftiging denk ik

ik moet gelukkig niet opstaan om te plassen, tja, ze zit ook zo hoog hé, kan tot nu toe zeker 8u blijven liggen, maar slaap ook minder lekker, precies of mijn lichaam aan het wennen is als ik straks eruit moet, want kom echt verschillende keren wakker per nacht...

beurs gevoel: soms, niet altijd, is al erger geweest, nu weer beter...

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wow wat fijn thauma!! Ik moet morgen op controle en hoop stiekem dat ie gedraaid is. Maar voor zover ik het zelf kan voelen ligt ie nog hetzelfde. Waarschijnlijk wordt er dan direct een draaipoging gepland morgen.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Thauma, wat fijn meid!!!

@Eda, mijn bloeddruk was vandaag 135/85. Gisteren had ik 140/90, terwijl ik bij de gyn vorige week 150/105 had en vijf minuten erna 150/90. Ik ben met 140/100 verwezen door de vk.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ikapika, ik heb al mn hele zwangerschap 140/80, dus voor mij is dat normaal. Die onderdruk is vooral het punt natuurlijk. Wat heb jij normaal (aan t begin van je zwangerschap)? Want het is vooral de v vergelijking met normaliter die maakt dat het nu hoog is of niet, geloof ik.

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hoi dames.
    Vanochtend naar ziekenhuis geweest. Ctg goed. Bloeddruk goed. Alleen kindje dus niet. Heeft groei achterstand en ik heb te weinig vruchtwater.
    Ik ben waarschijnlijk de volgende die een dochtertje op de wereld zet . Ik wordt morgen ingeleid.
    Grote schok voor mij want het weekend leek alles nog goed.
    ik heb nu 1 cm ontsluiting dus dat waa gunstig voor het inleiden.
    Ik moet er wel rekening mee houden dat het een keizersnede wordt. Afhankelijk hoe de kleine reageert op de weeën.
    Ik ga nu ff proberen te slapen ben erg moe.

wordt vervolgd...

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Juudjuh! Maar wel met 37 weken, dus dan is de kleine al wel behoorlijk af, dat is wel een geruststelling!!! Maar niet wat je verwacht en wil. Enig idee hoe groot de groeiachterstand is?

Rust inderdaad zo goed mogelijk uit. Hoop dat je opknapt en er morgen klaar voor bent. Kop op meid... alles voor je kindje he?!
    Dikke knuffel!

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Juudjuh, jemig dat is wel even heftig! Ik snap dat je schrikt dat het zo snel gaat. Hopelijk gaat het inleiden vlot en heb je geen KS nodig. Ik wens je veel sterkte! En het is gunstig dat je nu op 37 weken zit. Dikke knuffel!

@Thauma, ik ben begonnen met een bloeddruk van 140/90, maar dat was rondom en vlak na mijn miskraam in januari. Daarna is de bloeddruk gedaald gedurende de weken naar 120/80. Ik heb zelfs een tijdje 115/75 gehad. De laatste weken 130/80. Mijn moeder had ook hoge bd in de zwangerschap. Ze is uiteindelijk natuurlijk bevallen onder begeliding van de gyn.

8. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ze wordt geschat op 2200 gram... en qua grootte 32 a 33 week. Alleen de bovenbeen wordt op 40 w geschat... hoofdje en romp is iig veel te klein en ze vind het onverantwoord om nog een paar dagen aan te kijken. Morgen ochtend 7u moet ik me melden...

9. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Juudjuh! Wat een schrik! Wel fijn dat ze er zo bovenop zaten/zitten dus. Rustig aan nu, probeer een beetje afleiding te zoeken vandaag en een goede nacht te pakken. Heel veel sterkte en succes morgen! :) Komt vast goed! Ik hoop dat je meisje het allemaal goed doorstaat. Knuf!

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Jeetje wat een schrik succes morgen

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @juuhduh jeetje wat schrikken zeg! Maar goed dat ze je zo goed in de gaten hebben gehouden!

Probeer voor vandaag afleiding te zoeken en veel te rusten!

Wij duimen allemaal op een voorspoedige bevalling zonder keizersnede!

Hier een goede ctg. Bloeddruk was hoog 145/90

Ze vinden het vooral hoog omdat mij. Bloeddruk altijd rond de 90/50 zat en ineens zo hoog zat. Donderdag moet ik weer terug.

@bibi ik hoop dat je je vergist en dat je ventje wel gewoon goed ligt!

@ikapika fijn dat het goed was!

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bibi, hopelijk ligt de kleine man toch goed. Ze houden ons allemaal wel in spanning ;)

@Nichelle, dus jij mag donderdag ook weer. Zo hebben we het maar druk tijdens het verlof. Hebben ze bij jou al gesproken over hoe nu verder? Ik hoor donderdag wat ze gaan doen, inleiden of afwachten.

13. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ja was erg schrikken. Snap niet dat het afgelopen woensdag niet gezien is op de echo. Degene die nu de echo deed werkt 2 dagen per week als echoscopiste dus die weet wel waar ze op letten moet.
    Gelukkig is de kleine meid wel druk vandaag anders moet ik vanavond nog naar het ziekenhuis.
    Slapen is niet gelukt.. hopelijk vannacht!

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Oh Juudjuh, das wel plotseling ineens. Ik wens je net zon rappe bevalling als ik had toe. Had dezelfde beginsituatie.. zet hem op en hoop dat jr een gezond kindje op de wereld zet morgen!

Thauma wat fijn dat ie nog steeds goed ligt!! Weer een zorg minder!

We zijn wel aan het aftellen hier hè, allemaal klachten en kwaaltjes. Veel vroeggeboortes.. wat zit er in het water???

Nog niemand iets van LiliB gehoord? Moeten we nou bezorgd zijn of niet...

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat me ook opvalt veel hoge bloeddruk problemen....

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thauma wat fijn! Superzoon voor zn mama... nu al ;)

Juud wat een schrik zeg... heel veel sterkte morgen.

Nichelle wel goed dat ze je nu zo goed in de gaten houden.

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Juudjuh schikken zeg! Pak echt alle rust nu die je pakken kan, als slapen niet lukt is op de bank liggen al voldoende. Laat je lekker bedienen door je man en bereid je mentaal en lichamelijk voor op de bevalling morgen. Hopelijk loopt het allemaal voorspoedig en hoef je geen keizersnede. En dan duim ik stiekem voor je dat de kleine meid toch aardig op gewicht is. Ze kunnen zich toch echt vergissen hebben we hier al een paar keer kunnen lezen.

Hier dag 3 met dezelfde klachten. Ook telkens rond dezelfde tijd valt me op en ook nadar ik juist erg ontspannen ben geweest. Ik ga zo maar ff een wandeling maken misschien is het wel teveel rust voor me hihi!

18. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hallo dames,
    Sorry duurde even voor de update! Maar zondag om 21:50 ben ik bevallen van een gezonde zoon, Lucas.

De bevalling ging eigenlijk zeer voorspoedig, al vond ik de rugweeen wel erg zwaar. Het straalde helemaal uit naar mijn benen en die kon ik na een wee moeilijk ontspannen. Net op tijd zei de vk dat ik 8cm had, toen was het eind in zicht en dacht ik het nog wel aan te kunnen.
    Toen de persweeen begonnen vond de vk hem nog niet laag genoeg zitten, dus moest er een paar wegzuchten. Heel fijn... Maar toen ik een tijd aan het persen was vertelde vk dat Lucas met zijn gezicht omhoog was begonnen en tijdens persen is gaan omdraaien. Had ik mooi een uur geperst zonder hem verder naar buiten te duwen. Gyneacoloog erbij gehaald en die heeft er een vacuumbevalling van gemaakt.

Dat ging allemaal eigenlijk best goed, maar voor de vacuumbevalling moest ook een knip worden gezet en deze bleek niet helemaal goed gehecht. Er bleef een bloedvaatje lekken die nacht. Dus volgende dag heb ik een operatie gehad om alles te herstellen vanonder. Nu voel ik me een stuk beter en begin van de middag mocht ik naar huis. Lucas doet het fantastisch. Hij drinkt erg goed aan de borst. Ik ben erg moe, maar dat gaat vanzelf beter. Gister 2 zakken bloed gehad na de operatie en nu aan de ijzerdrank en pillen.

Bijgevoegde bestanden:

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lili, gefeliciteerd met je mooie zoon! Wat fijn dat alles goed gaat!
    Vanaf thuis lijkt het slordig dat ze je niet goed gehecht hadden, maar wat weet ik ervan :) Wie weet is dat wel heel lastig. Fijn dat het nu ook goed met jou gaat en wat heerlijk dat jullie manneke goed drinkt! Wat een kanjer!

Rust lekker uit, en ik hoop dat je snel naar huis mag!

20. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik geloof dat het gewoon kan gebeuren. Ze moeten 3 lagen hechten en ik lag daar met een baby op mijn buik enorm na te shaken van al het natuurgeweld, dus kan het me voorstellen.
    Het voordeel is nu wel dat ik alsnog enorm netjes gehecht ben (onder narcose), dus nu komt het zeker goed.
    Ik vind echt dat het ziekenhuis het goed gedaan heeft. Ze zagen die nacht dat ik veel te veel zwelling en pijn had en hebben de volgende ochtend meteen alles in gang gezet. Ook hebben ze erg goed rekening gehouden met de bv, ook met narcose medicijnen. Ik mocht erna gewoon weer voeden. En mijn man mocht vingervoeden tijdens mijn operatie (kv).

Deel Deze Pagina