Eda gefeliciteerd met dochter Noémie! Hopelijk knap je snel op. Lili nou idd misschien het weer. L is zo ongeveer aan mijn borst gekluisterd. Net even eten naar binnen gewerkt (ja voelde als arbeid) waarvan de laatste minuut met een brullende L op de achtergrond. Hopelijk gaat deze herfststorm eerder liggem dan die door de KNMI voorspelde
@Eda : Van harte gefeliciteerd met jullie kleintje!! hopelijk knap je zelf ook snel weer lekker op! Hebben jullie beebs ook in het begin last van een droog huidje? Onze uk heeft van die hele kleine velletjes op zijn buik en bij zijn handjes maar is het al slim om hem in te smeren met olie?
Eda@ gefeliciteerd.. hopelijk knap je snel op Tulp@ ja hier ok droog huidje, hier kreeg advies, om de dag in bad, de dagen dat je niet badderd insmeren met olie, ik doe baby olie van zwitsal.. werkt wel naar mijn idee. Hier@ super gaat het.. top tijden kwa voeding gister om 23.00-03.30 en toen om 7.30.. vanaf morgen zet ik de wekker om half 7 (lkkr de tijd nemen voor N) daarna lkkr douche en de kids aankleden voor schooll.. t oude ritme weer terug van schooltijden, en rust in huishihi.. De voeding loopt echt super.. heb N 1 dag niet gewogen, en is inmiddels in 2 dgn tijd 150 gram gegroeid. Heb na t badje ook maar eens de voeding gewogen, Ik geef meestal 1 kant, deze was nog niet eens leeg, maar ze was moe en verzadigd van t badje, en had 100 gedronken..en dat in 7 minute tijd heerlijk dat t zo vlot allemaal loopt. de andere kant een lekschaal gebruikt, daar zat 75 cc in.. komt er gewoon uitgesijpeld.. haha.. gisteravond was k opeens drijfnat.. liep de schaal over niet echt handig want kon me weer om kleden mar ja..voeding genoeg zou ik zo zeggen.. ondertussen staat er al ruim 1,5 liter in de vriezer wat ik in zakjes in heb gevroren, mocht ik een keer weg willen kan manlief altijd ff flesje geven. kolven vind k altijd minder fijn..dan begint de stuwing weer altijd bij mij.. weet nog van de 1 na jongste dat ik kolfde dat er zo bijna 200 uit kwam, mar wel drijfnat bed had, en ik weer dagen pijnlijke boobies had van de stuwing... Dinsdag naar t cb voor de 1e keer. ben benieuwd.. vind wel snel, maar bij een 2e of volgend kindje komen ze niet meer thuis begreep ik. op zich wel lkkr zijn we er weer ff uit. Truste allen!!
@eda van Harte gefeliciteerd met jullie dochter! @ droge huid.. hier ook. Ik smeerde f eerst in met Babyolie van zwitsal maar dat werkte niet zo goed. Nu babybodymilk voor de droge huid van zwitsal dat werkt beter. Ook heb ik voor in bad badolie (kruitvat eigen merk scheelt zown 5,50) ruikt niet erg lekker maar ik heb het nu 2x gebruikt om de dag of om de 2 dagen in bad en haar huidje is minder droog. De dagen dat ze niet in bad gaat was ik gezicht en nekje en van onderen en lekker insmeren. Na badje smeer ik niet in ivm badolie.
Ook hier heel droog huidje. Sowieso vind ik het onnodig om babys dagelijks te baderen, dus ook om de dag. En ik smeer met de baby olie van natusan. Maar ik ga ook nog ff morgen de badolie halen want vind hem toch wel heel droge huid hebben.
Era, van harte met je dochter Noémie! Ik hoop dat je snel weer aantrekt. iig lekker genieten. Borstvoeding gaat al weer beter. Heeft ineens ook weer dagelijks een poepluier.. Salapio, langer en harder werken voor toeschietreflex...dacht hij ff niet! Hij heeft een enorme zuigkracht en ik heb goed toeschietreflex..de eerste teugen moet hij er tegen slikken en verslikt zich een paar keer..dus is wel beetje verwend wat dat betreft. Komt er na vijf teugjes niks keer dan is ie not amused..driftkikkertje Maar lijk nu weer genoeg te hebben. Vandaag lekker op verjaardagsvisite geweest en daarna bij andere vrienden wat gegeten..en daarna lekker op tijd mn nest in gegaan. Morgen een dagje met zn drietjes..lang geleden. Afgelopen week met familie weg geweest. Bert zou een dag later komen ivm zn werk. Is ie ziek geworden! Hebben we elkaar vijf dagen moeten missen en toen we weer thuis kwamen hadden we nog een kwartier voordat hij moest werken..ook t hele weekend gewerkt maar morgen dus weer vrij. Kijken of we net zn drieën voor t eerst boodschappen kunnen doen. Als we niet weggeblazen worden als we t dorp i n lopen! Trusten!
Eda, gefeliciteerd! Hopelijk knap jij ook snel weerbop en kunnen jullie binnenkort lekker sammen naar huis. Hier niets gedaan aan de droge huid... Ging vanzelf wel weer over. Hij leekber geen last van te hebben en onze kraamverzorgster was niet zo van de smeerseltjes, dat gevoel hebben wij redelijk overgenomen. Nu de moed verzamelen im uit bed te komen... Ml moet volgende week weer werken, dus willen vanaf deze week vast weer vroeger op... Bleh, geen zin... Lekker warm onder de dekens!
Badolie, je kan ook tarwezemelen gebruiken (klein schepje in dichtgeknoopte washand oid). Werkt supergoed! Ik vond het alleen wat veel gedoe om het washandje steeds uit te spoelen Bad, hier 1 a 2x per week. Eerst even aanzien wat voor een huidje ze heeft. Wel irdere dag wassen met washandje. Krul, fijn hoor dat het zo goed gaat. En al zoveel melk in de vriezer! brrrr ik zie nu al op tegen het kolven... Humpy, aah een ongeduld! Masr gelukkig gaat het al beter. Kolven is uiteraard een prima manier maar ik hou er niet van dus probeer het zo lang mogelijk te vermijden . Balen dat je lief ziek was en fijne dsg vandaag! Hier gelukkig ook een topnacht 22-2.30-6u. Om 6 een paar slokken en naaste verder geslapen. Nu echt aan het drinken. Vandaag laatste ochtend kraamhulp (gisteren was ze er niet) ...
@ kolven ik kolf ook niet meer. Vond het niet fijn en madam drinkt goed uit de borst. Meestal heeft ze aan 1 genoeg. Ik ga toch niet weg zonder F . Laatdt even snel naar de winkel geweest en bah ik was zo onrustig en ik wist niet hoe snel ik naar huis moest. Misschien komt dat door mn snelle bevalling? Ik heb iig verlatingsangst... kolven kan altijd nog.
Herkenbaar Juud. Bij M had ik dat ook heel sterk. Ben de eerste week niet van haar zijdd geweken. Bij TSL is dat anders want wil ook graag bij dd oudsten zijn. Maar als L een beetje een ritme heeft in haar drinken overdag en er duidelijj 2-3u tussen voedingen komt dan ga ik wel een vast monent proberen te kolven. Dan kan Jan soms een fles geven en bouw ik een voorraad op voor 31 jan
F zit wel goed in een ritme elke x tussen de 3 en 4 uur Vannacht 5 1/2 uur en nu weer 3. Manlief vanaf morgen weer naar het werk. Misschien idd maar beginnen met kolven per 1 januari moet ik weer solliciteren. Bah niets aan maar zal wel moeten.
Hallo allemaal! Erg late reactie, het opknappen gaat hier niet zo snel wegens veel bloedverlies.. Iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd!! Hier mijn verhaal in het kort: Zaterdag 19 okt. al de hele dag lichte krampen, ze worden rond 12u heftiger, en om 1u besluit ik de vk te bellen om te vragen of dit het nou echt zou zijn of gewoon weer voorween(daar ik daar de laatste dagen veel last van had) ze zei me dat ze wel even langs zou komen. ik zei nog, liever na 2u want we hadden iemand die bleef eten, ze zei nog, oh dan zal het wel meevallen. rond 2u was de vk er, ze heeft even gekeken en ik had toen 5cm ontsluiting! nou, die kreeg ik cadeau! Ze zei dat ze de spullen klaar ging zetten en nog wat dingen ging schrijven, maar dat ik zeker die dag de baby vast zou hebben! aangezien Sanne nog niet helemaal ingedaald was, dacht ze dat et persen wel wat langer zou duren als bij onze zoon Elbert(2 persween) langzaamaan werd het heftiger, en om 5 over 5 ong. kreeg ik persweeen. Om kwart over 5 is onze dochter Sanne geboren, ze begon toen niet met ademhalen, en haar hartactie viel weg, zze kreeg daarom een apgarscore van 6. na flink stimuleren etc kwam er gelukkig een luide huil uit dat kleine keeltje! na 3 min. toen kreeg ze een apgar van 10! we hebben een aantal dagen erg geklierd met de borstvoediung, maar ze viel erg af, daarom zijn we overgegaan op flesvoeding en dit gaat erg goed! ze zit nu op 90 cc per voeding om de 3 uur en s'nachts komt ze 1 keer als ze goed slaapt, het is nog een beetje kijken of ze zin heeft om snachts te slapen, de ene keer slaapt ze keurig van voeding tot voeding en de andere keer huilt ze de hele nacht. Dit was mijn verhaal, we genieten nu volop van onze gezonde dochter!!
Jaloers! Hier nog geen ritme te herkennen. En snachts meestal 2,5 uur tussen voedingen. Overdag zo'n beetje om de 2 uur, met 's ochtends en 's avonds vask een paar keer extra.