Hey Thauma, van harte gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je bevallinsverhaal en de naam, gewicht enzo. Hier top nacht gehad: meneer heeft van 22:30 tot 03:15 geslapen, en ik dus ook! En daarna was het 6 uur en 8 uur. Heerlijk! Alleen mijn borsten vonden het niet zo leuk , haha.
Hier vandaag ook geen ritme te bekennen. Vannacht steeds huilen. Nu alweer huilen.. ik kan niet eens douchen...
helaas hier weer een virusje. Het rhinovirus, een broertje/zusje van RS. Hierdoor dronk hij slecht, was suf (nauwelijks wakker te krijgen en als hij wakker was had hij zijn ogen open en dat was het) en hij had ondertemp. Zaterdag dus weer opgenomen in zkh. Hij was er flink ziek van. Gelukkig gaat het nu weer beter met hem en hij mag waarschijnlijk morgen naar huis. Ik had het niet gezegd nog, wil niet steeds komen klagen hier. Anders dan dat is hij een heel tevreden mannetje. Hij is inderdaad alweer 2,5 maand maar gedraagt zich niet als zodanig. Eerder als de baby van 3 weken die hij zou moeten zijn. Hij houdt zijn hoofd nog niet zelf omhoog, lacht nog niet etc. maar dat mag allemaal en dat hoort erbij. Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk dat hij zich nog zo gedraagt. Dan heb ik niet het idee dat ik veel gemist heb. En bij jullie?
Weer regeldagen met 5/6 weken. Kan ook ontwikkelingssprong zijn. Veel bij je nemen. Draagdoek. Voeden op verzoek en huid op huid. En vooral gewoon gaan douchen (ff snel).... desnoods met F in wipstoel of op verkleedkussen in de badkamer.
Mega, och arm mannetje. Gelukkig gaat het al weer beter. Dat soort dingen hier vermelden is geen klagen hoor! Het is toch logisch dat hij zich gedraagt als ddn baby van 3w?
Hehe in een kwartier gedouched en de was gedaan.. F haar kamer en alles bijgevuld. Toen was het weer krijsen. Zelfs aan de borst. Maar nu weer even stil. Als ze slaapt weer even wat in huis doen. Denk inderdaad regeldag. Mega wat vervelend dat je mannetje in het ziekenhuis ligt. Beterschap!
Gewoon douchen hoor ! Ik zet de kleine ( en voorheen die andere twee ook ) gewoon in de wipstoel Of in de wandelwagenbak in de badkamer tot nu toe werden ze alle drie rustig van het geluid van de douche Ook kun je de kleine mee nemen onder de douche Verwarming aan in de badkamer reiswieg handdoek in leggen Daarover heen een badcape die de klaar voor gebruik legt Lekker douchen, na het douchen kleine in de badcape lekker in wikkelen deken over de badcape jezelf snel aankleden en dan de kleine Lijkt moeilijk en ene hoop gedoe maar ik vond het altijd mee vallen
Ik vond douchen met zo'n hummie nooit zo fijn. Kan mezelf niet goed wassen en haar ook niet... veel te bang dat ze wegglibberd
@thauma gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar je verhaal! @salapio iets te vroeg gejuicht hoor met het ritme, is vandaag weer geen touw aan vast te knopen, komt vast wel weer goed. Wel lekker, het zal hier nog wel FF duren voor ik weer zal gaan fietsten, heb d'r natuurlijk niet echt een aanleiding voor maar t is wel lekker. En met die conditie zal het ook wel weer goed komen toch! @krulletje wat fijn dat ze het zo goed doet! Heb je een weegschaal gekocht of ga je met haar op de weegschaal staan en meet je het zo? @prima je hoort er gewoon bij hoor! De meiden die in aug. En sept. Zijn bevallen horen er toch ook nog bij! Ik hoop voor je dat het niet te lang meer duurt en dat je niet teveel last blijft houden van je bekken na de bevalling! @panda Hmm,, klinkt wel vervelend zeg. Je zou het cb even kunnen bellen, gewoon voor de zekerheid? @humpy heb je niet teveel toeschiet reflex? Dat er in 1x een heleboel eruit komt zeg maar, anders voor het aanleggen 10 cc afkolven en dat proberen? Die tip lees ik geregeld en schijnt vaak te helpen, wie weet helpt het ook bij jullie? @lli lekker hoor! En je borsten wennen daar vast vanzelf wel aan! @megacarls he vervelend dat je mannetje weer is opgenomen ! En je klaagt toch niet joh. Ik kan me ook wel voorstellen dat je het fijn vind dat hij zich nog niet naar z'n officiële leeftijd gedraagt maar hoe oud hij zou moeten zijn, lijkt me ook wel normaal dat hij dat doet toch? @juuhduh ik hoop voor je dat het morgen weer wat rustiger is!
Joh meid, daar is dit forum toch voor!! Het is niet niks hoor wat jullie doormaken en doorgemaakt hebben. Wat sneu voor jullie mannetje dat hij nu weer flink ziek is geweest (en nog herstellende). Hopelijk mag hij morgen weer bij jullie thuis zijn en blijft het dan goed gaan! Dat hij zich gedraagt als een baby van 3 weken is idd normaal hoor! Aan de ene kant wel fijn dat jullie van het baby zijn nog even kunnen genieten! Hier blijven kletsen hoor! Ik (en de anderen ook) vinden dat juist fijn denk ik...
Goed verwoord MiL! Ik reageer altijd met mn telefoon dus meestal wat kortaf maar ik sluit me helemaal bij je aan
Vanmorgen even met mijn zusje en kleine neefje op de thee geweest bij mijn moeder. Ze eeft op vrijdag oppasdag dus andere twee nichtjes waren er ook. Was heel gezellig maar was na afloop echt gesloopt. Ben in totaal maar 3uurtjes van huis geweest maar gutteguttegut.... ben echt hoogzwanger geloof ik. Net twee uurtjes geslapen en nu nog steeds sloom. Ga maar even een pot thee zetten denk ik. Even opnieuw opstarten.
@megacarls, dat lijkt me erg schrikken ! Gelukkig gaat het nu Al wat beter en hopelijk morgen weer thuis Beterschap ! @ prima, laatste loodjes wegen het zwaarst.. Heel cliché maar o zo waar ! Hopelijk mag ook jij snel je kindje in armen sluiten @ salapio, ik vind het zelf juist heerlijk om met een baby te douchen weer even zon naakt nat warm lichaampje tegen je aan dat heerlijk aan het snurken is omdat het zo geniet van de warme straal haha
Dat is idd heerlijk Hippo. Morgen ga ik na het badje L weer huid op huid voeden... ook zalig... sowieso dat kleine mini babylijfje... love it! Niet voor niets voor de voerde keer een jaar lang (op zn minst) slaap op het spel gezet
Lieve meiden, Zoals beloofd nog even mijn bevallingsverhaal: Woensdag tijdens een gesprek met onze verloskundige bij de gynaecoloog werd duidelijk dat het vliezen breken thuis door de verloskundige geen verstandige optie meer was. Bij 42 weken is er teveel kans op complicaties en bovendien meer kans op meconium, waardoor je dus alsnog een ritje naar het ziekenhuis mag maken. De gynaecoloog stelde dan ook voor dat ik 's avonds terug zou komen om de inleiding op te starten. Om 21:00 uur waren we in het ziekenhuis. Ik werd gelijk aan een uur aan het ctg gelegd. Daarna werd de ballon geplaatst en kon ik weer aan het ctg. Daarbij kwam er een dip in de meetwaarden. Om uit te sluiten dat er iets met de kleine was, duurde het ctg een uur extra. Om half 2 konden we dus pas gaan slapen. Om 3 uur moest weer voor de zekerheid een ctg worden gemaakt en om half 7 moest ik alweer op om te douchen en om 7 uur klaar te zijn voor weer een ctg. Ik was de volgende dag dus al doodop toen ik opstond. Rond 10 uur werden donderdag mijn vliezen gebroken. Helaas ontstonden daar geen weeen op, dus om half 11 ging ik toch aan het infuus. Dat is tot rond het middaguur telkens een stapje opgehoogt. Toen kreeg ik wel weeen. Helaas waren deze weeen niet krachtig genoeg, terwijl ik al behoorlijk veel pijn had. Ik had al rugpijn en daar kwamen rugweeen overheen. Door de banden en het infuus kon ik niet bij het bed weg en kon ik amper van houding varieren. Om 14:30 was ik al zo moe van de slechte nacht dat ik tussen de weeen in slaap viel. De rugweeen werden erger en ik kon ze niet met ademhaling opvangen. Ook tussen de weeen in wist ik niet hoe ik liggen moest vanwege de rugpijn die ik sowieso al had. Toen ik pas om 4 centimeter bleek te zitten ben ik toch begonnen over pijnstilling. Om dit nu nog 8 uur vol te moeten houden...?! De beste optie leek uiteindelijk een ruggenprik te zijn. Toch maar besloten om die te doen en gelukkig kon ik toen wat rusten tussen de weeen door. Tot de rugweeen weer zo heftig werden dat ik er niets mee kon. Ook maakte mijn man zich zorgen om het bloed dat ik verloor. We hebben dus toch maar even gebeld voor de verloskundige. Die kwam, deed een inwendig onderzoek en kwam met de mededeling: je mag gaan meepersen, je zit op 10 centimeter. Waar die ineens vandaan kwamen n anderhalf uur tijd...?! Kennelijk perste ik supergoed mee. 40 minuten later voelde ik het branden en had ik het gevoel dat ons manneke al vrij ver moest zijn. Weer gebeld; de verloskundige kwam binnen, keek onder het laken en zag het hoofdje al staan. Nog 1 wee en ons kindje zou geboren zijn. Snel werd de partus-set gepakt en op de wee glibberde hij in twee keer persen naar buiten. Een flinke jongen, maar desondanks valt de schade erg mee. Slechts een paar hechtingen. Tja, en toen nog de placenta; die bleef dus lekker zitten. Na een uur zou het een ritje naar de OK worden. Een flinke dosis oxitocyne in de navelstreng en in mijn infuus maakte ook geen verschil. Op 55 minuten wist ik dus zeker dat we daar heen gingen. Toch kwam de gynaecoloog nog even langs met anderhalf uur en die wist de placenta eruit te duwen. Maar goed, al met al ben ik dus wel in het ziekenhuis bevallen, ben ik behoorlijk wat grenzen overgegaan qua inwendige onderzoeken door allerlei artsen, heb ik in de beugels gelegen, heb ik me laten wassen door een verpleegkundige, heb ik pijnstilling gehad en zelfs nog de ruggenprik en katheter waar ik altijd zo tegen was. Eigenlijk alles wat ik volgens het bevallingsplan aangaf niet te willen, is dus wel gebeurd. Maar... de verpleegkundigen op 1 na waren allemaal heel lief en betrokken en hebben allemaal heel veel rekening gehouden met mijn gevoelens. Ik denk dat het anders ook niet gelukt zou zijn met zo weinig stress! C. (stuur maar een pb voor de naam) had een apgarscore van 9 en toen 10 en begon goed te zuigen na de geboorte. Helaas werd ie na een paar uurtjes heel misselijk en heeft veel gespuugd. Hij had geen interesse in drinken aan de borst. Gelukkig kan ik redelijk wat kolven en kunnen we hem nu vingervoeren. De misselijkheid lijkt inmiddels over, dus hopelijk komt het morgen goed met de borstvoeding.