Oktober 2013 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door littlewonder23, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Nou Thauma, je hebt idd heel wat hobbels genomen en een bijzondere en vast ook spannende ervaring rijker! Ik hoop dat alles wat je niet wilde en toch gebeurd is enigszins is meegevallen..dat het niet zo erg was als dat je je had voor gesteld.. Zeg ik dit goed?
    En dat je nu maar heerlijk mag genieten van jullie knulletje!! Na zoo lang geduldig wachten!

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Nou Thauma, dat is best een heftig verhaal. Ik had ook rugweeen en zou rcht niet weten hoe ik die had moeten opvangen als ik niet had kunnen rondlopen. Ik snap helemaal dat je om pijnstilling hebt gevraagd. Ook al ging niets zoals je van te voren graag wilde, hopelijk kun je er toch enigzins positief op terug kijken. Je hebt wel een mooie en gezonde baby op de wereld gezet. Goed van je dat het kolven lukt. Hopelijk morgen lekker live voeden.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ondanks dat de bevalling niet ging zoals gehoopt ben ik er zeker van dat het een hele bijzondere mooie ervaring voor je moet zijn geweest

Je kunt trots op jezelf zijn meid, je hebt een enorme prestatie geleverd hij is er en je bent op alle winden mee gaan zeilen om je kleine man goed ter wereld te brengen top gedaan meid !

Ik hoop dat je er zelf ook op een positieve manier op terug kunt kijken

Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd !

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Thauma met C. Ik ga je zo pben... hier alle vier erg misselijk en dus ook matig tot niet gedronken en flink afgevallen. Hopelijk gaat C ook snel uit de borst drinken.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Jeetje Thauma, dat is een heftig verhaal. Pas wel op met het vingervoeden, want dat is bij ons misgegaan. Onze meid kreeg wel voldoende binnen, maar alle energie ging naar het voeden waardoor ze dus erg suf werd. Voor onze kleine meid was het geen optie.

6. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    even snel een berichtje plaatsen, want wil zoveel mogelijk van N. genieten, dus op forum zitten is wat op achtergrond verplaatst... jullie begrijpen dat wel

weet niet of ik de tijd vind om alles bij te lezen, wellicht niet :)

raar om te denken dat ik 1 week geleden aan het bevallen was

we zijn van donderdagNM weer thuis, het is nu wennen en ergens een ritme/routine vinden!

7. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Thauma.... wat een verhaal meid. Flink over je grenzen heengegaan maar uit je verhaal denk ik toch te halen dat het voor jou op dat moment goede beslissingen/handelingen waren. Hoop dat je er rustig op terug kan kijken. Geniet lekker van je mannetje!

8. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Thauma wat een verhaal! Lekker genieten van je mannetje nu!

Zo druk als F gisteren was, zo rustig is ze nu. Al lekker kunnen douchen voor 10 u. Heel wat achterstallige was weggewerkt. Boel opgeruimd. Nu even eten dan nog stoffen, stofzuigen en dweilen. Dan even blokje om buiten en ergens tussendoor nog een cake bakken. Als het allemaal lukt :)

Fijn weekend!

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Jeetje thauma wel een heftig verhaal zeg! Vervelend dat het allemaal niet zo is gegaan zoals je graag had gewild maar wel fijn dat de zusters zo goed voor je zorgde . Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de beslissingen die zijn genomen een goede reden hadden en dat het natuurlijk helemaal goed gaat met jou en je mannetje!

Ik hoop dat je het snel allemaal een plekje kan geven!

Rustig aan nu en geniet van je gezinnetje!

10. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @thauma: gefeliciteerd met de geboorte van de kleine
    heb je verhaal gelezen, idd heftig, maar je hebt dat super goed gedaan!!!

ga denk ik blij zijn om hier verder te lezen en advies te vragen aan ervaren mama's, is toch wennen zo'n kleintje in huis!!! maar heel bijzonder

mijn bevallingsverhaal in het kort: bevallen zelf is heel vlot gegaan: om 1u buikweeën begonnen, van 3 tot 4 maar in bad gelegen en dan weer in bed tot 8u30 en dan toch maar naar zkh om 11u45, toen had ik al 6 cm!!!
    arbeid werd zwaarder, er kwamen ook dijweeën bij, waardoor ik niet meer kon rondlopen... vliezen gebroken en flink op de tanden bijten. Bij 9 cm bleef er dan ook een randje over, injectie om die te helpen verstrijken. Dan persdrang die ik eerst een 10 tal minuten heb moeten negeren, en dan kon ik echt niet meer, heb dan eindelijk mogen persen en in 10 min was mijn meisje geboren!!! vond dat wel super snel eigenlijk, toen was het 16u35...
    placenta na 30 min en inj oxytocine eruit

maar daarna blijkbaar flink gebloed (misschien ook van de knip...) en had ik ook pijn aan de knip, lage bloeddruk, opeens te warm, opeens te koud, dan maar aan infuus gehangen
    de dag erna ik enorm veel stolsels verloren en mijn hb was ook gedaald, dus bloedtransfusie en de maandag was het nog meer gedaald en heb ik nog 2 zakjes bloed moeten hebben...

maar de kleine meid deed het goed en dat is het belangrijkste!!! de eerste 2 dagen wat gewicht verloren, maar in de norm (van 2,740 g naar 2,5 kg) dan dagje stabiel en erna weer een 100 g bijgekomen in 2 dagen tijd, dus mochten we naar huis. ben dus thuis van donderdag en het is een heel bijzondere tijd ;)

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Eda, toch ook nog wel heftig he?

Meiden, ik geniet met volle teugen. Ons mannetje is een heerlijk jochie. Het vingervoeden gaat geweldig en inmiddels drinkt ie ook aan de borst. We hebben nog wat moeite om een fijne houding te vinden (heb behoorlijk grote borsten, dus een aantal houdingen valt eigenlijk al een beetje af). Daarbij heeft hij grote voorkeur voor rechts. Ik ga er vanuit dat we de komende dagen voor links ook een fijne houding gaan vinden. Nu drinkt hij rechts en kolf ik na even prutsen en proberen links gewoon af en krijgt ie dat als toetje (toch ook iedere kolfbeurt weer meer (zit nu op 40 cc in 10 minuten met de hand kolven). Volgens de kraamhulp komt mijn borstvoeding heel goed op gang.
    Vandaag helaas toch op biluribine moeten laten prikken in het ziekenhuis omdat ons mannetje toch wel aardig geel zag. Gelukkig was alles goed en hoeft ie niet in het ziekenhuis onder de blauwe lamp.
    En qua bevalling... het was zeker heftig en ik ben erg blij dat ik geen medische indicatie heb om volgende keer weer in het ziekenhuis te moeten bevallen (veel bloedverlies ofzo). Maar voornamelijk ben ik het verplegend personeel heel dankbaar voor hun inzet en betrokkenheid en ben ik eigenlijk apetrots op mezelf dat ik alles opzij heb gezet en tot het uiterste gegaan ben voor ons mannetje. En dat ik het kennelijk ook zo goed heb gedaan dat het bijzonder snel ging (vanaf de ruggenprik) en ik er nauwelijks schade aan over heb gehouden. Dus ja, ik kijk er zeker heel positief op terug. En dat heb ik ze laten weten ook!!!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn te horen Thauma!

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @juuhduh jeetje dat klinkt ook wel heftig hoor!

@thauma fijn dat het zo goed gaat! En dat je zo positief erop terugkijkt:D! N was hier ook heel geel, zat op het randje maar hoefde gelukkig ook niet onder de lamp. Je kan hem evt. Thuis achter het raam leggen in de wagen maar bij n trok het ook snel weer weg:).

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Achter het raam? Lijkt me niet dat daar UV doorheen komt toch? S was ook wat geel en die konden we in het lentezonnetje leggen (20 maart geboren). Nu toch lastiger ;)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In twee weken is L gegroeid van 3020 (tweede en derde dag) naar 3570 vanochtend... :D

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wauw Salapio, netjes hoor!!

Thauma, wat een heftige bevalling maar wat knap dat je het gewoon over je heen hebt kunnen laten komen en fijn dat het je zo is meegevallen.

Hier is N. weer uit het ziekenhuis ontslagen gisteren. Jippie!! Hij is juist weer afgevallen. Weegt nu 3360 gram. Dus dat past heel mooi tussen de gewichtjes van jullie kindjes :) Gelukkig is hij ook weer meer tevreden. We hebben een goede nacht gehad!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat je zoon weer lekker thuis is! Hopelijk nu klaar met de zh-bezoekjes...

18. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed om te horen/lezen Mega! :)

Thauma, fijn dat je het zo positief hebt ervaren!

Eda, Het is zeker wennen zo'n kleintje! Fijn dat jullie zo snel weer naar huis mochten.

Salapio, Lekker dat ze zo goed groeit!

Hier, Tijmen was ook best wel geel. Hier hoefden we niets aan te doen. Er werd tegen ons gezegd dat bij het raam zetten geen zin had omdat uv idd niet door glas heen zou komen en sinds gister is hij niet geel meer.
    Gister lekker met hem onder de douche geweest. Het viel me alles mee hoe glibberig het was! Hij vond het heerlijk! Morgen ga ik naar het consultatiebureau om te wegen, ik ben zo benieuwd hoeveel hij is aangekomen sinds hij 1 week oud was.. Ik denk zomaar dat hij al boven de 4000 gram zit.. Bij 1 week was hij 3700 na een dip op 3380 gram (dag 3).
    Hij heeft de laatste dagen iets meer last van krampjes. Wat doen jullie daartegen? Het is zo zielig. :)

Ik heb even niet opgelet maar zijn we nu allemaal bevallen?

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Alleen maar positieve berichten hier vandaag, heerlijk!

Eda, lekker rustig aan doen na dat bloedverlies, maar super dat je kleine meid het goed doet.

Thauma, klinkt allemaal positief, fijn hoor! De bv houdingen krijg je vanzelf onder de knie, maar zo te horen heb je daar zelf ook wel vertrouwen in en dat is het belangrijkst.

Salapio, super dat L nu lekker veel aangekomen is!

Hier gaan krampjes vaak vrij snel weer over. Als het wat langer ddurt leg ik 'm dan vaak op zijn buik tegen me aan. Vooral als ik in bed lig met de deken over ons heen lijkt dat wel te helpen (door de warmte denk ik).

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ja ik weet het niet meer wat ze nou zeiden, er was wel iets over kindjes achter het raam leggen maar dan zal het wel achterhaald zijn (kreeg toen ook zoveel info dat ik het niet allemaal heb onthouden:p)

Ze was ook niet meer geel toen ze mee naar huis mocht dus heb het ook niet gedaan.

@muspoes Tegen krampjes leg ik n op m'n onderam, hoofdje bij je elleboog en billen bij je hand en dan een beetje wiegen/rondlopen dat helpt hier wel. Deed ik ook al bij kindjes toen ik nog op een kdv werkte.

@megacarls fijn dat hij mee naar huis mag! En nu maar hopen dat hij niet meer terug hoeft!

Deel Deze Pagina