Oktober 2013 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door littlewonder23, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad door bv. Dat het als AC niet waterdicht is bewijst L :D ♥

2. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Heerlijk niet ongesteld! Ook hier niet gemist. Nog niet op gang trouwens maargoed kan door de bv komen...
    maar idd gebruik het niet als ac.

Zal de vk bellen voor na controle. Doen ze bij ons niet meer standaard. Vind het denk ik toch wel fijn. Afsluiting van een periode.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt, bij het nieuwerwetse HR++glas met UV-coating heeft dat weinig zin, maar bij bijv enkelglas of ouderwets dubbelglas heeft het wel degelijk zin. Maar het geel trekt gelukkig alweer aardig weg!

Lili, wij zitten hier met hetzelfde. Ik ben zwanger geworden via ICSI. Het scheelt dat we volgende keer niet weer eerst lang zelf hoeven te proberen en gewoon gelijk de kliniek kunnen bellen. We hebben min f meer afgesproken het vanaf een half jaar zelf te gaan proberen en zo rond 9 maanden de kliniek eens te bellen. Het zullen weer trajecten worden met prikken en spanning, maar we zouden ons mannetje graag een broertje of zusje gunnen. Ik ben ook al 36, dus we willen wel verstandig omgaan met mijn lichaam, maar ook niet te lang wachten.

Wij gaan dus ook verder niet aan de anticonceptie, alleen condoom.

Wat betreft de kraamzorg... tis wel ff wennen. Ze is heel geschikt hoor, maar ik vind het nogal wennen dat je iemand door je huis hoort wandelen, dat je soms kastjes opentrekt waar dan hele andere dingen blijken te staan dan die je daar oorspronkelijk had staan (vaatwasser uitgeruimd) etc. Maar goed, ik ga me er deze week niet druk over maken, volgende week zet ik alles wel weer op zn plekkie :-D
    Het gaat zo goed hier, dat we terug zijn van 7 uur per dag naar 5 uur. Om de kraam nou 2 uur op de bank te laten wachten tot ze weg mag is ook zo nutteloos en een beetje privacy in de middag is toch eigenlijk ook wel heel fijn.

Ons jochie is de afgelopen dagen 5% teruggelopen in gewicht, maar is sinds gister alweer goed aan het aankomen. 3885 bij zn geboorte en nu alweer terug op 3800 gram.
    Soms wat krampjes, de darmen beginnen nu goed op gang te komen, maar dan liggen we buik-buik en dan wordt ie heerlijk rustig, laat ie een paar dikke scheten en valt ie in slaap. Werkt als een zonnetje!
    Ik heb trouwens knetterveel bv. Mn borsten ploffen zowat uit elkaar en de kraam zit vol verbazing te kijken naar wat ik eruit kolf om ff de druk eraf te hebben.

@Prima, hoe gaat ie met jou inmiddels? 4 dagen overtijd is natuurlijk nog heel normaal, maar ik kan me voorstellend dat je onderhand ook wel eens aan de beurt wil zijn!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijne berichten Thauma. En mooie naam :).

5. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Jaaaa ik pas mn eigen apijkerbroek weer!!!!

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Thauma leuke naam. En wat fijn dat alles zo goed gaat. Kraamzorg was hier ook heel fijn en dat gevoel van dat alles ergens anders staat herken ik zooo. Maar ik heb t toen ook lekker losgelaten en nu statlat alles weer op zn plek hihi!

Ac voorlopig eerst condooms en daarna moet ik nog verder kijken. Ik had de pil dus denk dat t die wordt die samen met bv kan. Spiraaltje voel ik niet veel voor en dat staafje ook niet! Houd niet van dingen onder mn huid wat ik niet kan zien (heb wel piercings en dat vind ik nie erg die komen er ook weer uit ergens). Ben er dus nog niet uit. Vandaag de afspraak voor de nacontrole gemaakt voor over 4 wkn. En cb is geweest. Kleine man weegt inmiddels 3600 gram van 3138 gram geboortegewicht en daling in eerste 2 dagen van 8%. Verder eea besproken. En weegspreekuur is ook bekend.

Bv: ik probeer langzaam het tepelhoedje af te bouwen maar ben nog erg bang dat de pijn en de kloven terugkomen. Net wel weer even 1 borst zonder gedaan. Rechts gaat beter dan links hopen dat het langzaam goed komt.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Juud, wow dat is snel! Ik durf het nog niet te proberen :p

Bibi, hopelijk gaat het lukken zonder tepelhoedje. Mooi gegroeid ook. En ik hev vandaag ook afspraak gemaakt voor na controle...

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    AC hier niets :)

We zijn 2 keer via ICSI zwanger geraakt en ga er niet vanuit dat het zomaar raak is... Mocht het wel zo zijn is het kindje van harte welkom. Zou het alleen maar erg bijzonder vinden om een keer mee te maken dat het natuurlijk verloopt!

9. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Zo te lezen zijn er al weer dames op nacontrole geweest, wat zijn de dingen die ze aan je vragen? ik mag toch aannemen dat ik daar niet hoef te beslissen wat voor ac ik wil als ik daar nog niet over uit ben?

De pil wil ik namelijk niet meer, ik zit te denken aan een implanon maar daar ben ik nog niet helemaal over uit ( het liefst gebruik ik helemaal niks maarja ik wil ook geen risico gaan lopen om gelijk weer zwanger te kunnen worden, ik wil eerst nog van onze knul gaan genieten en mijn opleiding goed afronden, daarna zien we wel weer verder :) )

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #1390 Hippo89, 4 nov 2013
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013
    hoi meiden,

ben afgelopen dagen even wat minder online geweest, grote griet is niet echt ziek geweest van de waterpokken maar wel enorm veel last van de jeuk, ze zat zichzelf echt in de weg en wist niet wat ze er mee moest, heeft afgelopen drie nachten ook bij ons in bed geslapen omdat het alleen zijn met de jeuk haar bang maakte,

nouja die 3 nachtjes.. ... moet een keer kunnen ;) de jeuk is een stuk minder en vannacht gaat ze dus weer in haar eigen bed, ben benieuwd hoe dat vannacht gaat,

@thauma, ik ben ook wel benieuwd naar de naam, en wat fijn dat de kraamhulp wel een hulp is... hier hadden we het zelfde als jou, we hadden 7/8 uurtjes bij de eerste, maar dat was gewoon echt te veel, tevens vonden wij persoonlijk dat het voelde alsof ze te gast was in ons huis en wij haar dus eigenlijk moesten bedienen, en bijv gauw even de was wegvouwen voordat de kraamzorg komt want dat staat "netter" en tja... zo deden we alsnog alles zelf :p

@ weegschaal, hier nooit gehad, leek me altijd wel handig maar toch maar niet gekocht, moest eigenlijk vandaag naar het cb maar is me helemaal ontschoten, nu moet ik er morgen weer heen, kleine griet drinkt goed dus denk dat ze al wel bijna aan de 4 kilo zit !

heb nog even de boekjes van de andere twee terug gekeken, de oudste woog 2625 bij geboorte en 3345 bij 4 weken de middelste woog 2875 bij geboorte en woog 3285 bij 4 weken, denk dus dat kleine griet de 4 kilo wel haalt

@ anticonceptie, vanwege dagelijks dosering prednison kan ik de pil niet slikken, de werking van de pil is daardoor niet betrouwbaar, spiraal zou eventueel alleen koper spiraal kunnen want alles met hormonen doet mijn ziekte laten opspelen en dat is niet de bedoeling, hier dus voorlopig condooms tot we weten wie van ons twee er een knup in laat leggen :p

@spijkerbroeken, hier zijn mijn oude kleding mij te groot sinds de bevalling,ik ben tijdens zwangerschap 3 kilo aangekomen maar wel bij bovenboven billen en taille een paar cm kwijt ( i dont mind haha )
    maarja gezien ik veel moest spugen tijdens zwangerschap en nu niet meer verwacht ik dat ik juist weer ga aankomen ( 10 kilo kwijt na bevalling) dus ik ga nog geen nieuwe kleding kopen, verwacht ook wel weer in mijn oude kleding te komen haha

@ prima, hoe is het met je ? hopelijk mag het kleine wondertje snel komen

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, gewicht... ik ga er nog niet vanuit dat ik mn broeken alweer aan kan, maar ik vind mn buik wel meevallen. Wordt sneller plat dan ik verwacht had.
    Ik ben 7 kg afgevallen door de bevalling en ben tijdens de zwangerschap niet aangekomen. Ofwel, mooie winst! Moet nog wel even kijken hoeveel ik nu aankom nu ik behoorlijk stuwing heb. Sjonge, wat een gewicht! :-S

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

MIL Hier ook elke keer IVF/ICSI, maar mijn klachten ben ik zo beu dat ik toch nu aan de AC ga. Een spontaan wonder gaat hier helaas echt niet gebeuren.

Gewicht/kleding; in Maastricht heb ik steeds positiekleding als schone kleding gekregen maar toen ik eenmaal nar huis ging (3 weken na geboorte) kon ik mijn oude kleding (en dus ook mijn skinny jeans) weer aan. Dat had ik de vorige keren eigenlijk ook. Ik kom niet veel aan tijdens zwangerschappen. Eerste keer 8 kg, 2e keer 6 kg en nu ook zoiets. Telkens als ik na de bevalling weer op de weegschaal kruip is het er ook weer af. Lucky me (op dat vlak dan). Ik was na onze oudste 4 kilo extra afgevallen en nu ook alweer 1 kilo extra. Ik ben sinds 7 jaar niet meer zo 'licht' geweest.

13. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik was zo'n 12 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en na de bevalling was daar nog 4 van over. Inmiddels nog 2kg zwaarder dan ervoor. Ik kan eigenlijk alleen mijn winterjas niet meer aan... Kan niet dicht bij mijn borsten ;)

14. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Bezoekje aan gyn vandaag was dubbel. Was er alleen heen gegaan omdat ik ervan uitging dat er toch niets bijzonders zou zijn. Klopt idd in zin dat bmm nog steeds niet rijp is en lichaam dus nog niet bezig is. Ook kindje ligt nog steeds niet ingedaald. Had ik me al op ingesteld dus was geen teleurstelling gelukkig.
    Wat ik lastig vond was de vraag die de gynaecoloog daarna stelde. Of ik as donderdag (dan ben ik 41weken) wilde afspreken om ingeleid te worden of dat ik weer zo'n controle afspraak zoals vandaag wilde hebben. Uiteraard kreeg ik daar de uitleg bij dat inleiden in deze fase (als bmm niet rijp is) langdurig KAN zijn omdat lichaam dan slecht op toegediende hormonen KAN reageren. Kans op een spoedks is ook aanwezig. Aantal dagen opname zou daar ook bij KUNNEN horen. Ben in begin vd zwangerschap al opgenomen geweest ivm ernstige overstimulatie vd eierstokken na icsi behandeling en zie nu op tegen weer een opname aan einde vd zwangerschap.

Andere uitleg ging over KANS dat kwaliteit van de moederkoek na de 41weken achteruit KAN gaan. Dit inclusief de cijfers van babysterfte.... dat moesten we weten als we inleiden niet deden.

Zucht...weet dat het allemaal kansen zijn en 'als als verhalen' maar vond het nogal een keuze om alleen te maken. Heb uiteindelijk gekozen voor een controle afspraak as donderdag omdat ik die dag pas 41weken ben. Stel we willen dan wel inleiden dan kan dat in principe de dag erna ingepland worden. Afhankelijk van de drukte op de verlosafdeling.. heb naderhand wel geëmotioneerd mijn vriend gebeld. Gelukkig gaat hij donderdag weer mee.

Nu maar hopen dat het voor donderdag spontaan begint. Dan hoef ik geen keuzes meer te maken...:D

15. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @prima: ik was ook 0 cm ontsluiting en niet ingedaald, is ook spontaan begonnen, alles kan, en kan rap gaan!!!!!

gewoon op controle gaan, en met echo stand van zaken (placenta, vruchtwater,...) en monitor voor baby in de gaten houden. in belgië wachten ze meestal standaard 10 dagen om in te leiden, soms vroeger, soms evt 1 of 2 dagen later. Je ziet wel, succes met wachten en veel sterkte!!!

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @megacarls vervelend die klachten zeg:(! Hopen dat ze snel weer over gaan!

@salapio ik zou het hier ook niet weten. Ben al zeker 5 jaar niet ongesteld geweest (wel om andere redenen als jij uiteraard:p) ik slikte eerst de pil altijd door en heb daarna een spiraaltje gehad waarbij ik niet ongi werd. Nadat die eruit was was het hier ook gelijk raak dus ik zou niet weten hoe of wat met de menstruatie.

@thauma fijn dat het goed gaat! En ik snap wel wat je bedoelt met die Kraamzorg hoor! Ag lekker los laten inderdaad! Komt helemaal goed:).

@juuhduh fijn zeg! Ik had helemaal geen (spijker)broeken voor m'n zwangerschap dus ik heb niet echt dingen die ik weer aankan:p. Maar bij het kopen van een spijkerbroek 2 weken geleden viel het me reuze mee qua maat:).

@bibiq ik hoop ook voor je dat het snel zonder tepelhoedje goed gaat!

@tulp daar zat ik ook al mee. Qua ac dan niet maar met andere dingen vroeg ik me wel af hoe en wat.

@lilib haha dat heb ik ook met een hele mooie (en helaas niet goedkope:() jas van mij. Die gaat bij m'n borsten niet meer dicht:p.

@prima jeetje lastig zeg! Nou inderdaad maar hopen dat het gewoon spontaan nog gebeurd zodat je er niet meer over hoeft na te denken!

Hier: morgen naar het cb. Zie er toch wel een beetje tegenop omdat ze zon stomme opmerking maakte over de telefoon toen ik vroeg hoe dat zat met vit. K als je van bv naar kV over ging. Ze ging echt op een hele nare toon vragen waarom ik met bv gestopt was en me verwijten dat ik nu kV geef en ik voelde me al zo ontzettend rot over het feit dat het niet is gelukt en toen kwam ze ook nog zo doen. Dat is niet leuk. Maarja ik zie wel hoe het gaat morgen:).

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @megacarls, jeetje jullie maken wat mee. Fijn dat N weer thuis is hopelijk gaat alles goed. En klagen doe je niet hoor.

@thauma wat een verhaal. Fijn dat je er toch positief op terug kijkt ondanks alles. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de naam. Wij vonden het ook heel erg wenen die kraamzorg. Helaas hadden we iemand waar we niet echt een klik hadden. Ook heeft ze nogal wat dingen verkeerd gedaan. Zo is er wasgoed bij elkaar in gedaan waardoor er nu nogal wat dingen verkleurd zijn. Hadden heel erg het gevoel dat we geleefd werden in ons eigen huis.

@lilb, Hier ook een traject in het ziekenhuis gehad. Hier was er alleen geen oorzaak voor waarom het niet lukte. Ik heb iui gehad in eigen cyclys en was gelijk de eerste keer raak. Hebben we heel veel geluk mee gehad. Ik zit beetje met hetzelfde gevoel wanneer ga je nu beginnen voor een 2e, zeker als het weer een tijdje gaat duren. Verstandige keuze om eerst te genieten van jullie kleine man.

@prima, jeetje meid kan me voorstellen dat je geëmotioneerd was. Fijn dat je gaat je vriend donderdag wel mee. Hopelijk is het inleiden niet nodig.

@ac, ik zit donderdag alweer 2 weken aan de minipil. Een goedkopere versie van de cerazette gekregen. Voor ik stopte om zwanger te worden had ik de cerazette 4 jaar gebruikt en al die tijd geen mensturatie gehad. Hoop dat de goedkope versie ook zo goed bevalt. Vorige week maadag was het vloeien helemaal weg. Afgelopen vrijdag begon het weer met oud bloed (sorry voor de details.) Nu word het steeds wat meer en wat meer rood. Zal dit nog van het vloeien zijn of kan het ook al een menstruatie zijn? Een menstruatie lijkt me wat vroeg aangezien de bevalling vandaag 5 week geleden is.

@oude kleding pfff dat gaat helaas nog heel lang duren voor ik die ga passen. Ik ben behoorlijk aangekomen tijdens de zwangerschap en heb het er ook heel moeilijk mee. Ik was voor de zwangerschap 33 kilo afgevallen. Ik moet nu weer opnieuw beginnen en dat valt me heel zwaar. Ik kan me lichaam om moment totaal niet accepteren.

@hier met N gaat het wat beter. Ik heb 1 en andere gelezen en het spugen kon ook nog wel van de infacol zijn. Hier zijn we gister mee gestopt en kijken of het werkt. Vandaag spuugde hij wel aardig minder. Hij was vandaag weer behoorlijk aan het lachen, zo leuk. Wij mogen donderdag voor het eerst naar de cb. Ik heb 26 nov. Controle afspraak in het ziekenhuis. Afgelopen zaterdag hebben mijn ouders een middag opgepast. Wij hadden een begrafenis en was niet echt gepast om hem mee te nemen. Was wel even moeilijk en eerder dan mijn planning was. Tijdens de zwagerschap is de db terug gekomen. Verwachting was dat het na de zwangerschap weer over zou zijn. Ik ben alweer zelf wat metingen aan het doen en helaas zit ik toch te hoog. Ben er dus bang voor dat ik 26 nov te horen ga krijgen weer aan de medicatie te moeten. Dit is wel een extra reden om weer te gaan afvallen. Nu alleen nog de vraag waneer ik nou precies weer mag beginnen met afvallen.

Nog even een vraagje. Mijn borsten die lekken af en toe nog wel wat. Is dat niet wat lang? Ik heb geen borstvoeding gegeven.

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je tijdens je zwangerschap niet lijnen omdat de afbraakstoffen slecht zijn voor je kindje. Maar bij kv is je kindje niet afhankelijk van jouw stofwisseling. Ik zou dus gelijk beginnen met afvallen: gezond eten, minder eten (genoeg, niet teveel) en bewegen. Toch de enige manier van afvallen die blijvend resultaat geeft

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nichelle wat rot van het cb. Vooral omdat ze oordelen zonder te weten hoe en wat... hou je rug recht hoor ;)!

Prima fijn dat het beter gaat met N. Ik hoorde ook al niet al te goeie over infacol.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee hoe het zit met lekken. Mijn moeder lekte nog heel lang nadat ze was gestopt met bv. Vervelend van de db en dat je niet lekker in je vel zit.

Ik pas ook weer in mn spijkerbroek. Wel met een mooi reddingsbandje :D

Deel Deze Pagina