Ach met 4 kinderen mag je ook wel iets hebben om je hoofd boven water te houden toch Nichelle, het cb is over het algemeen enorm volgens de boekjes en zien het graag gebeuren zoals hun adviseren, opmerkingen die ze maken moet je dus echt proberen achter je te laten vertrouw op je zelf jij bent de mama en jij kent jou kindje en jou lichaam ene oor in andere oor uit ja nee en amen en weer gaan ! Megacarls fijn dat hij weer thuis is ! @ prima, ik zou het ook gedaan hebben zoals jij nu, je kunt zo als het er nu naar uit ziet vrijdag ook ingeleid worden dus mocht je daar voor kiezen is het maar een dag later dan dat de gyn in de planning had, succes met het beslissen, Ik persoonlijk heb drie keer over hele goede ervaring met inleiden ( alleen bij mij waren bij de eerste twee de vliezen spontaan gebroken en zijn de weeën opgewekt dmv wee opwekkers) bij de derde had ik al 2 cm ontsluiting dus vliezen gebroken door de gyn en toen wee opwekkers
Bij mij hebben de vk en gynaecoloog alleen info en advies gegeven over ac. Je kunt beslissen wanneer je er zelf aan toe bent.
ik gebruik ook een tepelhoedje (te afgeplatte tepels, zou direct kloven krijgen als ze zuigt zonder), durf ook nog niet goed zonder proberen... en met tepelhoedje drinkt ze heel goed dus ja
Prima, ik kan me voorstellen dat je liever hebt dat de bevalling spontaan begint. Ik heb zelf wel een goede ervaring met inleiden. Het zijn kansen die je voorgespiegeld krijgt he, het kan ook gewoon net als bij mij in 4,5 uur en helemaal goed gaan! Succes! Ik hoop dat de baby bedenkt liever uit zichzelf te willen komen! AC Ik heb liever geen hormonen meer in mijn lichaam. Wij (of ik eigenlijk) hebben gekozen voor cd. Even resetten na zoveel hormonale veranderingen. Meiden die kolven, welke hebben jullie en waar moet je op letten bij het aanschaffen van een kolf? Ik wil er een kopen maar weet niet waar ik moet beginnen.. Ik heb geen overproductie en ik wil binnenkort avondjes uit etc. dat mijn vriend of mijn (s)ouders kunnen voeden. Tips? Ik paste direct na de bevalling mijn eigen spijkerbroek alweer, zit wel iets stretch in, speel ik nu vals?.. Ik ben ook bijna weer op mijn startgewicht. Ik kan niet wachten tot ik mag sporten en lijnen. Weg met die zwembandjes!
Muspoes, ik heb een medela freestyle. Duur maar wat een topding. Klein. Relatief weinig geluid. Simpel. Batterij. O en dubbelzijdig. Hiervoor een oude Medela pumpinstyle gehad. Ook ok. Ook een medela enkelzijdige handkolf gehad. Prima voor af en toe, ik vond het niet fijn op mn werk omdat ik toch twee keer zo lang bezig was (omstebeurt ipv beide borsten tegelijk). Dus als je gaat werken en kolven zou ik zeker voor dubbelzijdig elektrisch gaan. Medela hoor ik bijna zonder uitzondering hele goede dingen over, dit geldt minder voor Ameda bijvoorbeeld (veel herrie en ook technische mankementen). Maar die is wel veel goedkoper. Tweedehands kun je ook kopen. Dan moet je wel alles wat met melk in aanraking komt zelf aanschaffen. Zeggen de producenten van het spul... ik heb het apparaat van mn zus geleend en gewoon haar flesjes ed gebruikt. Met goed uitkoken is het wel dood lijkt me.. De freestyle is van mij, gekregen als kraamcadeau met S.
Lijnen doe ik niet aan. Nooit niet. In de lente ga ik weer hardlopen. Verder kom ik meer dan ruim aan mn 30min bewegen op een dag. Misschien ook 1 avond yoga of bootcamp (vriendin geeft de lessen maar ze is wel een beul dus eerst maar beetje hardlopen anders ben ik na 5 min al stuk). Ik ga er vanuit dat de 7 kilo die ik nog extra bij me draag er met een half jaar 'vanzelf' afgaan en dus ook permanent zijn.
Ik heb een Philips Avent handkolf en enkele electrische. Beide oud model. Als je tweede hands kolf koopt let dan goed op dat het een kolf met gesloten systeem is, dus dat er geen melk in de motor kan komen. Veel Medela kolven zijn open systemen, dan kan er schimmel in de motor gaan groeien. Avent zijn allemaal gesloten systemen, Ameda dacht ik ook, maar weet ik niet zeker. (Voor de eerlijkheid wil ik nogmaals aangeven dat ik bij Philips werk)
Ik heb ameda en lawaai valt erg mee vind ik persoonlijk! En tot nu toe geen mankementen, gebruik hem nu drie weken. Ben er zeer tevreden over!
Zit qua kilo's nu zeven kilo onder m'n start gewicht en daar ben ik heel blij mee. Afgelopen weken even lekker gegeten wat ik wilde en nu weer op de gezonde tour..taartjes ed maar weer laten staan.. Gisteren een nieuwe winterjas gekocht. Hij zit wat strak rond de boezem maar ga er vanuit dat dat niet blijvend is @ prima, hoop dat t spontaan begint of anders de boel donderdag lekker verweekt is, dan valt inleiden volgens mij wel mee. Ik was in 3,5 uur klaar.. Wat een verschil zit er in de cb zeg! Hier gelukkig artsen en verpleegkundige die wat soepeler denken. Alleen assistente was wat vreemd.. Vanochtend nacontrole bij gynaecoloog gehad. Ze was blij verrast dat ik al twee uur door t dorp had gestruind. Blijkbaar is dat na 5 liter bloedverlies erg goed. Heb geen vergelijkingsmateriaal..en ben wat ongeduldig aangelegd qua lijf en herstel..vond het nogal langzaam gaan.. Moet ik m'n beeld maar ff bijstellen.. Hoofdpijn en bleek zien kon nog wel ff duren voordat dat weg is.. Heb nu echt alle maatjes 56 in een doos gedaan en weggezet..zonde zeg, om zulke leuke kleertjes zo snel al weg te moeten stoppen... Een beetje laat maar Aaron wil jullie nog ff goede morgen wensen..
Hey Meiden, Hier even een ontzettend ego berichtje. Ik heb alles wel van jullie gelezen maar op dit moment is alles me té veel, ook op jullie berichtjes te reageren. De bv wil nog steeds niet helemaal vlotten, ik ben al in zee gegaan met een lactatiekundige die ontzettend veel goede tips heeft gegeven, maar ik ben het eigenlijk nu gewoon 'zat'. Aan borst drinkt ze nog steeds niet effectief, met tepelhoedje hapt ze goed aan en doet dan 1x tien lange teugen en daarna is het af en toe wat sabbelen, nog wat teugen, en that's it. Ik pas dan borstcompressie toe en wissel na 5 minuten van borst. Het lijkt of ze dan wel op een gegeven moment voldaan is, maar als ik haar in haar bedje neer leg wil ze eigenlijk gelijk weer drinken. Ik had dus mijn eigen plan getrokken, op advies van mijn kraamhulp en schoonmoeder (die tevens ook kraamhulp is). Gewoon 3 á 4x per dag kolven en als ik er de puf voor heb om aan te leggen. Dit gisteren voorgesteld aan de lactatiekundige, die vind het goed voor een paar dagen maar vind het belangrijk dat ik straks wel weer ga oppakken om aan te leggen. En nu ik dit schrijf denk ik, vind zij goed?! Ik ben toch eigen baas?! Het is voor mij een ontzettende teleurstelling dat het niet lukt, en ik heb ook enorm het gevoel dat ik faal. Kan mijn eigen dochter niet eens voorzien in haar eerste levensbehoefte! En het vermoeid mij dus ook enorm... Sorry dus voor dit ego verhaal, maar moest het even van me afschrijven!
He getsie wat naar voor je. Uiteraard beslist je LK dat niet. Mogelijk bedoelt ze dat het aanleggen anders alleen maar lastiger wordt en je je dochter dus misschien niet meer aan de borst krijgt. Of je dat erg vindt, dat is aan jou en je lief. Hoe oud is je dochter? Groeit ze wel goed? Genoeg plasluiers? Slaapt ze bij jullie wel langer? Het klinkt erg als M. Die dronk moeizaam. Aanhappen was een enorm gedoe. Wilde niet in haar bed slapen. Wel bij ons. Uiteindelijk ging het drinken na een week of 2/3 steeds beter en sliep ze heerlijk in wandelwagen en draagdoek. Als ik er op terugkijk lag het vooral aan haar karakter. Nog steeds is ze snel afgeleid met eten en nog steeds slaapt ze moeilijk (in slaap vallen). Maar goed. Wellicht is het een 'fase' die vanzelf voorbij gaat. Dit gezegd hebbende: luister heel goed naar wat je gevoel je zegt. Flesvoeding is geen falen en laat dit je ajb door niemand aanpraten. Welke keuze je ook maakt, je doet dit uit liefde voor je kleine. Als zij blijer wordt van melk uit een flesje (mamamelk of flessenmelk) en jij wordt daar ook rustiger van... tja... wat is daar mis mee?
Pluisjes, hier sinds paar weken hetzelfde.. Keutel dan soms meer dan een uur door voordat hij beetje voldaan is. Als ik er dan zat van ben kolf ik af en geef de fles, die drinkt ie zo leeg. Ik zorg er dan wel voor dat de borst om de zoveel uur geleegd wordt. Of door de kolf of door Aaron..of combinatie.. Maar leuk is idd anders en het zat zijn ken ik ook! Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt, daar heeft je pluisje het meeste aan!
He meis wat herkenbaar! Ik heb er ook alles aan gedaan om bv te blijven geven maar t ging gewoon echt niet meer. Zat er ook heel erg mee maar als ik nu zie hoe tevreden n nu is kan ik me er bij neerleggen. KV is inderdaad geen falen hoor! Al voelt dat misschien nu wel zo (had ik ook) Laat je niet gek maken en doe wat voor jou goed voelt en voel je niet schuldig als het voor jou gevoel niet meer gaat!
Pluisjes, zie het alsjeblieft niet als falen. Ik heb de beslissing genomen om over te gaan op fv. Het deed me heel veel pijn om deze beslissing te nemen, maar ik heb er nu vrede mee en moet zeggen dat M. en ik beide gelukkiger zijn. Mijn dochter had niets aan een gestressde mama. M. en ik hadden een slechte start in de kraamweek. Ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis zonder M. Ik ben uiteindelijk fulltime gaan kolven en had ook meer dan voldoende melk. We oefenden met aanhappen, maar na wat teugjes viel ze steeds in slaap. De eerste week hebben we zelfs gevingervoed, maar dat werkte niet voor onze kleine meid. Het was zelfs zo erg dat we na een paar dagen 's nachts op de eerste hulp zaten om dat ze slap was en niet wilde drinken. Na een nachtje op de kinderafdeling met bijvoeding hadden we plots een ander kind. De kinderarts noemde het zelfs sluimerende ondervoeding. En dan ga je af op wat de vk/lactatiekundige en de kraamzorg zegt :x Ze heeft uiteindelijk drie weken volledige bv uit de fles gedronken. En soms wat uit de borst. Het aanleggen bleef een frustratie voor haar en mij. En mijn stress voelde ze wat ook niet goed was. Ik kolfde na elke voeding, maar dit was zo intensief. Ik hield weinig tijd over tussen de voedingen door. Zelfs knuffeltijd was er te weinig. Op een gegeven moment liep de melk zelfs wat terug. En die angst van die avond dat ze niet meer at wilden we echt nooit meer meemaken. Dat weekend heb ik de knoop doorgehakt en met tranen in mijn ogen afscheid genomen van de bv. Ik vind het moeilijk soms om te lezen hoe goed het bij anderen gaat. Ik had dat ook graag gewild, maar ik denk dat ik toch dat ik de beste beslissing heb genomen. De tijd die ik niet meer kolf en kan besteden aan mijn meisje is zo waardevol. Ik kan nu ergens met haar heen en ook visite ontvangen zonder op de klok te kijken dat ik weer moet kolven. Ze krijgt genoeg binnen en doet het fantastisch. Luister naar je gevoel. Wat jij doet is het beste voor je kindje. Er zijn zoveel mensen die jou raad kunnen geven, maar jij moet het uiteindelijk doen. Volg je gevoel, dikke knuffel. Ik weet hoe het is.
Wow dat is snel! Nu al in 62? Hier kan maatje 50 nog prima aan Ze is nu 900 gram aangekomen sinds de geboorte. Zat gisteren op 3810 gram.
14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 1 ♥ en 1 ♥ ♥BEVALLEN♥ 16 augustus: Megacarls, 31 jaar, 3e kindje bevallen van een ZOON(32w1d) 23 augustus: Nienke1985, 27 jaar, 1e & 2e kindje bevallen van een ZOON en DOCHTER(30w6d) 30 augustus: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje bevallen van een ZOON(31w3d) 11 september: DDdebje, 26 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (35w6d) 18 september: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON (37w3d) 19 september: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje bevallen van een ZOON (37w1d) 20 september: Myloon, 31 jaar, 1e en 2e kindje, bevallen van TWEE ZOONTJES (35w4d) 22 september: LiliB, 30 jaar, 1e kindje bevallen van een ZOON(38w4d) 25 september: juudjuh24, 24 jaar, 1e kindje bevallen van een DOCHTER (37w0d) 29 september: Mama-in-love, 31 jaar, 2e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w3d) 30 september: Panda86, 27 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (38w4d) 3 oktober: Nichelle, 24 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w2d) 3 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje, bevallen van een DOCHTER (37w0d) 8 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (38w5d) 10 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (40w4d) 12 oktober: Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (39w4d) 13 oktober: tulp123, 21 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (39w2d) 13 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, bevallen van een DOCHTER (39w5d) 14 oktober: Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bevallen van een ZOON (39w4d) 17 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON (38w5d) 17 oktober: Krulletje87, 26 jaar, 4e kindje, bevallen van een DOCHTER (40w4d) 18 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bevallen van een DOCHTER (39w2d) 18 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje, bevallen van een ZOON (40w2d) 19 oktober: Celien22, 22 jaar, 1ste kindje, bevallen van een DOCHTER (39w5d) 19 oktober: Jennifer93, 20 jaar, 2e kindje, bevallen van een DOCHTER (41w6d) 20 oktober: Salapio, 33 jaar, 4e kindje, bevallen van een DOCHTER (40w3d) 20 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bevallen van een ZOON (39w2d) 31 oktober: Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bevallen van een ZOON(42w0d) 26 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje bevallen van een DOCHTER