Volgens mij is het rekensommetje dat je per halve kilo lichaamsgewicht een uur mag slapen. L is nu 3.5 kilo dus zou 7u achtereen mogen slapen (ja graag). Overdag zou ik zelf na 3-3,5u wel wakker maken maar vooral omdat ik anders bang ben dat ze het in de nacht gaat inhalen . In de nacht wakker maken zou ik alleen doen als ik gigastuwing heb of als er sprake is van een kindje dat slecht groeit of bv die niet goed loopt of als dat een specifieke reden heeft voor mijn individuele kind. Anders lekker laten slapen!
Tulp, hier moeten we de drie uur aanhouden zolang hij nog niet terug is op geboortegewicht. S Nachts mag het iets langer, dus dan zetten wd de wekker vijf uur verder ipv drie. Vaak meldt ie zich dan na 4, 5 uur. Als ie weer goed op gewicht is wordt het echt voeden op verzoek. Nu is dat soms nog net niet het geval ( tis een goeie slaperd)
Jeetje wat lekker dat C zo goed slaapt! En idd geboortegewicht is wel belangrijk. Of op zn minst goed groeien en er bijna zijn.
Wat een schattige foto Thauma! Toen wij de eerste dagen in het ziekenhuis lagen werd de wekker idd strak gezet. Toen we naar huis mochten was hij al boven z'n geboorte gewicht en mochten we hem de eerste nacht vijf uur laten slapen en daarna al door naar zes...helaas heeft ie dat nog nooit gedaan!
@thauma, wat een mooi ventje op je profiel foto @krulletje wow wat lekker zeg die nacht heb je even lekker bij kunnen tanken @ tulp, hier was het advies overdag om de 4 uur en in de nacht mag er 1 keer 6 uur tussen zitten, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit advies van kraamzorg opgevolgd, elk kind is anders en ik kijk dus ook altijd naar mijn kinderen, ik laat mijn dochter dus zelf komen en ze komt de ene keer om de 3,5 uur maar de volgende fles laat ze er dan weer 4,5 tussen zitten en zo komen we altijd uit om 23.00 uur laatste fles soms 22.30, ook toen ze nog maar net geboren was deed ze het zo, ik heb ook nog nooit een wekker gezet, ze komt wel als ze honger hebben haha
Ik zette alleen de eerste 2 weken de wekker al is het nooit nodig geweest. Toen de kraamzorg wegging mocht ik haar 's nachts 1x 6 uur laten slapen achter elkaar. (maar dat haalde ze nooit ) Nu nog steeds niet dus zet ook geen wekker meer. Ze is ook inmiddels 5 weken oud en groeit super!
Thauma, mooie foto! Mooi mannetje! Voor wat betreft doorslapen; N zit op 7 voedingen en is 3,5 kilo. 's Nachts wordt de wekker gezet om de 4 uur. Van de kinderarts mogen we pas door laten slapen als hij voorbij de 4 kilo is.
Dank jullie wel meiden. Vind het ook zo'n schattige foto. Ben echt superblij met mn mannetje! Nu even online... eens kijken of er nog fatsoenlijke voedingsbh's en handige shirtjes te krijgen zijn... Hoe doen jullie dat? Ik vind het zo onhandig om mijn shirtje onder een jurkje omhoog te moeten doen en het jurkje omlaag enzo... Heb vaak van die longsleeves ergens onderaan...
Ik draag alleen maar shirts en jurkjes die bvproof zijn. Geen voedingskleding maar wel omlaagtrekbaar...
Haha thauma ik vind het ook heel onhandig idd. Heb 1 voedingsshirt en verder gewoon nog zwangerschaps shirts aan. Die zijn lekker ruim en van die shirtjes met een ruime losse hals.
Ik heb geen voedingsshirts, maar draag shirts die ik makkelijk omhoog over mijn borsten kan trekken. Ik draag ook nooit jurken, dus weet niet wat dan handig is. Ik heb nog vaak mijn positiejeans asn, die hebben zo'n buikband er aan vast waardoor mijn buik ook bij voeden lekker warm blijft. Ik heb trouwens 2 voedings bh's van mammae. Kon ik met korting kopen van de kraamzorg. Zijn erg duur, maar ik vind ze heel fijn zitten en makkelijk in gebruik. Bedekt ook je borst aardig, wat ik buitenshuis en bij bepasld bezoek wel fijn vind.
Ik vond die van mammae juist niet fijn. Te klein gat en onhandig dat de sluiting in het midden zit. Wel heel mooi!
Te klein gat herken ik niet. Zal ook aan de vorm van je borsten liggen. BH's zijn altijd heel persoonlijk. Sluiting dichtmaken met 1 hand is inderdaad lastig. Soms lukt het me in 1 keer, soms moet ik echt Lucas wegleggen en twee handen gebruiken. Welke heb jij? Ik vind de bh's die ik in de winkels heb gepast geen steun geven. Ik zou er nog wel 1 of 2 bij willen, maar vind de mammae wel erg duur.
Ik vond carriwell bh's heel fijn! Ook daarna nog prima te dragen. Ik heb na 11 weken de innige relatie met mijn kolf beeindigd. De vriezer ligt nog vol genoeg voor 2 weken. Toch niet gek voor iemand die FV als voorgenomen voeding had.
Supergoed Mega! Lili, ik heb veel dure bh's gepast en vond ze niet goed genoeg voor het geld. Vooral zeer onsexy. Bij prenatal hadden ze kanten zonder beugel die wel ok waren en goedkoop maar die verkopen ze niet meer. Ik ben dus ook zoekende. Maar online bh's kopen durf ik niet aan. Ik heb een gekke pasvorm...
Goed bezig megacarls! Ik heb nu 1 dag voorraad in de vriezer... Ben nog wat lui met kolven. Wat voor BH maat heb jij? Ik ben echt beugels gewend en heb het idee dat ik die nodig heb voor genoeg steun. Ik heb nu 85F.
Ik zie online kopen ook niet zo zitten... Daarom was ik blij dat de kz toen een paar van deze (verschillende maten) voor me kon meenemen, zodat ik kon passen.
Whoeoe morgen om 7:00 in zh zijn voor inleiden. ... moet rekening houden met een aantal dagen zh omdat bmm nog niet verstreken is en ze dus moeten starten met de pillen/het primen. Reuze spannend en zie tegen de opname van meerdere dagen op maar wie weet gaat het wel heel snel en hebben we savonds de kleine al in de auto op weg naar huis. Positief denken toch?! Overigens was de keuze voor wel of niet inleiden niet meer echt aanwezig. Bloeddruk loopt nl aardig op en daarom vandaag in zh half uur aan meter gelegen. Bloeddruk bleef hoog. Urine en bloed was gelukkig goed maar omdat bekkenpijn toeneemt en ik me minder lekker ga voelen, wil de gynaecoloog niet meer wachten.