Een kennis van mij heeft die ook gedaan. Vond hem erg fijn en niet truttig zei ze. Lijkt mij ook erg leuk omdat ie geheel met partner is.. Vandaag ook voor t eerst hartje gehoord. En het geschop en gedraai van beeb er tussendoor! T was een zeer druk kind met snelle hartslag. Ze zei dat ik alvast maar moest beginnen met opvoeden!! Heb t idee dat ikt af en toe ook heel licht voel. Lijkt op hele kleine darmluchtbewegingen..maar net iets anders. Vooral rond de plek onder m'n navel. Aar wellicht is het m'n verbeelding maar. Wishful thinking.. Mooie foto's !!
Gaaf hoor, Humpy! Het kan wel zeggen ze. Weet je hoe jou placenta ligt? Bij mij ligt het achter. De vk zei dat ik daardoor waarschijnlijk het kindje snel ga voelen. Onze kleine bewoog zelfs naar de doppler toe. Het kloppen werd ineens steeds luider Heb jij al aan je kids op school verteld dat je zwanger bent?
Mooie echo's weer hoor! ik heb alleen een filmpje van vorige week waarin heel licht een naar mijn idee uitsteeksel van een jongetje te zien is maar ik wacht tot 7 mei en dan weten we het als het goed is zeker. @kamelot fijn dat je nu echt kan gaan genieten, en wat gaaf zeg, zo vroeg al 4d! @ikapika ik ga denk ik op zwangerschapsyoga en een borstvoedingscursus doen, maar over de yoga ben ik nog niet zo zeker. dus daar kijk ik nog even naar. de hormonsters beginnen ook langzaam vrij te komen hier, nog iemand anders die er ook al last van heeft? ik vind het extra erg omdat ik normaal helemaal niet zo emotioneel ben en nu bij het minste of geringste of uit me dak ga of de tranen in m'n ogen schieten, hopen dat dat niet de hele zwangerschap aanhoudt xD.
haha Nichelle hier zijn de hormonsters al bijna de hele zwangerschap aanwezig geweest misschien ter compensatie want ik was dan weer niet erg misselijke enzo hihi. Maar ik ben erg scherp van tong geworden en dat was ik al aardig van mezelf dus nu komt het nog wat harder aan.
Kamelot fijn! Mooie hoor 4d, wij komen niet verder dan 2d Cursus, niet echt iets voor mij. En bij N is het ook zonder gewoon goed gegaan. Nu had ik ook een weenstorm, dus daar was niets meer samen aan weg te puffen. Heb wel 2 voorlichtingsavonden gevolgd, een over bevallen en een over borstvoeding. Die over borstvoeding vond ik heel fijn, dan weet je net wat meer wat je te wachten staat. Humpy, het kan best vanaf 14 weken, een zachte kriebel, een plopje in je buik. Als je denkt dat het je darmen zijn: die zitten daar niet meer Meestal begint het vanaf een week of 16 echt duidelijk, maar sommigen zijn wat vroeger te voelen. Ikapika, handig een achterliggende placenta, bij N lag ie voor en duurde het weken langer voor ik iets voelde.. Nichelle hormonsters ze hebben mijn leven overgenomen en mij omgeturnd in een draak van een vrouw Ik erger me aan bepaalde mensen, ik reageer veel emotioneler dan normaal, ALLES moet op MIJN manier, want zo hoort het nu eenmaal. En als je dat niet doet, vertel ik het wel heel SUBTIEL. Maar verder nergens last van Heb een drukke dag achter de rug, bijna weekend gelukkig. En dan op naar maandag, eerste sollicitatie speeddate ooit Hopelijk mag ik daarna door, ben zoooo benieuwd!
Humpy het kan indd.. Ik had het afgelopen zaterdag ook met 14+4.. Voelde anders dan mijn darmen.. Ik ga geen yoga doen.. Niks voor mij.. Zit te twijfelen over borstvoeding, want de kraamzorg waar ik me bij aangemeld heb, geeft een gratis cursus.. Mja, de kraamhulp helpt je er ook bij.. De hormonen.. Ehh.. Ja.. Qua huilen niet, maar als iets niet naar mijn zin is kan ik zo een hele dag gepiekeerd blijven.. Niet heel erg gezellig dus haha Laatst bij de babydump heb ik ook gelachen hoor.. Een en al huilende vrouwen.. 1 was zooooo verdrietig omdat de ene luiertas 2 vakken had en de ander 4 haha.. Marlous.. Spannend
Hier ook lastvan hormonstes. Ben feller dan normaal en kan soms ook huilen om niks. Vandaag trouwens weer een slechte dag alleen maar misselijk en weer overgeven. Pfff...en dan gaan de hormonen dus ook aan het werk
Haha ben blij dat ik niet de enige ben! Scherp was ik altijd al, ben alleen nog sneller kwaad en zeg nu bijna altijd wel wat als iets me niet aanstaat. Hoop inderdaad dat ik niet in winkels moet huilen omdat het draadje linksom ipv rechtsom ofzo zit. Vond het altijd vreselijk als mensen zich zo aanstelden. @grace balen zeg! Hopen dat het snel over is!
haha, Nichelle, heel herkenbaar hoor! Ik vind mezelf over het algemeen ook redelijk nuchter, relaxed en gecontroleerd, maar de laatste dagen... 'k schiet voor 't minst vol met tranen en moet er dan echt tegen vechten. Mensen kennen me zo niet. 'k heb op't werk ook nog niks gezegd (pas over 2 weken afspraak met de baas...) Hoop dat ik het nog zo lang kan verstoppen...
Ikapika, heb het de leerlingen bij 12 weken meteen verteld. Ze vroegen het na de herfstvakantie al..ik was zo chaggie... Ze vinden het heel leuk en vragen elke dag hoe het met de baby is. Mijn hormonster is al flink aanwezig geweest...arme kinderen....word nu iets minder maar merk aan reacties dat ik nogal fel kan reageren..her wordt wel door iedereen meteen op de zwangerschap gegooid...prima! Druk weekend voor de boeg. Ga gauw slapen..zes uur gaat de wekker weer...trusten!
Fijn om die mooie echo's te zien Zelf schrijf ik niet zo heel veel op het forum de laatste dagen, heb het aardig druk, maar lees wel mee Gisteren naar de vk geweest en voor het eerst het hartje gehoord, wat is dat een bijzonder geluid! (vl: lijkt wel een trein ) Mijn bloeddruk was wel te hoog 140/90 .. Hoger dan de vorige keer en moet nu volgende week terugkomen. Is ie hetzelfde of hoger dan word ik doorgestuurd naar de gyn.. Hoge bloeddruk is waarschijnlijk een erfelijk dingetje.. VK gaf aan dat zoutloos eten achterhaald is en ik gewoon pech heb (en er dus niets aan kan doen..) Zijn er meer meiden hier met een hoge bloeddruk? Vanmiddag de termijnecho! Vind het heel spannend maar ben gerustgesteld door het feit dat we gisteren het hartje hebben gehoord
lynn ik heb hypertensie (al voor de zwangerschap) vorige zwangerschap is hij met medicatie netjes gebleven, nu weer in de gaten houden en extra bezoekjes internist en gyn..
Hoi allemaal, Hier geen plannen voor een cursus o.i.d... Bij de eerste ook niet gedaan eigenlijk. Gisteren de termijnecho gehad, alles zag er goed uit. Druk babytje gezien 2 daagjes vooruit gezet dus de uitgerekende datum is nu 21 oktober. 10 mei heb ik de geslachtsbepaling staan, ben dan ruim 16 weken Heb er nu al zin in! Nog 4 weken...
@Lynn Hier niet bekend met hoge bloeddruk Heb van mezelf vaak nog al een lage bloeddruk, dus bij mijn dochter is hij uiteindelijk nooit hoger dan 120/80 gekomen, dus precies goed.
Jeeeeejjj 12 wkn dansje vandaag!! En eindelijk het echt bekendmaken via de Whats app! Ik doe niet aan FB en al die andere dingen hihi.
@Bibi spannend! moet je nog veel mensen op de hoogte stellen? Hier weet iedereen het al.. behalve mijn baas haha! Die wil ik het maandag vertellen
@Lynn, ik had bij de vorige zwangerschap in december te hoge bloeddruk. Ook 140/90. Ik ben bij de gyn geweest. Ze doen er pas iets aan als de onderdruk boven de 90 komt. Dan krijg ik medicatie die al zo oud is dat het geen gevaren kent voor de baby. Deze zwangerschap is mijn bloeddruk gaandeweg gezakt en nu 120/80. Ik blijf gewoon onder controle van de vk. En als het weer stijgt en boven de 90 komt krijg ik de medicatie. Je bloeddruk kan nog zaken gaandeweg de zwangerschap i.v.m. het stijgen van het bloedvolume. Weet jij hoe hoog je bloeddruk was voor de zwangerschap? Bij mij komt het hoogst waarschijnlijk niet door de zwangerschap, maar was die al langer hoger. Het zit bij mij ook in de familie.
Eigenlijk de hele familie nog en vrienden. Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt heel veel moeite voor ga doen. Ik heb nogal een grote familie en de helft heb ik amper contact mee dus die horen het van zelf wel een keer. Mn 2 beste vriendinnetje het wel verteld, die vonden het heel leuk! Op het werk vertel ik het volgende week.
Ik heb weer mooi bericht gelezen van goede echo's en mooi foto's gezien echt super. En kamelot ook nog 4d wat gaaf. Hier ga ik geen cursus ofzo doen voor de bevalling heb er niet echt behoefte aan maar wie weet veranderd dat nog. Hier ook geen ervaring met hoge bloeddruk hier juist vaak laag. Afgelopen dinsdag zat ik op 110/58. Wat de hormonen betreft het is minder dan in de eerste paar weken. Doe ook me best om lief te zijn tegen vl, hij verdient dat. Maar af en toe kan ik ook best fel zijn of behoorlijk gepiekerd zijn. Hier inmiddels geen last meer van me buik gelukkig. Heb woensdag nog wel zkh gebeld. Me sm vertelde een verhaal wat me nogal ongerust maakte. Ze zeiden dat het de spieren zijn waarschijnlijk, als het erger werd of ik niet gerust was mocht ik weer bellen. Gelukkig was het gister al een stuk beter. Helaas behoorlijk verkouden geworden maar druk in de weer met zoutoplossing en neusinhaler. Gaat alweer de betere kant op. Hier weet iedereen het ook al, erg fijn dat het geen geheim meer is. owh ja ik doe vandaag mijn 14 weken dansje
Ik had twee weken geleden 145/88. Van de week was het 127/78.. Dat was het de eerste keer ook. Voor mij redelijk normaal weer. Dat weekje stress heeft nadelige gevolgen voor m'n bloeddruk gehad..wijze les!!