Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ricmar, fijn dat jullie op een lijn zitten. Scheelt toch weer. Knap hoor hoe jullie ermee omgaan.

Mama, een meisje. Leuk! Balen van de placenta, maar je weet nu wel als je bloedverlies krijgt waar het van is.

2. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ricmar: Gelukkig lijkt alles goed, nog wel steeds erg spannend lijkt mij!

@Mamainlove: Jammer van de keizersnede, maar is er geen kans dat de placenta weer verschuiven gaat?

Nou mijn schoonmoeder en ik hebben uren geshopt en eindelijk een keuze gemaakt en besteld. Alle voors- en tegens bij elkaar opgezet en de verkopers hard laten zwoegen om onze een mooie deal te laten doen :D
    We hebben de Mutsy Igo gekozen in de kleur Cream :D. Helemaal blij!

Maar toen begon ik met mijn schoonmoeder over een wieg naast ons bed, omdat ik niet graag wil sjouwen met de reiswieg van de kinderwagen was ze niet erg positief. (mijn schoonmoeder is kraamverzorgster).
    Ze had het er over dat als ik een wiegje koop met spijlen dit te koud kan zijn voor het kindje.
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit gaan oplossen. Hebben jullie een losse wieg gekocht voor naast het bed of doen jullie de reiswieg van de kinderwagen 's avonds mee naar boven en 's ochtends mee naar beneden. Of hebben jullie een andere oplossing?!

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb een wieg (die dicht is aan de zijkant) mjaar op de een of andere manier wilde mijn zoontje er niet in.
    Voor ons dus inderdaad de reiswieg van de kinderwagen 's avonds mee naar boven, dat vond ie heerlijk. Gelukkig paste hij precies in de standaard die bij de wieg geleverd was dus wel op makkelijke hoogte!

4. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zullen hoogst waarschijnlijk kiezen om de kids gelijk op hun eigen kamer te leggen en dus niet bij ons op de kamer.
    Wij zullen dus helemaal geen wieg aanschaffen. En de kinderwagen blijft beneden in de berging staan..

Misschien veranderd onze mening nog wel als ze er (bijna) zijn, maar nu hebben wij zoiets, direct op eigen kamer!

5. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hier wel een wieg (dicht),, Niels heeft er heerlijk in geslapen tot hij een maand of 3/4 was. toen is hij naar zijn eigen bed verhuisd.

6. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben een wieg die iets groter is dan de standaard modellen. Dicht te maken aan de zijkanten. Hij staat op wielen dus zo van kamertje naar de onze te rijden. Ik denk de eerste weken bij ons maar dan naar eigen kamertje..
    Hebben nog geen ledikant. De wieg is lang genoeg voor eerste maanden.. Die schaffen we later wel aan.
    Gisteren Ikea geplunderd en lade kastje van hemnes en een smalle pax kast gekocht en in elkaar gezet. Ook daar gordijnen gehaald. En nu de buit tot nu toe gaan inruimen. Gratis luiers en sampeltjes van de beurs. En de gekregen kleertjes. Begint al echt ergens op te lijken!
    Nu op naar t hartje luisteren volgende week. Ben nog niks aangekomen en groei ook nog niet echt..het is dat ik bekkenklachten heb, anders zou ik me nog zorgen gaan maken..

Ricmar wat fijn en toch spannend. Het is zo waar, het cliché antwoord als t maar gezond is. Niet dat je er anders niet van houdt. Maar een gezond kindje is heeeel fijn!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pluisjes, wat een kul (sorry). Je kindje heeft warme kleertjes aan, lekker dekentje en kruikjes in het begin. Wij hadden zelfs altijd het raam op ee kiertje.

M, T en S hebben in hetzelfde wiegje gelegen alsxmijn oma, moeder en ik. Mijn nicht is ook zwanger na heftige MMM en eerder dus de wieg staat al bij haar. Was overigens ook een onding. Duidelijk zo'n 100 jaar oud. Fnurkje gaat in het ledikant met een zijkant eruit tege ons bed geklemd. Soort combisleeper. Lekker makkelijk met nachtvoedingen e nachtelijk troosten. Ik heb namelijk in slangemenshoudingen gelegen om mn M en S op mn pink te laten sabbelen.... en ben geen slangenmens ;). Bij kou is er trouwens maar 1 geschikte plek: mama of papa's blote borst...

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij gaan ook geen wieg oid aanschaffen. Wij willen de baby in principe gelijk op de eigen kamer leggen, het is letterlijk naast onze kamer en wil niet onze kamer verbouwen voor een paar weekjes.

Wie weet slaan we nog helemaal om maar daar ga ik niet van uit.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Over het wiegje geloof ik ook nog niet zo in , dan zouden ze nl ook wel ledikanten maken die helemaal dicht zijn omdat er anders warmte verloren gaan, een wieg met spijlen is niets meer dan een verkleinde versie van een ledikant haha

Wij hebben nu voor het eerst een wiegje gekocht, deze van mijn ouders gekregen de bopita Bella

Fijn dat je geslaagd bent voor een kinderwagen ! Wij hebben een Kees, gekocht als wandelwagen voor onze dochter toen ze 1,5 was en dus alleen het zit gedeelte gebruikt en niet de reis wieg die zo nog steeds in de verpakking en die gaan we dus gebruiken voor de baby

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij krijgen een mooi wiegje te leen, een soort van mand. Hij is al generaties in de familie en mijn man heeft er ook nog ingelegen. Ben er supertrots op :)
    Deze komt naast mijn bed te staan en na een tijdje gaat uk dan naar zijn/haar eigen kamertje.

11. wensmamaa

wensmamaa Actief lid

1 jun 2012
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker aan het genieten van het mooie weer.

Nog een fijne zondag allemaal!!

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Heerlijk he dat zonnetje !! Hele dag lekker buiten met de kindjes

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He meiden... ik zit met een klein dilemaatje...
    Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Ik ben wel iets eerder moe en mn borsten zijn wat veranderd, maar verder ben ik er nauwelijks mee bezig. We hebben een kinderwagen gekocht en dan sta ik er naar te kijken en kan ik nauwelijks geloven dat wij die over een aantal maanden nodig gaan hebben.
    Mijn buik schiet ook niet erg op etc... Het landt maar niet. Het blijft een soort van abstracte wereld. Dan zeg je tegen iemand dat je zwanger bent, maar tis net alsof het over iemand anders gaat...
    Ik heb het op mijn werk ook nog niet verteld. Ik wacht in ieder geval na dinsdag (dan weer een controle). Maar het liefst zou ik het pas vertellen als ik het zelf ook enigszins besef.
    Ik vind het allemaal zo vreemd en onwerkelijk!
    En ik voel me er zo raar bij, want we zijn lang genoeg bezig geweest. Zou in de wolken moeten zijn!!!
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet niet-blij, maar ik 'snap' het gewoon nog niet zo goed...

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Jaaaa genieten met dit weer! Heerlijk in de tuin gewerkt! Staat er weer mooi bij. Afgesloten met het vieren van de verjaardag van de net overleden opa van ml. Hele familie bij elkaar.
    T was een mooie dag!

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh, zo herkenbaar!! Hier ook zwanger via ICSI. Mijn eerste zwangerschap vorig jaar (ook ICSI) waar mijn zoontje uit geboren is beleefde ik net als jou.
    Ik voelde me prima, buikje kwam pas later en ik dacht 'wat nou roze wolk'. Ben ik wel zwanger of wil ik het gewoon graag?

Pas na de 20 weken echo (had ik met 19.2 wk) begon ik het echt te geloven! Toen ging ik het kindje ook voelen en mijn buik begon te groeien. Pas vanaf dat moment begon ik pas te genieten ;)

Dit keer groeit mijn buikje sneller en voel ik het kindje eerder. En ik ben de zwangere buik nog gewent want een jaar geleden om deze tijd was ik ook zwanger.
    Ook hebben we met 16 weken een echo gehad en hebben we de kleine uitgebreid gezien en weten we nu ook welk geslacht we verwachten.
    Nu voelt het dan wat eerder "echt"

Maar ik snap je heel goed hoor!!

16. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Thauma, Ik herken dit ook wel. Tot aan eerste termijn echo had ik zoiets van nou we zien wel of t echt zo is. Had verwacht dan wel op die rozewolk te komen. Ml in tranen maar ik dacht alleen maar dus dat zit nu in mij? Merk er niks van. Vond het wel een raar idee.

Mij heeft het helpen beseffen door het tegen mensen te vertellen. Die vragen dan hoe t gaat en vertellen over hun ervaringen en door samen te fantaseren zinkt het wel in. Maar een roze wolk is er nog steeds niet.
    Ik heb enkel bekken klachten en kom niks aan en groei ook niet. Dus mijn standaard antwoord op de vraag hoe t met de baby gaat is: geen idee, ik neem aan goed. We zullen t wel weer zien bij volgende check up.
    Hoop ook dat als ik t ga voelen het wat echter gaat worden met meer vertrouwen.
    Ik denk dat jouw gevoel dus niet heel vreemd is... Het is ook heel bijzonder wat er in je lijf afspeelt.

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@Hier.
    Controle vk alles was prima in orde.
    Even weer genieten om het hartje te horen.

Volgende afspraken zijn :
    11 mei pretecho/geslacht bepaling.
    3 juni 20 weken echo zh.
    10 juni vk controle

@thauma
    Komt me bekend voor hoor.
    Gelukkig ben je niet de enige

18. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Myloon, wat heftig dat je moeder is overleden, ik begrijp heel goed dat je zo veel met haar had willen delen. Gevoelens, verhalen van vroeger, dingen die jij ook deed toen je klein was… Sterkte meid, het zal een droevig randje zijn.

Wat een gepruts met die ‘echoscopiste’ zeg!

Ikapika, veel vakantieplezier!!! Lekker Griekenland, wij gaan begin juni :D

Pluisjes, zijn mijn boobs daarom zo groot? Zitten mijn darmen daar nu..? :p

Kinderwagen tips: Zorg dat je lekker stabiel kan lopen, je voeten normaal neer kan zetten en nergens tegenaan stoot. (hebben wij met onze goedkope buggy ;)) Hoe groter de wiegbak, hoe langer je er mee kunt doen, en dat is handig. Die van ons is vrij klein en dan ga je sneller naar de buggystand en toen zat er een heel klein frummeltje in die wagen.

Bij de buggystand: let goed op dat je kindje goed rechtop kan zitten, sommige kun je kiepen, dat is handig voor vermoeide kindjes, maar de zit moet lekker rechtop staan. Anders ligt je kindje continu onderuit, en kunnen ze niet lekker kijken, waardoor er sneller gewurmd en uitgekropen wordt. Dit is pas na een half jaar, maar zou ik nu vast rekening mee houden.

Let op de grootte van de wielen als je ook naar bijvoorbeeld het bos, of door de sneeuw wilt rijden. Een bugaboo heeft meestal kleine wielen, een quinny weer groter. Wij vonden het heel fijn om overal met gemak doorheen te kunnen banjeren. Een bugaboo noemen ze ook wel buk-een-boel, de bak is vrij laag. Als je lang bent, kan je dat lastiger vinden.

Verder: gevoel, prijs en wat je mooi vindt, succes!

Ricmar, een kleine geruststelling dus. Hopelijk was het storm in een glas water…

Mama-in-love: gefeliciteerd met jullie meid!! Vervelend dat de placenta de uitgang blokkeert, jammer maar echt niets aan te doen… Wat Anja ook zegt, gelukkig weet je wel waar je bloedingen vandaan komen, dat maakt minder ongerust.

Wij hebben een wiegje met dichte zijkanten (60 jaar oud!) Die staat de eerste periode naast ons bed. De kinderwagen blijft in de berging.

Salapio, dat is helemaal waar, wij hebben N ook de eerste nachten bij ons op de borst gehad, heerlijk! En dan lig je niet ineen slagenmenshouding, maar kaarsrecht als een envelopje, haha!

Lieve Thauma, Ik heb de hele zwangerschap van N op een grijze wolk gezeten, tot ze echt liet weten dat ze er was. In het begin voelde ik niks. De placenta lag ook nog voor en dat werkt als en stootkussen. Het enige wat ik had was een zeurende onderbuik en pijn aan mijn tieten. En voor de rest mocht ik niks. Ik miste mezelf, ik miste mijn man als gezelligheidsmaatje, ik miste alles wat ik niet kon en in mijn hoofd wel wilde, en ik besefte pas echt dat ik zwanger was toen N echt begon te bewegen. Ik heb ook de meeste herinneringen aan haar schopjes en uitstekende voetjes, mijn buik die ergens in de 30 weken kon golven van al het getrappel, en toen ook de mooie buik waar iedereen naar staarde.
    Het kan echt even duren voor het aardt, en zelfs dan kan het je qua gevoel nog tegenzitten. Maar met 16 weken mag je het best de wereld in slingeren, misschien besef je het dan wat meer. En er groeit echt een prachtig wondertje in jouw buik, ECHT WAAR! En dat wondertje ga je binnenkort voelen, met zachte prutteltjes in je buik (nee dat zijn geen scheetjes) en dan wordt het misschien wat sneller ‘echt’? En zo lang je buik zo mooi rustig is, kan je kindje goed groeien want dan heeft mama-in-spe ook nergens last van. En als het gevoel blijft, bespreek het dan ook met je gyn/vk want die weten hier echt meer van!

Ik heb trouwens elke keer gezegd dat ik zwanger zijn helemaal niet leuk vind, maar heel stiekem geniet ik er nu wel heel erg van. De buik is eindelijk rustig en groeit al mooi. Ben ook zo benieuwd naar de eerste bewegingen van pruttel. Misschien omdat ik weet dat de kans heel groot is dat dit de laatste keer zal zijn? Ach, heb ik na 1,5 zwangerschap toch nog een beetje mijn roze wolkje…

19. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Thauma het is herkenbaar. In het begin had ik dat gevoel ook heel erg. Tot ik misselijk werd. Toen besefte ik het me wel, maar helaas niet op een leuke manier. Nu het beter gaat met de misselijkheid voelt het soms nog steeds of het allemaal niet zo is. Ook omdat ik buiten die misselijkheid om niks voel.

Misschien helpt het wel wat humpy zegt. Gewoon blijven vertellen aan mensen dan komt dat besef er echt wel.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Thauma ik herken het dan weer niet

Bij de eerste waren we de eerste weken al bezig met kinderwagen kopen en babykamer klaar maken ik was 12 weken zwanger toen de babykamer op de gordijnen na tip top in orde was, ik was er juist erg mee bezig en had het besef goed dat ik echt zwanger was

Bij de 2 voelde ik het kindje al met 14 weken dus ook daar al snel bewust van de zwangerschap hoewel de tweede wel wat meer aan mij voorbij ging omdat ik druk was de jongste en de tijd vloog dus echt

Deel Deze Pagina