Goedemorgen meiden!! Wat hebben jullie al een boel opmerkingen gehad! Ik krijg meer de 'blik op straat', de lachende moeders (onbekenden) maar gelukkig geen narigheden als dik genoemd worden of zo! En vragen of het gepland is? Wat onbeschoft! Bij N had ik dat mijn sma me de hele tijd dik noemde, ze bedoelde het goed, maar kon me daar kapot aan ergeren! Je mag mij geen dikzak noemen, zwanger of niet zwanger... En toen heb ik ook vreemden gehad die aan mijn buik zaten, ik schrok daar van, dat mensen dat dus echt doen! Ik ben nu zelf natuurlijk ook zwanger van de 2e, dus weet je meer dan als je zwanger bent van je eerste. Maar ik geef alleen advies of deel mijn ervaring als iemand er naar vraagt. Mijn collega is nu zwanger van haar eerste, maar ik ga haar niet overstelpen met adviezen, zou het zelf vervelend vinden. Hier nu een beetje rust, aan het werk. N krijgt haar laatste kiezen, dus die zit onder de luieruitslag, is hangerig en zielig. Gister had ze gepoept, gillen van de pijn toen we haar moesten verschonen... Zo sneu... Als jullie nog tips hebben... Mamao dat lijkt me heel moeilijk om niets tegen je man te zeggen! Ik zou me continu verspreken... Leuk de efteling! Inge, gefeliciteerd met jullie meid! Leuk hoor! Thauma, als mijn gevoel juist is, komt er een blauw hartje bij, maar nog 2 weken geduld Pinokkio, filet? dat kun je toch best eten? Dat vind ik nog erger dan de discussie over dat ene glaasje wijn. Die ik trouwens ook niet neem, geef mij maar een lekker 0.0 biertje Ongelooflijk, dat ze er dan ook nog zo over kon opwinden... bijzondere wereld... Het gaat trouwens straks gewoon door hè, zit ie nog niet? rolt ie nog niet? loopt ie nog niet? Praat ie nog niet? Die van mij deed dat al bij.... weken! Om een voorbeeld te geven: N doet ALLES langzamer dan het gemiddelde, maar is wel een kien meisje. Ze doet er langer over, en dan doet ze het in een keer. Ze is bijna 2 en praat nu pas een beetje. Maar ze begrijpt het wel allemaal en spreekt haar woordjes wel goed uit. Oftewel: maak je vooral niet druk, als ze 5 zijn doen ze allemaal hetzelfde! Pinokkio succes vandaag! Nu maar weer aan het werk
Filet eten? Filet americain bedoel je? Is allemaal rauw vlees vermengd met een hoop saus en conserveringsmiddelen. Kan listeria inzitten. Steak, rauwe ham, gerookte zalm etc moet je ook niet doen. Tja, vind ik ook wel eens jammer, maar ach, voor uk... Maar ja... t blijft je eigen beslissing. In een restaurant krijg ik soms ondanks het predikaat 'zwanger' ook wel gerookte zalm voor gezet. Ik vraag dan om wat anders hoor. Ik pas daar gewoon mee op. Punt. Mijn lijf, mijn uk, mijn regels. Wij noemen uk standaard gewoon UK en HIJ. Dat gaan we consequent zo houden, ook als we het weten. Hebben we vooraf ook al tegen ouders en zussen enzo gezegd. Ze kunnen blijven raden wat t is, maar uk is gewoon hij. Ook als het een meisje is. Passen we wel aan als ze eenmaal geboren is
Ik meld me hier ook. Leuk om te zien hoe het bij andere gaat rond dezelfde periode. Ik ben 23 en zwanger van een mannetje hiervoor 2 miskramen gehad maar nu gaat gelukkig alles goed
Ik meende het niet hoor Thauma.. Ik eet ook niets wat niet mag. Alleen af en toe een boterham met leverkaas... maar dat mag ook gelukkig...
Haha dat is nog niks. Vooral discussies over roken. Heb n oom die rookt zoveel dat hij zelf zowat n sigaret is. Die maar vindt dat ik hem moet snappen dat hij rookt. Niet begrijpt waarom ik niet wil dat er bij mij in huis gerookt wordt. En doodleuk een sigaret opsteekt als ik bij hun in de auto zit!!!! Ik heb trouwens nooit gerookt. Pisnijdig word ik er van. Krijg iedere dag wel commentaar. Vaak de vraag of ik zeker weet of het er maar 1 is. Vanwege m'n leeftijd (24) of het wel gewenst/gepland is, WTF?!?! Zelfs de huisarts vroeg me dat. Of ik nou nog wel leuke dingen kan doen als t kleine mannetje er straks is!?!? Mijn leven begint pas? En ga zo maar door. Van de week zat er ook een client van mij aan mijn buik? Ik schrok er van! Weet ook niet zo goed hoe ik dan reageren moet haha. Vivian gefeliciteerd !!! En welkom
Vivian Welkom! en gefeliciteerd! Pinokkio, jeetje, dan denken ze bij mij zeker dat ik gewoon plaatselijk ben aangekomen. Ik heb dat echt helemaal nog niet zo! Ik heb als een verteerde snelweg gerookt. maar ik zou nooit, maar dan ook nooit ongevraagd ergens een sigaret opgestoken hebben. Nooit bij iemand in de auto (redelijk onbeschoft) en in de buurt van een zwangere vrouw zou ik altijd hebben gevraagd of ik er een mocht roken. De tijd dat je als roker de asbak bij de buren uit de kast haalde, is echt voorbij hoor! Bij ons thuis wordt de beste vriend nog buiten op het balkon gezet. ook met -15. ben wel blij dat ik er vanaf ben trouwens met de vierdaagse dit jaar alweer 3 jaar! Ik kan me voorstellen dat mijn huisarts dat ook zou vragen, maar meer uit medisch oogpunt. Als je wel ongewenst zwanger bent, kun je daar hulp bij krijgen. 24 is toch helemaal niet zo'n gekke leeftijd? ben zelf dan wel een tikkie ouder, maar ik moest ook eerst heel lang studeren en op zoek naar mezelf en mijn eeuwige liefde Thauma, rauwe ham mag je wel eten hoor, dat is namelijk niet zo rauw als de naam doet vermoeden. Rookvlees, salami enzo valt in dezelfde categorie.
Marlous: tip voor de billetjes: maïzena! Beetje er op strooien, werkt beter dan welk gangbaar middeltje ook! Hier wel althans dochter is ook met haar laatste tandjes en kiezen bezig, ook kapotte billetjes Voor de rest reageer ik vanavond even uitgebreider, zit in de auto (oops )
heb ik in de kast staan. Als het vanavond weer zo zielig is poeder ik haar vol Oei, die laatste tanden en kiezen, die hadden wij een jaar geleden... Succes... Dat is ook een hoop geweld in een keer...
Dat hangt er vanaf... het wordt rauw gerookt. Dan is het inderdaad niet meer rauw, dus zou goed moeten zijn. Er zijn lezingen die zeggen dat het mag, en lezingen die zeggen dat het niet mag. Tja... en wat doe je dan... Maar zalm kan je bijvoorbeeld ook wel eten, rauw gerookt, mits dat ongeveer net voor je neus gedaan is. Maar ja, ik doe dat thuis zelf niet Het is me niet helemaal duidelijk waarom gerookte verpakte vis niet mag, en gerookte, verpakte vleeswaren wel, eigenlijk. Van zalm snap ik het nog wel, want dat is een roofvis. Maar forel dan bijvoorbeeld?
Dames jullie kletsen veel! Ik kan het niet bijhouden hoor. Vivian, welkom en gefeliciteer. Opmerkingen, ik kreeg ze al voor ik zwanger was en nu ook. Met name ove de misselijkhieid. Je moet wat eten voor je opstaat, je moet gewoon uitproberen wat je kan eten. Blegh!!! En vooral de het hoort erbij schiet me weleens verkeerd. Hoort het erbij als je niets anders dan droge crackers kan eten en alleen maar boven de pot hangt?! Ach ja...laat ze maar kletsen Gelukkig gaat het wel al beter, al kan ik nog steeds alleen maar crackers eten, maar het continu spugen is wel redelijk over...
De 20 weken echo was helemaal goed! De Triple P meting ook.. Ons mannetje loopt iets voor op groei Maar ben wel blij dat de orgaantjes enzo allemaal goed zijn.. Ben wel blij dat we een pretecho hebben laten doen, want deze foto's slaan helemaal nergens op haha.. Maar we hebben toch ff mogen genieten weer ^^ Vind het zo raar met het eten.. De een zegt je mag wel salami en de ander zegt dat mag niet.. Ik ben zooooo dol op salami Maar de VK zegt dat ik het niet mag omdat het rauw gedroogd vlees is.. Dus ik laat het dan maar liever staan.. Dan maar ff niet.. Durf de gok niet te wagen..
Pinokkio, wat fijn dat het goed was. Is toch weer een opluchting. Dat eten is soms inderdaad zo vreemd. Ik neem ook liever maa het zekere voor het onzekere hoor.
@mamaorgullosa leuk de Efteling! Wat stom dat mensen dat zeggen zeg! @vivian22 welkom! @pinokkio hier ook vaak de opmerking of het wel gepland is echt niet leuk, maar niks van aantrekken! Ik heb zelf ook gerookt maar nooit in het bijzijn van anderen, zo aso! Rook nou nie meer hoor! En wat fijn dat alles goed is met je mannetje! Ik weet niet meer of ik het al vertelde over de kamer maar onze muren zijn klaren de commode hebben we al. De rest komt nog.
pff jongens, dat gaat hier snel. Heb echt niet de puf om overal op te reageren. Wat eten betreft, ik ben gelukkig toxoplasmose immuun en hoef dus helemaal niet op te letten (sorry!! ) Los daarvan kan het natuurlijk geen kwaad om wat op te letten en nergens in te overdrijven.
Wij hebben de pretecho ook gehad en het is (hoogstwaarschijnlijk) een jongetje!! De navelstreng zat alleen tussen de beentjes door waardoor het wat lastig te zien was. Ik kon er zelf ook niet veel van maken eerlijk gezegd, maar het zag er zeker niet uit als de 3 streepjes van een meisje. We zagen echt een wit uitsteekseltje en iets anders wit wat de balzak zou zijn en dan de navelstreng. Namen, poeh we hebben een jongensnaam die we bij de meiden hadden, maar ik twijfel erover. Manlief vindt het nog steeds geweldig, maar ik weet het nog niet. Kamer, dat wordt hier waarschijnlijk last minute werk. We zijn nu eerst bezig op de zolder nog voor een kamer voor de oudste. Dat duurt nog wel een maand of 3 voordat het af is. Dan de babykamer nog. Die is nu paars.
Ja, bij mij mogen er 2 hartjes achter mijn naam en wel 2 blauwe!! Wij verwachten 2 zoontjes Mijn ongerustheid is helemaal verdwenen, alles zag er prima uit!! Een van die studenten vroeg ook al of ik ze voelde, want zij voelde al wel iets door de echokop (of hoe heet dat??) heen. Dus eerdaags zal ik ook wel wat gaan voelen!
oh wat leuk... 2 zoontjes. Myloon wat leuk! 1-eiig dan ook? Ik denk ook echt dat wij een jongetje gaan krijgen, maar we hebben het nog niet gezien of gehoord. Ik zal de pret-echo ook eens gaan afspreken inderdaad. Dat wilden we rond de 24e/25e week gaan doen. Volgens de VK de mooiste tijd om het te doen. Krijg je uk nog net helemaal in beeld, en is ie al behoorlijk af. Plus mooi verdeeld tussen mijn andere echo's met 20, 30 en 34 weken.
Door dat het van het zelfde geslacht is kunnen ze mij nog steeds niet zeggen of het 1 of 2 eiig is. Zelf denk ik 2. Mijn gevoel was dus helemaal verkeerd, ik dacht eerder aan jongen- meid of 2 meiden dan aan 2 jongens. Totale verassing dus