Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Meisjesnaam hebben we al jaren vaststan en weten we nog steeds zeker. Jongensnaam hebben we altijd een probleem gevonden. Nog steeds wel. We hebben er nu eentje 'vastgelegd' waar we aan proberen te wennen. Lukt nog niet zo goed, maar de rest vind ik helemaal drama.

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @spullen.. We hebben nog niet veel spullen. De kinderwagen is wel besteld. Het is de transaction geworden, in het grijs:

Transaction Combi Grey | Transaction + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump

Overigens al een een aantal weken geleden besteld. Verder nog niets gekocht.. wel wat dingen gekregen, maar zijn voornamelijk speelgoed en rompertjes.. As. vrijdag krijgen we te horen of we een jongen/meisje krijgen. Denk dat het daarna wel wat gaat kriebelen om te gaan shoppen ;)

@namen Een meisjesnaam hebben we al. Voor een jongen zijn er al een paar namen de revue gepasseerd, maar zijn beiden nooit echt overtuigd geweest van één naam.. Hebben het maar even laten rusten, wellicht dat we na vrijdag het onderwerp de komende jaren niet meer aan hoeven te snijden ;)

@Moon welkom!! Is het je eerste??

Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag een beetje klussen in huis (netals gisteren) en lekker rustig aan doen..niet verkeerd:cool:

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mooie kinderwagen, Lynn. Volgens mij fijn klein in te klappen.

Hier staat de meisjesnaam al heel lang vast. We waren het er gelijk over eens. De jongensnaam wisten we al vanaf de vorige zwangerschap.

4. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ha meiden, veel van jullie ook gezien op de buiken topic. Gezellig om ook hier te kletsen! Wij hebbwn nog niks gekocht. Wil tch de 20 weken echo afwachten of echt alles goed is,..Daarna gaan we helemaal los! Deze week wel weer controle bij de gyn, dus moglijk weten we deze week het geslscht al!

Heb verder erg last van mijn schaambeen en stuite. Echt balen, ga deze week naar bekkenfysio.

5. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Hihi wat hebben jullie weer veel gekletst!!

Vandaag is de babykamer geschilderd, meubeltjes erin gezet en is zo goed als klaar.. De accessoiressen komen nog.. En we zijn helemaal los gegaan met shoppen weer haha.. Te schattig allemaal..

Wil toch met alle trots even mijn kinderwagen laten zien, ik heb hier vroeger zelf ingelegen.. Moet nog wel wat schoongemaakt worden ^^ Ben verliefd!!!
    Bekijk bijlage 326057

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht uit de namen te zijn maar volgens mij heeft Jan zijn veto uitgesproken. Jongensnaam sta ik 100% achter maar meisjesnaam was ik ook niet overtuigd van. Wordt hoedanook moeilijk denk ik....

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Moon

8. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Pinokkio LEUK!!!

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Welkom moon !!

Pinokkio wat leuk dat je daar zelf nog ik gelegen hebt !!

@ namen, voor een jongen wisten we het wel maar een meisje nog niet,
    Wij hebben de namen van de oudste 2 gemaakt met lettergrepen uit onze eigen naam, de naam mag beginnen met een j m n L verder niet haha voor een meisjesnaam met 1 van die letters en dan gemaakt uit onze eigen namen zitten we nu op 3 namen
    1 naam vinden we ook wel mooi en is ook zeker een kans hebber alleen is dat niet uit onZe namen en begint het ook niet met 1 van die letters haha dus ik puzzel nog eventjes door :p

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hadden ook al namen voor beide en nu we weten dat het een meisje is blijven we nog steeds achter onze keuze, vinden het allebei een mooie naam en dat gebeurt niet zo vaak:p.

@pinokkio wat leuk dat je je eigen wagentje gaat gebruiken, lijkt me heel speciaal:).

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Pinokkio, mooie wagen met een speciale betekenis!

12. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten ook al hoe de jongens gaan heten:D!!
    Waren wij wel heel snel over uit.
    Ze worden ook gedoopt, hiervoor gebruiken we vernoemingen.

13. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@pino wat gaaf.
    Erg mooie wagen.

@namen wij zijn er nog niet uit.

@lynn mooie kinderwagen.je kan hem mooi klein opklappen.
    Ideaal.

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Pinokkio, wat een mooi wagen! Bijna brokant!

Welkom moon!
    Namen zijn we ook al wel uit..al weet ik t soms nog niet hoor. Gek.

Nog een nachtje slapen!!

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Goedemorgen allemaal :) Flink gekletst weer

Enige wat even is blijven hangen haha:

Namen: Nee nog niet helemaal uit, maar voor een meisje hebben we wel een aantal opties dus we gaan er wel uit komen. Nog eventjes goed over hebben ;) Voor een jongen hadden we echt niets, dus dat was lastiger geweest.

Kinderwagen: Ik heb de Bugaboo Donkey gekocht, een aantal weken terug al. Ik had een Cameleon maar wilde nu de tweede komt een duo wagen naast elkaar. Dus de Donkey gekocht. Is klein op te vouwen en zo makkelijk! En al helemaal omdat 'ie ook als mono te gebruiken is. Zo heb ik hem nu voor mijn dochter. Daarnaast ook geluk gehad mijn Cameleon goed te kunnen verkopen. Was de special edition, Denim 107 en zag er nog super uit.

Spullen kopen: Hier eigenlijk alleen nog maar de Donkey gekocht verder nog helemaal niets. We hebben natuurlijk nog een hele hoop van onze dochter dus veel hebben we ook niet nodig. Wil nog wel wat aankleding voor de babykamer maar dat komt pas als we aan de babykamer beginnen. Dat zal over een maand of twee zijn ivm de klussen die nu nog in het nieuwe huis gedaan moeten worden. Verder ga ik natuurlijk nog wel wat kleertjes bij shoppen ;)

Oh ik heb wel het eerste pakje voor de kleine meid gekocht! Dat wordt hoogstwaarschijnlijk dit (tenzij Z8 in de nieuwe collectie straks iets heeft wat nóg leuker is ;))

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gezellig, een paar nieuwe zwangere meiden erbij :) Druk maandje, oktober!

Ik voel me sinds een paar dagen helemaal niet zo fit. Moe, hangerig... vraag me af of het door de zwangerschap komt, het saaie, grijze weer of een griepje ofzo. Is dit een bekend verschijnsel bij jullie?

Hoe zit het bij jullie met de spataderen? Ik geloof dat ik er aanleg voor heb. Mijn linkerbeen begint wat blauwe lijntjes te vertonen. Ik heb inmiddels al wat onder mijn matras gelegd zodat 's nachts mijn voeten wat omhoog liggen, mijn man masseert regelmatig mijn benen en ik heb maar een voetenbankje geintroduceerd bij de bank.
    Ik ben er niet zo blij mee... :(

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    #2737 Salapio, 21 mei 2013
    Laatst bewerkt: 21 mei 2013
    Eerste pakje. Kleintje krijgt hetzelfde pakje aan als MTS. Geen prachtig pakje maar gekocht door mijn lieve oma die een paar dagen na de geboorte van M is overleden.

Duowagen. We gaan het zonder doen. Bij M en T ging dat prima en had als bijkomend voordeel dat het geen buggy en wel loopkinderen zijn. S is wel een half jaar jonger (19maanden) bij geboorte van kleintje. Dus of hij in rugdrager of baby in draagdoek. Mocht het toch een onmisbaar item blijken kunnen we het nog aanschaffen....

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fit. Mwa. Maar vooral omdat S ziek is geweest en al tijden om 5u wakker wordt ;)

Spataderen gelukkig geen last van. Geen idee of je het kunt voorkomen. Volgens mij niet.

19. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Thnx meiden :)

Oei Thauma wat vervelend zeg! Hoop niet dat het erger wordt.. Is dat niet erfelijk? Hier geen last van.. Hier wel heel erg moe sinds vorige week, maar ik denk dat dat de uitwerking is van de antibiotica.. Geen idee.. Het weer kan ook meespelen..

Inge wat een ontzettend leuk pakje!!!

21 weken dansje hihi.. Vanmiddag ons kleintje erkennen..

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Nichelle, oooooh biefstuk …. Mmmmmmm…. Die Torres wijn is inderdaad prima, maar dat is ook de enige alcoholvrije wijn die een beetje te pruimen is. Er zijn meer lekkere alc vrije biertjes. Die wijn van Faber vond ik duidelijk minder lekker… (2e zwangerschap, heb al veeeeeeel uitgeprobeerd :D)

Ik proef ook af en toe een slokje wijn, gewoon omdat ik het niet kan laten. Maar ik hou het wel bij een slokje, anders voelt het niet goed ;)

Rare opmerkingen… ik kreeg wel deze: ooooh… je bent pas 18 weken…? Met een veelzeggende blik naar mijn buik…

Dekbedjes kunnen te warm en verstikkend werken. Ik werk met slaapzakjes en daar over een dekentje die je lekker instopt. Als ze zich dan loswoelen, weet je zeker dat ze warm blijven. Toen N echt half onder de deken uit kwam, heb ik een combi sleeper gekregen, dat is een soort 4seizoenendekbed in de vorm van een slaapzak, dan hoef je geen dekentje te gebruiken. Slaapt ze nu nog in.

Kleertjes, wij hadden 3 pakjes maat 50, 3 pakjes maar 56. N was klein, dus we hebben snel een paar dingetjes maat 50 bij gehaald. Met het spugen waren de pakjes er zo doorheen :D Je weet niet precies hoe groot ze zijn he, dus zou niet te veel kopen.

Grace, je kan het sowieso, ook al ben je onzeker. Natuurlijk ben je onzeker! Er staat je iets te wachten waarvan je geen idee hebt hoe het in het echt is. Ik vond de eerste nacht alleen zo spannend! Stel je voor dat ze er mee op houdt. En als ze dit doet, wat moet ik dan, en als ze dat doet…? Maar ik hield me voor: als een meisje van 16 het kan, kan ik het ook! En zomaar worden ze groot. ;)

Hippo, ik mis het shoppen ook! We hebben alles nog… :(
    `
    Hoofdbeschermer heb je niet nodig, wordt zelfs afgeraden. Niet kopen hoor, kun je beter leuke dingen voor kopen ;)

Wat zijn jouw kindjes vroeg naar een groot bed gegaan! Hier staat het bed ook klaar, maar onze dame wil er niet echt in…

Babytjes draaien wel veel, maar kunnen ook geborgenheid vinden in een strakker dekentje (denk aan inbakeren).

Duodeken ken ik niet, ga ik opzoeken ;)

Bibiq, ik denk bandenpijn. Je baarmoeder groeit, en dat is het harde gevoel in je onderbuik. Zeurt het een beetje, zijn het je banden die oprekken. Dat hoeft niet altijd te steken, kan ook een soort menstruatiepijn lijken.
    Als het harder wordt als je te veel hebt gedaan, even rust nemen. Dat merk ik vooral, te veel met N gesjouwd, krijg ik een hardere buik en moet ik even plat.

Moon, gefeliciteerd en welkom!
    Nienke, hoi! Welkom, klets lekker mee!

Wauw, Pinokkio! Wat mooi ;) Bij ons is de oude kinderwagen van mijn moeder omgebouwd tot wieg. Daar hebben mijn broer en ik in gelegen en nu ook N en nr2. Bijzonder he!
    Succes met erkennen ;)

Namen, wij zijn aardig op weg. Meisje staat wel vast, jongen begin ik steeds meer mijn zin te krijgen… hihi. Manlief hield vast aan de vorige jongensnaam, maar ik ben het er niet mee eens. Nu maar hopen dat er niet ineens allemaal jongetjes die naam krijgen ;)

Inge wat een lief pakje! Leuk he, z8, maar vind het nog leuker in de aanbieding :D

Deel Deze Pagina