Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Goed gedaan! Mijn afspraak is ook verzet, maar er was nog bijna een maand om oppas te regelen. Dinsdag is ook niet realistisch, kom zeg!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel goed ricmar ;)

Fijne vakantie Marlous!

3. Mietie

Mietie Actief lid

22 aug 2012
    219
    0
    0
    Scheperziekenhuis... ik ga er altijd heen... al diverse operaties gehad en eigenlijk nooit geen klachten. Weet je... elk ziekenhuis heeft wel een rot ei qua arts... bij de ene is het misschien een slechte maagschirurg, de andere een slechte orthopeet... dus tja... op de gyn afdeling altijd super goed geholpen. De echoscopist in Emmen is zelfs een erg bekende in de echoscopistenwereld, hij doet mee aan onderzoeken samen met artsen uit amerika enzo. Die arts die de maagverkleiningen deed heeft het ziekehuis een slechte naam gegeven... toen ik mijn neusschotje recht liet zetten een aantal jaren geleden lag ik naast een meid die door deze arts geopereerd was... ze was al ruim 50 KG kwijt en had die dag haar borstel laten liften. zij gaf aan dat de arts haar leven heeft gered...

in Rafaja heeft mijn vader het eea aan zijn schouder laten doen... de metalen pennen kwamen na 1,5 week er gewoon door de huid weer uit... dus is ook geen pretje! UMCG heeft bij een goede vriend van mij een kankergezwel aangezien voor een hernia... hij is op 30 jarige leeftijd overleden... ook geen pretje! Oma heeft een nieuwe knie gekregen in Wilhelmina in Assen... iedereen kreeg daar fysio behalve oma... daardoor heeft ze maanden achterstand opgelopen met haar revalidatie... dus dames... overal gaat wel eens niet goed... en als je het zo bekijkt zijn het allemaal hobby centra.

ach... en een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt toch?? t gaat om je eigen gevoel immers :) t klinkt nu net of ik het opneem voor het scheper... hahaha... dat valt mee hoor hahaha

mijn vriend heeft afgelopen weekend zijn eerste schop gehad... zachtjes, maar wel duidelijk. de baby is ook erg levendig... het is erg afleidend qua werk!

gisteren zijn de gordijnen voor ons hele huis gekomen... ook voor de babykamer... ben er helemaal blij mee! als iemand nog twijfeld over wat voor het raam te doen... facette van luxaflex... echt zo leuk en zo passend bij een babykamer :):):) heb er grijze verduisteringsgordijnen bij genomen... echt super mooi!!

nou weer genoeg geswets van mij :) ik ga zo met een aantal vriendinnen buiten gourmetten :) lekker genieten van het mooie weer. hopen dat het dit weekend ook zo blijft... kunnen we nog even lekker met de boot op pad! love it!!

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dag Dames!

Ik kom ook weer ff buurten en up daten.
    Ik heb niet alles bij gelezen want jullie gaan ontzettend snel!

Ik ben klaar met school!! Alleen maandag mn eindgesprek en dan hopelijk afgestudeerd maatschappelijk werkster!! Daar ben ik heel blij mee kan ik lekker van de zwangerschap gaan genieten. En dat doe ik dus dan ook maar vandaag maar weer even de verzekering gebeld en ben er eindelijk uit hoe het nu zit met die eigen bijdrages.

De relaties is weer rustiger, misschien toch die hormonen??
    Ik heb vandaag enorm last van mn buik sinds vanmiddag en het lijkt te komen en gaan.
    Maar het goede nieuws is dat ik gister de 20 wkn echo heb gehad en alles was helemaal perfect! Lekker gezond mannetje dus.
    De foto's moet ik nog even van de tel op de laptop zetten.
    En we hebben eindelijk ook een paar namen bedacht waar vriend en ik het over eens zijn. Verder nog steeds de zoektocht naar een huis, volgende week weer bezichtigingen, tijd begint wel te dringen.

5. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @nichelle: oei, wat is een guo dan? hoop dat die vlekjes niets ernstig zijn (wat kon het wel zijn volgens de arts?)

in België wordt de suikertest gewoon bij ha gedaan, moet 1u voor de afspraak een oplossing drinken en dan niet meer eten (anders zal je suikerspiegel natuurlijk niet zakken en kan die test vals positief zijn) en bloed laten trekken, dus hoef gelukkig geen 3u in zkh te blijven...

deze NM 20 weken echo gehad: alles was goed, dus we zijn superblij
    en het wordt blijkbaar hoogstwaarchijnlijk een meisje!!! zat heel de tijd met een jongen in mijn hoofd, dus is wel wennen... we zijn super blij hoor

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Eda wat leuk, een jongen! En fijn dat alles goed was!

@Bibi Fijn dat de relatie weer wat beter verloopt en dat de 20 weken echo goed was!

@ricmar goed gedaan! don't mess with a pregnant woman! haha

Hier vandaag de 20 weken echo gehad, voor zover ze kon zien was alles keurig, maaarrr ukkepuk lag net verkeerd om het ruggetje goed te kunnen beoordelen :( ze zag wel de wervelkolom, maar kon niet zien of ze een open ruggetje heeft en moet dus volgende week terugkomen voor nog een echo.. Ze verwacht overigens niet dat ze een open ruggetje heeft, maar ze wil het graag zeker weten..

Baal er wel een beetje van.. Loopt toch allemaal niet zo soepel, ook met mijn hoge bloeddruk (die vandaag nog steeds even hoog was..) Ik weet dat er talloze andere dingen zijn die nog veel erger zijn dan hoe het nu bij mij verloopt en wil ook absoluut niet klagen, maar zou ook gewoon weleens een keer willen horen dat alles gewoon goed is..

Diep van binnen weet ik trouwens wel dat de kans dat er iets mis is heel klein is, maar het brengt toch een heeeeel klein beetje onzekerheid met zich mee. :(

Maar komt wel goed:cool:

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @nichelle meid wat een onzekerheid, morgen de guo he ? Hopelijk kan de guo de onzekerheid wegnemen

Ben het wel met lynn eens, de technologie van tegenwoordig is geweldig maar soms te goed waardoor er te veel te zien is wat eigenlijk niets betekend, ik hoop iig dat die vlekjes niets betekenen !!

@ ricmar, goed gedaan hoor ! Het ziekenhuis houd altijd alleen maar
    Rekening met hun Zelf en lijken Indd te vergeten dat de client ook ng andere afspraken heeft,

2 weken geleden had ik een echo om half 3 .... Kwart voor 5 aan de beurt !!! Het is dat dochterlief op de opvang zat en zoonlief bij een vriendje spelen maar anders was ik na een uur zo weer weggelopen, maar op dat moment dacht ik.. Ja daar doe ik de gyn alleen maar weer plezier mee want dat scheelt weer 15 a 20 minuten wachttijd voor de rest haha en trut die ik ben gunde de gyn dat eventjes niet haha

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @ bibi fijn dat de relatie weer in rustiger vaarwater komt meid ! En gefeliciteerd met je diploma ! Tenminste ik neem aan dat je je diploma gehaald hebt hahah !!

@
    Lynn de kans dat er iets is is Indd heel klein maar toch maar het je onzeker wanneer het niet Goed zien is op een echo, je zult volgende week vast zien dat ook het ruggetje prima in orde is wel fijn dat de rest iig goed gekeurd is ;)

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hey meiden,

Dankjulliewel voor de lieve woorden! Het is ook een grote kans dat het niks is ook omdat het meestal alleen in combinatie met iets anders is en dat is niet het geval.

Maar die vrouw is ook zo onduidelijk dat ik er alleen maar onzeker van wordt, ze kon alleen maar vage antwoorden geven en niet normaal zeggen ja of nee, dus heb ik nog niks aan:(.

Bedankt voor jullie steun en lieve woorden:). Doet me goed!

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat vervelend Nichelle, nou hopelijk valt het allemaal mee.

@ Hippo, Nou maandag heb ik mijn eindgesprek en dan is het definitief, als ik die erg verknal kan ik nog zakken. Maar eigenlijk durf ik wel te zeggen dat ik het gehaald heb dus dank voor de felicitaties!

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Ricmar, wat goed dat je hebt doorgezet!

@Lynn, wat een onzekerheid, maar het zal vast goed zijn. Het is alleen maar beter dat ze zeker willen zijn. Wat vervelend van je bloeddruk. Hoe hoog is jouw druk? De mijne was voor de zwangerschap aan de hoge kant, maar is nu gezakt naar 115/75.

@Marloes, fijne vakantie :)

@Eda, ook hier gefeliciteerd met de kleine meid :D

@BibiQ,wat goed dat het met de relatie ook beter gaat. Heerlijk dat de studie straks klaar is, zodat je je volledig op je knulletje kan concentreren.

@Moeite, wat leuk dat je vriend de kleine al voelt.

Wij hadden net ook een bijzonder moment. Mijn vriend voelde onze kleine voor het eerst. Zo mooi!!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lynn vervelend ook voor jou onzekerheid. Bij T ook zoiets gehad en moest toen ook terugkomen. Ze zette de scope op mn buik en zag direct wat ze moest zien ;). Bij T ook nog een liggingsecho gehad en bij S een groeiecho. Was allemaal in orde. Dus meestal lopen dit soort onzekerheden af met n sisser. En bij T met het uitproberen van het nieuwe 3d apparaat. Vervelend! :D

Bibi spannend je eindgesprek. En dan genieten van een welverdiende vakantie.

Gisteren bij verlos geweest. Alles prima. Bloeddruk mooi laag. Buikje bescheiden maar prima op schema. En weer genoten van een mooi woesjwoesjwoesj. Meisje schopte flink tegen het apparaat. En gisteren voor het eerst tegen Jan zijn hand. Bijzonder weer. Hij heeft al vaak met zn hand op mn buik gezeten maar het is een eigenwijze porrel....

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Pfff net weer rijles gehad, aangegeven dat ik graag file parkeren wil oefenen maar dat wou hij niet want ik moest nog oefenen op de doorstroming,

Dus nog geen steek verder en nu geen les meer tot het examen, ben er helema benauwd van dat ik nog steeds niet kan file parkeren en bochtje achteruit en het heeft me weer enorm onzeker gemaakt

Pfff adem in en adem uit... Nog een week en dan ben ik van die rijschool af moet ik maar denken .......

En toch voel ik me er niet fijn bij dat examen te doen :(

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou een klacht indienen Hippo.

Verder. Ik kan pas sinds kort fileparkeren ;). Laat vooral zien dan je kunt omgaan met tegenslag, goed kijken etc. Besluit dat zakken niet erg is. Rationaliseer en plaats in perspectief. (Lekker makkelijk gezegd he).

succes ;)

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    #3015 Thauma, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt: 7 jun 2013
    Vanmorgen de 20 weken ech gehad. We zijn nu 21w1d... Hij was dus een beetje laat gepland. We kregen een guo. Niet omdat er perse wat mis zou zijn, maar omdat dat bij een IVF-voortraject nu eenmaal nog zo gaat. Een guo is wat uitgebreider op iets betere apparatuur dan de seo, doorgaans. Vaak ook met een echoscopiste en een gyn, maar dat is kennelijk vaak als ze ergens niet zeker van zijn. We hadden nu dus alleen de echoscopiste.

Maar het belangrijkste: uk is door de keuring. Alles was in orde. En... zoals ik al dacht: het is een jongetje.
    Belangrijkste is dat ie het goed doet. Jongetje vind ik nog steeds heel moeilijk. Ken eigenlijk vooral entertjes hier in de buurt en leuke jongenskleertjes heb ik nog niet gezien. Wordt nog flink wennen, hoewel ik er al vanuit ging.

Gelukkig was m'n placenta (die aan de voorkant zit) ook weer aardig opgetrokken, dus geen problemen daar.

Belangrijk momentje gister: ik heb uk voor het eerst gevoeld! Een propje gistermorgen en nog een proefje en een veegde gisteravond!!! Dat deed me toch wel wat hoor!!!

Ben heel trots op uk :)

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Thauma, fijn dat alles goed ! En wat heerlijk dat je kleine uk gevoeld hebt ! Maakt het allemaal nog echter he haha

Ik vind zelf dat de we leuke jongens kleding heeft maar dat is pas vanaf maat 92 dus dat duurt nog even haha

Je hebt nog een week of 18 om te wennen aan het idee dat je een zoontje krijgt, is helemaal niet erg om even om te
    Moeten schakelen hoor

Leuk is wel dat jongetjes vaak echte mama's kindjes worden haha :p

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ga ik doen nadat ik mijn examen gedaan heb, ik durf nu nog geen klacht in te dienen :p

Ik ga mijn examen gewoon doen, Ookal word ik na 10 minuten aan de kant gezet dat ik echt nog niet kan rijden... Dan kan ik iig bij deze rijschool weg... Vind het enorm moeilijk om van me af te zetten ik ben het type dat de zorgen mee naar huis worden genomen en er in de nacht ook echt wakker van kan liggen :(

Bij de theorie... Ik wist dat ik alles wist n ik wist ook zeker dat ik zou slagen en toch trilde ik letterlijk als een rietje ! Kon mijn hand niet stil
    Houden en werd er duizelig van, toen geslaagd met 1 foutje maar
    Ik kan in de lesauto niet gaat zitten trillen ;p

18. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Thauma: fijn! jongen of meisje, als het maar gezond is hé

mijn placenta ligt ook vooraan, maar gelukkig niet te laag

ik heb bijna altijd een BD van 13/08 en gisteren was het 12/07, dus netjes

19. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hippo, ik ben de tweede keer gezakt om erg duidelijk redenen..eerste keer vage reden. Maar die tweede keer ging echt alles mis! Motor afslaan tijdens hellingproef! In z'n drie door de bochten..moest ik ook nog bochtje achteruit doen...en die had ik daarvoor nog nooit goed gedaan! Was dat nou t enige wat nu goed ging. Heb er heel hard om zitten lachen en gezegd dat we misschien maar beter terug konden gaan..examinator lachte mee.. Derde keer uiteindelijk wel geslaagd. En nichtje achteruit gaat nu altijd goed..kijk gewoon lekker door de ramen en niet via de spiegels!!

Thauma, ik heb hier ook behoorlijk moeten schakelen merkte ik toen het een jongen bleek te zijn. Maar heb inmiddels al wel hele leuke kleding gezien..meeste vind ik idd ook minder leuk. Maar als je goed zoekt hangt er soms echt wel wat bijzonders tussen..ik weet het nu drie weken en ben inmiddels wel gewend..in m'n dromen is t nog steeds een meisje..hihi

Wil er eigenlijk niet om zeuren want we hebben er lang op moeten wachten...maar wat is t warm...ik zie m'n enkels niet meer...een bol vocht!! Dus nu met de pootjes omhoog. Vanavond een bruiloft in de buitenlucht. Daar is het weer nu wel perfect voor gelukkig!
    Een heel fijn weekend allemaal!!

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoef op zich niet te schakelen... ging er al helemaal vanuit dat het een jongetje zou zijn. Maar ik heb er zo weinig gevoel bij hoe het is. Op wat negatieve referenties na dus :)
    Maar mijn man had hetzelfde bij een meisje. Zal misschien dan toch wel het eigene/ bekende zijn, denk ik... :) ik

Deel Deze Pagina