Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Super al dat goede nieuws :)

Kwaaltjes, de eerste weken had ik bloedverlies daarna begon de misselijk. Was er blij mee want dat was een bevestiging dat het goed zat. Helaas werd de misselijkheid extreem. Nu niet misselijk meer als ik maar oplet met wat ik eet. Wel nu last van mijn been en bil. Een zenuw wat bekneld. Heb nu oefeningen om erger te voorkomen. En iets meer emotioneler variërend van huilen tot ook wel harder kunnen zijn.

Maar bovenal geniet ik nu volop van mijn dikker wordende buik en mijn meisje die ik steeds meer en beter ga voelen :D Heb ook het idee dat sinds ik de emesafene niet meer gebruik ik haar alleen maar meer voel.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Goede morgen meiden

@thauma, fijn dat je het zo een beetje kunt redeneren, en leuk bedacht dt je het nu in het kamertje een beetje gaat verwerken !

Ik ben opeens weer misselijk en spugen sinds 1,5 week, of het met de zwangerschap te maken heeft weet ik niet, kan ook zenuwen zijn voor het examen vrijdag, verder ook veel moe en ga ook slapen als de kinderen even op school zijn bijv

@ grace, heerlijk hè al die bewegingen, hier nog steeds een rustig beebje vergeleken bij de andere twee, zijn echt vaste tijden dat ik haar voel schoppen haha , ,misschien ben ik wel te druk in en rondom huis en met de andere twee dat ik het ook niet echt mee krijg ,

@ hier,ik lig hele tijd wakker, kan niet slapen en blijf maar piekeren over het examen, bochtje achteruit, file parkeren, invoegen,
    En dan ook dat ik niet weet hoe het werkt onder de motorkap omdat mij dar nooit is uitgelegd en ik dus werkelijk geen idee heb hoe ik em ten eerste al open moet maken en ten tweede geen idee heb waar wat zit of waar het voor dient :p geen idee ook wat ik tegen de examinator moet zeggen als hij me vragen stelt over de motorkap ..

Pfaff nog twee dagen.... Ik wil nog steeds het liefste afbellen en het lekker laten voor wat het is. Maar dat moet ik gewoon niet doen

Sorry voor mijn geklaag weer haha jullie zijn de enige die weten dat ik examen heb ( en mijn man natuurlijk) maar mijn ouders en schoonouders enzo weten van niets, ben bang Dat ik dan extra druk voel , dus jullie zijn de enigste bij wie ik even kan klagen want manlief is er nu ook even niet haha

3. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Hippo, wat vervelend zeg dat je je zo druk maakt. In jou situatie kan je niet meer doen dan je best. Ga van het ergste uit, dan kan het alleen meevallen en misschien kan je er dan ook redelijk rustig aan beginnen. Het is niet jou fout dat ze je zo aan laten modderen en je kan er dan ook helemaal niks aan doen als je het niet haalt.

4. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ik heb drie keer examen gedaan waarvan er een keer iets gevraagd is onder de motorkap. Ik black out en zei dat ik daar mijn vader voor heb om alles in de gaten te houden ;)
    Ik ben wel gezakt die keer maar dat was omdat ik te voorzichtig reed.

Bij mijn derde keer ging werkelijk alles fout, ik viel stil bij het verkeerslicht, kreeg de auto niet in zijn achteruit en straatje keren deed ik in vijf keer. Was geslaagd. Onbegrijpelijk. Het hangt ook af van je examinator. Dus kop op. Je gaat het doen en je ziet wel...

5. mamaorgullosa

20 feb 2013
    61
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer even aanwaaien:).
    Gisteren de 20w echo gehad en alles was goed. Ik moet volgende week wel even terug omdat ze het hoofdje niet goed konden opmeten. Ik hoef me niet druk te maken. Alles wat ze gezien heeft was gewoon goed, maar omdat ik de placenta aan de voorkant heb en de kleine uk ligt helemaal onderin, achter mijn schaambeen, verstopt met het hoofdje, zag ze de omtrek niet scherp genoeg om het kunnen opmeten.

Verder kon ik me niet inhouden en heb ik gevraagd naar het geslacht. Mijn vriend wil het niet weten, dus zullen jullie helaas tot in oktober moeten wachten;).

Bijgevoegde bestanden:

6. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Wij krijgen een zoon en dochter! helemaal blij:D

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een heerlijk nieuws allemaal! Jeeeeej!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hippo vervelend joh. Knuf!

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @thauma goed idee om het zo in het kamertje te verwerken:).

Kwaaltjes heb ik wel maar niet heel erg hoor, ik merk wel dat ik snel reageer op stress en veel last heb van harde buiken. Verder valt het meestal wel mee gelukkig!( ik hoop ook dat het zo blijft:))

Ook ben ik een stuk harder en emotioneler dan anders:p.

@grace fijn hè al die beweging, ik geniet er ook heel erg van:D!

@hippo vooral lekker klagen hoor, helemaal als het helpt! Probeer het los te laten en je niet druk te maken, hoe lastig ook!

@mamaorgullosa wat fijn dat het goed is:D! En mooie foto's!

@nienke wat leuk, van allebei 1tje, geniet ervan:D! Weet je al wat je met de kamer wil gaan doen nu?

10. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Hallo allemaal. Ik ben 10 oktober uitgerekend van ons eerste kindje. Nu 23wk
    Vorige week de 20wk echo gehad. (Beetje later) We krijgen en zoon. Heb ook al een naam. Ik voel hem duidelijk en mijn vriend nu ook sinds een week. Zo leuk. Ik heb gelukkig helemaal geen last van zwangerschapskwaaltjes. Ook niet gehad. In het begin wel last van huilen, maar dat kwam vooral Door het stoppen met roken denk ik. Ook ben ik blij dat ik tot nu toe 4 kilo ben afgevallen. Geniet allemaal van je zwangerschap.

11. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Oh ja. Ben niks gegroeid en draag dus ook nog mijn gewone kleding.
    Hoe zit dat bij jullie? Er is bij mij nog niks te zien. Ben wel stevig van mezelf misschien komt het dat door.

12. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Welkon DDebje, gefeliciteerd :)

Nienke, leuk gemengd :)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kwaaltjes. Tja vanalles. Moe emotioneel, last van bekken, wat pukkeltjes, minder geduld etc. Niets bijzonders dus ;)

Debje welkom en gefeliciteerd met je zoon. Hier wel een buik. Ook bij de oudste had ik met deze termijn wel echt een zwangerschapsbuik. Weet niet of omvang er wat mee te maken heeft. Ik ben gewoon slank. Maar mn szusje is superslank en zij had ook pas vrij laat een buik.

14. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kwaaltjes? Ik heb net een huilbui van een uur achter de rug..:)
    Mijn afstudeeronderzoek is afgekeurd en nu moet ik in augustus herkansen :( Dus op zich een reden om verdrietig te zijn maar om daar nou een uur om te janken..;)
    Fijn die hormonen.
    Verder ben ik sneller moe en wil ik dit nog niet toegeven. Dus stort ik af en toe ter aarde en heb ik een bed dagje. ;):)

Het valt allemaal heel erg mee dus haha.

@Nienke, Wat heel erg leuk! Allebei! Wouw dat is echt bijzonder!
    @Hippo, Als het weekend eenmaal is aangebroken voel je je vast heel veel lichter en beter ongeacht de uitslag. Sterk van je dat je het op deze manier af maakt bij deze (in mijn ogen) hele slechte rijschool! Goed van je!
    @mamaorgullosa, Wat fijn!! :)
    @ Thauma, heel mooi om het zo te doen! Fijn dat je tot dat inzicht kwam. Ik kan me voorstellen dat het rust gebracht heeft.
    @debje, welkom en ook gefeliciteerd! :)

Hele lijst!! Haha

15. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @ricmar: gefeliciteerd met jullie toekomstig zoontje!

zo leuk voor de mensen die het geluk hebben al bewegingen te mogen voelen, we zien wel wanneer het komt...

mijn volgende echo is op 29 juli ingepland, er mag een roze hartje naast mijn naam komen
    wil wel zelf de lijst aanpassen, maar ben geen held daarin, krijg dat niet in kleur en zo...

@bibiQ: proficiat met je diploma

@thauma: tot nu toe niet echt kwaaltjes omdat ik er niet veel last van ondervind, maar eerder symptomen (zo dingen van vroeger had ik dat niet), soms echt voorbijgaand.
    Zo 1 week aan een stuk om 5u20 wakker 's morgens, dan 1 week zo wat bloed bij mijn neus snuiten, dan 1 week veel zweten 's nachts dat ik 's morgens opstaat en mijn laken is zelfs een beetje nat!
    voor de rest af en toe maagzuur maar niet in erge mate
    in het begin niet echt misselijk, wat belabberd soms, maar niet moeten overgeven
    een paar keer erg levendig gedroomd
    ook voel ik dat mijn immuniteit minder is, want toen ik een verkoudheid had, duurde dat veel langer
    wel meer moe dan anders (maar gaat over met meer slapen) en misschien wat meer prikkelbaar.
    af en toe voel ik een paar steken aan de zijkanten
    positief: mijn haar is minder vettig en verlies ook minder haar
    dus ja, eerder subtiele verschijnselen, je moet er echt op letten, misschien vergeet ik een aantal!

@hippo89: als ze iets vragen dat je niet geleerd hebt, zeg gewoon dat de rijschool je dat nooit geleerd heeft...

@debje: ik heb ook nog niet veel buik, heb ook wel best een buikje van mijn eigen, zal wel daar aan liggen

@muspoes: da's toch echt een reden om te wenen vind ik, maar ja, de hormonen zullen idd ook niet helpen...

@mamaorgullosa: mooie echo!

@thauma: als jullie een volgend kindje willen, kan dat best een meisje zijn en kan je ze alsnog naar je mama noemen, 't is gedachte dat telt...

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Muspoes he bah wat vervelend. Is je scriptie afgekeurd of het hele onderzoek of het voorstel?

Thauma, kan me in jouw situatie heel goed indenken dat je een meisje zou willen. Maar je draagt je moeder in je hart en je zal zien dat ook je zoon 'van haar' is en dus misschien niet haar naam maar wel haar ziel/dna draagt.

17. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    @ Thauma Wat een mooi idee om de gedachte aan je moeder te verwerken in de kinderkamer. Ik vind die symbolische dingen altijd erg mooi. Ben benieuwd wat jullie uitkiezen.

@allen Er is weer zoveel geschreven dat ik niet meer op iedereen kan reageren. Ik lees wel vol interesse mee met alle verhalen.

18. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Kom even langs waaien :)
    Alles goed met de dames?

19. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Wat leuk :D gefeliciteerd

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Weer goede berichten.. Fijn!!!.

Hier morgen starten met insuline.

En manlief zijn revalidatie gaat niet goed. Moet weer geopereerd worden...pff weer terug bij af.

Deel Deze Pagina