@debje welkom! Ik heb hier wel al een buikje, volgens mij heb ik een normaal postuur maar het verschilt per persoon denk ik, wie weet komt het zo heel snel! @muspoes he wat naar zeg. Ik kan me voorstellen dat je daarom moest huilen hoor, je heb er hard voor gewerkt! Hoe gaat het nu verder? Dat van het ter aarde storten herken ik ook maar al te goed, ben blij dat ik nu vakantie heb want het was allemaal erg veel. @eda jeej een meisje. Leuk hoor! Mijn haar is juist minder mooi. Ik had heel mooi dik krullend haar en nu steil dun haar, vreselijk! Wordt er ook best wel onzeker van! Gelukkig krijgen de meeste vrouwen mooier haar. @prima jaren wordt heel wat afgekletst he. Hou het soms ook niet meer bij. @littlewonder ja nu lekker ontspannen en leuke dingen doen! Hoe gaat het met jou? @ricmar wat vervelend zeg! Sterkte!!!
Dank meiden! Het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren. Mijn scriptie en onderzoek zijn twee verschillende onderzoeken. Beetje vreemd he. Ik moet nu eind augustus (met iets van 33 weken zwangerschap) voor de herkansing. Daar ben ik van de zomer dus nog wel mee bezig. Mijn scriptie zou ik al uitstellen naar februari dus het staat het tijdstip van afstuderen niet in de weg maar mijn studie-vrije zomer wel! Met een verbouwing, afstuderen, zwanger en een zieke vader (mogelijk kanker) is het wel allemaal wat veel idd. Mijn vriend steunt en zorgt gelukkig goed voor me. @ricmar, wat vervelend! Sterkte!
@ricmar he wat vervellend,sterkte. @nichell erg druk,verders gaat alles prima hoor geniet heerlijk van de leuke dingen he
Buikfoto van 18 weken heb ik in mijn album staan, Hier al wel een aardige buik, maar het is dan ook de derde en ik ben bij beide hiervoor op het laatst ook echt Huge geweest hahah
Hallo Debje, welkom! Jammer he, dt je nog geen buikje hebt. Maar pas vanaf rond de 20 weken begint het vaak echt te groeien. Dan komt je baarmoeder pas zo te liggen dat je buikspieren het een beetje beginnen op te geven. Bij de een is het iets eerder, bij de ander iets later. Maar het komt heus wel! Ik zat me trouwens af te vragen... is er een relatie tussen vroeg een buikje krijgen en straks een goeie skippybal hebben, en later een buikje krijgen en aan het eind ook nog een prettige maat buik hebben? Of is dat ook nog verschillend? Nienke, wat leuk, een jongetje en een meisje! Weet je ook gelijk zeker dat ze twee-eiig zijn Ricmar, wat balen zeg dat je toch aan de spuiten moet. En ook nog slecht nieuws over je mans herstel. Bah. Sterkte!!! Nichelle, wat een plannen heb jij zeg! Hou je grenzen wel goed in de gaten he?!!! Pfew, ik had vanmorgen even een kwaaltje. Ging bijna van mn stokje! Stond gewoon rustig ontbijt te maken. Liep dus al een tijdje rond, geen plotselinge bewegingen ofzo en ineens zak ik zo half weg. Ben er wel van geschrokken. Ben gelijk maar even gaan zitten met mn hoofd tussen mn knieen. Was niet fijn!
@muspus, wat onwijs vervelend zeg, zeker een reden om te huilen hoor, laat die hormoontjes maar gewoon de vrije loop !! @eda, die bewegingen komen vanzelf, vaak bij de eerste is het pas laat dat je het voelt , het is alleen enorm vervelend voor je zelf als je zooo graag je kindje wil voelen, maar straks zul je zien dat het het wachten waard is geweest @ ricmar wat klote meid, sterkte !! @ hier, de zenuwen beginnen vandaag nog meer toe te slaan, wil niet weten hoe erg die zenuwen morgen zullen zijn het is dat ik zwanger ben anders had ik de dokter gebeld voor iets rustgevendst haha Pff nog 1 dag.... Deze dag mag heeeel langzaam gaan van mij
@nienke: weet niet meer of ik je gefeliciteerd heb: yoepie, 1tje van elke, geen probleem bij het shoppen! @ricmar: wat scheelt er met je man? al eens geopereerd en nu weer? veel beterschap! spuiten voor diabetes dan? balen @thauma: oei da's verschieten dat bijna flauw vallen... da's door lage bloeddruk zeker? maar waarom met je hoofd tussen de knieën? dacht dat dat voor bij hyperventileren was? @hippo: ja, hoop dat het wachten het idd waard zal zijn, maar ja, misschien ook een rustig kindje? succes morgen, gewoon loslaten, het is niet van levensbelang zo'n examen
Eda, het komt ongetwijfeld door lage bloeddruk, iets wat je kunt hebben van je 22e (?) tot je .... 30e n(?) zwangerschaps week. Je maakt aanzienlijk meer bloed aan nu en daardoor krijg je soms kennelijk deze kwaaltjes. Kan gebeuren. Door even voorover te buigen komt er weer wat meer bloed in je hoofd (dus ook meer zuurstof) en dan gaat de duizeligheid weer over.
Pff nog even een klaag moment Dochter in december naar kno geweest voor snotneus steeds verkouden snurken etc etc, conclusie neus amandelen eruit, 2 maand later blijkt dat ze niet goed kan horen en dat dat komt door loop oor en steeds ontstekingen, ze moest horen bij 35 decibel en kon pas bij 80 decibel horen, met buisjes prima opgelost, we baalden al wel dat ze voor de tweede keer onder narcose Moest omdat we met de neus amandelen al aangegeven hadden dat ze ook vaak keel en oor ontsteking had maar vanwege de Kuur die Ze kreeg voor de operatie was er niets te zien Nja nog een keer dan maar, en die buisjes hebben echt goed geholpen ze praat meer en beter en ze hoort al bij 30 decibel Nu blijft ze alles loop oor houden, ze blijft snotneus houden en ze blijft snurken en ze blijft kort ademig en ze blijft midden in de nacht huilend wakker worden van bang zijn en pijn Vandaag kno, een andere, want onze eigen had cursus, ze heeft nl alweer drie weken een loopoor ondanks de druppels dus vandaar ven controle Ze werd verder ook na gekeken en ze zei dat ze dringend aanraadt de keel amandelen zo snel mogelijk te laten verwijderen, dat onze dochter de amandelen zo enorm ontstoken en opgezwollen heeft dat er maar een paar milimeter over bleef om door te ademen en dat daar he snurken en wakker worden en bang zijn in de nacht vandaan kwam Beter was vorige keer al te verwijderen maar verdere uitspraak over waarom haar collega daar niet voor gekozen had wou ze ook niet doen Nu word ze over 2 weken geopereerd, het liefst zag ze ons maandag al maarja we gaan woensdag op vakantie dus dan is het beter van niet, nu flinke Kuur mee zodat de amandelen slinken en ze op vakantie iig beter kan ademen en daarna gaan dus ook de keel amandelen eruit Arme griet, nog geen drie jaar, en nu in een half jaar tijd al drie keer operatie en keel amandelen schijnt ook geen pretje te wezen Ook bloed moeten prikken omdat ze verhoogd risico heeft op na bloedingen en daar moeten ze met een keelamandel verwijderen heel voorzichtig in zijn Maar dat bloedprikken heeft ze vandaag echt fantastisch gedaan ! Zo trots !! En om even in de klaag modus te blijven ik wou dat morgen niet kwam en tegelijkertijd wou ik dat morgen al voorbij was, Zo en dan nu de klaagmodus weer uit haha
Oh die amandelen... klinkt als mijn jeugd. Ik ben op mn twaalfde ook nog een keer geweest. Je neusamandelen groeien namelijk ook gewoon weer aan. Keelamandelen hoef je maar een keer te doen, die groeien niet meer terug (kan ook andersom zijn). Geeft niet hoor... tis nu vervelend, maar ik heb er geen trauma aan over gehouden hoor. Ik heb geloof ik wel 4 keer buisjes gehad. Ik heb ze nog in een doosje Dus ja, je maakt je zorgen en je vindt het niet leuk voor je kleintje. Logisch. Maar het komt goed, echt! Tip: ik kreeg altijd ranja na de narcose in het ziekenhuis. Want dat lusten alle kindjes... NIET DOEN. Moest iedere keer gelijk weer spugen. Gewoon water. En na de keelamandelen mag je meissie lekker waterijsjes eten. Vind ze vast ook niet erg En wat morgen betreft: je afrijden duurt maar een uurtje. Geen zorgen. Een uurtje op een mensenleven. Wat kan je gebeuren? Dat je het niet haalt. Nou, jammer dan. Laat dat ene uurtje niet al je tijd verpesten. Je hebt belangrijkere dingen om je mee bezig te houden... je gezin, je uk... dat uurtje is peanuts. Echt!
Goh... voel uk 'al' een week nu, maar vandaag blijft ie me maar kriebelen. Maar hij zit me nu te kietelen op een plek waar ik mn baarmoeder nog niet verwachtte.. dacht dat ie nog onder mn navel zat, maar het lijkt alsof ie nu al hoger zit. Tenminste... gezien ik dat gekietel ook lager heb gehad. Kent iemand dat? Heb niet echt plopjes, meer kriebelen dus...
hier zit baarmoeder ook al ruim boven de navel. En we zijn uit de namen. Nu maar hopen dat het geslacht goed gezieni is.
Ik weet dat de operatie wel goed zal gaan, baal er alleen van dat het niet in 1 keer gedaan is daar ze toen ook al steeds keel ontsteking had Alleen met de ab kuur was het steeds genoeg geslonken, Nu zijn haar amandelen zo dik dat ze midden in de nacht schreeuwend van angst wakker word omdat de geen lucht meer krijgt, dochter zei wel steeds bang maar ze kon niet vertellen waarvoor, volgens de vervangende arts kan het dus zijn dat ze al die tijd wakker werd van adem te kort Baal er van dat ze drie keer in nog geen half jaar onder narcose moet, maarja het is beter voor haar en de narcose zal ook goed gaan dat is nu twee over heel goed gegaan alleen nu zal Ze meer en langer na pijn hebben, Nou ik ben de nacht iig weer doorgekomen zonder al te veel slaap gebrek , nu nog de dag door tot drie uur dan word ik als het goed is opgehaald,
Bjj mij is het niet echt gekriebel maar ik voel ze echt schoppen. Vaak ook aan allebei de kanten tegerlijk! Maar ik voel ze ook al heel duidelijk vanaf 16 weken. Ze zitten al ruim boven mijn navel maar ja het zijn er ook twee
Succes vandaag hippo! Ik voel ook wel duidelijk schopjes en duwtjes hoor. Gisteravond behoorlijk hard tegen manliefs hoofd aan.
Succes Hippo, zet 'm op meid! Komt helemaal goed, hoe dan ook ben je er straks vanaf! Hier zijn het kriebeltjes en schopjes.. wisselt een beetje af. Gisteravond was ze wel flink bezig.. Voel het nog wel alleen onder mijn navel voornamelijk.. Verder weinig nieuws te melden.. vandaag een 21 weken dansje, dat dan weer wel Ohja en gisteren op de weegschaal gestaan, ben 5 kilo aangekomen tot nu toe.. hoe is dat bij jullie als ik vragen mag??