@lynn ja dat is m'n eerste monster, een Franse bulldog teefje genaamd juna, en sinds deze week is ze niet meer bij m'n buik weg te slaan en ligt ze de hele tijd zo.
Hoi meiden We zijn weer terug van vakantie,de reis begon al lekker, hand bagage in de bus Laten staan, nieuwe kleren ( reserve set voor onderweg) voor de kinderen zaten erin, de camera, de nieuwe bril van zoonlief ( hij was in slaap gevallen dus hebben de bril maar even afgedaan) Volgens de hostess van het hotel niets meer aan te doen, niet meer terug te krijgen, Toen de iPhone maar gebruikt als camera....halverwege de vakantie ben ik foto's aan het maken van de kinderen in het water bezeerd 1 van hen zich, ik leg gauw de telefoon op mijn ligbedje en snel me naar ze toe, komt er een Pools of Russisch kind met mijn telefoon aangerend, gooit mijn telefoon in het water helemaal kapot doet niets meer, de ouders van het kind gaven zich niet thuis en spraken geen Engels, of Deden alsof ze geen Engels verstonden ..... Op het eind van de vakantie worden we gebeld door de oppas van onze hondjes... Ons hondje is gebeten door een herders hond, ze lag open van halverwege haar zij tot aan de helft van haar buik er was een flinke hap uit, gelukkig net niet bij haar organen maar wel bij de pezen/ spieren, dit is allemaal weer gehecht. Haar onderkaak op 3 plekken gebroken en dit is met ijzerdraad rechtgezet, ze is geopereerd maar de dierenarts was bang dat ze het niet zou halen. Het herstel zou maanden duren en ze heeft een flinke trauma. Daar zit je dan in Turkije, het beste vriendinnetje van je dochter zou misschien die nacht overlijden, mijn eerste eigen hondje, mijn beste vriendinnetje, die laatste drie dagen duurden mij echt te lang, Maar niets laten merken voor de kinderen natuurlijk , Gelukkig kwam ze de nacht goed door, ze had het overleefd en mocht die avond naar huis, de oppas zat midden in de verbouwing en we wouden niet dat ze vanwege de grote wond de verbouwing moest stop zetten dus hebben we gezegd dar eventueel mocht het nodig zijn mijn ouders kunnen bijspringen, dit schoot bij de oppas die mijn schoonzus is in het verkeerde keelgat en begon flink te tieren en we moesten er maar in stikken, dus dat gezeik de laatste twee dagen ook nog over ons heen gehad, nu is ze nog boos en ik vind het wel prima, ik ben er ook wel even klaar mee. Bij thuiskomst bleek ons hondje het super te doen, ze kon zelfs weer lopen, wat weken of maanden van revalidatie moest zijn deed zij in een paar dagen,ze kan nog niet zelf eten we moeten haar gepureerd eten via een spuitje geven, maar ze doet het zo wonderbaarlijk goed dat zelfs de dierenarts met open mond stond te staren toen hij haar gister weer zag. Wat een sterke meid die hond van ons, zo trots op haar wilskracht Ze is nu wel wat bangig voor de kinderen, bang dat die haar per ongeluk pijn doen, maar ze laat zich alweer graag vertroetelen door de kinderen. Verder wel een heerlijke vakantie gehad hoor, bagage en telefoon is natuurlijk balen maar hebben er niet minder om genoten van de vakantie, en de kinderen zeker niet ! Alleen het laatste nieuws was wel heftig en wouden we eigenlijk wel weer terug, Ik doe mijn best van de week alles te lezen en op jullie te reageren
Wat een lief welkom van jullie allemaal, dank je wel! @Lynn, het wordt een jongen... Dus blauw! @Hippo, wat een vakantie zeg! Met al het slechte nieuws en gezeur vanuit NL zit je daar toch niet echt lekker. Fijn dat jullie toch nog genoten hebben en lekker veilig thuis zijn. Wij hebben vandaag de babykamer binnengekregen, helemaal blij hier. Het is wel best vroeg, maar door een verbouwinkje die een beetje uit de klauwen liep en een aanbieding van een showroommodel babykamer liep alles in een stroomversnelling. We begonnen met een nieuwe vloer (boven) die ik al jaren wilde en er nu maar van moest komen. Door die mooie nieuwe vloer zag het oude behang/pleisterwerk op de muren er niet uit, dus die ook maar meteen aangepakt. Doordat de muur in de babykamer nu mooi glad gestuct was, kon ik het fotobehang dat ik heel graag wilde voor de babykamer gebruiken (Funny Bunny van Eiffingher, echt heel gaaf). En toevallig heeft een vriend van ons een babyzaak en had een prachtig showroommodel staan van een babykamer die hij niet online zou zetten als wij hem zouden kopen...Dus ja, dat is allemaal al klaar en sinds vandaag staat het ook echt. Maar het klopt wel dat de teller heel hard gaat.. De 'grote aankopen' hebben we inmiddels gedaan (babykamer, kinderwagen), maar het beddengoed etc moet allemaal nog. Ik vind het zo moeilijk om erachter te komen wat je allemaal precies nodig hebt (welke maat dekentjes etc.). Ik gebruik de uitzetlijst van Prenatal, maar hier staan heel algemene dingen op...
Jakkie Hippo, das ff lekker ontspannen....not! Hoeveel kan er mis gaan! Fijn dat ze zo goed weer hersteld.
@hippo zat niet echt mee de vakantie . Probeer rustig aan te doen. @hier ben zo jullie minder aanwezig. Ga volgende week op vakantie dus inpak drama haha.
Jeetje Hippo, even jullie vakantie in een notendop. Ik hoop dat je ook minstens zo'n lijst van positieve dingen hebt! Gaat het met de kleine allemaal goed, ondanks de stress? Lentekriebel, wat leuk he, zo opschieten met het kamertje. Heb je een fotootje? Ben wel nieuwsgierig he? Van het een komt het ander... met al die nieuwe dingen wil je zo graag alles mooi maken ...
Hippo heel erg veel sterkte met jullie hondje! Vervelend zeg! Ik heb niet echt alles gelezen meer haha, zijn zoooooveel pagina's bijgekomen Ben niet zoveel aanwezig meer hier ^^ Lekker aan het genieten hihi, het gaat ineens allemaal zo snel Het gaat allemaal goed, alleen met mijn bekken niet.. Verder geen klachten eigenlijk.. Buikje begint goed te groeien.. Eindelijk!!! Alhoewel die nogsteeds bescheiden is Kamertje schiet hier al op.. Bijna klaar.. En over een week onze 3d/4d!! Zoveel zin in! Ik ben druk aan het freubelen geweest.. Gister het nijlpaard afgemaakt voor het kamertje (zijn de kamer kleurtjes).. ^^ Nu de olifant nog hihi.. Voor de geboorte zijn de dingen ook al bijna klaar, maar die laat ik nog niet zien Bekijk bijlage 335177
Wat een leuk ding pinokkio!! lekker crea bea. Ik heb de toilet geschilderd is een heel ander slag crea bea hihi
Zo, mijn eerste vrije dag vandaag. Ik ben begonnen met het poetsen van de babykamer. De lamellen afstoffen, raam lappen, insectenhor stofzuigen, vlekjes van de vloer poetsen en daarna dweilen... Morgen komen de meubeltjes en ik wil het graag schoon hebben voor die tijd. Wel oppassen dat ik me niet te druk maak, denk ik. Pinokkio, wat een ontzettend leuk nijlpaardje!!!!
Goedemorgen meiden! Hier een heerlijk weekend achter de rug. Naar mijn ouders geweest in DHelder, genoten van het strand en fijn om elkaar weer even gezien te hebben. N deed het super en wilde niet meer met haar voetjes uit de zee. Ons hondje heeft de longen uit zijn lijf gerend en we hebben heerlijk bij de strandtent gezeten. Heel fijn dus! Eerst hippo: Kon er nog meer tegelijk gebeuren? Wat zal je in de rats hebben gezeten over je hondje, en wat een pech met je bagage! Maar wat fijn dat ze het zo goed doet, enorme opluchting! Ik zou de laatste dagen van de vakantie ook niet meer kunnen genieten hoor, asl er iets met ons mannetje gebeurd zou zijn... Lentekriebel, welkom! Wat een heftige start! Die eerste weken, dat zijn toch wel de moeilijkste hormonen hoor, blij dat ze rustig zijn geworden. Thauma, nesteldrang? Pinokkio, wat een leuk nijlpaard! fijn dat je zo geniet, houden zo! Wij zijn helemaal niet zo druk met de babykamer... want alles van N gaat naar ons mannetje. De wieg hebben we al (is 60 jaar oud) en daar komt uk in te liggen, in de tussentijd mag n naar het grote bed. Al wil ze dat nog niet helemaal... En als uk doorslaapt, gaan ze samen op een kamer. Ook de wagen en meubeltjes hebben we al, dus daar hoeven we niets meer aan te doen. Weinig te shoppen dus, maar gelukkig kunnen we nu op zoek naar kleding in het blauw Nu weer werken!
Haha, nee eigenlijk geen nesteldrang. Nu wel tijd zat en aangezien ik me prima voel, lijkt het me wel verstandig om nu alles aan te pakken. Vind het ook niet leuk om te wachten tot ik niks meer kan en het allemaal aan mijn man over te laten... naast zijn baan. En ik heb al tijden de behoefte om het huis eindelijk eens netjes te maken, inclusief de zolder. En het lijkt me nu een mooie deadline. Lijkt me vredelijk als de kraamhulp en weet ik veel wie overal rondloopt en het niet netjes is ...
Zo, gister een gezond buurjongetje erbij gekregen. Hartstikke leuk en wat een schatje! En ook wel fijn... hij heeft niet de naam gekregen die wij uitgekozen hadden. Vond ik wel even spannend, ze maken zoveel dezelfde keuzes als wij!
Gefeliciteerd Thauma! Wat leuk, een speelvriendje voor ukkie. ik heb 3 zwangere vriendinnen en ik hoop ook heel erg dat ze iets anders kiezen dan wij... ik zou geen andere naam kunnen bedenken, dus hoop maar op een andere keuze..!
@lentekriebels: Welkom hier, wat schitterend dat je er nu van kan genieten!!! het is hier ook mijn eerste en vind het zo moeilijk om te weten wat je allemaal nodig hebt en wat je nu best allemaal neemt.... en de teller gaat inderdaad goed vooruit... @hippo89: amai wat een bewogen vakantie.... welke hondje is het? wel knap dat ze het zo goed stelt... anders niet veel te melden hier, druk bezig met werken
Als je meer wil weten over wat je nodig hebt voor je uitzet, er zijn hier wel een paar mama's met ervaring. Dus vraag maar raak!
Wel wat rustig hier... is iedereen zo druk? Moet straks naar het cb, eens kijken hoe groot N al weer is geworden