Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben erg druk ;). Zeker met M en T die toe zijn aan vakantie. Ik ook trouwens. En Jan al helemaal. Speelt ook een en ander in privesfeer (niet direct met ons gezin) en dat hakt er ook in.

Vandaag een racedagje. Nu ff onderuit en dan was ophangen opruimen etc. Op dit soort dagen heb ik echt ee gespannen buik. Maar vanavond eerste yogalesje dus dat komt als geroepen. Morgen weer naar de verlos samen met mn mams :)

Veel plezier op t cb marlous!

2. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Bij de vk goed gekeurt.
    29 juli mag ik weer naar de vk + bloedprikken.
    Kom over iets meer als 2 weken weer bij babbelen ;)

3. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Net terug van drie dagen kamp met twee groepen 8.. Gisteren midden in de slaapzaal vol lawaaiige meiden en harde muziek heerlijk een half uurtje geslapen!! Haha blij dat dat ging. Nu ff eten en door naar bed. Morgen om half 8 weer naar school en eindfeest klaarzetten en begeleiden. Dan nog een ochtend lokaalnverhuizen en dannnnn....vakantie!!

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ja, als ik vragen heb of twijfel over bepaalde dingen van de baby-uitzet, dan post ik dat hier! Dank u

vandaag even 24 weken controle bij huisarts gedaan, fijn om nog eens hartje te horen, ze heeft wel even moeten zoeken...

5. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Hier is de controle maandag goed gegaan ^^ Mijn baarmoeder heeft een groeispurt gehad, maar was allemaal prima.. En we hebben vandaag het kraampakket ontvangen, wat wel leuk was dat er ook een slabbetje, bordje met lepeltjes, dekentje en nog een ding in zat..

Sinds een week zit de kleine man me steeds tegen de ribben te schoppen haha, dat voelt best apart.. Wat alleen minder is, dat ie ook tegen mijn blaas duwt of een kopstoot geeft ofzo :p Dat wordt wat straks :) Lang leve de maandverbandjes haha..

Volgende week de pretecho, zoveel zin in! :D

Een dag te laat, maargoed, toch even het 27 weken dansje ^^

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag 25 weken. Dinsdag controle bij de VK gehad. Alles was goed. Hartje mooi regelmatig, groei leek goed. Ik voel uk vrijwel dagelijks... de ene dag heel veel, de andere dag maar een beetje, maar dat komt goed.

De babykamer is bijna klaar, op de accessoires na. Vandaag een opruimdagje, want het huis is een beetje ontploft na al dat geklus en het stuksnijden van het karton en piepschuim (wat ik zo naar de milieustraat ga brengen).
    Kortom, weer even het normale leven oppakken.

Fijn dat hier ook weer wat gebeurd is. Ik hoor een hoop 'laatste loodjes voor de vakantie' langskomen. ...

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    #3287 Marlous, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    1 oktober:
    Pinokkio89, 23 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    4 oktober:
    Askim1974, 38 jaar, 1e kindje, zh♥
    Wensmamaa, 35 jaar, 3e kindje, ZH
    7 oktober:
    Humpy dumpy, 31 jaar, 1e kindje ♥
    10 oktober:
    Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥
    11 oktober:
    Panda86, 26 jaar, 1e kindje, FV, ZH (eerder door inleiden)♥
    13 oktober:
    Krulletje87, 25 jaar, 4e kindje, BV
    14 oktober:
    Mietie, 32 jaar, 1e kindje BV, ZH
    Yarah, 27 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    15 oktober:
    Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥
    16 oktober:
    WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥
    Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥
    Kamelot, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    17 oktober:
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (ws met 38 wk een keizersnede) ♥
    Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥
    Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥
    21 oktober:
    Lovely24, 24 jaar, 2e kindje, FV, ZH ♥
    Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv
    22 oktober:
    Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥
    Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥
    23 oktober:
    Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    Vivian22, 23 jaar, 1e kindje, zh ♥
    24 oktober:
    Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥
    25 oktober:
    BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥
    Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥
    26 oktober:
    Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥
    Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥
    27 oktober:
    Ka85, 28 jaar, 3e kindje, bv, thuis ♥
    28 oktober:
    Marleymama, 27 jaar, 1e kindje
    29 oktober:
    mamaorgullosa, 32 jaar, 2e kindje, BV, ZH
    Inge88, 25 jaar, 2e kindje, BV, ZH ♥
    Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks)
    31 oktober:
    Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥
    Strijkkraal, 42 jaar, 1e kindje, BV, ZH

17 ♥ en 14 ♥

Afspraken
    06-07
    Panda86, pretecho 3d/4d
    08-07
    anjamones: telefonische intake Kraamvogel
    09-07
    Muspoes controle vk
    10-07
    Ikapika intake Kraamvogel
    Lynn88 controle gyn
    Marlous controle vk
    15-07
    Nichelle, 3d/4d echo
    Thauma, 3d/4d echo
    18-07
    Muspoes, 3d/4d echo
    20-07
    Vivian22, 3d/4d echo
    29 juli
    Littlewonder, vk + bloedprikken

31-07
    LittleWonder, 3d/4d echo

Ikapika succes bij de vk vandaag!

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha meiden!

Gisteren bij het cb geweest, Noortje is 87.5 cm lang en weegt bijna 12 kilo :D Keurig netjes allemaal, een slanke meid. Ze had uiteraard geen zin en liet haar temperament weer goed zien. Ook niet zo raar, laten ze je eerst spelen met de gaafste auto, moet je daarna met blokken spelen in een klein hokje met een vreemde vrouw...
    Maar goed, ze stapelde goed, heeft een kleine linkshandige voorkeur en was verder keurig gezond. We waren beide blij dat we weer konden gaan ;)

Salapio, sterkte met de situatie, klinkt niet fijn... Ik denk dat iedereen we ltoe is aan vakantie, gelukkig wordt het nu eindelijk ook mooi weer. Kunnen de kids lekker naar buiten, en mama op een bankje er rustig bij :D

Thauma, fijn dat alles goed is. 25 weken, ik doe mee met je dansje! Lekker hè, je ukkie voelen. Hier ook dagelijks, zelfs op bepaalde tijden. (logisch, na werktijd op de bank, na N's bedtijd en als ik naar bed ga is er rust dus partytime!)

Pinokkio, fijn ook een goede controle! je kindje groeit nu ook hard he, dus niet zo gek dat ie een spurt neemt ;) Bij welke verzekeringsmaatschappij zitten jullie? Mijn kraampakket bij N was heel anders: een vreselijk raar luiertasje, en vooral heel veel verband :D Schrok me de blubber en heb hem meteen in de kast gezet, haha!

Eda, dat is prima! We helpen graag :)

Littylewonder, fijne vakantie (neem ik aan!)

Humpy, wow, dan was je moe, haha! Succes nog even!

Hier nog een dagje werken en dan lekker weekend, zin in!

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    We hadden het laatst over je gewichtstoename en ik heb even wat opgezocht. Op deze site kun je aan de hand van je BMI kijken of je gemiddeld toeneemt in gewicht.

Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven

je hebt per BMI groep een curve, en dan zie je meteen of je 'goed zit'. Ik ben nu 5 kilo aangekomen en dat hadden er zelfs 7 mogen zijn. (jaja ik heb me gewogen... maar dat kwam omdat N niet op de weegschaal wilde, dus zijn we samen gegaan).

Voor de dames die zich hier een beetje zorgen om maken!

10. Pinokkio89

Hihi, ik zit nu op 7 kilo ofzo.. Maar het zit alleen op mijn buik.. Kan me er gelukkig niet druk om maken ;) Ken geen slanke zwangeren haha..

Hier een pakket van de Menzis.. Vond het wel grappig, natuurlijk wel veel verband enzo haha :p Die spulletjes waren in grijs met een apenkoppie erop.. Zal eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen..

Ik heb geen vakantie, we gaan ook niet weg en vriendjelief krijgt deze periode geen vrij.. Dus ook geen laatste loodjes ;) Ik werk door tot aan mijn verlof, zolang ik dat kan.. Mijn vakantie plak ik erachter..

11. Pinokkio89

Dit zat erin, best leuk.. Alleen dat ronde ding, tja, leuk om weg te geven haha.. We hebben laatst ook de prenatal doos opgehaald, ook wel een leuke doos..

Bekijk bijlage 335807

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Dat is wel leuk Pinokkio! Ben nieuwsgierig, zitten niet bij Menzis, haha! De Prenatal doos vond ik ook wel leuk, die van Etos is niet veel. maar ach, ik hou van gratis, dus heb hem wel opgehaald :D

13. Pinokkio89

Ohhh, dat verschilt natuurlijk weer per verzekeraar.. Blijft het nog even een verrassing voor je haha..

Weer ff creatief geweest voor ons pieleke.. Vond die koekadekens erg leuk, alleen de prijs niet.. Dus zelf maar wat gemaakt.. En een proefmodelletje van een ster, gaat een muziekdoosje worden ^^

Bekijk bijlage 335831

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind dit een beetje dubieus. Overal hoor ik dat het normaal is om wel iets van 12-15 kg aan te komen in de zwangerschap. Ik heb lijstjes gezien van wat de diverse onderdelen wegen (baby, placenta, vruchtwater, baarmoeder...) dat opgeteld is al een flink gewicht, waar je nog amper wat aan kan doen. En wat er bij de bevalling ook ongeveer gelijk weer af is. En dan natuurlijk nog het vocht wat je mogelijk gaat vasthouden. Tot nog toe ben ik 1 kg aangekomen, dus erg overdreven hard gaat dat niet.
    Ik denk dat je vooral in de gaten moet houden dat je niet ongezond eet, niet teveel snaait etc.

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pinokkio, leuk gemaakt hoor!
    Ik ga binnenkort met de frobel-dingetjes beginnen. Het kamertje is bijna klaar, dus dat geeft dan weer wat tijd en ruimte.

Wat zijn dat voor dingen in die menzis-doos? Ik zie twee ronde dingen waarvan ik van allebei niet zie wat t is... Eigenlijk weet ik t van al die dingen niet :)

16. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Het is een curve met een aanbevolen minimum en maximum en gemiddelde lijn. Meestal komen dunne vrouwen gemiddeld meer aan dan dikkere. Maar er waren een paar dames wat onzeker over het gewicht dat zij aankomen, dan kan dit een beetje een beeld geven.
    Geen vast gegeven, een inschatting.

Om het lijstje compleet te maken: (gejat van internet, overal te vinden)
    Baby: rond de 3 tot 4 kilo
    Grotere borsten: 0,5 tot 1,5 kilo
    Grotere baarmoeder: 1 kilo
    Placenta: 0,75 kilo
    Vruchtwater: 1 kilo
    Groter bloedvolume: 1,5 tot 2 kilo
    Groter vochtvolume: 1 tot 1,5 kilo
    Extra vetreserves: 3 tot 4 kilo
    Tel het op en je zit inderdaad op ongeveer 15 kilo. Heel normaal dus en overeenkomstig met wat je zei. Naar mijn idee niets dubieus aan :)

Ik was zelf na de bevalling 11 kilo kwijt in een dag. Was 12 aangekomen.

17. Pinokkio89

Leuk leuk!! Ik moest wel zelf wat dingen maken, in die aquablauwe kleur is niet heel veel leuks te vinden.. Of ik zoek niet goed genoeg haha..

Dat kleine ronde ding is een bordje met 2 lepeltjes, die grote is zo'n hangzak voor speeltjes volgens mij.. Dat kleine witte rechthoekige ding is een slabbetje en dat grote rechthoekige ding is een dekentje..

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, zat ik ff fout. Ik dacht dat dat grote ronde ding iets was in de maat van een zoogcompres ofzo. Leek me idd een enig cadeautje :-D

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja precies, zo'n lijstje. Vraag ik me af als je maar 5 kg aankomt, wat er dan te weinig is. Die vetreserves wellicht... die hoeven misschien niet als je dat al van jezelf hebt... Da's fijn. Maar ik wil toch wel graag een goed gegroeide uk, met bijbehorende BM, placenta en vruchtwater en bloedvoorraad.

20. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Meissie, daarom is het een richtlijn hè?! :) Ik heb al vetjes genoeg, en de rest zit in de buik. Dan groei je minder hard. maar zo lang de vk zegt dat het goed groeit is dat zo.

Ik vind zo'n schema wel fijn, gewoon om te zien of het allemaal een beetje binnen het gemiddelde valt. Zwaarder moet je het niet maken ;)

Deel Deze Pagina