Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kijk heb ik toch nog kunnen helpen :)

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hihi, ik zie het mezelf ook nog niet doen :D

Ik krijg een meisje, maar ik vind dat er in de winkels wel een leuke keuze aan kleertjes is. Je kunt ook mooie combi's maken. Het hoeven niet alleen pakjes te zijn. Van de week hadden ze bij de HEMA een heel leuk en stoer meisjes shirt voor maar 3 euro. Die heb ik meteen meegenomen. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo popperig. Dat boven ik zelf ook niet :p

3. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    Belgiƫ
    hallo,

was vorig weekend in Frankrijk voor een verjaardag, pas dinsdag teruggekeerd en daarom een tijdje niets meer gepost hier, probeer het anders wel minimum wekelijks
    wel alles bijgelezen

daar was het warm: mijn voeten ook gezwollen hoor

ik slaap op mijn zij, ben sowieso geen buikslaper, slaap soms goed, soms niet goed en dan erg moe

Welkom aan de nieuwe meiden

goed over al de goeie controles: ik verlang ook zo erg naar de 29ste: heb dan 28 weken echo (en mijn eerste vervanging op het werk achter de rug)

vind het hier wel een gezellig groepje, je wordt niet direct raar bekeken als je niet constant aanwezig bent, dus da's wel fijn! want lukt me idd ook niet om op iedereen te reageren

ik zie dat Pinokkio niet meer actief is als lid?

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha... ja, heb je gelijk in ook! :D

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee, klopt. Ik zie het nu ook.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    4 oktober:
    Wensmamaa, 35 jaar, 3e kindje, ZH
    7 oktober:
    Humpy dumpy, 31 jaar, 1e kindje ♥
    10 oktober:
    Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥
    DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis
    13 oktober:
    bebebebe, 37 jaar, ZH♥
    14 oktober:
    Mietie, 32 jaar, 1e kindje BV, ZH
    15 oktober:
    Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥
    16 oktober:
    WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥
    Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥
    Kamelot, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    17 oktober:
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥
    Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (ws met 38 wk een keizersnede) ♥
    Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥
    Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥
    21 oktober:
    Lovely24, 24 jaar, 2e kindje, FV, ZH ♥
    Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv
    22 oktober:
    Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥
    Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥
    23 oktober:
    Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥
    24 oktober:
    Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥
    25 oktober:
    BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥
    Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥
    26 oktober:
    Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥
    Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥
    29 oktober:
    mamaorgullosa, 32 jaar, 2e kindje, BV, ZH
    Inge88, 25 jaar, 2e kindje, BV, ZH ♥
    Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks)
    31 oktober:
    Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥
    Strijkkraal, 42 jaar, 1e kindje, BV, ZH

13 ♥ en 14 ♥

Afspraken
    09-07
    Muspoes controle vk
    10-07
    Ikapika intake Kraamvogel
    Lynn88 controle gyn
    Marlous controle vk
    15-07
    Nichelle, 3d/4d echo
    Thauma, 3d/4d echo
    16-07
    Mama-in-love, controle gyn
    18-07
    Muspoes, 3d/4d echo
    20-07
    Vivian22, 3d/4d echo
    24-07
    nichelle afspraak nieuw begin
    nichelle controle vk

29 juli
    Littlewonder, vk + bloedprikken
    anjamones controle vk

31-07
    LittleWonder, 3d/4d echo

Even mijn afspraak toegevoegd van de 16e

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Controle bij de diabetesverpleegkundige vanmorgen was goed, doorgaan met huidige insuline en daarnaast het dieet..Mag nu om de dag bloedsuiker prikken, zolang hij netjes blijft...(scheelt een hoop zere vingers) Daarna nog een bezoek gebracht aan de gyn, zelf niks gegroeid de afgelopen 3 weken (en die keer ervoor ook maar 1 kilo in 4 weken ) dus nu in 7 weken maar 1 kilo aangekomen... Kindje doet het goed... Bloeddruk was laag voor mijn doen 100/60. Ik zeg zo doorgaan....

8. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wat fijn Ricmar!!

9. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Goede morgen dames. Gisteren in ziekenhuis geweest. Gelukkig niks aan de hand. De pijn die ik heb komt die mijn darmen. .. schaamde me dus een beetje. Ik ga wel elke dag een ja het gaat wat lastiger dan normaal, maar er zit dus wat verstopt. Had geen idee dat je dat zo last van kon hebben. Hartje van de baby klopt goed. Dat ik hem minder vaak een duidelijk voel kan dus ook Door mijn darmen komen. Nou ik ben natuurlijk hartstikke opgelucht, maar ik schaamde me dus een beetje.

Ik heb er wat voor gekregen. Ze zeiden wel dat ik liever 10 keer te vaak moet bellen dan 1 keer te weinig. Nou hĆØ wat weer een opluchting

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ddebje, niets om je voor te schamen. Die darmen horen erbij. Wees gewoon blij dat het zoiets is en niet iets met de kleine. Ik ben blij om het te horen in ieder geval!

Ik eet om de dag een mango, voldoende vezels (niet teveel!) en drink veel. Hier gaat het eigenlijk altijd goed, maar goed, ik heb al jaren PDS, dus ik weet niet beter.
    Hier dus nooit witbrood, witte pasta of rijst, maar altijd volkoren. Plus veel groenten en fruit. Misschien heb je daar wat aan? Medicijnen zijn ook niet alles natuurlijk... Hoop wel dat je er nu snel vanaf bent!

11. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Gelukkig dat t slechts je darmen zijn! Ze komen wel vreemdere dingen tegen denk ik!!

Hier inmiddels op vakantie adres aangekomen na aardig wat files...vonden mijn hormonen niet leuk!! Wat heb ik me zitten opvreten!! Maar nu relaxen in de zon in huisje praktisch aan zee...

12. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    @humpy dumpy. Geniet van je vakantie.

@thauma. Ik ben ook echt blij! Ik eet heel gezond. Nooit wit brood o.i.d. Maar in het begin van de zwangerschap had ik het ook, waarschijnlijk Door stoppen met roken. Was tijdelijk. Nu weer even wat moeilijker. Normaal nooit last van. Maar ik had echt hele scherpe pijn op 1 plek in mijn buik. Nooit aan mijn darmen gedacht.

Wanneer hebben jullie Zwangerschapsverlof? Die van mij gaat 26 augustus in.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn verlof gaat 19 sept in. Maar ik heb vakantie van 26 juli tot 2 sept.

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Mijn verlof start 27 augustus. Heb vakantie tot 19 augustus..
    Begin dan weer op 17 december en heb 20 dec weer twee weken vakantie..en 18 december ouderschapsverlof...:D

Ik doe m'n 28 weken dansje...nog 10 weken!! :$

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mn verlof nog niet geregeld. Ik denk dat ik zes weken van tevoren doe. Zit nu toch thuis zonder baan. Oorspronkelijk wilde ik 5 weken doen om dan per 3 januari weer aan de slag te gaan, als uk op tijd zou komen.
    Aan de andere kant vind ik 4 weken ook wel prettig. Als uk besluit te vroeg te komen kan ik tenminste daarna ook nog lekker lang thuis blijven, en als ie te laat is, heb ik nog langer verlof :)

Ik hoor trouwens zo vaak dat een oktoberkindje heel nadelig is, omdat ie dan een vroege leerling is, dus relatief oud voor zijn klasgenootjes.
    Ik vind het vooral jammer dat ie dan niet bij alle buurkindjes in de klas zit. Verder weet ik weinig van vroege of late leerlingen. Hoe zien jullie dat?

16. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eh daar heb ik nog niet over nagedacht.
    Verlof doe ik niet aan. Ik heb geen baan en studeer op rustig tempo door tot aan de bevalling als dat lukt.
    Ik merk dat ik weer sneller moe ben en mij smorgens minder lekker voel. Verder schopt uk lekker door. Afgelopen week een groeispurt gehad. :)
    Nu moet ik mezelf gaan prikken op zw diabetes. Maar er is me niet uitgelegd waarom. Ik ben nog maar 2 kilo aangekomen en geen klachten. Zou het door mijn gewicht komen dan? (Te zwaar)
    Hebben anderen dit ook gehad?

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Een oktoberkindje (najaarskinderen oktober, november, december) gaat na de zomervankantie vanaf het moment dat het vier jaar is naar de basisschool. De zomer erna zit het automatisch in groep 2. Zo'n kindje is dan vijf bij de aanvang van groep 3. Oktoberkinderen zijn dus automatisch vroege leerlingen en dus de jongsten in de klas. Vroeger was de grens met overgaan op 1 oktober (tot 1985) en nu is dat 1 januari. Blijft een oktober kind nog een jaarextra in de kleutergroep, dan ziet de onderwijsinspectie dit als doubleren.

Ik ga 6 september met verlof. Dus na de zomervakantie werk ik nog 3 weken :)

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoe zit dat dan met een juni 2012 kindje en een okt 2013 kindje? Zitten die direct een klas na elkaar of misschien zelfs bij elkaar?? Ik snap er niets van :p

19. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Nee, die zitten niet samen in een groep (behalve misschien in een combinatiegroep 1/2), vanaf groep 3 gezien.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Maar ze zitten dus wel in opvolgende groepen? Dus de ene in bijv groep 3 en de ander in groep 2?

Deel Deze Pagina