Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou blij zijn met een juf als jij ikapika!

S ligt voor zijn doen enorm lang te slapen (2u) met als gevolg dat ik heb gekookt, geluncht en al twintig minuten languit op de bank lig. Whoopwhoop!

2. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    kan helemaal niet meepraten over onderwijssysteem: in B is het heel anders denk ik. Ze hebben hier (denk ik, ben nog een volledige leek) een systeem van zomerklasje voor de jongste en als je later geboren bent, ga je gewoon niet, maar begin je in september aan 1ste kleuter.
    tja, dat ligt echt wel nog heel ver voor mij!!! eerst zien dat ze geboren wordt en gezond is en blijf, tijd genoeg om me daarover druk te maken

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Eda, dat duurt voor mij nog net zo lang, maar heel vaak als ik zeg dat ik in oktober ben uitgerekend krijg ik iets over vroege danwel late leerling te horen. Vandaar dat ik het even in de groep gegooid heb :)
    Maar de dingen die jij noemt zijn idd veeeeeeeeeeeeeel belangrijker.

Is jullie uk ook zo waanzinnig druk de laatste tijd? Links, rechts, boven, onder, op mn blaas, in mn darmen. Lekker schoppen!!!
    Ik heb nu ook meer harde buiken. Denk dat we weer een groeispurtje hebben, want ik ben op zich niet erg druk in de weer. Gaat hier steeds zo met vlagen.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Yeps, hier ook onwijs druk. Ze vliegt de hele buik door :D Ze zit nu ook weer hoger. Soms zit ze zo hard te schoppen dat ik er een harde buik van krijg ;)

5. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hier ook drukte in m'n buik. Heb zelfs soms dezelfde reactie ervan als wanneer ik in m'n zij word geprikt door iemand! Vooral als ik bed ligt prikt ie in die gebieden. Liggen is m'n favoriete houding omdat ie anders de hele tijd in m'n ribben aan het duwen is. Of zich even uitrekt en ik dan boven en onder tegelijk porren krijg. Soms al tot vervelends toe. Maar meestal erg leuk!!

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hey dames! Hier weer een berichtje van mij:).

Ik zie dat het goed gaat met iedereen?

Ikapika ik heb de laatste tijd ook last van zuur, niet leuk:(.

Over school denk ik nog niet na, eerst maar is geboren worden:p. Ben wel al aan het kijken naar welke school omdat er hier nogal wat zwakke scholen zijn dus daar kijk ik wel al naar. Maar ben voor m'n werk ook met het basisonderwijs bezig dus dat kan ik dan mooi zien:p.

Ik had vandaag de 3D echo maar ons kleine monster weigerde d'r handjes voor d'r gezicht weg te halen en hebben het nu maar opgegeven. Volgende week de herkansing, als het dan niet lukt hoeven we ook niet te betalen dus dat is wel fijn:).

Wel een druktemaker in m'n buik hoor:p.

Hier nog 99 dagen! Gaat supersnel:D!

7. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier ook regelmatig beweging, maar nooit onprettig moet ik zeggen!!!

ja, de mensen kunnen je wel "zenuwachtig" maken over dingen die zichzelf wel zullen uitwijzen denk ik (school dan)

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Eda, zenuwachtig word ik er gelukkig niet van. Maar het roept wel vragen bij me op. Wil wel graag weten hoe het dan zit. Heb nooit goed begrepen wanneer je nou een vroege of een late leerling bent en wat dat dan uitmaakt, dus ik dacht, ik gooi t even in de groep :)

Gisteravond de 3D-echo gehad. Uk lag lekker dubbelgevouwen, kontje beneden, rechtop en zn voeten voor zn hoofd.
    Handjes voor zijn gezicht en een hele kluwe navelstreng daar weer voor. Was lastig om hem goed in beeld te krijgen.
    Ik vond het geweldig, heb al hartstikke veel gezien en het gaat heel goed met hem. Maar we mogen nu over een paar weekjes nog een keer. Vind ik wel heel gaaf :)

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het maakt mij ook niets uit of het een vroege dan wel late leerling is maar ik vind het wel leuk dat onze kindjes ws in opeenvolgende groepen gaan komen. (juni '12 en okt '13)

Ik las iets over minder kracht bij het plassen maar dat heb ik ook :D Behalve als ik echt héél nodig moet en ook veel moet (veel is een uitzondering tegenwoordig want zijn altijd kleine plasjes :p

Wat leuk al die 3D echo's! Jammer dat de kleintjes niet alles laten zien! Ik mag vanmiddag weer voor controle naar het ziekenhuis maar weet niet of ze een echo maken. Kan maar zo zijn van niet.

Begin wel regelmatig harde buiken te krijgen en daar ben ik niet zo blij mee met mijn preavia totalis want dat geeft weer risico op bloedingen. Dus maar weer proberen een tandje rustiger aan te doen.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh echt, geven harde buiken bij jou meer kans op bloedingen?
    Ik heb die placenta aan de voorkant liggen, maar niet totalis, dus dat maakt ongetwijfeld verschil. Ik had er nog nooit van gehoord dat harde buiken een risico zijn in dat (jouw) geval.
    Niet fijn idd. En je kan er vaak niets aan doen. Want een harde buik kan een teken zijn van dat je je te druk maakt, maar kan ook gebeuren als je uk heel druk is, of als je een groeispurtje hebt. En daar kan je helemaal niets aan doen.

Heb je er veel onrust van of kan je met rustig aan doen wel gewoon prettig zwanger zijn?

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja, ik heb verder een goede zwangerschap hoor! Heb wel last van mijn bekken maar omdat ik toch al rustig aan moet doen is dat ook wel te behappen.

Het probleem bij harde buiken is dat de placenta 1 massa is die niet krimpt. Als je een harde buik krijgt dan spant je baarmoeder aan en dat kan dus tot onstabiliteit van de placenta leiden die bij mij dus toch al voor de uitgang ligt en wat onstabieler is.
    Zoiets was het geloof ik.... Zal het vanmiddag nog eens navragen...

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mama in liev doen ze niet altijd echo bij jou in zh? hier wel elke controle heb ik een echo. lijkt me zeker in jou geval toch wel prettig ..

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik weet het niet, ben nog maar 1 keer in het ziekenhuis geweest voor echo en intake. Hij wordt in ieder geval dit keer niet door de echoscopiste gedaan want ik heb maar 1 afspraak bij de gyn. Misschien dat die zelf even spiekt want op iedere spreekkamer staat wel een echoapparaat...

14. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Sinds gisteravond hier een hele stille buik...zelfs bij t naar bed gaan was ie rustig..een klein propje dat was het..
    Wel spannend want normaal kan ik niet om hem heen...
    En m'n bloedsuikers beginnen nu steeds meer naar de grens te gaan...
    Ik vind het helemaal niets om nu in t buitenland te zitten merk ik...
    Maar goed.. Afwachten maar..

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Pfff Humpy, dat is niet leuk :( Dan maak je je gelijk ongerust. Misschien even glaasje cola of kopje koffie drinken. Natuurlijk niet te veel ;) Ik merk dat mijn meisje daarop reageert.

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames,

Wat fijn dat sommige van jullie nog echo's krijgen. Ik krijg voor zover ik weet niks meer, ga het toch nog eens navragen.

Uitslag van de blaasontsteking was goed helemaal schoon. Dat irritante promkelige gevoel is dus de kleine die lekker op mn blaas zit te trappelen hihi! Nou dat stelt wel gerust.
    Ik ga nog even rusten ben ontzettend moe en zo aan het werk.

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Liggingsecho krijg je nog wel toch?

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het schijnt niet standaard te zijn dat je een liggingsecho krijgt. Mijn vkpraktijk doet er wel eentje rond de 30/32 weken.

@Bibi, hier gebruikt ons meisje ook de blaas als trampoline ;)

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Humpy, ook kleine gevoelsdingetjes tellen he. Je hoeft niet steeds geschopt te worden. Hier ook net weer een paar rustige dagen na een paar hele drukke (wat bewegen betreft). Gelijk ook geen harde buiken meer. Alleen soms wat gekriebel of het gevoel dat er een luchtbel door mn buik beweegt.

Wat je suiker betreft; rustig met koolhydraten en suiker, dan red je het huis nog wel wat dagen. En dan thuis gewoon lekker naar de VK bellen als het je niet lekker zit.
    Gewoon lekker genieten van de vakantie. Ontspannen is belangrijk!

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg nog een groeiecho rond de 30e week en bij de 34e week ivm mijn overgewicht. Normaliter is alleen 12, 20 en 34(?) standaard geloof ik.

Deel Deze Pagina