Oh BibiQ dat moet je niet weer doen hoor! Ik was op vakantie ook gevallen. Niks aan de hand natuurlijk, maar het eerste wat je denkt is 'mn buik!!!'
@Muspoes. Wat bijzonder zeg! Tegen mij hebben ze ook met 20-weken gezegt dat ze een meisje nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen. Maar ja, je vertrouwd er toch ook op dat ze het goed hebben!. Ik ga er voor alsnog vanuit we een jongen en een meid krijgen. Dinsdag uitgebreide controle groei echo dus zal dan nog maar eens vragen of ze het geslacht nog ene keer willen bekijken ahahah. @all. Hier vandaag ook exact 26 weken, dus 6 maanden zwanger! Wat een mijlpaal. Het derde trimester begint bijna! Ik ga waarschijnlijk met 32 weken thuis werken en met 34 weken met verlof. Begint nu wel zwaar te worden. Vanaf aankomende week waarschijnlijk ook 1 dag thuis werken (werk fultime), ivm veel harde buiken:S
4 oktober: Wensmamaa, 35 jaar, 3e kindje, ZH 7 oktober: Humpy dumpy, 31 jaar, 1e kindje ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis 13 oktober: bebebebe, 37 jaar, ZH♥ 14 oktober: Mietie, 32 jaar, 1e kindje BV, ZH 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ Kamelot, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (ws met 38 wk een keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Lovely24, 24 jaar, 2e kindje, FV, ZH ♥ Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: mamaorgullosa, 32 jaar, 2e kindje, BV, ZH Inge88, 25 jaar, 2e kindje, BV, ZH ♥ Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ Strijkkraal, 42 jaar, 1e kindje, BV, ZH 13 ♥ en 14 ♥ Afspraken 20-07 Vivian22, 3d/4d echo 24-07 nichelle afspraak nieuw begin nichelle controle vk 29-07 Littlewonder, vk + bloedprikken anjamones controle vk 31-07 LittleWonder, 3d/4d echo 05-08 Mama-in-love groeiecho, controle gyn en POS poli voor gesprek over OK/anesthesie Even mijn afspraak toegevoegd van 5 aug[/QUOTE]
Ha meiden, Gister was wel een heftig dagje, ik heb meteen iedereen maar ingelicht en veel konden de humor er wel van inzien. Ik had nog niet heel veel gekocht maar wel wat kleertjes. De kast heb ik dus ontdaan van echte meisjeskleren, werd ik toch wel verdrietig van. Niet dat ik een jongen minder leuk vind maar ik was eindelijk helemaal into jurkjes en strikjes. Zo sneu om al die lieve kleertjes op te ruimen wetende dat ze bij deze baby niet gedragen worden.. Ik ga het wel bewaren voor als ik in de toekomst ooit een meisje mag krijgen en als kraamcadeautjes voor anderen. Het zal nog wel even duren voordat ik het niet gek meer vind om te zeggen dat ik een zoon krijg! @Angarcia: Welkom! @Ddebje: Wow dat is nog vreemder, ik ga zeker bij de geboorte kijken of het nog steeds echt een jongen is haha! @ BibiQ: Kijk uit hoor! Niet meer zo haasten. Ze wachten maar ff @ Humpy dumpy, Dankjewel! @ Nienke; Rustig aan, ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken over het geslacht hoor. Ik was bij de 20 weken echo al niet helemaal overtuigd toen ze zei dat het een meisje was. De echoscopiste was een stagiaire en bij de geslachtsbepaling was de begeleider/echoscopiste er niet bij. Ukkie had de benen stijf bij elkaar en de schaduw van mijn navel zat steeds in de weg.. Ik zag dus niet de drie streepjes of hamburgertje Maar ja, ik dacht 'Wat weet ik er nou van' ze zal het wel goed hebben!.. Toen heb ik wel meteen een pretecho (ergens anders) afgesproken om zekerheid te krijgen.. (en we hadden ook alleen lelijke foto's van de 20 weken echo) Instinct?
4 oktober: Wensmamaa, 35 jaar, 3e kindje, ZH 7 oktober: Humpy dumpy, 31 jaar, 1e kindje ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis 13 oktober: bebebebe, 37 jaar, ZH♥ 14 oktober: Mietie, 32 jaar, 1e kindje BV, ZH 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ Kamelot, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (ws met 38 wk een keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Lovely24, 24 jaar, 2e kindje, FV, ZH ♥ Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,bv,zh ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: mamaorgullosa, 32 jaar, 2e kindje, BV, ZH Inge88, 25 jaar, 2e kindje, BV, ZH ♥ Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ Strijkkraal, 42 jaar, 1e kindje, BV, ZH 14 ♥ en 13 ♥ Afspraken 20-07 Vivian22, 3d/4d echo 24-07 nichelle afspraak nieuw begin nichelle controle vk 29-07 Littlewonder, vk + bloedprikken anjamones controle vk 31-07 LittleWonder, 3d/4d echo 05-08 Mama-in-love groeiecho, controle gyn en POS poli voor gesprek over OK/anesthesie
Ik wilde heel graag een meisje. Vind het nog steeds heel moeilijk dat het een jongetje is. Niet dat hij niet welkom is. Heel erg juist. En ik zal er zo verschrikkelijk veel van houden... geen probleem. Maar het blijft gewoon een soort grijs en onbekend gebied en ken eigenlijk geen leuke voorbeelden van jongetjes. Dat is lastig. En ik kwam gister op zolder mijn meisjesspeelgoed weer tegen. Het poppenbedje en -boxje van mij van vroeger, het roze stoeltje en kinderwagentje... Dat gaat dus maar weer achter het schot. Deed toch wel even zeer hoor. Voor mijn gevoel kan ik me nu alleen maar voorbereiden op auto's, vliegtuigen, voetbal en meer van die dingen die ik helemaal niet leuk vind. Het wijst zich vanzelf, maar ik vind het lastig wennen zonder concreter beeld erbij. Duurt langer dan ik gehoopt had en eerlijk gezegd neem ik mezelf dat ook best wel kwalijk. Uk kan er ook niets aan doen dat ie een jongetje is... en tis natuurlijk wel ons jongetje, dus op voorhand al perfect Dus dat jij nu moet schakelen van meisje naar jongen, dat snap ik best. Hoop dat t bij jou wat makkelijker gaat dan bij mij
Dank je! Tot nu toe erg goed! In het begin last gehad van misselijkheid, maar kwam er al snel achter dat het weg ging na het eten van vanille vla... Verder totaal niks te klagen. Begin nu alleen wat last te krijgen van bandenpijn als ik teveel heb gedaan. Maar als ik gewoon wat rustiger aan doe, dan heb ik daar verder ook geen last van. Ik mag verder niet klagen..!
@Angarcia, welkom leuk dat je mee schrijft! Fijn dat alles zo goed gaat. @Muspoes, jemig wat een omschakeling. Gelukkig kom je er nu nog achter i.p.v. dat wanneer alles al klaar is. En wie weet is de volgende een meid! Vanmiddag gaan we onze kinderwagen ophalen bij Babypark. Ik verheug me er op
@Thauma, ik droom tegenwoordig wel over een jongen...maar hij heeft wel altijd twee staartjes met strikjes erin.... Voel me d'r ook altijd een beetje schuldig over.. Straks krijgt ie door mij een complex of zo. Maar denk wel dat goed komt hoor! Laatst een artikel gelezen over dat de meerderheid van de vrouwen graag een meisje wil. Heeft idd ook te maken met bekend te terrein. Je kunt je er beter mee identificeren. Ik ga ons mannetje gewoon fan maken van Lego. Daar ben ik n groot fanaat van. Manlief gelukkig ook! Wilde heeel graag naar Legoland. Maar bewaren voor als t mannetje d'r groot genoeg voor is!
@angarcia welkom. @bibiq kan me voorstellen dat je schrikt! Ik viel laatst ook maar kon me niet opvangen en viel dus wel op m'n buik, dan schrik je toch wel. Maar ze kunnen echt wel wat hebben! @muspoes nou wel goed dat je je gevoel hebt gevoeld hoor! Je kon er hier niet omheen dat het een meisje was en tijdens de 16 weken echo zei hij ook 100% een meisje. Hij is zo zeker van z'n zaak dat hij alles vergoed als hij het mis heeft. Maar het zh heeft lang niet zulke mooie/goede apparatuur als de pretecho zaken. Heb bij de 20 weken ook weinig mooie plaatjes meegekregen en die vlekken die te zien waren. Waren dus omdat het apparaat niet goed was afgesteld, maandag bij de 3D echo( die we over mogen doen) legde hij dat dus helemaal uit en liet hij zien hoe en wat. Echt zo vreemd dat het in het zh dus vaak zo veel slechter is. Maar goed je heb nu nog genoeg tijd om je om te schakelen dan dat je met de geboorte erachter komt! Kan me wel voorstellen dat het heftig is! Neem je tijd om het te verwerken hoor! @thauma ik had dat dus precies andersom! Ik wilde graag een jongetje en kan niet zoveel met een meisje. Heb er soms nog wel moeite mee maar omdat mijn man er zo ontzettend blij mee is en er helemaal vol op het roze in gaat wordt het voor mij ook wat makkelijker. Maar soms heb ik het ook nog hoor. Geeft ook niks je houdt heus niet minder van je kindje! @ikapika leuk hoor! Welke wagen hebben jullie? Die van ons wordt maandag bezorgd, heb ik ook zin in.
T loopt nu rond met mijn oude poppenwagen met pop er in. Maar ook een enorme autogek dus ik zou de poppenwagen zeker niet wegzetten. Schijnt ook goed te zijn als jongens met poppen spelen . Eventuele voorkeuren vallen volgens mij weg zodra de baby er is...
Even S troosten. Had bij M een lichte voorkeur voor een jongen. Vooral omdat ik mezelf zag als jongensmama dus liefst vier jochies . Komt ook doordat ik beter ben met mannen dan met vrouwen . Bij T wilde ik gewoon weer een M omdat zij zo leuk is. Bij S en ? zelf geen voorkeur maar M wel. Alle voorkeuren waren weg zodra ik de baby in mn armen had. Het is ook iets wat eigenlijk alleen te maken heeft met een stereotype beeld van jongens en meisjes. Werkelijkheid is echt anders. Tegelijkertijd rust er tegenwoordig een enorm taboe op voorkeuren. Dat snap ik niet zo goed...
@salapio nee ik ook niet. Ik vind dat je best een voorkeur mag hebben, ik bedoel het is heus niet zo dat je minder van de baby houdt als het wel van het andere geslacht is. Jammer dat er met dat soort dingen nog steeds een taboe is.
@Nichelle, dit is onze kinderwagen: Het is een Mutsy Igo in aquamarijn. We hebben er ook nog een Maxi Cosi Pebble in het roze en een wipstoeltje bijgekregen.
Ja gek he... ik zie topics langskomen waarin meiden aangeven dat ze moeite hebben met het bericht van het geslacht... Die krijgen vaak fel de wind van voren. Ik weet ook zeker dat ik gek op mn mannetje zal zijn. Laatst een buurjongetje op mijn arm en toen was ik ook gelijk verkocht. Maar toch ergens heb je dan een beeld in je hoofd, of loop je al jaren met een soort fantasie waarin een van beide geslachten wat prominenter aanwezig is. Bij mij was dat een meisje, inclusief naam. Tja, ik kan goed met kleine meisjes overweg, met jongetjes weet ik nooit zo goed wat ik er mee moet. En ja, dat is met mijn eigen kindje ongetwijfeld heel anders Maar... degenen die een jongetje willen: waarom een jongetje? Misschien help je daar de meiden met een voorkeur voor een meisje mee... En andersom...? Ik wilde graag een meisje omdat ik meisjes beter snap, meisjes ook wel krengen kunnen zijn, maar ik beter tot ze kan doordringen, meer met ze kan tutten (qua spelen, koekjes bakken en noem maar op.. heel divers). Had er geen eenduidig beeld bij van roze meisjes met poppen ofzo (ken ook een hoop andere meisjes), maar van stoere tot roze meisjes, allemaal leuk eigenlijk!
Volgens mij heeft iedereen wel (stiekem) een voorkeur. En de mensen die zeggen, als het maar gezond is.. Tuurlijk is dat het belangrijkste, maar je droomt toch weleens weg hoe het zou zijn als je een kindje zou hebben? En wat is dan het geslacht van dat kindje als je aan het wegdromen bent? Mijn voorkeur ging altijd uit naar een meisje.. Lekker samen tuttelen, met de poppen spelen, leuke jurkjes, koekjes bakken...En ik dacht altijd dat je voor meisjes veel meer leuke kleertjes en spulletjes kon kopen dan voor een jongen. Bij de eerste echo kregen wij al te horen dat het waarschijnlijk een jongen zou worden. Het eerste wat ik dacht was..: ojee wat moet ik daar nou mee? Wordt ik dan wel een leuke moeder? Ben nooit zo goed met jongetjes? En dan samen spelen met autotjes? Nou klaar ben ik er mee! Maar eenmaal aan het idee gewend vindt ik het eigenlijk alleen maar leuker! En voor jongetjes heb je ook heel veel leuke spulletjes en kleding. Het is alleen zo doordat je altijd "voorkeur" had je nooit echt op de jongetjes spullen letten. Mijn dagdromen zijn inmiddels aangepast naar voetballen, autotjes, boomhutten, plassen stampen en vieze en stukken grasbroeken. Zie het al helemaal voor me dat je op de uitkijk staat met schone kleding wanneer meneertje thuis komt, zodat je hem kan opvangen voordat hij met z'n vieze kleding door het huis banjert...
Welkom kers! Hoe gaat t met iedereen in deze hitte? Ik heb de hele dag voor de ventilator gezeten.. Krijg er last van m'n darmen van! Denk ik...voel t op andere plaatsen dan zes mnd geleden...maar dat kan wel kloppen denk ik...toch? En het wordt nog warmer.... Morgen het water maar opzoeken denk ik...