Ik ben zo blij dat wij de namen vast hebben staan... Voor een meisje eigenlijk al jaren, voor een jongetje nu ook al een tijdje. De meisjesnaam bewaren we dus gewoon voor de eventuele volgende keer. Als we dan weer een jongetje zouden krijgen, hebben we weer een groot probleem, want het verzinnen van een jongensnaam vond ik echt een regelrechte ramp. Ik vind eigenlijk geen enkele jongensnaam echt leuk. De naam die we nu gekozen hebben gaat wel... de rest zal wennen zijn. In ieder geval is uk dan vernoemd naar zijn beide opa's, dus dat voelt ook al wel goed.
Ja dat herken ik... Sowieso hebben wij beide een totaal verschillende smaak. Alles wat hij zegt vind ik echt verschrikkelijk, dat er mensen zijn die hun kinderen zo noemen zeg..!!! En de namen waar ik mee aan kom dat valt binnen de categorie van een "bepaald soort volk"... Meisjesnaam hadden we wel zo bedacht.. Hij noemde het op zijn manier en ik heb een letter aangepast, zodat wij het toch allebei mooi vonden. Maaaaar toen kregen we te horen dat het een jongetje wordt.. Uuuuuuuuuhm... Na lang zoeken hebben we twee namen gevonden die we allebei "wel oke" vinden. Één naam hoor je vrij vaak hier in de buurt, en de andere naam eigenlijk nog niet gehoord. Dus we gaan voor de laatste... Maar om nou te zeggen dat ik er net zo blij mee ben als de meisjesnaam, dat toch echt niet! Ik hoop dat de volgende een meisje wordt, dat gedoe met die namen.. hihi
Hier stond de jongensnaam al vast met de vorige zwangerschap. Helaas liep het anders. De meisjesnaam wisten we al met 12 weken. Ik noemde de naam en mijn man was er meteen helemaal weg van. We zijn behoorlijk eensgezind
@all. Wij zijn er wel uit wat betreft meisje naam. Jongens naam ergnlastig. Vriends naam vind ik niet mooi, hij mijn naam niet. Echter, hij vind alleen zijn naam mooi en niks anders? Soms zegt hij dan doe je toch lekker wat jij wilt maar dat vin ik ook niet leuk. Een naam moet je samen kiezen vind ik. @humpyndumpy. Is je kleine al 1845 gram bij bijna 30 weken? Is dat niet heel veel. Ik heb met 26 wk groei echo gehad en toen woog kleine meid 1000 gram en dan was iets boven gemiddeld. Betekend het dat ze dan vanaf nu 200 gr per week groeien? Waahhhh @all. Ik ben nu ongeveer 6-7 kilo aangekomen. Maak me daar niet zo druk om. Ik ben eerder bamg voor de grote buik die iok ga krijkgen en de bijbehorende striae. Dat lijkt me zo erg. Ik ben altijd heel slank geweest met een mooie strakke buik. Geen striempje op mijn lichaam ergens te herkennen. Vind dat echt moeilijk. Gelukkig nu nog geen striae. Smeer me ookm2 keer per dag in. Al is het alleen maar voor het idee dat het misschien helpt,..snik
Ik heb geen zwangerschapsstriae (tot nu toe). Dus het hoeft niet. Maar het is iets waar je echt geen drol aan kan doen. Smeren helpt misschien 5 min .
Ik zit er al helemaal onder! Al vanaf derde maand...en heb niet eens een toeter... ach ja, je hebt wel een heeel goed excuus.. een kindje..of zelfs twee tegelijk!!
@nienke ik ben er ook bang voor hoor. Maar je krijgt het of je krijgt het niet. Mijn moeder heeft helemaal geen striae alleen op d'r borsten. Hier tot nu toe net zo dus ik hoop dat het meevalt. En mocht je wel striae krijgen dan heb je er iig 2 hele mooie wondertje voor terug gekregen! Maar het is wel deels erfelijk dus vraag is aan je moeder of zei veel striae heeft. Het komt vast allemaal goed met iedereen. Met tijgerstreepjes of zonder!
Tja, striae begin ik nou ook wel te krijgen onderaan mijn buik. Zou ze op mijn borsten erger vinden moet ik zeggen. Bij mijn buik vallen ze meestal nog wel in een broek ofzo. Dan moet je al flink close met iemand zijn voor dat zichtbaar wordt. Borsten is met een leuk decolleté misschien al wat lastiger. Maar ja, je weet waar het van komt, dat dan weer wel. Ik vind de spataderen op mijn benen eigenlijk veel erger. Denk dat ik daar na een eventuele tweede zwangerschap wel wat aan wil laten doen, want een korte broek of leuk rokje wil ik toch wel graag kunnen dragen! Ik maak me wel een beetje zorgen over het feit dat ik nog steeds eigenlijk niet ben aangekomen. Dat betekent dat ik afval, want uk groeit goed. En afvallen mag nou juist niet tijdens de zwangerschap, omdat je er dan gifstoffen vrijkomen in je lijf die niet goed voor je kindje zijn. Van de week de VK toch maar eens bellen...
Ik ben in totaal nu zo'n 6 kilo aangekomen. Dus dat valt wel mee. Ook nog geen last van striae. Mijn borsten zijn iets voller, maar ik had al een grote cup. Mijn buik is naar verhouding nog bescheiden. Waar ik momenteel veel last van heb zijn juist lekkende borsten. Ik moet echt zoogcompressen gebruiken anders lekt het zelfs door mijn shirt.
Tot nu toe alleen striae aan de onderkant van mijn borsten. Zo erg is dat dus nog niet, want je moet ze echt liften wil je het kunnen zien. En dan een beetje op mijn benen, maar ach... Het is voor een goed doel!
Nee, ik eet verspreid door de dag, heb geen honger, eet allemaal hele gezonde dingen. Ik let echt op dat ik vezels, eiwitten, kalk en vitamines binnen krijg (volkoren, zuivel, noten, groenten, fruit etc). Dus tja... what else...?
@thauma, uuuhm niks? Denk dat je er weinig aan kan doen.. Je kan het voor de zekerheid tegen je vk zeggen, maar denk dat het niet veel uitmaakt. Denk dat het eerder belangrijk is om erop te letten dat je begin gewicht niet lager wordt... Vandaag zit ik op de 30 weken..!! Het aftellen kan beginnen. Vind het nu toch wel beetje spannend/eng worden. Denk alleen wel dat ik blaasontsteking heb of ga krijgen.. Doet gelukkig (nog) geen pijn bij het plassen, dus maandag ochtend gelijk even urine inleveren bij de huisarts. Tot die tijd: drinken, drinken, drinken... pffff.
Thauma, niet aankomen is niet heel erg geloof ik. Als je gewicht naar beneden gaat ga je echt afvalstoffen produceren.. Mijn moeder is ook lichter uit de zwangerschap gekomen dan ze er in ging. die moest zoutloos eten..nou en ik was een hele grote meid hoor!! Dus komt vast wel goed! Geniet er maar van! wellicht gaat er straks nog wel wat bijkomen..
Ahah, iedereen heeft dus al wel wat. Mijn moeder. Heeft beetje striae onderbuik maar niet veel. Behalve buik ben ik niet echt in omvang toegenomen dus benen en borsten ook niet echt kans op. Verder gelukkig ook geen spataderen of gezwollen enkels en ook nog geen maagzuur ahaha. Helaas dan wel weer last van bekken en harde buiken. Nog 1 week en dan 28 weken. Vind dat toch wel mijlpaal. Kindjes dan echt ldvrnsvat baar. Hopelijk blijven ze wel nog langer zitten natuurlijk!
@Nienke, dan begint het laatste trimester voor je! Wat een gek idee hè. Vanaf 37 weken mag een kindje thuis geboren worden. Dus het zou zo maar eens over 9 weken zover kunnen zijn bij me. Maar goed, voor hetzelfde blijft ze tot na de 40 weken zitten We zien het wel. In het augustus topic waar ik tot de miskraam meeschreef, worden al achter elkaar de kleintjes geboren en augustus is nog niet eens begonnen.
Pff... even een dipje weer vandaag. Hopelijk zijn het de hormonen. Werd vanmorgen wakker met het beeld dat ons zoontje straks helemaal gek op auto's is, aangemoedigd door mijn zwager, die ons nu al een autootje heeft gegeven zonder dat hij weet of het een jongen of een meisje is. Ik bedoel... hij gaf mij ook motorolie enzo voor mijn verjaardag omdat we toen net een auto hadden. Goh, leuk cadeau... Of voetbal, en dat ie dan later naar alle wedstrijden moet kijken en zelf ook op voetbal moet etc. Echt, precies al die dingen waar wij beiden niets mee hebben. Ik krijg maar geen positief beeld van een jongetje in mijn hoofd en vandaag heb ik daar even best wel last van. En net als ik even het zwanger zijn uit mijn hoofd probeer te zetten en met wat anders wil bezig zijn, begint ie weer te schoppen en te wiebelen... Op zich leuk en goed natuurlijk, maar het is moeilijk om dan even afleiding van je gedachten te vinden... En ik voel me er zo slecht bij. We zijn zo lang bezig geweest om zwanger te worden en dan ben ik nu niet blij! Ik vind het een hele bijzondere ervaring en die dagen dat ik gewoon die beelden van een jongetje op mijn netvlies heb verpesten het wel een beetje. Dan voel ik me zo schuldig naar de kleine toe, en vind ik mezelf zo ondankbaar... Pff... wat denk je, zullen het de hormonen zijn? Heb ik daar dan toch eindelijk een beetje last van?
Thauma. Misschien gewoon accepteren dat je deze gevoelens hebt en proberen te bedenken dat ze echt alleen op denkbeelden berusten die in jouw hoofd gevormd zijn. Als je kleine is geboren dan is hij gewoon de allerliefste en is het geslacht niet meer relevant. Je mag ook een keertje langskomen om de twee heerlijkste knullies mee te maken.
Thauma Ik ben ook maar groentje maar klinkt bij mij in de oren als heel erg onzeker en heel erg hormonaal en dus ontzettend zwanger Het is ook allemaal nieuw en spannend. En je kan je er misschien nu nog geen voorstelling van maken hoe het is om strax moeder te zijn van een jongetje maar ik ben ervan overtuigd dat het je straks helemaal geen reet meer uit maakt dat het een jongetje is. En dan sta jij als de meest enthousiaste socker mom langs de kant je mannetje aan te moedigen en ben je dit zelfs helemaal vergeten! Ik heb vandaag nog zo'n doos van de babydump opgehaald die vond ik qua inhoud errug leuk en handig ook! Dus nu stiekem 2 haha!! Vandaag ook het kraampakket gekregen, ik moet zeggen dat ik de babydozen toch leuke vind hihi!! Maar wat wel leuk was de wasmand en het fleecedekentje en een bordje met 2 lepeltjes voor de baby. Allemaal lekker neutraal in grijs/wit! Laten dat nou net de kleuren zijn die ik ook voor de kamer heb met Turqoise erbij en wat lime groen. En de kinderwagen maar gelijk besteld, incl. maxicosi en luisertas enz. Het is de mutsy evo geworden! Hij rijdt lekker & klapt makkelijk en redelijk klein op en dat vind ik toch belangrijker dan design. De wagen laat ik pas eind sept. leveren dan gaat mijn verlof ook in dus... Nou er blijft dan qua benodigde spullen niet veel meer over en dus is het echt alleen nog leuke dingen shoppen en afwachten hihi! Relationeel nog weinig verandering en heb dan ook tot nu toe alles zelf gekocht, merk het wel hoor als je het allemaal alleen moet doen. En gaat dan ook langzamer. De babykamer komt maandag over een week de kinderwagen is besteld en al het andere spul heb ik inmiddels al in huis dus t komt allemaal goed. Ouderschapsverlof is ook aangevraagd nu afwachten of ze akkoord gaan met mijn voorstel. En ik heb stiekem de smaak van de babydozen toch te pakken en denk dat ik de rest ook maar ga bestellen hihi! Wilde er eerder niet aan vanwege al het reclame werk wat er ook in zit, maar vindt het nu stiekem toch wel leuk. Welke kunnen jullie echt aanraden? Die van wij heb ik ook al gehad.