@BibiQ, ik vond de Blije doos van de Prenatal ook leuk. Daar zat een pakket newborn pampers bij. Heel fijn, want die kan ik in de eerste week gebruiken, want daarna gaan we verder met wasbare luiertjes. Zo kan de eerste poep in de wegwerp en zullen de wasbare dus niet 'lijden' Leuk de Mutsy Evo. In welke kleur heb je hem? Wij hebben de Mutsy Igo in aquamarijn. @Thauma, dat klinkt idd als onzekerheid en hormonen. Die jongens dingen komen wel Ik dacht zelf altijd een jongens moeder te worden, maar we krijgen een meid. Ik ben echt niet van de popperige dingetjes en was als kind ook en halve jongen. Ik denk echter dat als de tijd daar is je je echt wel aanpast aan je kind. Het lijkt me dat je als moeder echt geniet van de dingen die ze doen ongeacht of je nu dol bent op voetbal of niet.
Ja, jullie zullen gelijk hebben. Ik denk ook helemaal niet: liever een meisje. Maar meer 'wat moet ik met een jongen'. Net een leuk gesprek gehad met mijn man... wat is nou het leukste van een baby'tje... waar kijken we naar uit. Toch vooral naar de ontwikkelingen, de herkenning. Leren lopen, praten, zingen, lezen, schrijven en noem maar op... Gaat heus goedkomen, maar joh, af en toe die dagen... bah!
Het is ook een hele verantwoordelijkheid die op je af komt. De een vraagt zich af of die het ouderschap aan kan, de ander vraagt zich af hoe het zal zijn met een jongetje. En eerlijk gezegd ons referentiekader is nu eenmaal vrouw en makkelijker om in te leven Het komt ook goed. Maar hormonen zijn heftige dingen. Ik heb nog steeds heel erg de schrik van mijn miskraam. Ik geniet volop van het zwanger zijn, maar heb nog steeds een enorme angst dat het fout kan gaan zomaar.
Kan ik me voorstellen ipaka... moet heel naar en heftig zijn Zo snap ik er nog steeds niets van dat ik uberhaupt zwanger ben... Hoeveel vrouwen je ook voorgaan... het blijft een wonder
@thauma zolang je niet echt minder gaat wegen kan het volgens mij niet echt kwaad. Je zou het voor de zekerheid aan je vk kunnen vragen. @angarcia spannend hoor! Echt aftellen nu. @nienke spannend he dat laatste trimester! Echt een mijlpaal weer. @thauma ik denk dat het inderdaad allemaal reuzemeevalt als de baby er eenmaal is. En dat als je een voetballer krijgt jij de meest fanatieke voetbal moeder wordt op het veld! Komt allemaal goed. En iemand kan ook een meisje krijgen en die wil dan helemaal niks meisjesachtigs doen. T komt vast allemaal goed. @bibiq ik heb alles wat er gratis aan te vragen was aangevraagd, heerlijk! Ik vind die van babydump ook erg leuk. Leuke wagen ook! Wel lastig dat je het in je eentje moet doen. @ikapika kan me goed voorstellen dat je nog steeds angstig bent. Ik vindt het ook nog iedere dag een wonder hoor!
Miskramen zijn zeer ellendig Hoop het nooit mee te maken. Hier ook nog elke dag verbaasd dat IK zwanger ben. Moet er soms nog steeds aan wennen en kan het dan ook niet geloven, maar dan krijg ik een flinke inwendige tik en ben ik weer in de realiteit dat t toch echt zo is hihi!! De doos van prenatal is dezelfde als die van wij volgens mij want ik kan em niet meer aanvragen omdat mn gegevens al bekend zijn zegt ie Die van felicitas toch maar aangevraagd dan. En nog wat gratis dingen en proefpakketten en zelfs voor de kat hihi!! De wagen heb ik in bright bleu genomen met zwartframe. De actie was een luiertas van little company erbij zwart ze hadden geen andere passende meer bij de wagen. En maxicosi erbij! Heb alleen voor een iets duurdere maxicosi gekozen die op zo'n easybase past. Donkerblauw. Nu maar slapen en met onweer moet dat goed komen heerlijk!
Thauma ik vind jongens ook super leuk! Het wordt nu een meisje maar een broertje voor onze zoon had ik ook geweldig gevonden! Echt om te genieten vind ik mijn zoontje. Gratis dozen heb ik niet aangevraagt alleen de tas van de kruitvat omdat ik die handig vond de vorige keer en je krijgt geen berg folders/telefoontjes. Er zit een fles en een pakje luiers in die ik graag gebruik. De fles is hier boven de difrax verkozen door mijn vriend
Bij M de prenataldoos aangevraagd en bij T ook nog. Bij en S niet meer. De vratis spullen vond ik niet opwegen tegen de meuk en spam.
Hier de gratis dozen wel aangevraagd, maar een oud mobiel nummer opgegeven dat ik niet meer gebruik. Verder valt het met de post wel mee. Een keer iets van skon en van een babywinkel.
Ik heb inderdaad ook een nummer opgeven die ik niet in gebruik heb, dus gebeld wordt ik niet. Folders krijg ik sowieso wel en heb een speciaal spam mail adres voor dat soort dingen. Heb er dus weinig last van.
Heb wel m'n nummer opgegeven en nog nooit gebeld..valt tot nu toe dus mee. Voor de prenatal box kreeg ik een datum op waarvoor ik hem moest ophalen.. Maar toen waren we op vakantie.. Ga nog wel ff heen om te kijken of ik hem toch nog kan krijgen.. Zou wel stom zijn als t aan een datum vast zit!! Adje had gisteren ruimte gebrek of zo..een hardnekkige voet onder m'n ribben en een rare bult links onder..heeft wel vijf minuten zo gelegen..heel vervelend gevoel! Raar ook! Zal nog wel erger worden als ie groter wordt...
Hallo dames! Hier al een tijdje niets van me laten horen maar ik lees zo nu en dan nog eventjes mee. Hier gaat alles goed. Ik ben getest op zwangerschapsdiabetes en had deze gelukkig niet. Daarnaast is mijn uitslag van de Rhesus ook deze week binnengekomen, ik maak geen antistoffen aan! Sinds vorig weekend heb ik alleen niet zulke leuke kwaaltjes erbij gekregen. Twee leuke vriendjes tussen mijn billen . Maandag heeft de huisarts er de stolsels uitgehaald, maar ik merkte gelijk de andere dag alweer dat de grootste weer volgelopen is. (Ja dames, ik heb het over aambeien ). Donderdag had ik een controle echo bij de verloskundige dus toen heb ik het onderwerp maar aangekaart, en zij heeft me nu curanol zalf en tabletten gegeven. Ik merk eigenlijk nog geen verbetering, maar ik begin er niet aan om ze weer te laten opensnijden! Wat een pijn is dat zeg! Onze babykamer is nu ook helemaal af! Wat ben ik daar blij mee! Heerlijk... ik kan er echt van genieten om dat kamertje af en toe binnen te lopen en even te gaan zitten in de stoel etc. Ook hebben we dit weekend besloten om toch familie en vrienden nu maar te vertellen wat het geslacht is. Ik werd het wat zat om steeds weer op mijn woorden te letten, alles te verbergen als ik het kamertje liet zien en mensen die steeds proberen je te ontfutselen wat het is. We hebben nu even twee weken vakantie, de eerste week zit er eigenlijk alweer op. We gaan nergens meer naar toe, en ik hoef ook écht niet naar een warm land ofzo. Ik vond het niks die hitte hier! Hebben jullie daar ook zo'n last van?!
@Pluisjes, wat fijn dat alles goed is! Aambeien is een lastig probleem Ik kan men voorstellen dat je niet weer wilt laten snijden. Vandaag zijn we nog even wezen babyshoppen. We hebben een luieremmer, doos voor billendoekjes en superzachte deken gekocht, allemaal van Nijntje. Verder nog wat lakens en hoeslakens. Ook de babydumpdoos maar even gehaald. Er zitten veel handige dingen in alleen dat knuffeltje vind ik zo'n 'vies' stofje
Whahaha ja ikapika dat vond ik nou ook! En nu heb ik er dus 2! Maar idd die andere dingen zijn echt heel handig van de babydump daarom wilde ik er dus nog 1 hihi De zeehondjes doneer ik denk aan die stichting die spullen inzamelt voor moeder die het niet kunnen veroorloven. Beetje de voedselpakketten zegaar van de voedselbank maar dan voor zwangere vrouwen. Oohw ik heb genoeg te doen maar echt een ontzettend luie dag achter de rug. Gewoon nergens zin in en me met moeite van die bank af gekregen om naar de wc te gaan, wat te drinken te pakken en te koken. Merk dat ik de weekenden steeds meer benut op die manier. Gelukkig ben ik maandags vrij zodat ik dan weer een beetje opgeladen ben en als een gek het huishouden ga doen hihi. Mn broertje heeft een kamer gevonden en gaat komende week en weekend over. Dan begint mijn vakantie en kan ik de babykamer eindelijk gaan doen! Jeejj zin in. Volgende week maandag wordt ie geleverd! Zo benieuwd hoe het er strax uitziet als het af is! Denk dat ik dan ook net als humpy elke x ff ga spieken. Hoe doe. Jullie dat met de kleertjes en beddengoed, maken jullie het al op? En wassen jullie nu al alles en dan gelijk in de kast? Of wachten jullie daar nog mee? Vinden jullie het ook zo lekker dat het een beetje koeler is?
Ik wacht nog even met alles wassen. Dat doe ik pas tijdens het begin van mijn verlof. Het bedje staat al wel opgemaakt aangezien de kleine van een vriendin hier wel eens een dutje doet.
Bibiq ik heb alles wel al opgemaakt. Staat een stuk gezelliger, ook als er mensen zijn die het kamertje graag willen zien is het leuker als het bedje al is opgemaakt. Het wiegje heb ik ook al op gemaakt. Ik moet het toch nog wassen maar of ik dat nou vanuit de verpakking doe of vanuit het opgemaakte bedje maakt ook niet zoveel uit. Ik heb wel al een heleboel gewassen maar dat was omdat er vrienden langskwamen met een baby en nu hoefde ze niks zelf mee te nemen. Wat ik daarna heb gekocht was ik nu nog niet. Anders kan ik het straks weer doen. Moet nog kledinghangers kopen voor de babykamer. Heb alles wel netjes opgevouwen en stokjes en rompers enzo in de goede la/het goede bakje gedaan. Maar nog niks opgehangen want dat kan nog niet. Ik ben wel al vaak in het kamertje hoor. Gewoon even kijken, visualiseren en kijken wat ik beter waar op kan ruimen. Het is voor m'n gevoel nog niet echt veel koeler en ben dus nog steeds erg duizelig en daarom ook erg moe. Heb veel geslapen vandaag, zal het wel nodig hebben gehad denk ik dan! Ben benieuwd naar je kamertje! Leuk hoor dat je er echt aan kan beginnen dan komt het steeds dichterbij! @ikapika leuk hoor babyshoppen! Knuffel vind ik ook niet leuk dus die is ergens weggelegd. Kan er niet genoeg van krijgen om dingen te kopen voor de baby.
Shop till we drop Ladies...of tot dat t geld op is... Hier vandaag met een vriendin die 10 weken zwanger is marktplaats en websites afgestruind...als ik voor ons al klaar ben dan maar voor een ander! Haha Ik vind het heerlijk dat het wat koeler is. De regen af en toe is wat lastig als ik de was wil drogen..maar ja. Mijn nieuwe nesteldrang idee. Een sausweekend met vrienden.. Met een stuk of 8 man moeten we in een dag wel beneden en hal boven en beneden kunnen sauzen... Toch? . Het is allemaal zo uitgewoond..en geld voor verbouwen hebben we niet..dus zo t maar een beetje opfrissen.. Ik heb t bedje opgemaakt en spiek nog vaak even! Wil heel graag wassen maar wil eerst de vervelende klusjes af hebben...ik hou het als n soort beloning..
He allemaal, Lekker bezig hoor... al is het maar in gedachten. Wij hebben van t weekend ook even rustig aan gedaan. Omdat ik door de weeks thuis zit probeer ik dan wat nuttigs te doen om manlief ook een beetje een vrij weekend te geven. In het weekend staat er dan wel telkens een klusje op het programma om de voortgang er in te houden, maar niet ook nog het huishouden. Gister de auto gewassen, was hard nodig. Is een cabrio en we willen er niet mee door de wasstraat (niet zo best voor je dak). Vanmorgen ga ik de werkkamer verder opruimen en stofzuigen, vanmiddag moet ik dan echt wel aan het werk. Heb wat freelance-klussen staan waar weinig van komt de laatste tijd. Nu het wat koeler wordt (drie dagen) wil ik ook eens de schuur gaan opruimen. Er staan zoveel dingen op de planken die maar eens weg moeten of naar de kringloop mogen (vazen/plantenpotten oid)... tijd voor actie. En ik moet nog vanalles op marktplaats zetten... Ik heb trouwens het bedje niet opgemaakt en al wel het beddengoed gewassen. Waarom? Omdat ik graag alle geurtjes eruit wil hebben. Nieuw schilderwerk en nieuwe meubels moet je goed laten ventileren. We hebben dus de ramen veel open (tenzij 30 graden) en ook de lades en deuren van de kasten op een kier. Het beddengoed stonk al heel erg van nieuwigheid van zichzelf, dus dat heb ik eerst maar even gewassen. Doe ik vast in september nog een keer, maar t scheelde al heel veel stank. Ook het nieuwe matras wilde ik graag goed laten luchten, vandaar nog even een niet opgemaakt bedje. Doe ik binnenkort wel.
Wat een hoop gekletst dames. Ik ben er nog hoor, maar er is hier een verbouwing bezig in de keuken en dat valt me best zwaar moet ik eerlijk bekennen. Ik probeer me groot te houden, omdat vriendlief ook niet echt een klusser is en door de hitte en de rommel het ook niet altijd ziet zitten. Zullen de hormonen en de hitte wel zijn, maar ik ben zo vaak mogelijk op de vlucht op het moment en dus ook niet veel online.