Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Maar ben wel erg tevreden over Anita!,

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Nichelle, ik draag ook nog mijn öude"onderbroeken en strings en heb ook een aparte buikband. Ik vind 'm erg fijn (heb er inmiddels 3). Hier gekocht: Carriwell Buikband ondersteuning

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Die si een stuk goedkoper! En ziet er net zo fijn uit! (gelukkig had ik die van mij nog liggen :D)

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, even een vraagje...
    zou dit kunnen als dekbedovertrek voor een jongenskamer (peuter): http://6.media.hyves-static.net/491590813/4/0kIR/0/img491590813.jpeg ?

Ik neig naar meisjeachtig, maar blauw met rood wordt toch wel vaak gebruikt voor een jongetje.
    We hebben zo'n dekbedovertrek, maar gebruiken het nooit. Ik wil er dus een eenpersoons van maken voor op uk zijn kamertje als ie naar een groter bedje kan. Wat denken jullie?

5. kyrajoyka

kyrajoyka Lid

27 jul 2012
    86
    0
    0
    almere
    Hier zijn we 1 oktober uitgerekend!
    Zo spannend!

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    het is een beetje om het even, ik vind hem leuk genoeg voor een jongen, maar ik zou dochterlief er ook onder kunnen leggen.

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Gefeliciteerd!

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Kyrayoka, welkom :)

@Thauma, waarom zou het niet kunnen? Blauw met rood kan heel goed. Iemand in een clubje waar ik schrijf heeft ook een babykamer, met blauw en rood. De meubels, vloer en muren zijn allemaal wit. Ook mooi.

Ik heb net een proefdruk besteld van ons geboortekaartje. Ik ben benieuwd! Hij is geel (zoals ons kamertje) met een 'steigerhouten' achtergrond en paarse letters. Dat paars zegt iets over de tweede naam van ons meisje ;)

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat de afbeeldingen misschien wat te meisjesachtig zouden zijn ofzo.

Ik ben vandaag druk met naaien. Ben nu met een van de twee gordijnen voor de babykamer bezig. Heb net van een groot hoeslaken een eenpersoons hoeslaken voor het logeerbed gemaakt en twee wiegenlakentjes...
    Ben even structureel het hele huis aan het doorlopen en ik gooi gelijk alles weg of verwerk het tot wat anders. Heb nog anderhalve maand. Ben benieuwd :-D

10. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ahhh, ben ik niet meer als eerste uitgerekend ;) Welkom Kyrayoka.

Thauma, volgens mij kan het prima voor een jongen.

Mijn buik zit vandaag zo in de weg. Voel de hele tijd een druk helemaal onder in mijn buik. Ik kan niet normaal zitten en ben dus ook maar extra vroeg naar huis gegaan van het werk. Ik kon echt geen houding meer vinden die ook maar een beetje comfortabel was achter mijn bureau. Morgen heb ik een groeiecho, dus ben benieuwd on te zien hoe hij nu ligt in mijn buik.

11. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Thauma, Ik vind het prima kunnen! Een vriendin van ons die is helemaal gek van delftsblauw en die heeft haar hele babykamer toen zo gemaakt, incl. behang! En dat was ook voor een jongen. Ik vond het wel stoer staan en zoals zij het had gedaan, zou ik het juist weer niet zo snel voor een meid doen.

12. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Welkom en gefeliciteerd!

Thauma, Ik vind het prima kunnen! Succes met naaien!

Ik ken die druk onder in niet..zou t al indalen kunnen zijn? Gebeurd soms al erg vroeg toch?

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Humpy, ik heb gehoord dat het vanaf week 30 kan.

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik zat daar zelf ook een beetje aan te denken. We zien het morgen wel bij de vk voor de echo.

15. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Thauma kan prima hoor!
    Ik heb zelf ook dat ik nu af en toe tegen iets aan loop en dat er op staat 'voor jongens' maar denk, dat vind ik juist mooi voor onze spruit! Ik ben nl helemaal in het thema van uiltjes, en zag dat ze bij de Hema nieuwe lakentjes hebben met uiltjes, maar dan in het blauw :(.
    Ook heb ik op een slinger laten maken voor de geboorte met uiltjes erop. Ze hadden ze alleen voor jongens gemaakt, in het blauw. Gelukkig is het handwerk en kan ik zo dingen nabestellen.

We zijn net nog even losgegaan in de prenetal, baby-dump en babyplanet in Groningen. Veels te veel geld uitgegeven :$.
    Ik heb nu ook alvast wat kleding uitgezocht dat wat groter is (mt. 62-68), ze hadden overal aanbiedingen!
    En voor mezelf heb ik een buikband gekocht, en wat zit dat heerlijk zeg! Ik voel mezelf nu ook een stuk mooier en 'zwangerder'. Ik kreeg nog steeds wel van cliënten een lauwe reactie als ik vertelde dat ik zwanger was. :( Dus m.a.w. ik zie er gewoon 'dik' uit.
    Ik post zometeen wel even een foto in het 'show je buik-topic'.

Over de BH's: ik heb bij de zeeman een BH (nu 90E(!)) voor 4 euro gekocht, en hij zit ook nog eens harstikke goed! Ik durf het nog niet aan om een voedingsbh te kopen (toen ik net zwanger was heb ik er één gekocht en je raad het al, veeels te klein nu!). Dat doe ik wel als ik eenmaal bevallen ben, ben zo bang dat mijn borsten nog een stuk groeien!

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Beetje laat misschien, maar ik heb dit forum pas net ontdekt.;) al klinkt dat misschien raar. Ik kwam via googlen wel altijd op deze pagina uit bij kwaaltjes e.d., maar dan waren dat oude topics. Gesloten e.d. Nu heb ik me aangemeld en ben een beetje aan het rondkijken. Mooi vind ik dat je hier voor van alles terecht kan.

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger van ons derde kindje. Onze oudste dochter is 3 jaar en vorig jaar hebben we ons tweede dochtertje kort voor de geboorte verloren. Haar verhaal vind je hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-vanaf-25-weken/455669-verhaal-charlotte.html

Nu dus bijna 30 weken ver. Ik ben 10 oktober uitgerekend. Er gaat wel eerder gekeken worden om in te leiden, maar als de boel nog 'potdicht' zit zullen we toch af moeten wachten. Het is heel spannend allemaal maar dag voor dag komen we goed door deze zwangerschap heen. Een roze wolk is af en toe zichtbaar, tussen alle zorgen, angsten en spanningen in. Het is niet dat ik niet geniet van het wondertje in de buik, de trappeltjes blijven magisch, maar ik heb het liever in mijn armen. Soms is het echt een kwestie van 'uitzitten'.

In elk geval, ik kwam hier niet om te klagen of om zielig te doen, ik wilde eigenlijk gewoon lekker mee gaan kletsen over leuke dingetjes. Delen in het zwanger zijn en straks de geboorte van ons zoontje. :D.

Liefs Megacarls

17. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje megacarls, wat een heftig verhaal. Dit gelezen met een brok in mijn keel. Ik snap ook dat het nu extra spannend voor je is!
    Ik hoop dat je nog wel hebt kunnen genieten van van je zwangerschap en de laatste loodjes blijft genieten!
    En je bent zeker hartstikke welkom om lekker mee te kletsen!

18. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    @megacarls. Welkom hier! Jeetje wat een verhaal. Ben er stil van.
    Ik ben ook de 10e uitgerekend. Extra spannend voor jou neem ik aan.

19. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    @megacarls
    Wat een heftig en beangstigend verhaal. Dit wens je niemand toe.
    Niet raar dat je het af en toe op je heupen krijgt. Als je hebt meegemaakt dat niets zeker is...zou ik het heel moeilijk vinden om er relaxt mee om te gaan! Hopen dat t eenmalig was en nu alles goed gaat!

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Megacarls, welkom hier. Ik ga je verhaal niet lezen en probeer berichten daarover juist te mijden (daarom kom ik ook niet op diverse delen van dit forum). Ik vind mijn eigen zwangerschap al spannend genoeg en heb geen reden om aan te nemen dat het mis kan gaana. Ik word nu al af en toe wakker met het idee dat als er nu nog wat zou gebeuren...

Maar we kletsen hier over allerlei leuke, rare, maffe en andere dingetjes, dus sluit je gezellig aan en dan gaan we gewoon met zn allen tot het eind toe gezond zwanger zijn en al die dingetjes delen! Het gaat ook jou lukken (!!), maar ik kan me voorstellen dat je er toch een onzeker gevoel bij hebt... :(

Ik ga vandaag in ieder geval voor het laatst voor de komende anderhalve week wat nuttigs doen. Daarna wordt het weer veel te warm (vrijdag hier 35 graden... wie verzint zoiets?)
    Net al staan strijken, zometeen naar de bieb, naar de stad, naar IKEA en dan thuis nog even aan de poets.

Gister een van de twee gordijnen voor de babykamer afgemaakt. Vandaag de ander nog even doen. En dan nog wat omzoomwerk aan beddengoed. Als de warmte weer wat minder is ga ik verder met de voetenzak en het speelkleed. Dat heeft niet zo'n haast nu.

Deel Deze Pagina