Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames!

Metacarls welkom, heftig verhaal zeg maar op een goede afloop voor nu!

Leuke setjes pluisjes, ik heb tot zover 1 setje en keuze uit wel 3 geboortepakjes maar afhankelijk van hoe groot ie wordt.

Vanochtend bij de Vk geweest voor controle alles helemaal ok weer en hartje klopt lekker, blijft geruststellend om te horen. En gevraagd naAr de groei echo doen ze eigenlijk niet uit zichzelf maar wel op verzoek. Dus bij deze!! Hihi met 34 wkn mag ik dus voor de groei echo.
    Maken jullie je ook zo'n zorgen om de ligging? Ik wel, merk dat ik het elke x toch even vraag terwijl ik inmiddels na 3 x hetzelfde antwoord wel weet dat het nog nie zover is dat ie ook echt definitief gedraaid moet zijn. Nou wacht het maar af. Poeh wat gaat het hard nu zeg. Lijk elke week in omvang toe te nemen en omdat het qua rooster niet anders uitkwam moet ik nu over 4 wkn weer voor controle maar dan ben ik dus al 32 weken!! Jeetje en dat is eind aug al!!

Zo hoop dat ik niks vergeet en anders kom ik daR wel op trug. Fijne dag!

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Muspoes, ik werk bij Philips en heb onderzoek gedaan naar borstvoeding en kolven, daarbij ook wat kennis opgedaan over flessen. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld fan van Philips Avent, maar wat ik vooral wil adviseren is on NIET de Calma van Medela te kopen. Verder heb ik natuurlijk nog geen praktijkervaring, dus misschien kunnen anderen je daar beter in adviseren.

3. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het intakegesprek van de kraamzorg vertelde ze ons dat we geen flesjes en voeding van te voren hoefden te kopen omdat ik bv wil geven. Ze zei dat het haar ervaring is dat het vaak 'over' is en dat de kraamverzorgster ook precies weet wat ze moet hebben en op dat moment kan regelen als het echt niet lukt met de bv.
    Ik heb hier ook wat zenuwen voor de ligging. De vorige groei echo lag ze in stuit. En ligt altijd helemaal dubbel, elke echo weer. Daarom was onze eerste 3Decho ook niet goed gelukt. Maar nu gaf de vk ook nog eens aan dat kindjes van de stuitligging vaak ook in de houding liggen zoals onze pluis ook steeds ligt :eek:

4. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ah dankje Lilib en Pluisjes! Dan koop ik voor nu geen flesjes! (En al zeker niet die Calma van Medela)(waarom die juist niet?)

Met de ligging ben ik nog niet zo bezig aangezien uk nog lekker draait en wiebelt. Maar jullie zijn ook al wat verder..
    Tot nu toe hoofdje voornamelijk naar beneden (of links of rechtsonder)

Vanavond naar een concert.. Ik ben benieuwd hoe uk daar op gaat reageren! Nu eerst een tukkie doen. Anders hou ik het niet vol! ;)

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik had die dus gekocht en vond het een vreselijke speen. N had honger, pakte dat kreng niet meer en hij gaat echt ver het keeltje in. Alleen die speen was al 15 euro! :$ Goed, deze ging een stuk beter: 1 Closer to Nature Anti Colic Plus-fles van 150 ml | Tommee Tippee

Als de bv echt niet lukt, heb je inderdaad zo een fles in huis, waarschijnlijk krijg je er ook nog wel een. In mijn semi-blije doos zat er ook een. :D maar als je rustig blijft en de hulp van de kraamverzorgster goed opvolgt, gaat de bv meestal gewoon goed hoor!

Als je dan later gaat oefenen met de fles omdat je bijvoorbeeld weer richting werk gaat, dan oefen je tussen de voedingen door, dus kan je kindje, zonder honger, gewoon wennen aan dat gekke ding :p

Mocht je het een fijn idee vinden, kun je ook een pakje kant en klare voeding kopen. Dan heb je iets achter de hand voor de zekerheid. Wij wonen in het centrum, maar woon je iets verder weg kan dat misschien geruststellend zijn.

Lilib waarom adviseer jij de calma niet te kopen? Gewoon nieuwsgierig? De medela kolf vond ik trouwens prima. Voor zo ver kolven prima kan zijn :D

Ligging, die van mij draait nog vaak, ook als het voor mijn gevoel niet past :p Ga er vanuit dat ie de weg goed gaat vinden, hij ligt nu nog neit vast hoor :)

6. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik heb niets tegen Medela als merk. Ze hebben inderdaad prima kolven, Marlous. (Avent ook ;)). Maar die specifieke fles, Calma, is gebaseerd op een verkeerd principe. Volgens Medela drinkt een baby alleen door gebruik te maken van vacuum. Volgens mij is de tongbeweging van de baby ook een belangrijke factor bij het borstvoeden. Bij die Calma komt er echt alleen iets uit de fles als de baby genoeg vacuüm creëerd. De tong speelt geen enkele rol. Dat is volgens mij niet natuurlijk en niet vergelijkbaar met hoe de baby aan de borst drinkt.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou, mijn nieuwe bh is binnen... vind wel dat ie de boel vrij plat maakt. Wel jammer. Niks geen mooi decolleté... Maar goed, hopelijk zit ie wel lekker, dat is ook wat waard :)

Ik maak me inderdaad ook wel zorgen over de ligging. Tijdens de 3d echo zat ie parmantig rechtop, tijdens de afgelopen controle ook, maar dan andersom. Dus draaien kan ie nog wel, als ie maar in een stuit blijft. En dat willen we natuurlijk niet...

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb de Medela Swing borstkolf. Beviel prima, maar geen ervaring met andere merken dus weet ook niet beter :p

Qua flessen bij mijn zoonje Difrax gebruikt met 1-2-3 speen. Beviel ook super.

Ook ik wilde borstvoeding gaan geven. Ik had wel een pak kunstvoeding gekocht voor zonodig maar die bleef dicht omdat de kraamzorg zelf van die zakjes kunstvoeding bij zich had. Als de kleine dan te weinig binnen kreeg gebruikte we zo'n zakje van haar en hoefde ik de grote verpakking niet open te maken.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij BV zijn flessen en kunstvoeding idd niet nodig. Bij moeizaam drinken zou je in het begin ook kun vingervoeden of met een cupje. Weet je kraam als het goed is allemaal...

Bij M heb ik bijna alle flessen geprobeerd. Ze vond ze allemaal k*t. Uiteindelijk gekozen voor modderen met avent. Na een maand of 6 ging het beter. T heeft ook een modderperiode gehad. S nauwelijks. Wel prettig van meneer Philips is dat ze nu een nieuw type fles hebben waardoor we eigenlijk een hele nieuwe flessenuitzet nodig hebben. Ben geneigd om voor een concurrerend merk te gaan :). Maar misschien heeft onze topetos nog een geheime voorraad of kunnen ze wel besteld worden. Maar onze keuze voor avent was vooral vanwege het feit dat je die overal kunt krijgen.

Nadeel van de tommie tippie vond ik dat er altijd een restje achterbleef. Met kv is dat niet boeiend maar wel met mijn bloedig gekolfde mamamelk ;)

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Freestyle

Ik heb deze borstkolf. Briljant! Mn schoonzus heeft avent en die heb ik ook wel eens uitgeprobeerd... valt echt in het niet (sorry). Nu hoefde zij maar naar haar tiet te kijken en ze spoot melk dus voor haar boeide het niet. Ik kolfde best behoorlijk maar wel meer en sneller met die medela.

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb voorlopig alleen even de handkolf van medela. Mocht alles lukken en ik machinaal willen melken, dan is die kolf zo gehaald natuurlijk. De eerste dagen zal de meeste melk hopelijk sowieso in uk verdwijnen en niet in de diepvries. Ik was tenminste niet van plan om de eerste dagen ergens heen te gaan...
    Of denk ik nou te simpel?

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo heb ik het bij M ook gedaan. Die handkolf is ook fijn. Vraag wel goede uitleg aa je kraam. Ik kwam er pas vrij laat achter hoe ik mn kolf echt goed kon gebruiken (ben niet zo van het lezen van gebruiksaanwijzingen).

Simpel is goed!

:D

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ohw fijn om te horen dat er meer zijn die zich wel zorgen maken over de ligging. ik weet dat het nergens op slaat omdatik idd ook nog niet zop ver ben, maar ik blijf er gewoon mee bezig. Vooral omdat ik kleine man voortdurend op mijn blaas voel trappen en hij eigenlijk elke echo en controle in dezelfde houding ligt. lekker rechtop dus.

Voeding, ik ga voor BV maar heb voor daarna om te wennen aan de fels en als het niet lukt de startersset van tomme tippe gehaald en ook de elektrische borstkolf van tommee Tippee. Vond ik wel zo makkelijk.

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier ook wel zorgen om de ligging, hoewel ik altijd het idee heb dat ze met haar hoofd naar beneden ligt. Dat werd vandaag bevestigd door de vk. De kleine kan uiteraard nog alle kanten op draaien. Ik ben zelf ook als onvolledige stuit ter wereld gekomen, met de voetjes als eerst. Vandaar de angst.

Ik wacht ook nog met het aanschaffen van flessen en een kolf. Als de bv wil lukken dan ga ik voor de Medela Freestyle. Een vriendin van me heeft hem ook en ze kolft 5 dagen per week op haast werk. Ze heeft ook de calma flesjes en vindt ze juist ideaal. Haar kleintje heeft een sterke zuigebehoefte en zou andere flesjes te snel weg drinken. Met deze fles krijgt hij genoeg weerstand. En zo kan hij ook nog goed aan de borst blijven drinken.

15. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@ikapika ik heb de zelfde kolf apparaat :)

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb trouwens pas een kolfapparaat aangeschaft na de kraamperiode. In de kraamperiode mocht ik die van de kraamzorg lenen. (uiteraard gebruiken ze steeds een nieuw lijnensetje :p) En aangezien die prima beviel heb ik er ook zo een aangeschaft.

17. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kolfsetje gekregen van mijn schoonzusje, weet eigenlijk niet eens van welk merk. Het is een hand- en elektrische pomp. Wel fijn dat ik daar uit kan kiezen.

Ik heb zojuist misschien een impuls aankoop gedaan! Het wordt hier morgen en overmorgen erg warm, en ik heb vorige week ook bijna geen stap verzet dus ik heb een bad gekocht met pomp! Dan heb ik in ieder geval wat verkoeling. Is dit ook wel een leuk ding voor als het volgend jaar weer zo warm is met een baby erin?

bol.com | Waimea Quick Up Zwembad - 243x69cm + 12V Filterpomp | Speelgoed

18. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Pluisjes, heerlijk!! ik wou dat ik daar ruimte voor had!! Wat een goed idee! Tuurlijk is dat leuk met een baby erin. Hij is alleen wel zo diep dat je er samen in moet. Je kan nu niet naast het badje zitten als baby erin speelt. Ach lijkt me geen probleem ;)

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Pluis, waar woon je? Kom ik ook even mijn voeten in het zwembad hangen :D

20. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik ga vandaag en morgen lekker werken. Lang leve de airco! Hopelijk warmt het huis niet te veel op, zodat slapen goed gaat... Dat is voor mij het grootste probleem met de warmte.

Deel Deze Pagina