Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh Pluis, wat mooi!!

En ja, ik geloof dat je in het begin inderdaad geacht wordt met een bh te slapen. Ik slaap ook in mijn natuurlijke outfit, dus als de boel beneden weer een beetje dicht is, zou dat alleen een bh zijn. Lijkt me niet heel fijn zitten (al doe je natuurlijk wel zonder beugel). Ik heb daarom de lilypadz besteld. Dat zijn siliconenpads die je borst feitelijk zouden moeten dichtduwen en zo lekkage moeten tegen gaan. Geen idee of die plastic zuignappen wel lekker zitten en of ze werken, maar ik wilde het zeker maar eens proberen.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @pluisjes mooi hoor:)!

3. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Mooie foto's pluisjes...!!

Hier ook nog een foto van onze zoon met de 3d/4d echo... Ook nog niet eerder geshowd... ;)
    Gemaakt met 25 weken..

Bijgevoegde bestanden:

• baby.jpg
      baby.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      7
  4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    teiltje water zal hier straks ook aan de orde zijn vrees ik

ik slaap ook zonder bh, dus vrees dat het wel een aanpassing zal vragen, maar aan de andere kant, zal wellicht zo moe zijn, dat het misschien wel geen probleem meer zal vormen tegen dan...

mooie echo's meiden! we hebben dat niet zo'n 3D echo

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Mooie echo-foto's allemaal zeg!

Ik slaap ook altijd zonder BH maar in de kraamweek met. Het was iets wat kraamhulp de eerste keer niet zei, dus ik gewoon zonder BH naar bed. En toen werd ik dus midden in de nacht wakker in een plas (!!) van mijn eigen BV. Ieuw... Sinds toen dus BH gedragen met slapen tot BV zodanig weinig was dat er van zichzelf niks meer uit lekte.
    Bij de tweede wel een nachtje met geslapen, voor de zekerheid. BV komt toch op gang, maar ik had na de bevalling tabletten gekregen om het tegen te gaan. Ik durfde daar niet volledig op te vertrouwen, maar na een nacht heb ik toch zonder geslapen want er kwam geen druppel meer.

Vandaag de groeiecho gehad. Ons kleintje lag met de handjes voor het gezicht dus een mooi plaatje van zijn gezichtje kregen we nu niet te pakken helaas. Verder was alles gelukkig goed. Ons kindje wordt nu 1600 gram geschat. Ik ben blij dat het niet buitensporig groot is (tel er gemiddeld tot de 40 wk nog 2 kilo bij).

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Megacarls, maar dat is dan een of twee nachten. Als je wel borstvoeding wil gaan geven en het lukt, dan gaat dat wel iets langer duren natuurlijk.
    Maar druk op je borsten (strakke bh) schijnen idd de stuwing tegen te gaan. Dus je ontkomt er niet echt aan, vrees ik. Maar goed, hopelijk werkt mijn oplossing dus ook...

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Druk op je borsten kan ook zorgen voor borstontsteking. Dus als je een bh aan wil dan een hele zachte die enkel je borstcompressen op zn plek houdt. Ik heb nooit met een bh geslapen. Een beetje strak shirt is genoeg.

Tegen stuwingspijn helpen warme compressen. Een warme douche. Warmte dus. Eventueel zachtjes masseren. Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding heel veel goede tips bij dit soort problemen. En het borstvoedingsdraadje hier is ook goed. Bij hele heftige stuwing zou je kunnen overwegen om het weg te kolven. Ik heb dat bij de jongetjes wel gedaan. Heeft bij mij nooit gezorgd voor overproductie wel voor een mooie voorraad melk ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van noppies hebben ze ook voedingsshirts met geintergreerde 'bh'. Zoiets kan ook handig zijn.

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar bij een tshirt heb je s nachts nog meer aan dan alleen met een bh. En blijven de pads dan wel goed zitten?

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde meer een hemd ;). Gewoon bij hema gekocht..... Als het een beetje strak zit bleef het bij mij wel zitten. Bij prenatal verkopen ze noppies voedingshemdjes maar dat is denk ik hetzelfde gevoel als een nachtbh. Als je een beetje zoekt is er ook wel sexy nachtkleding te vinden.

Ikbenmama, lingerievoortwee, boobsnburps (be), noppies, prettymum, anita hebben allemaal een webshop met veel keuze.

Positiekleding - nachtkleding - nachtjurk met voedingsfunctie

https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/mode+voor+de+nacht/beha%27s+om+in+te+slapen#.UfzHRaNNcb0

11. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojee! Ik heb over zulke dingen nog helemaal niet nagedacht! Dat moet je ook in huis hebben natuurlijk, zoogcompressen.

Ik zei net tegen manlief dat ik een voorgevoel heb dat ik maar één week van mijn verlof ga genieten en dus vroeg ga bevallen. Al hoop ik dat ik gewoon mijn vijf weekjes ga volmaken! Vreemd zulke voorgevoelens hebben jullie dat ook met bepaalde dingen?

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @pluisjes

Ja zowel mijn man als ikzelf hebben een voorgevoel over dat ze vroeg komt. Hadden beide zonder het elkaar te vertellen dezelfde datum in ons hoofd. En dat het overdag begint.

Maar durf me er niet op vast te pinnen omdat ik als het niet zo is nog zo lang moet wachten. Maar het voorgevoel is wel heel sterk aanwezig.

Hier: Ik ben momenteel nogal an de lijstjes en nu heb een aantal dagen heel zorgvuldig en met heel veel nadenken een uitzetlijst gemaakt en nou ben ik hem kwijt:(. Grrr..

Gaat nergens over maar toch vindt ik het stom!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had helemaal geen voorgevoelens. Jan zei wel dat M zou komen op zn eerste vrije dag... hij had gelijk ;). Maar was vooral wishful thinking.

Ik zou het heel gek vinden als meisje vroeg en overdag zou komen. Alledrie rond uitgerekende datum (39.5 40.0 40.1) en allemaal begon het diep in de nacht en zijn ze in de vroege uurtjes geboren. Snelle bevallingen dus (4 / 2,5 / 2,5 vanaf eerste buikkrampje). Maar laat of heel lang bevallen sluit ik niet uit.

Borstcompressen van Natusan vond ik heel fijn.

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Mijn man zegt dat ie op 13 sept. wordt geboren, maar alleen omdat dat vrijdag de 13 is en we ook op een vrijdag de 13e getrouwd zijn :)
    Leuk bedacht, maar ik vind het een beetje te vroeg... ;)

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik had bij onze oudste ook een voorgevoel dat ik de datum niet zou halen. Dat was alleen heel vroeg in de zwangerschap want zowel mijn oma als mijn zus liepen ver over de datum (tot gevaarlijk aan toe, oma daarom 2 doodgeboren kindjes en daarom mijn pa enigs kind (omdat ze toen, ruim 60 jaar geleden nog niet veel deden om in te grijpen), mijn zus moest met spoed ineens een KS). Daarom ben ik er op een gegeven moment maar rekening mee gaan houden dat dat iets erfelijks was en bij mij ook wel langer zou duren. Toch had mijn eerste gevoel gelijk. Onze oudste kwam iets eerder (4 dagen). Zo trots was ik op mijn 'spontane weeën' :D.

Bij onze tweede dochter had ik sterk het gevoel dat het weer een meisje was. Ook alleen in het begin hoor, na een paar weken konden ze me alles vertellen, maar toch was dat gevoel weer juist. Ook was mijn roze wolk nooit zo aanwezig en was ik veel langer veel voorzichtiger. 'Eerst maar eens zien dat alles goed gaat..'-achtige uitspraken nog lang gehad. Achteraf ook weer zo'n dingetje... had ik toen ook al een bepaald voorgevoel? Of was dat het logische gevolg van een miskraam tussen de 2 meiden?

Overigens hield ik ook rekening met een miskraam. Ik was erg verdrietig toen onze 2e zwangerschap een miskraam werd, maar was niet verbaasd. Ik hoor het om me heen zo veel dat ik simpelweg dacht; ik zal ook wel een keer aan de beurt zijn. Toch, als ik in onze vriendengroep kijk, is er maar 1 vriendin met mij die ook een keer een miskraam heeft gehad.

Ook nu ga ik er weer heel voorzichtig mee om. De vanzelfsprekendheid is compleet weg. Ik hoop maar dat dat een logisch gevolg is van wat we hebben meegemaakt. Over geslacht had ik nu geen voorgevoel. Ook over de datum niet, al ga ik er gewoon vanuit dat ik eerder ingeleid wordt, omdat de gyn dat nu eenmaal heeft gezegd. Anders dan dat... geen voorgevoel dit keer.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben in juni 2012 bevallen dus zoogcompressen had ik nog liggen :p

Ik dacht bij hem ook dat ik te vroeg zou bevallen maar hij kwam pas met 41.2 :p Dit keer weet ik zeker dat ik te vroeg ga bevallen want het wordt een keizersnede :D

Grappig, ik ben ook heel erg van de lijstjes op het moment. Heerlijk om er weer een paar weg te kunnen gooien omdat het geregeld of compleet is!

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik heb nu de zoogcompressen van Lansinoh. Die zijn heel fijn. Als ik ze niet zou dragen overdag krijg ik toch vlekken in mijn shirt. 's Nachts heb ik een handdoek liggen just in case.

Ik heb geen gevoel over of ik vroeg ga bevallen of niet. Ik zier het wel :D

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen voorgevoelens over te vroeg of te laat. Wat mij betreft mag ie wel een beetje vroeg komen, maar verder zien we het wel.
    Ik ben wel bang dat ik ineens toch naar het ziekenhuis zal moeten, dat ik dan net zo'n nare gyn krijg als bij de embryo-terugplaatsing. Of dat het een stuitje wordt (tot nog toe bij de controles zit ie mooi rechtop ipv ondersteboven, wel steeds anders trouwens, maar altijd rechtop) en dat ik een keizersnee moet. Keizersnee betekent uiteraard ziekenhuis, en bij een eventuele volgende bevalling ook weer ziekenhuis. En alle vrouwen hier in de straat die een stuit en keizersnee hadden kregen de BV niet voor elkaar. Zou ik heel erg vinden. Ik pieker daar echt wel over!

Hebben jullie ook dat ie op en af druk en rustig is?
    Volgens mij is ie op groeidagen heel rustig (spanning op mijn buik en weinig schopjes) en daarna weer een paar dagen een ontspannen buik en een hoop schopjes en friemels.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij gespannen buik voel je bewegingen ook minder dus klinkt heel logisch. Hier ook wel drukke en rustige momenten. Bij een gespannen buik veel minder.

Sommige eigenwijze kindjes gaab echt pas op het allerlaatste moment goed liggen. Nu is echt nog niet het moment om je daar zorgen over te maken. Bij T heb ik bij 35w een liggingsecho gehad omdat de verlos het hoofdje niet goed kon plaatsen. Ze vermoedde volledig ingedaald maar twijfelde. Het vermoeden bleek juist maar men... wat een stress ;)

Ks kan betekenen dat je voeding moeilijker op gang komt maar in mijn omgeving ook zat voorbeelden van geslaagde bv

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Megacarls, ik vind het niet zo gek dat je nu afwachtender bent ed. Met wat jij hebt ervaren is zorgeloos genieten alles behalve vanzelfsprekend. Hopelijk gaat dat na de geboorte weer terugkomen voor jullie!

Deel Deze Pagina