Vriendin van me kreeg steeds te horen dat hun kleintje goed lag, maar waar ze dachten dat het kontje zat, was kennelijk toch het hoofdje, en andersom. Ofwel: onvolkomen stuit. Op vrijdag dacht ze dat er iets niet klopte, snel naar VK en geconstateerd dat er iets niet klopte. Direct door naar gynaecoloog, keizersnee ingepland voor een paar dagen later en nog voor het zover was meldde de kleine zich en werd het een spoedkeizersnee. Ik denk dat ik aan het eind toch nog even om een extra echo vraag om te checken of ie echt wel goed ligt!!!
Bij twijfel of onduidelijk verwijst een goede verlos door voor echo. Was een hele leuke echo want de echoscopiste wilde hun nieuwe 3dapparaat even uittesten. Geen bezwaar!
Thauma, bv na ks is wat lastiger, maar je zou vast een lactatiekundige kunnen bellen. Die hebben zeker tips over hoe je alles zo goed mogelijk kunt laten lopen om bv voor elkaar te krijgen. Misschien geeft dat wat meer rust op dat vlak. Als er iets negatief werkt op bv is het stress!
Oh dat zal ik dan ook zeker doen hoor. Maar het hele gebeuren ziekenhuis en keizersnee spreekt me gewoon heel erg niet aan. Ik wil gewoon thuis bevallen en het zo natuurlijk mogelijk laten verlopen. Dus als dat niet kan zou ik dat gewoon erg jammer vinden. Ach, menigeen hier heeft hele nare dromen... dit is een beetje mijn nare scenario-gedachte.
Ik zou denk ik wel erg balen als een KS zou moeten, maar ja het is dan natuurlijk niet voor niets. Ik ben zelf als onvolledige stuit ter wereld gekomen via een natuurlijke bevalling. Dat spookt af en toe wel door mijn hoofd. Ik voel onze uk wel bijna altijd met het hoofdje omlaag. Dat is denk ik toch haar voorkeur. Mijn collega stond gepland voor een KS i.v.m. een volkomen stuitligging, maar de kleine meldde zich eerder en is via een natuurlijke bevalling ter wereld gekomen. En dat allemaal in zes uur tijd vanaf de eerste wee...
Zo, de eerste fase zit er weer op: bezoekje aan de fysio en de boodschapen. Nu de deuren open staan beneden ga ik eerst even beneden aan de slag: opruimen, stofvegen, stofzuigen etc. En daarna vertrek ik naar boven om daar hetzelfde te doen en daarna eens aan het werk te gaan achter de computer. Ik hoop dat het me lukt vandaag om de dag eens nuttig te besteden. Salapio... foto's???
Ha die foto's staan ergens digitaal op de laptop. Laat ik die nou zelden aanhebben (staat boven). Bovendien is T buiten de buik nog veel mooier
Zo Thauma, jij bent nog actief! Ik heb zaterdag ochtend weer eens wat aan het huishouden gedaan omdat mijn broer+kids op bezoek kwam, maar na een krappe 2 uurtjes was ik er echt wel klaar mee. Gelukkig heeft mijn man vakantie en doet hij het meeste in huis!
Kost het moeite LiliB? Ik heb het geluk dat ik me prima voel. Merk wel bij traplopen (naar zolder) dat ik sneller buiten adem ben. Idem voor een flink eind fietsen (vrij zware fiets), maar als ik uurtje werk en dan een uurtje pauze hou (zitten: was opvouwen/computer oid) kom ik de dag redelijk productief door. Ben blij toe, want er is genoeg te doen hier.
De zwangerschaps ischias helpt niet mee en mijn ijzer is wat laag, maar heb me eigenlijk de hele zwangerschap niet fit gevoeld. Gelukkig is mijn werk vooral zitten achter mijn bureau. Maar als ik 's ochtends de honden heb uitgelaten voel ik me al bijna uitgeput. Met regelmatig pauze lukt het me nog best om wat dingetjes te doen in huis, maar niet erg veel meer.
Huishouden staat hier ook op laag pitje. Maar dat is altijd wel zo. Op de rustige momenten als S slaapt en M en T spelen dan ga ik het liefst ff leggen . En voor de rest doe ik leuke dingen met de kinderen. Huishouden snelsnel tussendoor (was, zuigen, opruimen en wc). Echt schoonmaakwerk is voor het weekend.
Hey meiden, Hoe is het hier? Lekker gekletst weer zie ik. @thauma het zal vast wel loslopen toch met de kleine die goed komt te liggen. Hier lag ze altijd op de echo's met d'r koppie naar beneden maar volgens mij ligt ze nu dwars zover ik kan voelen. Ik ben ook wel bang voor een ks hoor. Als het niet anders is dan is het niet anders maar toch liever niet zeg maar. Heb je geen last van de warmte? Ik ga ook maar van alles in huis doen (met pauzes dat wel) maar vindt het toch wel erg warm. @lilib vervelend dat je je niet fit voelt zeg! Ik merk dat nu alle vermoeidheid eruit komt dus ik zie wel hoe het gaat. Ik hoop voor je dat je toch nog een beetje energie krijgt en wat minder pijn! Fijne dag dames!!
LiliB, dat is niet lekker nee. Die ischias had ik even niet meer in mn hoofd, sorry. Logisch dat dat niet meehelpt nee! Ik prijs me ook bijzonder gelukkig dat ik me zo goed voel. Probeer wel rustig te doen hoor, dus geen gekke dingen, regelmatig rust, niet tillen, niet op trapjes staan enzo. Ik ben ook niet de grootste fan van het huishouden. Maar ja, zit nu zonder werk thuis en mn verlof is nog niet begonnen. Ik wil niet straks verplicht rust moeten houden in een rommeltje, of dat de deur hier wordt platgelopen en dat het niet netjes is. Ik probeer dus zoveel mogelijk dingen op te ruimen, weg te gooien, een vast plekje te geven enzovoorts. Spulletjes voor uk zullen de komende jaren ook plek gaan vragen, dus we hoeven niet helemaal meer te doen alsof we met zn tweeen het hele huis kunnen volmaken Nichelle, t klopt natuurlijk ook van die ligging. Dikke kans dat het gewoon goed gaat en dan nog steeds 50% kans dat ik gewoon thuis kan bevallen zoals gepland (50% blijkt alsnog naar het ziekenhuis te moeten ivm allerlei dingetjes). Maar ik heb zo'n hekel aan ziekenhuizen dat ik daar eigenlijk al niet eens poliklinisch wil bevallen met mn eigen vk en kraamhulp! Vind de kamers zo klinisch, de douche is aan het eind van de gang, je moet dan weer de auto in en uit... lijkt me veel fijner om na de bevalling lekker thuis te douchen en dan hup mn bedje in, met uk naast me in de wieg. En die troep... ik moet toch beneden bevallen, dus die troep is beneden. Geloof niet dat ik degene ben die dat gaat opruimen :-D
hier totaal geen voorgevoel wanneer het komt, als het maar komt en gezond geboren wordt, maak het me niets uit! en over bevalling: mijn motto is het noemt niet verloskunde voor niets, ze zullen me moeten verlossen op dat moment, op welk manier dan ook!!! ook nog niet echt bij stilgestaan over het nachtelijke lekkage... amai, er staat me nog veel te wachten!!!
@thauma haha nee dat sowieso niet. Ik wil juist wel graag poliklinisch bevallen maar meer om andere redenen, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je graag thuis wilt bevallen. En het gaat vast helemaal goedkomen! Stay positive. Qua huishouden denk ik er een beetje hetzelfde over als jij. Nu ik niet meer werk kan ik thuis lekker rommelen. Van de week wordt het ook minder warm en kan ik wat meer doen. Wel fijn dat je je zo goed voelt. Ik hoop voor je dat het zo blijft!
Salapio, ik snap dat je weinig huishouden doet met al 3 kinderen! Ik was me net van de week aan het afvragen hoe ik het allemaal zou doen als ik al een kleintje zou hebben en mijn man niet zoveel thuis was (hij heeft nu nog zomervakantie = leraar, maar ook komende maanden werkloos tot ongeveer een maand na uitgerekende datum).
LiliB, je man heeft gewoon ook zwangerschapsverlof, wat lekker! Hij heeft wel uitzicht op een baan begrijp ik? Dat is wel een geruststelling. Mijn man neemt drie weken vrij vanaf de bevalling, dus dat vind ik ook wel heel prettig.
Hier zo gemotiveerd door Thauma dat ik de boven verdieping aan het opruimen ben... Al een paar vuilniszakken weg...net in alle hoeken en kieren aan het zuigen....kapt de stofzuiger er mee!!! Grrrr ben ik eindelijk bezig kan ik niet verder.. En wil niet alles terug zetten nu t nog niet schoon is..dweil is ook al stuk... Alsof ik niet mag schoonmaken!! Ga maar ns kijken of ik ergens een kan lenen... Want nog een paar kleine klussen hierna en ik mag van mezelf de babykleertjes gaan wassen... Ik moet me er wel toe zetten hoor. Mis m'n bewegingsvrijheid.. Ga nu niet ff makkelijk op m'n knieën onder bed en kasten om dan even weer op te staan... Jaloers Thauma!
Hier geen schoonmaakwerk. Heb 2 uurtjes in de week een huishoudster en die doet de badkamer en van boven naar beneden goed stofzuigen. Ik hou alleen beneden het stofzuigen en dweilen bij en toilet. Heb zo'n hekel aan het schoonmaakwerk! Bovendien mag ik het nu niet ook. Net lekker 3 uurtjes met zoonlief meegeslapen! Heerlijk zeg! Ik ga elke middag met hem mee maar 3 uur slapen is wel erg luxe! Hij heeft vanmorgen de bof/mazelen/rode hond prik gehad.... Misschien dat het daar ook mee te maken heeft...
Graag gedaan Humpy Tip: wees niet zo dom om met dit weer 's middags te gaan strijken. Ik dacht t beddengoed even mooi glad weer op t bed te leggen. Geloof me, dan maar kreukels Maar de badkamer is schoon, de benedenverdieping is netjes en ik ga nu de vierde was ophangen. Dus t gaat best lekker