De 4e was??? Uit hoeveel man bestaat jullie huishouden?? Ik hou de was altijd helemaal bij dus heb hooguit 1 wasje liggen op een dag. Strijken doe ik helemaal niet Heb niet eens een strijkbout/plank in huis
Strijken doe ik ook niet. Jan soms een overhemd. Vaak doet mn moeder dat voor hem . Laat staan dat ik beddengoed ga strijken... Ik had trouwens min of meer hetzelfde huishoudelijke motto met 0 kinderen
Haha, we zijn met zn tweeen, maar als t zo warm is droogt het beddengoed zo lekker snel, dus ik heb twee sets gewassen (een nieuwe uit de verpakking en degene die erop lag, en dan nog een wasje molton, hoeslaken en kussenslopen... en dan inderdaad nog het gewone wasje met kleding. Alles maar vandaag, hoef ik niet iedere dag de droogmolen op te zetten. Oh wat dapper van je, dat je een poets hebt. En verstandig, zeker nu je het zelf niet mag doen. Ik heb niet zulke goede ervaringen met poetshulpen, dus we doen t maar gewoon weer zelf.
Een vriendin van mij moest al haar babykleertjes strijken na het wassen ivm de hygiene. Ik heb wel een strijkijzer maar geen plank... Eerlijk gezegd vind ik het nogal overdreven. Is dit echt verplicht? Vanmorgen gebeld door de kraamzorg en krijg op vrijdag de 13e (september) controle/gesprek. Als dat maar goed gaat! Verder krijg ik met 31 weken zw een groeiecho.. Mijn gewicht is de enige indicatie dus ik ga uit van een verrassingsloze echo dit keer! Van de week controle bij vk gehad en de knoop doorgehakt, ik wil poliklinisch bevallen door de niet echt gestaag vorderende verbouwing van ons huis. Fijn gevoel! ENN tot nu toe nog maar 3,5 kilo aangekomen. Ik snap niet hoe mijn lichaam dit doet! Ik klaag niet! Bleek geen schimmelinfectie te hebben maar heb nu wel een bobbeltje in mijn buitenste schaamlip (sorry dat ik dit even meedeel) waardoor ik nu al een tijdje nogal last heb en waggel.. Morgen misschien de dokter maar weer eens bellen? Vorige week zat die er namelijk nog niet toen ik daar was. Ik denk dat het een puistachtig iets is, het voelde ook alsof er een puist aan zat te komen.. Zucht.. Verder zit ik nog steeds in een jongensnamencrisis.. ik heb er maar weer eens een topic over geopend dus als jullie nieuwsgierig zijn en zin hebben om jullie mening te spuien, be my guest!
Ik was het niet van plan hoor, al die dingen strijken. Sommige dingen mag je niet eens heet strijken. Ik kan me bij geweven katoen (hydrofielen enzo) voorstellen dat het dan voor de hygiene wel uitmaakt, als je daar een hete was en een loeihete strijkbout overheen gooit. Maar zo'n lauwwarm strijkijzertje... ach... Muspoes, leuk die echo's he.. Misschien deze keer wel een tweeling :-D Dat puistje kan op zo'n plek nog wel eens een steenpuistje worden. Heel naar. Komt vast door het broeierige weer van de laatste tijd, gecombineerd met weinig ruimte / constant druk en wrijving. Tja, je hebt waarschijnlijk nog wel eens een onderbroek aan en je benen bij elkaar. Moeilijk te voorkomen helaas. Ik vrees dat er bij zo'n nare onderhuidse puist weinig anders opzit dan het uit te zitten... Uiteraard fris en schoon houden zonder gebruik van zeep (schimmelinfectie). Tegen de schimmel zijn goede middeltjes he, dan ben je er met een paar daagjes vanaf.
Hahaa Thauma een tweeling bij de echo, dat zou fantastisch zijn! Dan heb ik bijna kwartet! Ik wacht het idd nog maar ff af met die 'puist'. Ik draag idd wel eens een onderbroek en om nou de hele tijd wijdbeens door het leven te gaan Komt vast goed.
Inderdaad. Hij is leraar basisonderwijs, maar geen vast werk, alleen invallen (voorlopig geen vacatures in het basisonderwijs hier). Dat heeft hij nu 3 jaar gedaan en nu moet hij 3 maanden stoppen omdat ze hem anders verplicht zijn een contract aan te bieden. Daarna kan hij weer verder invallen. We zijn erg blij met de timing en omdat ik een goede vaste baan heb levert het niet te veel zorgen op. Fijn dat jou man ook een paar weken thuis is na de bevalling. De 2 dagen waar ze recht op hebben vind ik wel erg weinig.
Ik vind de 2 dagen inderdaad ook erg weinig. LiliB, bij jullie is de timing dat wel heel fijn. Al is het wel vervelend dat er zo geen vast contract gegeven hoeft te worden. Een leidster van onze KDV heeft dat nu ook. Het is niet anders, maar ik zou er wel flink van balen. Bij onze oudste heeft mijn man een week in de ziektewet gezeten (had ontstoken voet), bij de tweede zou hij 2 weken vakantie opnemen maar werd het -van-bevallingsverlof-naar-uitvaart/bijzonderverlof-naar-een vakantiedagje extra. Kostte hem uiteindelijk nog weinig dagen. Nu is weer het plan om na het bevallingsverlof 2 weken vakantie op te nemen. Ikzelf ga 6 wk van te voren met verlof (omdat ik doorwerken tot 4 wk in de zorg echt gekkenwerk vind en ik nu al halve dagen werk (50% ziektewet) dus ik heb ook geen keuze meer maar moet 6 wk van te voren). Daarna neem ik nog wel 6 weken extra volledig ouderschapsverlof op. Bij onze oudste moest ik na 10 weken weer gaan werken terwijl onze dochter net een weekje een goed ritme te pakken had en eindelijk, na veel lange en zware weken, minder huilde. Ik was echt net begonnen met genieten, en toen moest ik weer gaan werken, 32 uur per week. Dat viel me toen zo zwaar. Nu ga ik ook, na 6 wk ouderschapsverlof, ook nog eens de rest van mijn ouderschapsverlof op maken door een derde van mijn uren per week minder te werken. Hoe gaan jullie dat doen? MBT huishouden. Ik doe ook het hoognodige. In mijn vorige zwangerschappen werkte ik in mijn verlof hele lijstjes af omdat er straks toch een kraamzorg hier rond loopt en in al mijn kastjes kijkt. Ik zie straks wel of ik dat nu ook ga doen. Nesteldrang is nog niet echt aanwezig hier. Ik merk dat ik er weinig energie voor heb nu. Ik zou nu best een hulp in de huishouding willen, maar het zou maar tijdelijk zijn, en dan vind ik het zo moeilijk om het weer stop te zetten. Daarbij, waar vind je zo iemand? Babykleertjes wassen, uiteraard wel, maar strijken, alleen de eerste was gedaan volgens mij. Zodat het allemaal mooi in de kast ligt te wachten. Hydrofieldoeken doe ik nu ook niet meer, zijn allemaal nog schoon van de vorige kraamtijd. Die was ik nog wel hoor, maar dan goed uitslaan en uithangen (in de droger worden het van die opgefrommelde dingen die niet te vouwen zijn) en zo de kast in. Ik strijk normaal ook niks. Mijn man zijn overhemden zijn het enige wat gestreken moet worden, maar dat doet hij zelf. Elke ochtend voor hij ze aantrekt. Heerlijk! Af en toe heb ik dan nog een bloesje, maar niet vaak.
Ik vind dit echt enorme onzin hoor! Vooral niet te gespannen doen. Hier gaat de was van de baby gewoon bij onze was in met lidl wasmiddel en lenor wasverzachter. Strijken dus niet.
Ik ga 5,5 week van te voren met verlof, en niet omdat ik nou zo'n fysiek zware baan heb. Ik merk al weken dat mijn concentratie ver te zoeken is. Ik denk vooral aan alles wat met zwangerschappen en baby's te maken heeft. Na mijn verlof ga ik 32 ipv 40 uur werken. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik vind mijn werk heel leuk, dus dat helpt, denk ik! Als hij niet veel te laat komt ben ik zo'n beetje een week voor kerst weer terug aan het werk, dus dan snel weer vakantie. Kan ik even rustig wennen
Strijk, ik strijk babykleertjes ed niet. Poetsen voor de kraam, als ik ga poetsen dan is het voor mn gezin en mezelf noet voor een kraamhulp die misschien een kastje opentrekt. Gelukkig weet ze al waar ze terecht komt Verlof, Jan neemt 3 weken vakantie op. Bij M, T en S idem. Ik 4 weken voor de datum maar ik heb nog vakantie tot 2 sept. Dan nog een ruime 2 weken... er vallen 3 vakantieweken in mijn verlof en ik moet nog regelen dat dat achter mn verlof wordt geplakt. Planning technisch is dat te doen of de bureaucratie dat ool vindt is een tweede. Maar dan hebben ze een goeie aan me . Ik neem.geen ouderschapsverlof op. Werk 0,6 waarvan een avond.
Hier weer twee weken vrij te zijn geweest nu weer aan het werk. Zag er toch wat tegen op maar het viel me honderd punten mee! Ik moet nog even bekijken hoe ik het doe, Ik ga misschien nog de eerste week van september werken maar ook misschien tot september. Ik vervang nu iemand die met zwangerschapsverlof is. In januari ben ik in principe weer min-maxer, moet ik minimaal 7 uren werken. Maar het rommelt behoorlijk in onze organisatie dus misschien lig ik er dan ook weer uit, misschien zijn er dan juist ook weer kansen. Ik maak me er eerlijk gezegd niet erg druk om . Qua nesteldrang heb ik de eerste lichting was ook gestreken maar de laatst gekochte kleertjes niet. Vind het toch ook wel onzinnig. Ik merk dat ik nu graag zelf dingen wil gaan maken: kussentjes, hemeltje etc.
Ik was van plan de kleinste kleertjes ergens rond week 34 te gaan wassen en dan netjes in de kast te hangen. Ik heb wat nieuwe kleertjes, maar ook wat krijgertjes. Die ruiken vrij heftig naar wasmiddel, maar wil ze hoe dan ook zelf gewassen hebben. Ik heb nu vooral de nieuwe lakentjes enzo gewassen want die stonken zo! Kan je nog zo goed ventileren, maar even in de wasmachine doet toch wonderen. Vandaag weer een lekker doe-dagje. Vanmorgen even poetsen/opruimen, daarna even de stad in voor wat boodschapjes. Dan even kijken bij een wieg via marktplaats en dan even rustig wat werk op de computer afmaken. Rond 2 uur heb ik de intake van de kraamzorg. Ben benieuwd wat die allemaal zeggen of willen weten. Wat betreft de wieg hebben we het trouwens min of meer opgelost. We nemen eerst de familiewieg in gebruik. Dat kan dus maar ongeveer 2 maandjes, maar omdat mijn man daar toch inderdaad wel zelf in gelegen heeft (even bij mn schoonmoeder nagevraagd) vinden we het toch wel heel speciaal. Voor de weken/maanden erna nemen we dan zelf een wieg. Beetje dubbelop, maar het is niet anders. Ik ga niet de tijd die onze kleine in de wieg heeft voortijdig afbreken zodat we er een beetje tussendoor gemoffeld kunnen worden. Ben ik nog steeds wel boos/verdrietig over eigenlijk. Maar goed, dan maar zo. Zo groot is een wieg nou ook weer niet om even van zolder naar beneden te halen en op te maken. Dat lukt in december best wel.
ik heb ook niet de kuisziekte hoor, denk dat ik niet 1 dag langer en gelukkiger zal leven omdat mijn huis wat vaker werd gepoetst.... strijken doe ik wel maar bijlange niet alles hoor, alleen strikt noodzakelijk ik stop 6 weken van te voren en heb 10 weken erna, weet nog niet hoeveel en wanneer mijn man juist zijn verlof gaat nemen, maar kan dat vrij gemakkelijk regelen dus we zien wel
Wij zijn hier een jaar of twee komen wonen. De zolder is nog steeds een beetje een opslag van spulletjes en die wil ik graag netjes hebben. Plus we hebben de kastjes natuurlijk ingedeeld als een tweeverdienershuishouden. Daar komen nu en straks allemaal kinderspulletjes bij. Ik vind het dus wel fijn om mijn werkloze tijd goed te besteden om plek te maken en alle spulletjes een vaste plek te geven, ruimte te maken voor de nieuwe spullen en alle overbodige troep weg te doen. Ik ben dus geen vier keer in de week aan het dweilen. Ik ga gewoon gestructureerd het huis door en over een paar weekjes is dan alles lekker netjes. Eindelijk En dat geeft me wel rust, omdat we straks niet alleen een kraamhulp over de vloer hebben (ben slecht met mensen die overal aan moeten zitten en in mn kastjes enzo), maar ook mensen die op bezoek komen, komen oppassen en noem maar op. Ik word er onrustig van als het een rommeltje is, dus vandaar mijn inspanningen nu. En... er staat nu een wieg in onze slaapkamer. Grappig wel
Leuk Thauma. Hier ook veel gerommeld toen ik zwanger was van M. En dat blijft. Sinds kort hebben we een knutseltafel (oude eettafel) in de kamer zodat M en T ongestoord kunnen tekenen, knutselen en spelen (ivm S) en de eettafel een iets minder grote zooi is. Het eerste deel is een succes. Het tweede heel wisselend .
Salapio, ik kan het me heel goed voorstellen. Wij hebben een knutseltafel op zolder. Ook voor mijn eigen knutseldingen dus. Sieraden maken, schilderen etc. Heerlijk om dat gewoon te kunnen laten liggen als je gaat eten inderdaad. Tja... je krijgt nu eenmaal rommel met kinderen he. Is volgens mij niet te voorkomen. Was een tijdje terug bij mensen die alles zo verschrikkelijk netjes hadden, bijna steriel. Vroeg me af of ze nou de hele dag liepen op te ruimen of dat die kids gewoon niets mochten...
ha meiden! Hier weer controle gehad bij de vk en uk doet het goed! De buik was mooi en op termijn, en hij lag lekker met zijn koppie naar beneden. Zegt verder nog niets, maar van mij mag hij zo blijven liggen Over 2 weken groei-echo, ben wel benieuwd! Strijken... nee, daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Babywas gewoon aan de lijn, alleen met wasmiddel (geen verzachter) en netjes opvouwen, dan komt het helemaal goed. Maar hier is er nog geen wasje gedraaid, er komt wel steeds meer in zijn kastje te liggen. Ze hebben me bij N wel eens verteld dat gestreken hydrofiel-luiers minder makkelijk vocht opnemen? Geen idee of het waar is, maar ik vond het genoeg info om niet te strijken. Heb een geboortepakje gekocht. Echt te lief! En heb hem, eigenwijs, toch gewoon in maat 50 gekocht. N was tenslotte ook een kleintje! Ik wil ook graag thuis bevallen, met N was dat heel fijn. Wat je zegt Thauma, je staat onder de douche, je moppie ligt in de wieg, je bed is verschoond en de vuilnis is weg. Jij bent schoon en kunt zo in je bedje schuiven, heerlijk! Je zei 50% kans te hebben op een ziekenhuisbevalling, hier in Nijmegen (bij het CWZ) hebben ze kraamsuites. Misschien is dat voor jou iets, als back-up? In jouw omgeving dan. Ruime kamers waar ruimte genoeg is voor jou en je partner, eigen douche op de kamer, maar toch de verpleegkundige/gyn hulp die nodig is. Poetsdrang, het begint te komen. Elk stofje wordt gezien, ik stond van het weekend zelfs deuren te poetsen... Manlief keer er vreemd bij... niet geheel onterecht. Humpy, dat was karma, daar moet je je aan over geven Bij N maakte ik me ook wel een beetje druk dat het huis niet perfect was (vreemd soort nesteldrang) maar gelukkig vertelde de kraam ons dat zij heel wat 'andere' huizen van binnen had gezien en dat wij een net huis huis hadden. Toen heb ik met een gerust hart het poetsen aan haar overgelaten Ik heb vandaag ook 2 geboortekaartjes aangevraagd. Een is de jongensvariant van het kaartje van N. Ik kan namelijk geen leuker kaartje vinden... Verlof, ik stop ook met 6 weken van tevoren. Met N erbij vind ik dat wel een fijn idee. In de zorg had ik dat al helemaal gedaan! Dan plak ik er nog 2 vrije dagen tussen en hoef ik pas na oud en nieuw te beginnen. Ik ben na N 32 uur gaan werken. Het is redelijk veel, je bent veel weg. Op zich is dat niet erg, als je een leuke baan hebt. Maar dat is in mijn geval minder, dus dan frustreert het wel eens als je het eerste lachje, rolletje, zit/staan/kruipen mist... ik wil eigenlijk graag ander werk, een andere baan. Daar ga ik in/na mijn verlof mee aan de slag. Maar een andere baan vergt ook goede inzet, dus dat zal ook max 32 uur worden. 24/28 zou ik het fijnst vinden. Oei, het is ene heel verhaal... Nu maar weer verder!
Waar ik daarstraks kwam voor de wieg zag het er ook wel minder netjes uit. Gelukkig was dat vooral de tuin en was de wieg keurig schoon en netjes. Bij twijfel had ik m gerust daar gelaten! Tja, ik ben al heel netjes van mezelf, dus ben al lang blij dat ik nu kan doen wat ik al twee jaar wil doen... met een mooie stok achter de deur. Intake van de kraamverzorging heb ik zojuist achter de rug. Bed is hoog genoeg zoals het nu is, dus dat is prettig. Babykamer prachtig en goed aan vanalles gedacht, zoals subtiel lampje boven de commode. Aangegeven wat mijn verleden is, dus dat ik het belangrijk vindt dat dingen rustig en in goed overleg gaan. Ook aangegeven dat ik borstvoeding heel belangrijk vindt, dus dat ik graag hierin gestimuleerd wil worden en gerustgesteld dat het echt nog wel goed met de kleine gaat, ook al loopt ie wat terug in gewicht (want ja, dat is heel normaal de eerste dagen, behalve als ik t bij mijn uk zie gebeuren natuurlijk!) enzovoorts. Ze gaf aan dat dat heel ongebruikelijk is. De meesten geven aan dat ze t wel willen proberen, maar als t niet wil, nou dan maar niet hoor. Maar goed, al met al prima zo, denk ik. De klossen voor onder het bed krijg ik over een paar weekjes gratis en bovendien thuisbezorgd, ook wel handig. Marlous, er zit hier in de omgeving inderdaad een kraamhotelachtig ding in een naburig ziekenhuis. Ik wil er wel gaan kijken, maar weet niet of ik het doe. Dan is uk in een hele andere gemeente geboren... vind ik eigenlijk ook niet zo heel leuk Hier in de stad hebben ze dat maar afgeschaft. Er heeft hier jaren een kraamhotel gezeten, tot medio vorig jaar. En bedankt! :-S
Klinkt alsof je een positief gesprek hebt gehad met de kraamzorg. Hoe zit het nou met je bed? Het was de goede hoogte, maar er komen wel klossen? Ik ben erg benieuwd naar de intake met de kraamzorg. Ze zouden ongeveer 2mnd van te voren contact met me opnemen... Ik wacht in spanning. Eind van de week ga ik zelf bellen als ik nog niets heb gehoord (ongeduldig? welnee! ).