Haha, daar had ik ook naar zitten kijken bij diezelfde persoon op marktplaats. Wat leuk dat jij m hebt nu! Ik hoop dat ie bevalt!
Hihi Thauma, wat een toeval Als het goed is komt 'ie morgen. Dan kan ik alvast oefenen met knopen en een knuffel
Hoi hoi, Ik kom mij hier ook melden, wel een beetje laat maar dat komt door de demente hormonen die door mijn lijf gieren haha. nog 2 en een halve dag en dan gaat mijn verlof al in. dit ivm dat ik nog een opleiding doe en deze weer in Januari verder ga volgen. Deze zomervakantie lekker gewerk ( 5 dagen in de week) en daarvan komt het einde nu ook weer in zicht, de vaste collega's komen weer terug en de scholen gaan al weer bijna beginnen. Moet eerlijk zeggen dat ik er wel aan toe ben hoor, onze kleine is de heledag best wel druk en ik merk nu ook dat sommige dingen mij nu echt te zwaar worden ( lichamelijk en in mijn hoofd) Ik kijk er dan ook enorm naar uit naar de vrije tijd die ik straks nog allemaal heb om de laatste dingen in orde te maken Ik blijf hier gezellig mee lezen en kletsen
Familiebezoek vandaag. Oma en overgrootmoeder. Gezellig wel Vanmorgen de 3d echo in de herkansing gehad. Uk zat weer parmantig rechtop met zn hoofd in de baarmoederwand. Weer geen succes dus. Zit me niet lekker dat ie steeds rechtop zit. Zou me er prettiger bij voelen als ie soms anders zou zitten of liggen. Heeft toch wat geruststellenders dan dit, ook al weet ik dat alles nog mogelijk is. Welkom tulp... wanneer ben je uitgerekend?
Welkom tulp! @Thauma, het kan nog alle kanten op. Tot 34 weken kunnen ze nog draaien. Onze meid lag dwars vandaag en gaf een ferme trap in mijn zij. Ik loop nu met een flink beurs gevoel bij mijn banden, au Vandaag de draagdoek ontvangen in de post. Ik heb ook al lopen stoeien en ik vind het heel makkelijk om te knopen. Ik had er zelfs een knuffel in gestopt om uit te proberen en even mee rondgelopen in huis Ik denk dat het straks heel praktisch zal zijn bijv. als je snel ergens even heen moet en geen kinderwagen wil mee nemen.
Welkom tulp! @ikapika fijn dat hij goed bevalt, nu al! @humpy dumpy ja ik vond het ook al zo rustig . @thauma jammer dat de uk nog niet meewerkt. Wel gezellig familiebezoek! Ik zou me niet te veel zorgen maken, hij draait vast nog bij! En anders misschien toch even met je vk overleggen wat de mogelijkheden zijn? Weet je iig wat je kan verwachten mocht hij geen zin meer hebben in draaien. Hier niet veel gedaan, beetje in huis gerommeld, en een beetje tussen 2 vetes inzitten. M'n zusje en zwager zijn uit elkaar na bijna 6 jaar en mijn man kan het goed vinden met zwager dus willen hem niet gelijk uit de groep gooien zeg maar. Nu is m'n moeder weer boos en ik heb helemaal geen zin om me er in te gaan mengen maar helaas wordt ik er toch in meegezogen. Lekker extra stressfactor zeg maar. Jammer dat m'n moeder niet snapt dat ik me er niet mee wil bemoeien. Maar genoeg geklaag weer van mij. Jullie verder nog leuke weekend plannen?
Ik ben 18 Oktober uitgerekend Weekeind plannen zijn hier niet zo bijzonder, vandaag lekker rustig gedaan, morgen zouden we naar een autocros gaan maar we zien het toch niet zo zitten, ook omdat het een uur rijden is en je niet echt fatsoenlijk kunt zitten, dus dat is ook niet echt lekker voor mij. Dit weekeind is hier dus een lui weekeindje. Nog 2,5 dag en dan zitten mijn werkdagen er al weer op en ben ik tot Januari lekker vrij
Meiden, wat wordt hier altijd lekker druk gekletst! Over de draagdoeken. Ik mag er van een kennisje één proberen of dat wat voor mij is. Ik weet het merk eigenlijk niet meer. Over mijn bekken, ik heb een heupafwijking dus ik weet niet hoezeer het vervelend is dat mijn bekken ook nu scheef beginnen te staan. Ik denk dat het een logisch gevolg van elkaar is. Ik maak me er niet te druk om, ik kan nog steeds lopen, bukken, bewegen etc. Hier hebben we gisteren een productief dagje gehad. Ik heb de kozijnen in onze slaapkamer geverfd en we hebben een rolhor voor één van de ramen gemaakt. Er moet nog één rolhor dan gemaakt worden. Manlief heeft nog de tuin even aangepakt. En ik ben nog druk bezig geweest voor een buurtfeest Heerlijke zulke zaterdagen, ook waarin ik me lekker fit voel! Ik ontdekte gisteren rode bultjes in mijn lies, ze jeuken wel wat maar had er vannacht meer last van dan over de dag. Het lijken een beetje waterpokken achtige bultjes. Het zit ook op de bovenkant van mijn benen, dus het kan niet van scheren of knellende onderbroek komen. Herkent iemand dit? Ik wilde nu met een geboorteplan beginnen te schrijven, maar ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet. Hebben jullie nog tips?
Ik kan mijn geboorteplan wel naar je mailen. Of even anoniem maken en hier plaatsen. Maar ben pas komend weekend weer in de buurt van mn laptop dus duurt even. En ik ben erg vergeetachtig......... Ik heb een moeheidsdipje. Lijf heeft geen zin. Geest ook niet. MTS wel daarentegen
Ja..daar noem je wat.. Geboorteplan. Heb ook geen idee waar te beginnen.. Idd fijn zo'n productief dagje.. Hier al een paar dagen niet meer..slaap echt slecht en ben echt gaar overdag..gelukkig nog een weekje vakantie..
Ik google nog wel even wat dan Salapio Hier is vergeetachtigheid ook heel erg hoor. Mijn man merkte gisteren op dat mijn korte-termijn geheugen niet meer is zoals het normaal was En hij heeft er last van dat ik niet continu reageer als hij mij iets verteld of zegt. Ik ben erg afwezig en in mezelf gekeerd... hahahaha
@pluisjes ik ben nu ook net bezig met een geboorteplan maar ik doe het aan de hand van voorbeelden op internet. Je kan via Google best wel wat vinden! En dan kan je zien of je dat juist wel of juist niet wilt. Ik ben hier ook behoorlijk vergeetachtig hoor. En een dipje heb ik helaas al een paar dagen, hoop dat dat ook wat minder wordt!
Ben net van de week ook bezig geweest met een geboorteplan. IN eerste instantie voor de situatie 'ziekenhuisbevalling', want er is een aantal dingen waar ik wil dat ze absoluut rekening mee houden. Ik probeer het te beperken tot maximaal 1 kantje A4, puntsgewijs en ook met kopjes er tussen, zodat er snel gekeken kan worden. Je weet maar nooit of je ondertussen nog wisseling van de wacht gaat krijgen e.d. Ik begin bovenaan met een aantal aandachtpunten die in mijn situatie sowieso van belang zijn. Daarna rubriceer ik: - begeleiding tijdens de bevalling - houding - pijnbestrijding - in geval van keizersnee - na de bevalling - voeding - overige wensen Het kan best zijn dat er rubrieken uit gaan vallen als ik sommige dingen toch niet nodig vind oid.
Denk ook aan sfeer tijdens de bevalling. In het ziekenhuis hebben ze soms de neiging om tl licht aan te zetten of gordijnen open. Sommige veepleegkundigen vinden het een goed moment om gezellig te babbelen terwijl jij rust em stilte wilt (ik wil schemer en dat iedereen zn muil houdt ). Vriendin had zo'n kletsmadam tijdens haar bevalling en ze heeft haar enkel toegesist 'lees ... mijn ... geboorteplan...' . Werkte uitstekend! Wil je dat de navelstreng mag uitkloppen (dus niet direct knippe ). Direct huid op huid. Niet wassen van baby. Indien mogelijk eerst huid op huis ipv direct controle. Bij calamiteiten zm man bij baby (of juist bij jou). En hij dan huid op huid ipv bij jou. Dat soort dingen staan er bij mij in.
Geboorteplan? Volgens mij heb ik niet veel te zeggen. Moet zowiezo medisch bevallen. Heb alleen een papiertje over bevalling gekregen om jn te vullen waarin ik kan aangeven waar ik tegen op zie, en of je baby gelijk op buik wil enzo, verder niet.
Juist bij medisch is een geboorteplan wenselijk. En je hebt heel erg veel te zeggen. In het ziekenhuis moet het alleen wel duidelijk gezegd worden anders wordt het voor je bepaalt (hoewel dat ook nog kan afhangen van de verlos of gyn). Bijvoorbeeld. Is het echt nodig dat je vanaf minuut 1 tot persen aan ctg ligt? Constant? Zo ja dan ok. Maar zo nee dan dus loskoppelen en rondlopen of zoeken naar een houding en beweging die jij het 'prettigst' vindt. En als je wel aan de monitor moet dan niet de hele tijd in een houding. Probeer ook dan te bewegen. Van ene zij naar andere etc. Probeer ook dan verticaal te komen. Schijnbaar is het zo dan 1 houding ervoor kan zorgen dat je scheef ontsluit en dus 'te vroeg' persweeën kunt krijgen. Bewegen zorgt voor ontspanning en dus kans op sneller ontsluiten. Dus ik zou me daar zeker in verdiepen
Heel goed wat jij zegt, Salapio. Ik heb dat dus ook al in mijn conceptplan meegenomen dat wanneer ik niet gekoppeld hoef te zijn zo vrij mogelijk wil kunnen bewegen en de houdingen wil kunnen aannemen die ik het prettigst vind.