Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Jemig, tis mijn 2de, maar helemaal nog niet aan het geboorteplan gedacht.. Zou je hem naar mij willen mailen @salapio??

Hier gaat het verder best goed. Op mijn bekkenklachten na dan. Vooral als ik weer achter zoonlief aan moet rennen zou ik blij zijn als die andere kleine er is, haha.

Woensdag al weer 32 weekjes, die tijd vliegt voorbij zeg! Heeft iedereen hier alles al klaar voor de kleine?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S zn nieuwe kamer is klaar op de muurstickers na. Vrijdag eerste nacht in zn nieuee kamer. Babykamer is al zes jaar klaar :). En bedje gaat na geboorte op onze kamer dus nu verder niets meer te doen. Eind sept kleertjes uitzoeken en wassen en na de geboorte heel veel kleertjes op marktplaats of weggeven (jongenskleding ws) ;)

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er bijvoorbeeld ook nog in staan:
    - kindje niet aanleggen, maar zelf weg naar de borst laten zoeken (aanleggen kan altijd nog en dan dus in overleg)
    - als ik naar OK moet, dan kindje bij man. Geen flesje en niet voeden als wij er niet bij zijn (ik zal toch vast geen dagen weg zijn)
    - kindje niet wassen (alleen afvegen) en niet aankleden. Weer op mijn blote borst als het weer kan

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb geen geboorteplan gehad bij de eerste.
    Heb nu wel een paar puntjes maar die weet vriendlief ook dus dat komt wel goed.
    Ik krijg een keizersnede en ik heb wel aangegeven dat als ik niet in de buurt van mijn kindje kan zijn om wat voor reden dan ook, mijn vriend er wel altijd bij moet zijn. 1 van ons is bij de baby..

5. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha meiden,

Hier een heel druk weekend achter de rug en nu wat moe op het werk... Nog 4 weken, het verlof komt echt dichtbij! Zaterdag op de gracht in Amsterdam gebarbecued, en gister mijn ouders op bezoek. Gezellig, maar wel druk!

Wij hadden bij N ook geen geboorteplan, maar gelukkig een hele fijne combinatie van verlos en kraam, die mij zelf in alle mogelijke houdingen lieten zitten, staan, lopen. Ik was thuis, dus dat scheelt denk ik wel, ik hoefde niemand te overtuigen dat het kindje direct bij mij kwam te liggen, ze lag er al voor ik het kon vragen. Gewoon, direct uit de buik bij mij. 2 dames met heel veel geduld en inlevingsvermogen. Echt heel fijn!

Voor de dames met een keizersnee, ik las laatst iets over natuurlijke keizersnedes, dan houden ze echt meer rekening met je ervaring tijdens de bevalling. Misschien iets om op te googelen, ze doen het sowieso in Amsterdam en Groningen.

Onze wieg komt begin september, en kleertjes en zo was ik in mijn verlof, daar heb ik nu geen tijd voor... We hebben alles nog van N dus dat wordt opnieuw inrichten.

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Trouwens, die pijn in je bekken kan inderdaad heel goed komen van de verweking die nu is ingezet. Je lijf en alle weke delen worden zachter, zodat straks je baby er doorheen kan. Als je dan te veel hebt gedaan, raak je als het ware overbelast. Rustiger aan doen is dan heel belangrijk!

7. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier productief geweest dit weekend, nu al 41 geboortekaartjes af :) Het gaat gelukkig net zo voorspoedig als ik had gedacht. Zaterdag waren mijn schoonouders op bezoek. Even laten zien hoe ver de babykamer gevorderd is. Die zijn echt mega enthousiast over alles, het is ook hun eerste kleinkind. Echt leuk om te zien. (Mijn moeder is ook heel blij voor ons, maar zij heeft al 2 kleinkinderen, dus de ergste opwinding is er niet meer)

Geboorteplan zal bij mij kort worden, als ik het al maak. Net als bij mama-in-love weet mijn man heel goed wat ik wel en niet wil. Ik denk dat als ik te veel details op papier ga zetten die door wat voor omstandigheden dan ook anders lopen, ik eerder minder gevoel van controle krijg. Daarnaast weet ik echt niet of ik op dat moment last heb van felle verlichting of dat soort dingen, dus kan ik ook weinig zinnigs over zeggen.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, omdat het mij erg gerust stelt dat medische hulp "om de hoek" aanwezig is. Verder wil ik liefst zo "normaal" mogelijk bevallen met vk en zonder pijnbestrijding. Hoe de kamer er uit ziet vind ik niet zo interessant, hoe een omgeving heeft normaal gesproken weinig invloed op mij. Ik vind ook niets vervelend aan een ziekenhuisomgeving (wilde altijd graag dokter worden, dat helpt vast).

Ik heb met 34wk een gesprek met de vk over de bevalling. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat vertellen. Kijken of zij een geboorteplan aan raad.

8. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik ben de vorige keer wel met een geboorteplan in de weer geweest, maar dat heb ik nooit echt ergens laten zien. Het liep ineens ook zo anders natuurlijk... bij de eerste had ik het niet.
    Na aanleiding van de eerste had ik vooral aandachtspunten mbt de kraamweek, de bevalling vond ik prettig zo, de kraamweek daarentegen had anders gemoeten.
    Ik had aangegeven geen moeite te hebben met een stagiaire als kraamhulp (tenslotte zit ik zelf ook in de zorg) en dat betekend alleen maar meer handen aan het bed. Uiteindelijk kreeg ik een leerling eerstejaars. Die moeten dus wel zelfstandig werken. Ze had (nog) niet erg veel ervaring waardoor onze kraamweek een puinhoop was. Pas toen ze weg was en we voor de laatste dag een andere kregen had ik in de gaten dat het ook anders kon. Dat eerste meisje had totaal geen structuur en ik walste zo over haar heen, terwijl ik helemaal niet dominant ben, juist heel meegaand altijd. Dit heb ik bij de 2e dan ook aangegeven, dat ik een ervaren iemand wilde. Het hoeven geen tientallen jaren ervaring te zijn, gewoon een paar jaar gediplomeerd is genoeg.
    Bij de tweede kregen we uiteindelijk weer een speciale kraam vanwege de situatie. Dat was verder een hele fijne kraam. Ik denk dat ik haar weer ga vragen. Zij deed alles goed en weet ook wat zich in ons gezin heeft afgespeeld. Schijnbaar zijn zelfs kraamhulpen niet altijd even tactisch daarin en kunnen die hele rare opmerkingen maken.
    Ach ik geef gewoon alles aan donderdag, en dan merk ik het wel. Als onze vorige kraamhulp toevallig net ergens anders staat wordt ze er toch ook niet weggeplukt.

LiliB, wat goed, al die kaartjes. Ik zie al op tegen al die enveloppen en wilde al stickertjes maken.

Ik ben verder nu toch maar begonnen met het uitmesten van onze babykamer. Er komt steeds meer structuur in. Fijn! Dan zijn het straks in mijn verlof echt alleen de laatste dingetjes nog.

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Marlous, klinkt goed hoor, dat weekend!

Wat betreft die natuurlijke keizersnede: deze blog geeft veel info:
    Natuurlijke keizersnede

Helaas doen ze het niet hier in de buurt. Uiteraard kun je dan ook bespreken dat je een middenweg kiest, als dit je wat te zweverig wordt. Een aantal elementen zul je wellicht ook bij je normale keizersnede kunnen vragen.

Mijn man weet ook wel wat ik wil en niet wil, maar het kan ineens heel veel zijn, en dan is het wellicht makkelijk om dingen te vergeten.

10. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier alles bijgelezen op het werk, dus niet veel tijd om op alles te reageren...

over geboorteplan: geen idee, weet niet of dat veel gedaan wordt in België...

vergeetachtigheid: heel veel, onlangs waren we uitgenodigd bij vrienden, best dat vriendin nog eens belde van te voren om iets te vragen want was het compleet vergeten....

steken in vagina: heb dat van morgen gehad, gelukkig niet lang, want maakte me direct zorgen van: is dat wel normaal...

hier heel de week werken tot 19u30 (behalve donderdag vrij) en zaterdat tot 12u30, dus we vervelen ons niet

wel slecht geslapen de laatste tijd... (precies te warm zonder het gevoel echt te warm te hebben, echt raar)

11. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Dat is nu juist het stukje waar ik ook geen zin in heb ;)

Het zou fijn zijn als je de zelfde kraamhulp kan krijgen. Lijkt me erg prettig voor je als ze de situatie bij jullie al kent.

Goed bezig met de babykamer! Ik ben wel de dagen tot mijn verlof aan het aftellen. Ik ben er (vooral mentaal) heel erg aan toe. Herkennen anderen dat ook?

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb 5w vakantie dus niet echt behoefte aan verlof. Met M wel. Bij T en S ook niet. Maar bij M had ik ook niet zo'n leuke werkplek ;). Scheelt ook dat ik noet fulltime werk en mijn werk mentaal wel maar fysiek niet zo inspannend is (wel uur reistijd)

13. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Eindelijk!!!
    Heerlijk geslapen! Jammer dat ik van de wekker wakker moest worden voor controle in ziekenhuis..
    Duimen dat m'n placenta gunstig ligt!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Duimen draaien. En fijn zo'n lekker nachtje. Hier niet zo helaas... S 2x wakker (eveneen brul en slaapt weer verder maar ik kom vaak moeilijk weer i slaap). T 1x keer (Jan ernaartoe maar wel wakker) en om half 7 begon de ochtenddienst weer. Wat op zich netjes is hoor :)

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Fijn dat je goed hebt geslapen Humpy dumpy. Succes in het ziekenhuis!

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Humpy, ik hoop dat alles goed is!!

Ik heb slecht geslapen. Althans, uitstekend tot half 3, maar daarna niet meer. Om half drie kwam het onweer eventjes. Stelde weinig voor, maar ik was toch wakker. En daarna begon het piekeren. De angst voor de bevalling begint toe te slaan. Niet zozeer de bevalling, maar het circus er omheen. Mensen die aan me moeten zitten op intieme plekken, drukte in de kamer om me heen, angst dat ik toch naar het ziekenhuis moet, angst dat het ineens een keizersnee moet worden (paar in mn omgeving hebben dat gehad), het liggen op een ziekenhuiskamer met 5 andere vrouwen waarbij ik dan niet rustig aan de verpleging kan aangeven waar ik moeite mee heb (immers, het gaat de andere vrouwen niets aan wat mijn verleden is), angst voor een katheter en noem maar op.
    Geloof me, van half 3 tot half 7 kan je een hoop piekeren.

Straks voor de derde keer de 3d-echo. Pretecho is niet helemaal wat het is. Begin het een beetje zat te worden. Uk zit toch steeds rechtop met zijn gezicht in mn baarmoederwand en zijn voeten of handen ervoor. Lief dat ze het nog weer een keer wil proberen, maar ik geloof niet dat ie zich omgedraaid heeft nu.

Donderdag controle bij de VK met een groeiecho. Ben benieuwd of zij tot dezelfde maten komt als de echoscopiste afgelopen zaterdag. Drie echo's in een week... tsss :)

Ben nu eventjes op zolder wat aan het opruimen. Een oude pop van mij had nog een pakje aan wat ik vroeger als kind zelf aangehad heb. Die gaat zo dus in de was en dan mooi de kast in tussen de babykleertjes :) Lijkt een maatje 62.

17. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Vervelend dat je je zo veel zorgen maakt over de bevalling, Thauma. Hopelijk lukt de echo vandaag wel, ik zal voor je duimen! Leuk dat je een pakje van jezelf hebt gevonden :) Kan die het ook aan (niet erg meisjesachtig)? Ik heb alleen een heeeel roze jurkje van mezelf van vroeger...

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou, Uk wilde nog steeds niet op de foto hoor. Hij zit nog steeds rechtop, maar was wel met zn billetjes wat uit het laagste punt gedraaid. Vind ik toch al wel een beetje geruststellend.

Mijn placenta ligt voor (wel hoog genoeg) en de navelstreng komt er ergens ter hoogte van zijn koppie uit. En kennelijk vindt ie dat gezellig. Kan ie lekker met de kluwe navelstreng spelen. Helaas weinig vruchtwater om zn hoofdje heen voor goed 3D contrast.
    Maar... hij heeft mooie bolle wangetjes en ook al wat haartjes op zn hoofdje.

19. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Lekker eigenwijsje dus! Hier net zo hoor. Ook het hele gezicht er niet loepzuiver opgekregen. mond en neusje wel.
    dat piekeren snachts kan idd erg vervelend zijn. Heb het ook met vlagen. Maar placenta ligt gelukkig goed dus een geplande ks wordt het gelukkig niet. Hij ligt nog steeds boven in curve maar met een lichte daling dus hij gaat minder uit de bocht vliegen qua grootte dan verwacht..tot nu toe dan. Hij weeg nu zo'n 2,5 kg. dus n beste poemel al! En nog steeds keurig hoofdje naar beneden en ruggetje links. en zijn benen zijn ineens enorm gegroeid. maar dat is genetisch..basketballertje in de dop.
    Nu over twee weken weer heen..

Ik heb ook nog ergens oude poppenkleertjes die van mezelf zijn geweest. Wel unisex maar errug retro bruin velours enzo..

1 september wordt er voor mij de babyshower georganiseerd..ze hebben nu al lol. ben wel nieuwsgierig!
    Donderdag wordt het mooi droog..misschien dat ik dan begin met wassen..kijken of ik dan al mag van mezelf..

20. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Thauma, hebben ze bij jouw ziekenhuis geen kleinere kamers? Alleen 5 persoons? En anders gordijnen dicht om je bed en zachtjes praten..Niet ideaal natuurlijk..Of wellicht kan je verloskundige iets doen voor jou op dat moment. Of dat je het in je geboorteplan zet waar je moeite mee hebt zodat je het kunt laten lezen ipv vertellen..

Deel Deze Pagina