2 oktober: LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥ 5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 7 oktober: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis Megacarls, 31 jaar, derde kindje,(ws eerder door inleiden), FV, ZH met mi ♥ 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 15 ♥ en 11 ♥ Afspraken 14-08 Nichelle controle vk 22-08 Pluisjes, groeiecho 24-08 Angarcia, Zwangerschapsraportage 27-08 megacarls, controle zh + cervix kweek 02-09 Nichelle voorlichting ziekenhuisbevalling 05-09 Angarcia, Bevalvoorlichtingsinformatieavond 10-09 Pluisjes, borstvoeding voorlichting
@panda ik wilde ook geen wiegje maar gelijk in het ledikantje in de kamer maar mijn man wilde toch heel graag wel eerst een wiegje op onze kamer dus toch maar overstag gegaan. Ik twijfel ook hoor of ik nog 1 setje beddengoed erbij moet halen. Maar ik wacht het voor nu even af. De vermoeidheid klinkt mij ook bekend hoor! Heb nergens geen puf voor, hoop ook dat dat snel weer over gaat. Ik probeer me ook voor te stellen hoe het straks gaat zijn maar het is zo lastig. Ik zie het allemaal wel. @ddebje ja wij hebben wel al een pakje. En een reserve voor het geval dat ze het niet past. Maar in principe is het eerste pakje een pakje van Nijntje (van prenatal). Die vinden we allebei wel leuk. Zal is kijken of ik vanavond een foto kan vinden(ben nu op m'n telefoon). @bibiq veel plezier met behangen vandaag! @thauma schattig stofje! En leuke voetenzak zeg! Ik wou dat ik zo handig was! Echt leuk wat je allemaal maakt! @salapio ja een luier is wel zo handig voor die poepies . @marlous leuk he, gratis spullen, ben ik ook gek op. En ik vind het juist wel een heel leuk idee om de jongens variant van het zelfde kaartje te gebruiken wel heel leuk! Kleertjes; ik heb 14 setjes afwisselend in 50, 50-56 en 56. Ik ga nu niet meer bijhalen en kan altijd nog bijkopen als het nodig is. Ik heb nu 2 complete setjes beddengoed voor zowel de wieg als de ledikant. Ik heb wel een droger en het is ook zo bijgehaald. De babydump en prenatal zitten om de hoek bij ons.
@marlous Ik heb ook net de mail van de kruidvat. Ga hem zo ophalen de tas. Vind al die dozen en tassen ook leuk. @thauma wat leuk die stof is echt heel tof. Knap dat je dat allemaal kan maken Vanmorgen naar de vk geweest. Ze heeft nog even een echo gemaakt omdat ik bang was dat ik wat vruchtwater had verloren. Gelukkig was dat niet zo. Ze heeft alles nog eens mooi opgemeten en de beeb zit nu op 31.5 weken. Morgen ben ik 32 weken dus was perfect. Hij weegt nu 1.8 kilo. Ik zag op de echo heel schattig zijn mondje bewegen. Ze zei dat hij aan het drinken was. Zo leuk. Ook is hij al aan het indalen. Dat heb ik volgens mij vannacht gevoeld. Ik werd er wakker van. Morgen haal ik de box. Ik wil hem graag wel iets eerder neerzetten i.v.m. De hond. Lijkt me goed dat ze dat aan kan wennen. Wanneer zetten jullie hem in de kamer?
@mamainlove ja het was gelukkig allemaal goed bij de vk. Baby is bezig met indalen en ligt en groeit netjes! @ddebje fijn dat ook alles bij jou goed was. Wij hebben de box al staan, al een paar weken. Manlief wil graag alles gelijk in elkaar zetten als we het binnen hebben. Maar hij staat niet in de weg en past mooi in het interieur. Dus zo erg is het ook niet.
2 oktober: LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥ 5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 7 oktober: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis Megacarls, 31 jaar, derde kindje,(ws eerder door inleiden), FV, ZH met mi ♥ 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 15 ♥ en 11 ♥ Afspraken 14-08 Nichelle controle vk 22-08 Pluisjes, groeiecho 24-08 Angarcia, Zwangerschapsraportage 27-08 megacarls, controle zh + cervix kweek 02-09 Nichelle controle vk Nichelle voorlichting ziekenhuisbevalling 05-09 Angarcia, Bevalvoorlichtingsinformatieavond 10-09 Pluisjes, borstvoeding voorlichting
Dank jullie wel. Ik vind t wel leuk om wat te prutsen De box staat hier al een hele tijd in de kamer. Kunnen wij er ook alvast aan wennen. En anders moet ie op zolder in de weg staan, of ergens anders, dus tja, dan is de woonkamer net zo goed
2 oktober: LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥ 5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 7 oktober: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis Megacarls, 31 jaar, derde kindje,(ws eerder door inleiden), FV, ZH met mi ♥ 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 15 ♥ en 11 ♥ Afspraken 22-08 Pluisjes, groeiecho 24-08 Angarcia, Zwangerschapsraportage 27-08 megacarls, controle zh + cervix kweek 29-08 Marlous, groei echo vk 02-09 Nichelle controle vk Nichelle voorlichting ziekenhuisbevalling 05-09 Angarcia, Bevalvoorlichtingsinformatieavond 10-09 Pluisjes, borstvoeding voorlichting Mijn komende echo stond er nog niet bij
De box staat nog niet, het is toch best een obstakel. maar het zal neit heel lang meer duren. Als ik mijn gewonnen nieuwe blauwe boxkleed mag ontvangen zullen we hem langzaam wel uit de schuur gaan halen. Onze hond heeft er trouwens weinig aan moeten wennen. we zijn de vorige keer van slaapkamer verhuisd en ook dat heeft hij heel goed geaccepteerd. Als je het stapje voor stapje doet, kunnen die beestjes best wat hebben Nichjelle en Ddebje fijn dat alles goed was!
Oh Nichelle en Debje, ik heb over jullie bericht heengelezen. Fijn dat alles goed was! Ik ga morgen naar de VK. Maandag is er een voorlichtingsbijeenkomst in het ziekenhuis. Daar gaan we samen heen. Doen jullie dat soort dingen ook samen? Manlief vroeg zich af of vrouwen dat alleen horen te doen, of dat het gebruikelijk is om partners mee te nemen. Idem voor de bijeenkomst over kraamzorg en borstvoeding...
Onze box staat er al aangezien mijn zoontje er nog gebruik van maakt. Zodra de kleine geboren is wordt ie weer omhoog gezet, zoontjes speelgoed eruit en babyspeelgoed erin Tot die tijd laten we het zo want dat is nog geen 2 minuten werk
2 oktober: LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥ 5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 7 oktober: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis Megacarls, 31 jaar, derde kindje,(ws eerder door inleiden), FV, ZH met mi ♥ 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 15 ♥ en 11 ♥ Afspraken 15-08 Thauma, groeiecho 20-08 Thauma, inloopspreekuur borstvoeding Thauma, info-avond bevalling en kraamtijd 22-08 Pluisjes, groeiecho 24-08 Angarcia, Zwangerschapsreportage 27-08 Megacarls, controle zh + cervix kweek 28-08 Thauma, start prive-cursus Samen Bevallen (3x) 29-08 Marlous, groei echo vk 02-09 Nichelle controle vk Nichelle voorlichting ziekenhuisbevalling 05-09 Angarcia, Bevalvoorlichtingsinformatieavond Thauma, Info-avond bevallen (ziekenhuis) en borstvoeding 10-09 Pluisjes, borstvoeding voorlichting
De dame van de 3d-echo gaf trouwens aan dat ik niet heel veel vruchtwater heb. Wel genoeg, maar niet heel veel. Nou weet ik dat uk weinig ruimte heeft om te draaien als je niet zoveel vruchtwater hebt. Ik zal het morgen nog even met de VK er over hebben. Maar drink ik te weinig? Of wisselt dit gewoon van persoon tot persoon? Hoe kom je aan meer vruchtwater? Of kan je daar gewoon niets aan doen?
Thauma, mijn man wil overal sowieso mee naartoe. We plannen elke vk afspraak zo dat hij mee kan en voorlichting wil hij ook mee. Lijkt me ook juist goed om man mee te nemen naar die voorlichtingen, dan weet hij ook hoe alles werkt en heeft hij makkelijker begrip voor dingen. Ik neem aan dat ze ook wel tips voor de man geven bij die voorlichtingen... Maar wij moeten nog, dus geen idee wat ze precies vertellen. Van vruchtwater weet ik niets, maar lijkt me een goede vraag voor je vk morgen.
Voorlichting hebben we samen gedaan, alleen die over borstvoeding niet. Maar daar waren toen sowieso weinig mannen bij. Vruchtwater weet ik niet, zou het morgen even aankaarten.
Bij M is Jan meegeweest naar de drie partneryogalessen. We zijn nooit naar voorlichtingsavonden in het ziekenhuis geweest. Ik heb een vrij zinloze borstvoedingscursus gedaan van de kraamorganisatie en daar ben ik alleen geweest. Was ook pp betalen en echt gericht op de moeder.
@thauma vruchtwater verschilt volgens mij pp en kan je weinig aan doen volgens mij. Je zou het met je vk kunnen doorspreken. Mijn man is soms voor mijn gevoel TE betrokken, hij is tot nu toe overal mee naar toe geweest. Alleen de 2x naar de yoga zag hij niet zitten, hij hoeft nu nog maar 1x mee. Maar hij gaat verder naar alle afspraken mee. Is voor ons wel makkelijker want hij is doordeweeks sowieso een paar dagen vrij (ipv weekend). Dus hij hoeft er niet speciaal vrij voor te vragen.
Bij M idd ook naar alle afspraken met verlos. Bij T volgens mij ook. Bij S niet allemaal en nu ook niet. Maar meerderheid wel
Over vruchtwater Teveel of te weinig vruchtwater in de zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Mijn man is naar alle info avonden mee geweest ook over borstvoeding. Alle echo's en in het begin naar alle afspraken van de vk. Laatste drie keer niet meer. Hij wou dit zelf ook erg graag. Zei ook jij weet wel heel veel maar ik natuurlijk niet. Ah lief