Dat is cker luxe Eda!! Hoer moet ik zeggen dat ik elke dag wel wat voel dus.... Maar toch is elke x als ik bij controle het hartje hoor weer een geruststelling. Blijft een fijn geluid. Hier heb ik npg altijd niks van de kraamzorg gehoord. In welke week komen ze meestal? Ik ben nu 30 wkn. Las dat een aantal van jullie de kruidvat tas al op mochten, ook hoer npg geen uitnodiging voor gehad. Maar ja sommige zijn dan ook iets verder he. Wacht het maar af.
Pluisje wat naar! Hoge bloeddruk is echt niet goed, dus veel rust houden hoor! Eda: dit is de lijst van mijn kraamzorg: ZZG zorggroep (even het linkje artikelen en materialen aanklikken) Lijstjes van winkels zijn langer Zelf heb ik ook 2 of 3 pakjes maat 50, N was klein en ik hoop deze ook Baby zeep, zalf en olie: je hebt echt niet alles nodig. Ik vond het fijn om baby waszeep (net als douchegel) bepanthen zalf (ook voor ruwe billetjes of tepelkloven) en babyzalf (zwitsal creme) te kopen. Bijna alles kun je bijvoorbeeld bij een Hema kopen, dat scheelt je echt veel geld met een babyzaak. BibiQ, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan hevig teleurgesteld bent! Heb je het kunnen ruilen? Nichelle, zuchtend en puffend doe ik het nog zelf Maar ideaal is het niet Heb wel de rode ingeruild voor een lichter kleurtje, dan zie je het niet als ik knoei, haha! Megacarls!!!!!!!!! Wauw! Gefeliciteerd!!!! Mogen we ook weten hoe hij heet? Wat een heftig verhaal! Nu ristig aan, hopelijk zijn jullie hier snel vanaf. Juudjuh, welkom! Tulp ik poets me ongans word er zelf moe van dat ik alles zie Maar manlief vindt het niet erg J Salapio, ik heb een boek met plaatjes gekocht voor N. mama wat zit er in je buik of zoiets. N vindt het ook geweldig. En als je nu aan haar vraagt wat er in mamas buik zit, zegt ze al baby! Maar N is 2, dus die heeft nog wel plaatjes en flappen nodig. Ddebje, even bellen hoor! Ik voel uk echt elke dag flink, dus een plopje is wat weinig. Ah, succes vandaag met de echo. Fijn dat jeh et hartje goed hebt gehoord Hier een druk mannetje in mijn buik, pies me ook een ongeluk Volgens mij gebruikt hij mijn blaas als boksbal Maar verder alles goed, druk weekend achter de rug, dus nu maar uitrusten op het werk Onze meid wordt trouwens groot! Ze slaapt nu echt in haar grote bed. Was wel even wennen voor mama N ging liggen en ze sliep gelijk!
Gezien alle medische info wilde ik het niet in hetzelfde bericht zetten. Maar zijn naam is N.athan. (op zijn hollands uitgesproken)
Hoi dames. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn en vlekken voor t gezicht. De verloskundige gebeld en ben net terug. Urine en bloeddruk goed. Waarschijnlijk hormonen. .. hartje geluisterd was eerst 160 omdat ze haar wakker maakte daarna 130/140 dat was netjes. Nu moet ik paar dagen rusten en afwachten hoe het gaat. Onze meid ligt nog lekker in stuit maar heeft nog ruimte genoeg om te draaien en in te dalen. Ze ligt nu met haar hoofd tegen mn ribben. ..
@ddebbje goed dat je gebeld hebt en dat ze je serieus namen! @eda wat een luxe zeg, lekker vaak naar je baby kijken! @marlous, knap hoor dat ze al helemaal in d'r eigen grote bed slaapt! Toch een een mijlpaal bereikt! En ik zou het ook wel kunnen hoor maar dan ben ik zo lang bezig dat ik het nu lekker heb laten doen. Blijft gelukkig lang zitten dus hoef denk ik nog maar 1x terug voor de bevalling. Kan je trouwens niet wat van die poetsdrang hier heen sturen? Ik ben druk op zoek naar de nesteldrang maar die komt maar niet, zou het wel willen. @megacarls wat een mooie naam zeg!
Jaaa, ben ook TROTS en die poetsdrang... ik zou er zoooo graag een beetje van kwijtraken... word gek van mezelf... Er is 1 ding wat ik niet ga missen: hormonen!
Mooie naam Mega! Poetsdrang heb ik niet meer dan anders als ik meer bij huis zit. Ik heb het graag netjes en ik plan dingen graag goed. Ik heb wel het gevoel dat ik nog heeeeeeeeeeeel veel moet doen. Moeten is relatief, maar ik zou het zo fijn vinden als ik het huis eindelijk netjes zou hebben (zolder, studeerkamer), de administratie netjes opgeruimd (inscannen, papierbakjes leeg) etc En uiteraard naaiwerk voor de baby, de kleertjes gewassen, geboortekaartje klaar etc. Maar dat lukt wel.
Wat een grote meid Marlous. Ik hoop dat S nog heel lang in zn ledikant blijft want dat is er een die in de gordijnen klimt.... Megacarls wat een leuke naam! Nagels lakken.... euh.... mn teennagels hebben nog een klein randje kleur. Maar ik heb vooral moeite met de geur en dampen van de remover en de lak. Dus moet wachten op een rustig momentje overdag met zon zodat ik het in de tuin kan doen. Dat is nog niet gebeurd... tenminste... niet dat ik ook dacht aan nagelslakken
Juudjuh, schikken als je zo wakker wordt. Fijn dat alles goed is. Doe inderdaad maar lekker rustig aan. Mijn uk ligt ook in stuit, maar daalt gelukkig ook nog niet in. We gaan t merken. Nagels lakken: ben er per gisteren maar mee opgehouden. Als je een keizersnee ofzo moet, schijn je geen nagellak op te mogen, omdat ze anders de zuurstof in je bloed niet goed kunnen zien ofzo (ze kijken ook naar je nagels aan handen en voeten, los van dat stomme ding op je vinger). Ik heb het er dus gister maar afgehaald en laat het maar even zo.
@marlous: dank u voor de link, ik kijk er later beter naar, zit nu op werk van verzorgingsproducten wacht ik nog, want denk dat je wat van het een en het ander staaltjes krijgt, dus kun je dan eens uitproberen voordat je zelf koopt echo: is wel een luxe, maar 't is een echo voor dieren, dus niet dezelfde waarden, dus beeld is niet super, maar herken wel het een en het ander, hoe langer hoe minder omdat kindje groeit... @megacarls: mooie naam, hoe gaat het met hem? en met jou en je man?
megacarls, mooie naam! Gaat het al de goede kant op met de onsteking bij jou en hem? Hier vandaag begonnen aan de laatste werkweek. Ben er erg aan toe. Gisteren van vermoeidheid de hele dag op de bank gelegen. Ik ga mijn collega's wel een beetje missen denk ik, maar het zal ook veel rust geven dat ik daar niet meer aan hoef te denken en niet meer vroeg opstaan (tot de baby is geboren dan ), heerlijk. Hier ook geen poetsdrang hoor, Nichelle! BibiQ, bij mij heeft de kraamzorg vorige week pas me gebeld voor een afspraak en 3 sept komen ze pas langs, dan ben ik 36wk...
Ja dan wordt je niet leuk wakker... lig nu hele dag op de bank maar wordt er niet echt beter van... hopelijk is het gewoon hoofdpijn en gaat het morgen beter, dit is namelijk mijn laatste werkweek en vind het wel fijn de cliënten nog gedag te kunnen zeggen...
@Megacarls, gefeliciteerd met N.athan. Hoe gaat het met de ontsteking? @Juudjuh, doe goed rustig aan. Fijn dat alles goed was. Hier weer begonnen met werken voor drie weken en dan ga ik met verlof. Het valt nog niet mee, maar dat komt ook omdat ik geen ritme heb. En ik betwijfel of dat nog gaat komen Wie gaan er hier met 34 weken en wie gaan er met 36 weken met verlof?
Ik ga ook maar met 34 weken. Wilde eerst 35 weken doen, omdat ik dan (als mn uitgerekende datum zou kloppen) mooi per 1 januari weer aan de slag kon. Maar nu ik zonder werk zit en solliciteren met een dikke buik toch weinig nut heeft, doe ik toch maar 34 weken. Verwacht toch niet tussen kerst en out&nieuw veel nieuwe banen aangeboden te krijgen...
Megacarls leuke naam!! Hoe gaat het met jullie?? Is de koorts al gezakt en hoe gaat de kersverse papa om met alles?? Hier vandaag maar Prenatal customer care gebeld en wat een vriendelijke dame kreeg ik aan de lijn!! Wat was dat fijn zeg. En alles opgelost, ik mocht de moltons ruilen en voor het matrasje kreeg ik een giftcard. Maar ik moest toch nog wat spullen hebben zoals een badje en luieremmer en speenkettingen dus die gelijk maar aangeschaft. En daar mochten ook nog eens de kortings stickers op! Dus dat was leuk. Verder alle hoeslakentjes overal kunnen ruilen dus ik ben weer tevreden. Nu verder zoeken naar een ander matrasje in de juiste maat. Heb al 1 gevonden van comfortschuim voor heel weinig. Ben nu aan het uitzoeken of deze wel goed is. In duitsland was ie goed getest stond er op de website dus... Heb van babycards de geboortekaartjes gids binnen gekregen dus daar ook nog even naar kijken en de nieuwe ikea gids is binnen die vind ik ook altijd leuk om door te bladeren dus ik vermaak me wel vanavond hihi.