Dat kan ik me goed voorstellen, Thauma. Als ik met 36 weken was gestopt dan vielen de verlof weken precies in mijn kerstvakantie, zonde dus. Dan heb ik ze liever wat eerder. En qua baan vind ik het toch ook prettiger. Vandaag was al behoorlijk zwaar.
Juudjuh lekker relaxen hoor! Hier morgen weer werken na 2 weken vrij. Geen zin meer in!! Dat wordt 5 weken aftellen dan heb ik 1 week vrij en gaat mn verlof in met 36 wkn.
@Bibi, wat heerlijk dat dat allemaal is geregeld. Dat is wel een goede service. Leuk hè, die IKEA catalogus. Ik kijk daar ook graag in Ik heb trouwens een supermooi ledikant lakentje gekregen van een ouder van een kind uit mijn groep gekregen. Het is helemaal met de hand gemaakt! Zo mooi
Ik ga met 34 w met verlof. .. of nouja eigenlijk met 32w 4d want heb eerst nog vakantie. .. maar als het zo gaat als nu dan heb ik per nu ziektewet... willen ze dat ik op kantoor ga werken. .. zorgmappen opruimen enzo... dat heet nog niet rust in mijn ogen dan kan ik net zo goed mensen wassen en steunkousen aantrekken... zal nu slapen doe ik de hele dag al maar ben bek af van het nietsdoen...
@Juudjuh, dat is zeker geen rust. Maar als je de ziektewet ingaat is dat voor je werkgever geen verlies, want dat wordt voor 100 % vergoed door het UWV. Ik was ten tijde van mijn miskraam ook een dag ziek gemeld i.v.m. onderzoeken in het ziekenhuis en kreeg ook een brief van het UWV, want dat was zwangerschapsgerelateerd.
Leuk ikapika. En lief. Juud o ja. In ziektewet op kantoor...... typisch. Hou je maar lekker rustig en dat je zoveel slaapt zegt ook wel iets. Hier een zieke S. Och zo zielig. Ligt nu naast me op de bank te slapen. Heeft paar keer overgegeven dus hou hem maar even bij me gewikkeld in doeken. Het bad ligt al halfvol was (zijn en mijn kleding en beddegoed en handdoek ed). Jan komt pas over uurtje thuis. Op deze momenten heb ik altijd extra respect voor alleenstaande ouders......
Juudjuh, kan je niet met je vk en (arbo-)arts overleggen wat verstandig is? Ik neem aan dat je best bereid bent om te werken, maar het moet wel verstandig zijn. Of alleen halve dagen zodat je wel 's middags kan rusten? En ja, dan moet je wel met 34 weken al met verlof, dat dan weer wel. Maar zo erg is dat ook niet als je zo moe bent...
Ik werk al halve dagen omdat ik in de thuiszorg werk. En nee met 34w of 32w 4d met verlof is zeker geen straf! Zal vandaag weer overleggen met het werk van hoe en wat... voel me vandaag nog precies zo als gisteren helaas. Misschien dat het straks wat beter gaat... zo eerst maar ontbijt en een warme douche... nog even een vraagje... met hoeveel weken daalt je eerste kindje meestal in? Ik heb een dwarsliggertje en de verloskundige zegt dat er nog tijd genoeg is om te draaien... maar hoor van verschillende mensen die ook zwanger zijn dat rond de 32 w de baby al ingedaald is... begin zo langzaamaan in mn achterhoofd in te stellen dat ik misschien een keizersnede ga krijgen. .. maar zal wel vooruit lopen wat dat betreft...
Er zijn kindjes die indalen met 30w en kindjes die indalen tijdens de bevalling. Dat laatste betekent wel dat als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald dat je direct plat moet liggen (ja ook in de supermarkt ). Volgens mij gaan ze pas nadenken over draaipogingen ed met 35/36w.
Juudjuh, ik zit in dezelfde situatie. Onze uk zit al weken in een stuitje. En ook altijd precies hetzelfde. Hij buigt zn beetjes, schommelt een centimeter of tien met zn kontje, maar dwars of ondersteboven is er niet bij. Hij vindt t gewoon fijn met zn neus in de navelstreng. Tja, moet kunnen he? De VK zei dat de kans dan wel groot is dat ie zo blijft zitten. Hoeft niet, maar kan wel. Daarom ben ik ook maar informatie gaan verzamelen over stuit-situaties. Gewoon voor het geval dat. Als ik dat in een halve dag ineens moet beslissen neem ik misschien overhaaste beslissingen waar ik spijt van krijg. Dat wil ik niet. Naar ik begreep kan een kindje met gemak nog draaien tot week 36 ofzo. Vandaar dat versies ook niet eerder uitgevoerd worden; de baby kan namelijk net zo hard weer terug draaien dan. Zit je ook niet op te wachten Hier in de straat is trouwens van de week iemand bevallen die al wel weeen kreeg, maar waar de baby nog niet tot nauwelijks was ingedaald... met 41 weken. Dus tja... In het kort: Keizersnee kent risico's vooral voor de moeder. Met het oog op een volgende zwangerschap (litteken etc) heeft dit niet mijn voorkeur. Verder is je herstelperiode langer, lukt het soms niet om je kindje in het eerste uur al aan te leggen, dus kan je een valse start met BV hebben. Maar het kan wel lukken als je je best er voor wil doen. Stuitbevalling: meer risico's voor het kindje ivm hoofdje wat als laatste komt. Ook kleine kans op problemen met de heupjes. Ik ga hier dus binnenkort meer over vragen aan een gynaecoloog die veel stuitbevallingen doet. Wanneer we weten of het in mijn geval een optie is, of mijn bekken geschikt is, wat de risico's zijn etc. Keren: wij gaan eerst moxa-therapie proberen vanaf week 33, als ik van de vk gehoord heb dat de baby idd nog in een stuit ligt. Dit kan je combineren met iedere dag 20 minuten met je bekken omhoog liggen en massage van een bepaald deel van de rug. Allemaal nog vrij onschuldig. (Stuitlig.nl | Stuitligging.nl - De acupunctuur behandeling bij stuitliggingen) Helpt dit niet, is er nog de optie van uitwendige versie door de gynaecoloog. Hij/zij probeert dan het kindje te draaien (VOOR (BIJNA) ZWANGEREN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen). De kans dat dit helpt is behoorlijk, maar garanties zijn er niet. Het lukt ook heel vaak niet, eerlijk is eerlijk. Hier zijn ook een paar kleine risico's aan, dus met de gyn moet je afwegen of deze risico's (0,34%) opwegen tegen de risico's van een stuitbevalling of een keizersnede. Ik probeer me in ieder geval in te stellen dat ik naar het ziekenhuis zal moeten en wellicht een keizersnede zal krijgen. Ik krijg al jeuk van het ziekenhuis, dus dat vind ik persoonlijk erg spannend. Maar goed, dan kan ik er maar beter nu aan wennen
Ik beval zowieso in het ziekenhuis... dus dat is geen probleem bij mij... ik moet over 1 1/2 week weer naar verloskundige. Dan ben ik 33 week. Ben benieuwd of de kleine meid dan zelf gedraaid is maar tot nu toe ligt ze idd met haar hoofdje bij de navelstreng. Zelf lag ik ook in stuit weet niet of het genetisch bepaald is ofzo... zal het dan de verloskundige vragen. Het idee dat ik een keizersnede misschien krijg wil ik nog een hele tijd voor mij uitschuiven. Is natuurlijk goed dat het er is maar heb liever een gewone bevalling.
2 oktober: LiliB, 30 jaar, 1e kindje, BV, ZH, ♥ 5 oktober: Angarcia, 25 jaar, 1e kindje, FV, thuis, ♥ 7 oktober: Humpy dumpy, 32 jaar, 1e kindje,(ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ 10 oktober: Anjamones, 24 jaar, 2de kindje (ws eerder door inleiden), BV, ZH ♥ DDdebje; 26 jaar, eerste kindje, ziekenhuis 14 oktober: yarah, 28 jaar, 1e kindje BV, ZH ♥ 15 oktober: Grace80, 32 jaar, 1e kindje, FV, ZH ♥ 16 oktober: WeEsJe, 28 jaar, 2e kindje ♥ Pluisjes, 28 jaar, 1e kindje, BV, Thuis ♥ 17 oktober: Ikapika, 33 jaar, 1e kindje, BV, ZH ♥ Mama-in-love, 31 jaar, 2e kindje, BV, ZH (keizersnede) ♥ Marlous, 32 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ Thauma, 35 jaar, 1e kindje, bv, thuis ♥ Salapio, 33 jaar, 4e kindje, BV, Thuis ♥ 18 oktober tulp123, 21 jaar, 1e kindje ♥ 21 oktober: Eda, 30 jaar, 1ste kindje, zh, bv 22 oktober: Myloon, 31 jaar, tweeling, zh, bv ♥♥ Nichelle, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv ♥ 23 oktober: Littlewonder23, 24 jaar, 2e kindje, bv, thuis ♥ 24 oktober: Hippo89, 23 jaar, 3e kindje ♥ 25 oktober: BibiQ 31 jaar 1e kindje, bv, zh ♥ Lynn88, 25 jaar, 1e kindje, bv, zh ♥ 26 oktober: Muspoes, 25 jaar, 1e kindje,BV,Thuis/ZH? ♥ Nieke1985, 27 jaar, eerste kindjes, BV, ziekenhuis, Tweeling ♥♥ 29 oktober: Ricmar94, 40 jaar, 2e kindje, BV ZH ♥ (Misschien 2 weken eerder ivm ks) 31 oktober: Prima, 33jaar, 1e kindje, BV, Thuis/ZH? ♥ 15 ♥ en 11 ♥ ♥BEVALLEN♥ 16 augustus: Megacarls, 31 jaar, 3e kindje bevallen van een ZOON(32.1) Afspraken 20-08 Thauma, inloopspreekuur borstvoeding Thauma, info-avond bevalling en kraamtijd tulp123, groeiecho 21-08 tulp123, afspraak vk 22-08 Pluisjes, groeiecho 24-08 Angarcia, Zwangerschapsreportage 27-08 Mama-in-love, groeiecho + vruchtwatermeting 28-08 Thauma, start prive-cursus Samen Bevallen (3x) 29-08 Marlous, groei echo vk Thauma, controle vk Thauma, start moxatherapie (indien nodig) Mama-in-love, controle gyn 02-09 Nichelle controle vk Nichelle voorlichting ziekenhuisbevalling 03-09 Thauma, afspraak gyn mbt stuitbevalling/keizersnee 05-09 Angarcia, Bevalvoorlichtingsinformatieavond Thauma, Info-avond bevallen (ziekenhuis) en borstvoeding 10-09 Pluisjes, borstvoeding voorlichting 12-09 Mama-in-love, groeiecho + controle gyn
Even een afspraak toegevoegd. Heb de 27ste een extra groeiecho en vruchtwatermeting bij een echobureau waar we ook de geslachtsecho en de 20 weken echo hebben gedaan. Doordat ik de kleine minder voel wordt ik onzeker omdat dat ook kan komen door het verminderde vruchtwater. Daarnaast wil ik gewoon weten hoe groot de baby ongeveer is aangezien we misschien een vroeggeboorte kunnen verwachten. Het was maar 30 euro dus in overleg met vriendlief haar toch gebeld. Blij mee!!
alles bijgelezen maar reageer niet op iedereen (zit op werk) @mama-in-love: goed dat je die extra afspraak geboekt hebt, dan ben je hopelijk helemaal gerustgesteld
Hoi hoi, Vamorgen hadden we onze afspraak voor de groeiecho. Tot nu toe loop onze uk weer op schema hij weegt 1900 gram en we zitten net iets boven het gemiddelde. Over 2 weken moeten we weer langskomen zodat ze kunnen zien hoe het gaat, 10 september mogen we dus weer langskomen. groetjesss
@Mama-in-love: goeie zet, die extra controle. Hoe komt dat trouwens, dat verminderde vruchtwater? Wanneer zijn ze er achter gekomen? Is dat de reden om de kleine mogelijk eerder te halen?
Ik zou zowieso een ks krijgen vanwege een placenta preavia totalis (ligt voor de uitgang). Omdat er een risico is op bloedingen die erg heftig zijn kan het kindje eerder gehaald worden. Daarom kreeg ik een groeiecho. Ze willen weten hoe het kindje het doet voor als er wel ineens een bloeding optreedt. Tijdens die groeiecho zag ze ineens ook te weinig vruchtwater. Geen idee hoe dat zo komt. Bij mijn zoontje was er zat tot 41.2 wk....