Debje. Ik zou na een uur al apathisch op de grond liggen met jouw dieet. En stront en stront chagrijnig worden. Zo veel tijd tussen je eetmomenten is voor je suikerspiegel ook niet zo goed. Dus toch tussendoor iets kleins eten. Stuk komkommer en wat worteltjes. Fruit. Cracker met beleg. Handje noten of gedroogd fruit. Ik eet: Ontbijt is 2 toast met honing of jam. Verse jus. 2 tot 3 koffie. Tussendoor fruit. Lunch met minimaal 4 boterhammen meestal belegd met kaas komkommer mayo en bieslook. Tussendoor zonnatura sesamhoningcrackers of een boterham of crackers of rauwkost. Meestal nog een keer zo'n tussendoor. Avondeten met veel verse groenten. Soms snaai in avond. Soms rauwkost. Soms cracker. Soms niets. Ik drink veel water en thee en 1 a 2 glazen diksap, soms een frisje of een alcoholvrij biertje. Dus ik denk 4x zoveel als jij (tussendoor kan ook iets ongezonds zijn zoals ijsje, loempia, lekkerbekje, frietje.... mjamjammjam....)
Jeetje muspoes wat een vreselijk bericht. Blijf praten meid, met je man, je vk, mensen die dichtbij je staan of met ons (wij staan verder weg en dat kan makkelijker zijn). Onzekerheid is killing, ik hoop dat je vader snel behandeld kan worden. En natuurlijk dat de artsen positief zijn over het behandelplan. Knuff en veel sterkte...
Jeetje Muspoes wat erg! heel veel sterkte gewenst en idd erover praten je hart luchten is heel belangrijk. En huilen dat hoort er ook bij.
Wow salapio. Zoveel eet Ik in een week ofzo. Haha Nee hoor dat is overdreven. Maar zoveel kan ik echt niet op. Nooit gekunt ook. Eet nu ook de helft minder warm. Ik eet wel gezond. En een patatje vind ik echt lekker maar dan als gewoon eten en niet tussendoor. Ik zou niet weten waar ik het moest laten. Gelukkig dat de beeb wel goed groeit
Ik eet zo'n 6 boterhammen per dag en een warme maaltijd. Als ik honger heb ga ik altijd voor een extra boterham (heb nooit lekkers in huis anders gaat het op ook ) Verder iedere dag een glas vers geperste sinaasappelsap, 1 glas karnemelk en verder alleen water.
Nou, gisteravond maar snel geshopt voor een nieuwe wasmachine en met een beetje geluk wordt ie vandaag bezorgd. Beetje afhankelijk van het tijdstip heb ik vandaag of morgen de was dan tenminste weer lekker op orde. En de woonkamer, want het lijkt wel ontploft nadat ik alles uit de bijkeuken in de woonkamer heb gezet! Vandaag 32 weken. Begin het soms toch al wel spannend te vinden hoor! De moxa-sticks zijn binnengekomen. Hoop dat we ze niet nodig hebben. Ben benieuwd!!!
Oei een nieuwe machien dus Thauma. Balen. Maar wel klaar voor heel veel babywasjes . Wij doen het nog met een hele oude van Jan. Ik blijf maar afkloppen want we hebben daar dus echt geluk mee... Op onze vakantie hadden we ook een droger. Een keer een spoed was willen drogenaar dat is dus echt niets voor ons. Na een uur drogen (keiheet apparaat en wss dus heel veel energieverbruik) moest ie open (shirt in dat er noet in mocht nog zoiets handigs) en alles was nog zeiknat! Dus definitief besloten om lijnen op te hangen in de waskamer en maar blijven ophangen
Goede morgen! Muspoes heel veel sterkte en idd je eigen weg vinden in je verdriet en zorgen. Misschien praten met je vader,weet niet hoe jullie relatie is. Zulke situaties zijn helaas nooit zorgen en stressvrij... Ik ontbijt met twee kleine boterhammen, tussen door fruit of ontbijtkoek of wat tomaatjes dan weer twee boterhammen en weer n tussendoortje en dan een gewone portie als avondeten met de nadruk op de groentes en weinig koolhydraten, soms 's avonds nog tussendoortje. Drinken een glas optimel en water.. Minder mag t van de diëtiste ook niet worden.. Wij hebben wel een droger maar daar gaan alleen de handdoeken sokken en bepaald soort ondergoed in.. Geen kleding, we zijn beide lang en kleding mag absoluut niet krimpen hier! Denk ook niet dat de babykleertjes erin gaan. Beddengoed en hydrofielen vast wel.. Nu maar weer op naar school..nog twee dagjes en dan m'n officiële verlof in.
Thauma succes met de moxa! Hopelijk draait ie daardoor vanzelf! Wij hebben mijn oude wasmachine nog (als die er mee ophoudt heeft ie zijn geld meer dan opgebracht ) en een droger. De droger gebruik ik in de zomer praktisch niet. In de andere seizoenen voor beddengoed, handdoeken, slaapzakken van N. De rest gaat op de lijn, het blijft dan toch mooier. Maar vind het ook wel heel handig om hem in huis te hebben, vooral in natte periodes waarin de was minder snel droogt. Dan scheelt het ook veel ruimte en dat is in een appartement wel fijn. Humpy verlof, hier nog precies 2 weken en ik kijk er erg naar uit!
Dat ruimteargument was voor ons ook een overweging zeker met vier kinderen. Gelukkig hebben we een waskamer en dat wordt gewoon wasjungle ....
Als wij een wasjungle hadden, hadden we hem ook niet nodig gehad. Was ruikt ook altijd frisser als het gewoon droogt. (ik hou van harde handdoeken direct van de buitenlijn ) maaarrrr... als deze er mee ophoudt, komt er echt een nieuwe
Wij hebben ook geen droger hoor. Droogmolen in de tuin, rekjes over het traphek op zolder voor het lange spul en een droogtorentje voor het kleine spul volstaan hier prima. Mochten we echt niet uitkomen straks, dan is een droger alsnog zo aangeschaft. Maar vooralsnog laten we het lekker zitten. Heb wat meer kleertjes aangeschaft zodat we niet per setje een was hoeven te draaien Overigens geloof ik niet dat op je vakantieadres een erg goede droger stond. De drogers die hier in de familie aanwezig zijn drogen namelijk wel en worden niet heet
Wow, nu al? Krijg je dan alsnog wel je kraampakket toegestuurd? Ik heb me rond week 20 geloof ik aangemeld en een paar weken terug het pakket ontvangen.
De nieuwe wasmachine staat trouwens inmiddels. Best snel regereld; gisteravond nog even gekocht en nu al bezorgd. Ben m nu aan het inwijden. Met de moxa beginnen we pas met week 33 (over een week). Dan ga ik nog naar de vk en wil ik even zeker weten dat uk nog steeds rechtop zit. Als ie goed ligt doe ik mooi niks!
Ja hoor. Tenminste dat is me net toegezegd door een dame van cz. Ik dacht dat ik dat al had gedaan. Ging twijfelen doordat ik nog geen pakket had gekregen. Euh. Niet dus...
@muspoes: wat droevig nieuws van je pa, ok, ze zijn er vroeg bij, maar leuk is anders hé en je hebt die stress niet nodig! en je pa is nog zo jong!!! ook geen tips over hoe je ermee moet omgaan, denk in eerste instantie aan jezelf en je kleintje denken, sterkte in deze beproeving! ik vind een droger wel een handig ding, maar steek er ook niet alles in hoor ik haat harde handdoeken en doe doekjes in de droger zodat de was extra goed ruikt (zo gebruik ik geen wasverzachter)
Ik heb geen droger en mis em ook niet Alles komt lekker te hangen en dan ruikt het zó fris in het huis! Heerlijk! Bovendien hoef ik dan ook niet te strijken als je het gelijk goed uitklapt voor het ophangen!