Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@panda erg lief kamertje.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dag meiden!

Kom even stiekem inbreken voor mijn dinnetje Humpy Dumpy ;)

Geen gekke dingen doen hè! Hou ons vriendje nog maar even een week of twee binnen. Daarna willen we graag gauw leuk nieuws!

Succes allemaal met de laatste weekjes!

3. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier is het nachtritme lekker verstoord... heb al een uur pijn in mn buik. ..
    gisteravond 2u lang harde buiken gehad heel fijn als je op visite bent.
    uiteindelijk ging het over met een warm bad. Denk dat de kleine gaat indalen ofzo. ..

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Juud. He wat vervelend voor je. Ook snachts proberen de pijn te verlichten met warmte. Douche of bad of een kruik. En ik zou toch vandaag de verloskundige even bellen of ze hier iets mee willen doen. Hoewel het er ook bij kan horen (vriendin van me had vanaf week 25 tot geboorte rond 37) vrijwel dagelijks wee achtige krampen bij haa tweede. Regelmatig opgenomen in ziekenhuis maar er was nooit sprake van echte weeën (in de zin van ontsluiting). Conclusie:gevoelige baarmoeder. ...

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, je hebt harde buiken, en oefenweeen... bij allemaal niets aan de hand. Oefenweeen doen kenneijk toch ook al wel en beetje pijn.
    Ik hoop gewoon dat ik dat nog even niet krijg; eerst de kleine nog even laten draaien.

De moxa heeft nog niets gedaan tot nu toe, maar het kon ook best een paar dagen duren voor uk doorkrijgt wat de bedoeling is. Hij werd gister en eergister al wel wat actiever; de eerste dag bleef ie gewoon lekker slapen. Ik probeer er wel vertrouwen in te houden.
    Dinsdag in ieder geval een consult bij de gynaecoloog.

Panda, mooi kamertje hoor!

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook elke avond veel harde buiken waarvan ik er een aantal echt weg moet puffen. Herken het van de beginweeën van mijn zoontje. Zullen dus wel oefen weeën zijn. Hopelijk doen ze verder niets qua verweking/ontsluiting.

7. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel regelmatig harde buiken, mijn buik is enkel bij liggen een beetje gevoelig, maar of dit nu oefen weeen zijn?

één van de jongens lag bij de vorige echo (week geleden) keurig met het hoofdje naar beneden, de ander lekker dwars boven in.
    Dit schijnt geen probleem te zijn voor natuurlijk bevallen.

Nu wel even voor mij ;) één lekker tegen mijn blaas en de ander heerlijk tegen mijn maag!

8. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Als ik op m'n rug lig krijg ik ook veel harde buiken, cursusleidster zei dat dat kan komen omdat je baarmoeder minder zuurstof krijgt omdat de bloedvaten dicht gedrukt worden door t gewicht van de baarmoeder.. Als ik op m'n zij lig heb ik er geen last van.

Net heerlijk ontbijtje op bed gehad. Een jaar geleden waren de voorbereidingen voor ons geweldige trouwfeest in de maak. Kapper, aankleden, zenuwen. T lijkt al weer veel langer geleden!
    Zo lunchen bij de locatie waar t feest was en dan door naar m'n babydouche.. Wordt vast een heerlijke dag! Wel een stuk minder mooi weer dan toen!

@ingeltje
    Hou m'n benen strak bij elkaar en doe rustig aan..kijken of t werkt! Xx

9. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Heb uurtje geleden weer harde buiken gekregen. .. ff gedouched en lig nu in bed als t zo niet beter wordt dan bel ik verloskundige. .. heb zo nu en dan gevoel dat ik ongesteld moet worden... zal het toch indalen zijn?

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zijn ze regelmatig en pijnlijk?

Ik heb het vooral 's avonds. Veel pijnlijke harde buiken...
    Heb er nog niet over gebeld... Volgens mij zijn het gewoon voorweeën...

Indalen kan het bij mij niet zijn want de baby kan hier niet indalen ivm placenta preavia...

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Juud. Ik zou voor zekerheid toch de verlos bellen. Kans is groot dat het voorweeën of indalingsweeën zijn, maar bellen kan geen kwaad...

12. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Nee ze zijn niet regelmatig het is nu ff over :)

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dan is er ws niets aan de hand hoor. De vk vraagt als eerste naar regelmaat, pijnlijkheid en slijm/bloedverlies.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @lilib spannend hoor! Over anderhalve week mag je gewoon al thuis bevallen!

@nienke hoe gaat het nu met je? En met je kleintjes?

@myloon wij hebben het ook redelijk strak hoor. Past beter bij ons:).
    Lekker dat ze allebei op een gevoelig punt drukken! Maarja ook daar doe je niks aan!

@ddebbje ja je kan het helaas niet plannen he. Ben ook benieuwd waneer onze spruit zich meld. Manlief en ik hadden afzonderlijk van elkaar de zelfde datum in ons hoofd dus ben benieuwd of dat ook uitkomt:).

@ikapika die druk herken ik ook wel. Hier ook deze week de bevalling bespreken. T wordt echt wel een beetje spannend nu:p.

Schattig hoor dat commode plankje!

@juuhduh het kunnen ook tekenen zijn van een blaasontsteking, misschien dat je toch even moet gaan controleren? Kan je gewoon morgen je vk bellen op spreekuur maar zou het toch maar even doen als ik jou was.

@humpy leuke dag gewenst!

Hier ook veel harde buiken, d'r zit geen regelmaat in en moet morgen toch naar de vk. En de kleine is ook lekker druk dus het zal vast goedkomen.

Ook heb ik een beetje een dipje. Kan de hele dag wel slapen:p. Ag komt vast wel weer goed:).

15. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    @nichelle ja ik zat ook al te denken aan een blaasontsteking maar mn urine lijkt heel schoon heb begin vd zwangerschap ook blaasontsteking gehad toen was urine erg donker en rook sterk... t lijkt nu gewoon water wat eruit komt heel licht van kleur.
    Vandaag ook een dipje kan ook hele dag wel slapen.

16. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Humpy dumpy,
    Gefeliciteerd een jaar getrouwd!! Hebben jullie een leuke dag gehad?
    Wij zijn morgen 2 jaar getrouwd, mijn man heeft een dagje vrij genomen en dan gaan we samen gezellig even op pad!

@slapen, kan ik hier ook wel de hele dag... meestal pak ik ook wel een paar uurtjes tussen de middag, maar vandaag hadden wij visite, is ook zo ongezellig als ik dan naar bed ga he.

17. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Myloon, jullie dan ook van harte vandaag! En veel plezier!

Juudjuh, hoop dat de harde buiken al iets minder zijn?

Ik denk dat die slaapdipjes bij deze periode horen, heb ook veel van die dagen gehad. Maar ja zeker als je s nachts slechter slaapt is dat ook niet heel raar natuurlijk!

Hoe is het met de vier baby's die er al zijn? Hoop dat t goed gaat!!

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zo, heerlijk geslapen vannacht. Hoop voorzichtig op een productief dagje vandaag.
    Ik ben echt in een afmaak-fase. Ik probeer echt vanalles af te ronden en weg te werken; geen losse eindjes meer.
    NU dus het boxkleed en de bekleding van de wieg, straks nog even wat poetsen.

Wat doen jullie met eten trouwens? Bereiden jullie wat voor voor in de kraamweek?
    Ik ben wat dingen aan het maken voor in de vriezer, zodat we het de eerste twee weken lekker makkelijk hebben als de kleine er straks is. Pastasaus, goulash en noem maar op. We eten nooit uit pakjes, dus vandaar dat ik dit wel een makkelijk alternatief vind.

19. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ja gelukkig zijn de harde buiken stuk minder geworden. Heb nog wel zeurderig gevoel in mn onderrug en onderbuik maar vermoed dat het mn banden zijn. Voor mn gevoel is de kleine toch wat ingedaald heb minder last van maagzuur en voel me minder vol.
    vandaag maar wat in huis omrommelen en manlief de ramen ff laten wassen ;)
    wat leuk dat er meerdere in september getrouwd zijn. Wij over 1 1/5 week een jaar :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is een heel goed idee. Het beste kraamcadeau ooit volgens vrienden van mij: maaltijd (lasagne/enchilladas). Dus dat is ook een optie.

Wij hebben helaas een relatief kleine vriezer en ik kan dus niet zoveel er in stouwen aan prakjes. Mn moeder is echter topchef dus die zal wel aankomen met verse pesto en lekkere soepen. Verder is Jan de eerste drie weken thuis dus het zal wel goed komen met koken. Voor de kinderen hebben we sowieso altijd maaltijden in de vriezer dus eventueel eten wij een keer omelet oid.

Deel Deze Pagina