Oktober 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wensmamaa, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He balen... bij jou ook al?
    Heb uk net verteld dat ie niet de enige eigenwijze donder was, maar dat dat niet betekent dat ie niet gewoon braaf alsnog met zn bolleke naar beneden moet gaan liggen.

Sterkte met de situatie met je vader. Blijft heftig dat je dat er nu bij hebt. Hier is de oma van mijn man ook in hetzelfde traject; geeft ook wel wat zorg in de familie, maar tis toch net een stapje verder weg.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @BibiQ, wat fijn dat ze in elk geval je werkzaamheden hebben aangepast. Nog even meid en dan mag je met verlof.

@Muspoes, veel sterkte met je vader. Heftig om je ouders in zo'n situatie te moeten zien.

Dat is wel een goed plan. Mijn vkpraktijk heeft maar twee vk, waarbij ik ze allebei al vaker heb gezien. Ik heb ook een intensieve begeleiding gehad van ze ten tijde van mijn mk. Ik wil idd wat puntjes op de i zetten. De vk adviseerde me ook om het bevalplan met de gyn te bespreken, zodat ik een aantal wensen goed kenbaar kan maken als die binnen het bereik liggen. Thanx voor de bemoedigende woorden.

3. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

@panda86,
    Spannend inderdaad dat het nu zo dichtbij komt, zo beleef ik het hier ook!!
    Maar nog geen naam vast staan?? ojee... wordt toch tijd dat jullie een keuze gaan maken denk ik zo? succes daar mee in iedergeval!!

@juudjuh24,
    Fijn dat je zo goed geslapen hebt!! Dat doet inderdaad goed. succes met de huishoudelijke dingetjes!! veel hebben het over nesteldrang, maar die is bij mij ver te zoeken... ik heb er gewoon de puf en energie niet voor vrees ik.

@Ikapika,
    Ik ken je gevoel wel een beetje, niet wetende wat je gaat aantreffen als straks het moment daar is.
    Ik ben vanaf het begin al medisch en ken daardoor ook al wel veel gezichten in het ziekenhuis, maar er zullen nog zoveel mensen zijn die ik niet ken. Ik denk dat we die gevoelens maar los moeten laten en moeten zien hoe het loopt. Je hebt het niet zelf in de hand helaas.

@MusPoes,
    Hier heeft de kraamzorg niet eens het hele huis gezien hoor!!
    Succes en sterkte met je vader, spannende dag dus morgen!

@BibiQ,
    Succes je laatste werkdagen, ik hoop dat je met een goed gevoel zo je verlof in kan!!

Hier controle gehad de jongens groeien nog altijd als eenlingen... pff gaat wat worden tijdens de bevalling straks.
    Ze mogen al vanaf 28 weken onder de eenling curve zitten.
    Nu worden ze geschat op 2260 en 2500 gram ongeveer. Ze liggen ook keurig allebei met de hoofdjes naar beneden en de beentjes lekker schoppend tegen mijn ribben. Mijn bloeddruk was nog altijd helemaal goed!! kortom, ik mag niet klagen!!
    Iedere dag ben ik nog zo blij dat ik ze lekker bij me draag, een tweeling komt vaak eerder dus iedere dag/week erbij is weer een mijlpaal!! 37 of 38 weken, ik hoop dat ik dat haal!!

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Myloon, wat heerlijk dat je zulk goed nieuws weer hebt gekregen. Zo fijn dat je mannetjes het zo goed doen. Ik duim voor je dat ze nog even mogen blijven zitten en je straks een goede bevalling mag hebben. Het is wat je zegt, je hebt het niet in de hand. Ik had een bepaald beeld en daarbij voelde het als controle. Nu is dat anders en moet ik me eraan overgeven. Het zal wel lukken, maar het moet nog even tot me doordringen :)

Vraagje, hoeveel kleding hebben jullie van welke maat? Ik heb het idee dat het niet genoeg is :)

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt al snel genoeg kleertjes hoor. Ik heb geloof ik 8 setjes maat 50 en 10 in maat 56. En dan nog een bult rompertjes en pyamaatjes. Wij hebben geen wasdroger trouwens, dus moet voldoende zijn voor een hele natte dag en vervolgens een dagje aan de waslijn.
    En je krijgt vast nog wel wat zo hier en daar en op een gegeven moment ben je weer goed op de been en vind je het vast ook wel leuk om met je uk wat te gaan kopen. Gaat mij erom dat ik de eerste weken kan overbruggen als ik nog geen zin om echt de deur uit te gaan.
    Heb trouwens ook al wat in grotere maten. Zo loopt dat soms he...

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Myloon, wat een goed nieuws! Fijn hoor dat het zo goed gaat!
    En qua bevalling... ach, je moet maar 1 keer flink oprekken... denk dat de tweede er een stuk makkelijker achteraan gaat als de eerste er eenmaal uit is...

Panda... wij kwamen ook niet helemaal uit de naam; we hebben er toen een geprikt die het beste leek en gingen er aan proberen te wennen. Dat is inmiddels aardig gelukt. Misschien een goede strategie voor jullie?

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Thauma, dan heb jij meer kleertjes, hoor ;) Ik heb maar weinig van maat 50. Ik las ook dat je daar maar kort van gebruik maakt. Onze kleine wordt bij geboorte geschat op 51 cm en tussen de 3000 en de 3500 gram. Dat is groter dan mijn man en ik waren. Ik was 48cm en 2720g en manlief 49cm en 2950g ( ik ben nu 1.60m en hij 1.90m :D). Maar wie weet komt ze eerder...
    Wij hebben wel een droger overigens.

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het hangt heel erg van de maat 50 af. Het ene merk valt veel groter dan het andere. In rompers alleen al had ik bij maat 50 een verschil van 5 cm!

Diverse mensen in mn omgeving konden 5 of 6 weken doen met maat 50 en ik ga niet iedere dag wassen...

Ik ken ook mensen met 20 setjes per maat... ging me ook wat te ver :)

9. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    20 :$...
    Ik ga morgen nog wat kleertjes shoppen, gezellig met mijn ma.
    Er is idd veel verschil in maat 50. Nu hebben ze ook veel van de najaar acoliet is. Gaat goed komen :D

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    MTS zaten echt wel een paar weken in 50 en bij M was dat behoorlijk ruim ... voor haar hadden we ook wel wat 46 kunnen aanschaffen...

Bevallen is loslaten dus vooral geen illusies hebben over controle. Maar goed dat os lekker makkelijk gezegd door iemand die drie mooie thuisbevallingen heeft mogen meemaken..... ik kan me je gevoel dus erg goed voorstellen.

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft kleertjes, ik heb heel veel in veel verschillende maten.
    Ik mocht bij iemand lekker neuzen in 2 grote dozen vol met (merk) babykleertjes (van haar en haar zus). En ze wilde er niets voor hebben ook!!! Daarnaast heb ik een man die een beetje verslaafd is aan baby kleertjes :D haha Wij hebben samen ook best wel wat gekocht!!

Ze hoeven hier dus niet bloot te liggen!!

Ik zit zelf wel met wat en hoeveel neem ik mee naar het ziekenhuis?
    Heb nu klaarliggen:
    Voor allebei HET eerste pakje met mutsje rompertje en sokjes.
    Voor allebei een boxpakje.
    2 extra mutsjes
    Genoeg rompertjes korte en lange mouwen.

Best lastig ;)

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Inderdaad :p
    Het enige wat overblijft is loslaten en meewerken aan het natuurgeweld :p

13. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm. Sinds vanmiddag verlies ik steeds wat vocht. Nu heb ik al de hele zwangerschap last van vochtverlies, maar toch voelde dat anders. Wanneer is het nu duidelijk vruchtwater? Ik heb morgen ochtend weer controle in het ziekenhuis daar maar gewoon vragen?

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verbandje in. Op je hand blazen. Verlies je dan ook vocht = bellen met verlos/gyn! Verbandje meenemen.

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vruchtwater is helder rozig, ruikt zoetig. Anders dan urine en afscheiding iig.

Hele dag niets van debbje... zou het dan toch zover zijn?

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Meiden , omdat er hier wat vroege baby's zijn en ook wat dreigende vroeg geboortes deel ik deze link even met jullie Stichting Earlybirds | "speciaal voor prematuurkindjes" wij hebben zelf een paar mooie foto's van Jesse gekregen via deze organisatie en ik kan het iedereen aan raden die er mee te maken krijgt.

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je?weet je al iets meer?

18. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben op weg naar t zkhuis. Vk twijfelt, en bij twijfel stuurt ze door...

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hopelijk een ritje voor niets... succes!

20. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Ik ben heel benieuwt.
    Voor het geval dat heel veel succes.

Deel Deze Pagina